Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

29 apr 2021, 16:21

frits1955 schreef:
29 apr 2021, 16:16
Ik lees bij in de data dat in Vlaanderen 32% minstens 1 vaccinatie gekregen heeft en in Wallonië 31%. Wat betreft volledige vaccinatie is dat in Vlaanderen 8% en in Wallonië 9%. Dat is dus quasi gelijk.
Dat is zo, maar de nuance ontgaat je: in Wallonië en Brussel heeft men verhoudingsgewijs evenveel prikjes gegeven, maar het probleem zit hem in de percentages per leeftijdscategorie.

In Franstalig belgië slaagt men er niet in om de mensen te overtuigen om zich te laten vaccineren zodat men in totaal aan die 75% zal geraken (of pas veel later).
Bijgevolg gooit men de overschot aan spuiten niet in de vuilnisbak, maar zakt men veel sneller af naar de jongere leeftijdscategorieën. En zo kom je dus aan die 31% en 32% in totaal maar daar schuilt een probleem onder de waterlijn.

Het valt immers te verwachten dat de jonge mensen (18 tot 45) zich merkelijk minder zullen laten inenten dan de 75+ groep. Wat zal dan de totale score zijn van Wallonië?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

29 apr 2021, 16:32

Ik kijk doorgaans naar de totale cijfers. Maar ik ben het eens met je conclusie dat er wat misloopt/gelopen is bij de vaccinatie van de oudere leeftijdsgroepen. Sommigen wijzen dan naar de invloed van de zuiderburen - Frankrijk dus - waar veel meer vaccinatie sceptisme is en misschien klopt dat wel. En allicht zullen bepaalde bevolkingsgroepen moeilijk bereikt worden of zien die de noodzaak van vaccinatie niet in- taalonkunde, het niet volgen van de media etc.... we kennen dat verhaal helaas nietwaar.
Misschien zullen een aantal "ouderen" bij de herkansingsronde - na de globale vaccinatie - alsnog hun kans grijpen.

frits1955

29 apr 2021, 16:37

Heu, we hadden het over de verantwoordelijke Vlaamse minister voor de gezondheidszorg die ertoe geleid heeft dat de situatie in de woonzorgcentra sinds de corona-uitbraak totaal mismeesterd werd.
Ik vergeleek maar even de perceptie van de "schuld" in de zaak Sihami (waar De Wever zijn uiterste best doet om de betrokken NVA schepenen buiten schot te houden en de verantwoordelijkheid bij het volledige college te leggen = geen verantwoordelijken natuurlijk) en met de positie van Beke die men ook uit de wind zou kunnen zetten door naar het collectieve falen van de opeenvolgende Vlaamse regeringen te wijzen qua zorgbeleid.

voorn

30 apr 2021, 08:22

Nu blijkt dat vreemdelingen die in hun thuisland geboren zijn meer risico lopen zelfs om te sterven t.o.v
zij die hier geboren zijn. Ligt dit aan onze kindervaccinatie en opvolging in de centra?

Wil.

30 apr 2021, 09:02

Wie zegt dat? Wat is de bron van deze stelling?

voorn

30 apr 2021, 09:17

Wil.

30 apr 2021, 09:38

Ik ben niet verrast door die melding. Reeds een heel jaar geleden heb ik hier al een bedenking neergeschreven over het racistisch virus.

Een paar dagen later heb ik nogmaals op die nagel geklopt.

Fred1950

30 apr 2021, 10:06

:lol: Zou er ook een verband zijn met die blonde Zweden die maar niet besmet geraken ? :twisted: :lol:

Wil.

30 apr 2021, 10:29

Besmettingen genoeg in Zweden - gisteren alweer meer dan 7.000 - maar nauwelijks iemand die er nog van sterft. :lol:

Tijd om je 'voorspellingen' nog eens boven te halen. Onze 'ziener' Fred schreef

Groepsimmuniteit ? Zweden was "goed op weg" met ca. 400 nieuwe besmettingen per dag. Weet je dat het dan 50 jaar gaat duren vooraleer 70 % van hun bevolking het virus heeft doorgemaakt ( met hierbij 700.000 corona doden ) ? Als ge die groepsimmuniteit van 70 % op 2 jaar wilt bereiken moeten er 9500 nieuwe besmettingen per dag zijn, en aangezien gemiddeld 10 % ervan sterft, betekent dit dus 950 doden per dag. Diegenen die ooit groepsimmuniteit over hun lippen gekregen hebben zijn blijkbaar niet van de slimsten. En hierbij komt nog dat je wellicht maar een jaar of zoiets immuun zal zijn, daarna kan je weer besmet geraken ( of moet je een vaccin krijgen ).
Knoop dit nu eens echt in uw oren, in plaats van te fantaseren :D ( geldt ook voor "Ice" )

Zweden flirt voor het ogenblik met reeds 1000 nieuwe besmettingen per dag ..... :roll: Dus , immuniteit wordt na 20 jaar bereikt, met evenveel doden in totaal, en 100 doden per dag ....
.

Bron

Ter info: Zweden heeft dagelijks meer dan 5.000 besmettingen (pieken tot bijna 8.000) . Doden: een 5- of 6-tal.

voorn

30 apr 2021, 11:14

Ik denk dat kinderen die hier geboren worden door de verschillend vaccinaties een grotere immuniteit hebben .
Tevens worden ze nog lang opgevolgd.
Daar is toch niets racistisch aan; maar de medische werking van bepaalde landen zal ondermaats zijn en dit vanaf de geboorte.

Wil.

30 apr 2021, 11:40

Voor mij is er een duidelijk element van 'ras' verbonden aan het coronavirus. De landen in het verre oosten - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - hebben allemaal sterftecijfers die eigenlijk als onbestaande mogen beschouwd worden.
Een voorbeeld: Vietnam heeft in het voorbij anderhalf jaar slecht 35 coronadoden geteld. Dat is een getal dat wij nu dagelijks hebben tijdens de 'kalme' periode. Laos heeft 0 doden (zero / nul) op al die tijd.

Maar belgië met zijn prima geneeskundige zorg en met heel veel voorzorgsmaatregelen zit sinds deze week boven de 24.000 doden.

voorn

30 apr 2021, 11:50

Als ge in die landen iets van de markt eet bent u als toerist bijna dood.
Was vroeger hier ook . We gingen maar één keer per week in bad.
Zaten in de pierenbeek, zwommen in de vesten en liepen op het stort.
Niemand ziek van geworden.

Wil.

30 apr 2021, 11:59

Maar je schreef een uur geleden:
Ik denk dat kinderen die hier geboren worden door de verschillend vaccinaties een grotere immuniteit hebben
.
Laatst gewijzigd door Wil. op 30 apr 2021, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

figaretto

30 apr 2021, 12:00

voorn schreef:
30 apr 2021, 11:14
Ik denk dat kinderen die hier geboren worden door de verschillend vaccinaties een grotere immuniteit hebben .
Tevens worden ze nog lang opgevolgd.
Daar is toch niets racistisch aan; maar de medische werking van bepaalde landen zal ondermaats zijn en dit vanaf de geboorte.
Volgens mij is alles wat je schrijft voorn, correct.
Je vergeet echter één ding, namelijk dat elke blanke Europeaan racistisch is bij geboorte totdat hij/zij het tegendeel heeft kunnen bewijzen. Om dit bewijs te leveren worden ons talloze mogelijkheden aangeboden : lid worden van de woke beweging of van Black Lives Matter, standbeelden van verdachte voorouders bekladden of vernielen, idem met straatnaamborden, waarschuwingsbordjes plaatsen in musea over de mores van vroeger, knielen bij aanvang van voetbalwedstrijden, kortom, de mogelijkheden zijn quasi onuitputtelijk. Het is ook niet verboden om meerdere disciplines te combineren.
Voor de Kerk bestaat er slechts één middel om de erfzonde uit te wissen : het doopsel. Voor de blanke erfzonde is er een ganse waaier beschikbaar. Geen reden dus om te morren.

E.T.

30 apr 2021, 12:03

Geen reden dus om te morren.
Is dit dan de voorbode van het einde van dit forum?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet