In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

01 mei 2021, 08:31

Afbeelding
zonnebloemeke ik wens je het beste toe met je oog
Bert

01 mei 2021, 08:58

Goede morgen,

alles wit gevroren. Momenteel frisjes maar zonnig, 3°C.
Fijne zaterdag allemaal.

An-W

01 mei 2021, 09:39

Goedemorgen Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge, Bekske , granny-M en Frankje , hallooooooo.....

Z'bloemeke , hoe is het nu ? Heb je goed geslapen ?

Bert , het zal heus meevallen bij de dermataloog .

Marietteke , wat een leuke foto van jou . Wat was je nou met die boom aan het doen ? :P

Het weer in Noord Holland : zonnige perioden met af en toe in de ochtend een bui , weinig windAfbeelding

Remie lekker aan het varen Afbeelding

Straks lekker fietsen ( als alle regen is weggetrokken ) en langs het tuincentrum op de terugweg.
( heb maar 1 plant nodig voor in de pot op het achterterras en een kadokaart voor schoonzoon zijn verjaardag ).

Fijne zaterdag allemaal . Afbeelding
Laatst gewijzigd door An-W op 01 mei 2021, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

miesmarpel

01 mei 2021, 09:56

Goede morgen ,

frisjes, maar zonnig hier

bloemeke, speciaal voor jou ..
van harte beterschap , hopelijk goed geslapen ?

Afbeelding

Marietteke, Bloemeke , Ghyra , Bert, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge, Bekske , granny-M , Frankje,
wens jullie allen een mooie, dag toe !

een geluksbrengertje voor jullie

Afbeelding

An-W

01 mei 2021, 10:29

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

01 mei 2021, 10:52

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

01 mei 2021, 10:59

An-Wildflower schreef:
01 mei 2021, 10:29
Afbeelding
Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

01 mei 2021, 11:17

halloooo een goeie morgen leutertjes allemaal

iedereen bedankt voor de beterschapswensen en de bezorgdheid en jullie zijn allemaal lieve mensen en dat waardeer ik echt hoor
ik heb goed geslapen vannacht maar ik had gisteren wel pijnstillers genomen want toen ik thuis kwam was de verdoving zo goed als uitgewerkt en dat liet zich voelen
en dus deze morgen mocht het verband er af en ik zie er nu uit alsof dat ik knock out ben geslagen in een bokswedstrijd want rond mijn oog zit alles blauw en mijn oog zit serieus opgezwollen , maar ik moet de eerstvolgende dagen toch niet buiten komen
de operatie heeft een klein uur geduurd en er is gesneden van de ene kant van mijn ooglid naar de andere kant omdat er op 3 plaatsen een spier moest ingekort worden en tijden de operatie moest ik dan verschillende keren mijn ogen open doen zodat de oogarts en haar assistent konden zien of ze goed bezig waren en tijdens de operatie hebben ze mij ook eens rechtgezet om te zien of er nog iets moest gecorrigeerd worden voordat alles weer toegenaaid werd
en ik moet mij van de oogarts de volgende dagen rustig houden en zeker geen zware voorwerpen opheffen om de zwelling nog niet erger te maken
ik zie nu op dat oog ook nog wazig omdat alles nog opgezwollen zit maar dat zal wel beter worden na een tijdje
ik ben vandaag zoals gewoonlijk aan de wekelijkse wasjes bezig maar ik heb mijn ventje ingeschakeld om met volle wasmanden van de wasmachine naar de droogkast te lopen en ook voor de was in de machine te doen en uit te halen want daarvoor moet ik voorovergebogen staan en dat is niet goed voor de zwelling van mijn oog
mijn pot verse soep staat ook al te koken en aan het middageten heb ik niet veel werk
onze menu voor vandaag
frietjes met kalkoenpavee in een lekker sausje en sla en tomaten
en nu ga ik op mijn gemakske verder doen en de soep mixen
en dan samen met mijn ventje de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen
en deze namiddag een paar uurtjes in mijn zetel voor de tv , want op onze digicorder staat er nog van alles om te bekijken

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

puzzel

01 mei 2021, 12:42

maar je kunt dus al wel een hoop typen en nog goed ook! Dat snap ik dat van dat tillen, maar druppelen hoeft niet? En misschien uitkijken voor teveel zonlicht, Zonnebloemke?
Bert

01 mei 2021, 13:46

Amai bloemeke, dat is een heel verhaal. Lijkt me geen simpele ingreep.
En heeft u veel pijn??
Alvast een spoedig herstel.

zonnebloemetje

01 mei 2021, 13:58

halloooo

ja puzzel ik moet overdag druppeltjes gebruiken en 's avonds oogzalf
en ik kan inderdaad alweer typen maar ik zie het nog niet echt goed zoals voordien
en je weet wel wat het spreekwoord zegt hé , "een goed soldaat trekt altijd zijn plan "
en ze doen daar rare dingen hoor tijdens de operatie want terwijl ze over gans de breedte van mijn ooglid open gesneden hadden zeggen ze dan opeens " en nu zullen we jou ooglid efkes opheffen " en das maar een raar gevoel hoor want door die felle lamp die boven je hangt zie je dat je ooglid omhoog getrokken word

Bertje ik drogeer mij een beetje met de nodige pijnstillers hoor en misschien is dat met enkele dagen dan niet meer nodig , wie weet en volgende week donderdag moet ik terug op controle
en dan maar hopen dat alles goed is hé

allé en nu efkes relaxen in mijn zetel sè

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

01 mei 2021, 14:38

Goedemiddag Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge, Bekske , granny-M en Frankje , hallooooooo.....

Zonnebloemetje , ik wil jou eens een compliment geven .
Bij alles wat " jou overkomt " blijf jij wat er ook gebeurt , altijd positief .
Dat bewonder ik enorm . Bloemetje voor jou Afbeelding

De kadobon(nen) zijn binnen ( heb er meerdere gekocht , want het waren nog ouderwetse handgeschreven haha - dus geen saldokaarten , dus het bedrag wat ik uit wilde geven verdeeld over de bonnen ) :wink:
De plant voor in de pot : een elysimum .

Toedeloe tot later .

Afbeelding

thijli

01 mei 2021, 16:09

goedemiddag,

Zonnebloemetje fijn dat alles goed is gegaan.

Wij hebben Toos en Henk in de krant staan en lig smorgens vroeg al in een deuk van het lachen.

Dat was weer een hele tocht Frankje!

Hier is het half bewolkt weer,maar gelukkig niet zo heel koud.

wij eten tomaten groentesoep en zelf gemaakte huzarensalade.

fijne avond allen.
Iedere dag een lach

puzzel

01 mei 2021, 17:12

wij ook Thijli en zo heerlijk nuchter die Toos en Henk samen.
Frankje, de boeren hebben ook al hard gewerkt.