Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

30 apr 2021, 12:10

voorn schreef:
30 apr 2021, 11:50
Als ge in die landen iets van de markt eet bent u als toerist bijna dood.
Was vroeger hier ook . We gingen maar één keer per week in bad.
Zaten in de pierenbeek, zwommen in de vesten en liepen op het stort.
Niemand ziek van geworden.
voorn schreef:
30 apr 2021, 11:14
Ik denk dat kinderen die hier geboren worden door de verschillend vaccinaties een grotere immuniteit hebben .
Tevens worden ze nog lang opgevolgd.
Daar is toch niets racistisch aan; maar de medische werking van bepaalde landen zal ondermaats zijn en dit vanaf de geboorte.

Je geraakt immuun tegen een bepaald virus of bacterie, maar daarom heb je nog géén weerstand tegen een nieuw virus. Werd je vroeger niet ziek ? Amaai .... al veel vergeten ( schurft, katrienewiel , om maar een paar te noemen ... ).

Dat bepaalde landen en/of bevolkingsgroepen gespaard blijven van covid besmettingen, of anderzijds meer besmet geraken, ligt puur , maar dan ook puur aan het gedrag van die bevolkingsgroepen. Het heeft niets, maar dan ook "niets" met een huidskleurke of ander kenmerk te maken. De nazi-ideeën van destijds zijn achterhaald ....

Wil.

30 apr 2021, 12:16

Ah, ja, dat was ik vergeten: die mensen hebben daar in Vietnam en omgeving "een heel andere mentaliteit" .

Je ziet in dat plaatje hoe ook in Nigeria de mensen gedisciplineerd over de markt wandelen. Ook dáár een gans andere mentaliteit.

Het blijft hier leutig op het forum :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

30 apr 2021, 12:21

Hadden wij niet allemaal wat gemeen met de Neanderthalers, behalve de zwartjes? Of was het andersom?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

30 apr 2021, 13:33

Net als zij, lopen wij rechtop.

Over hun mentaliteit is niet veel geweten. Waarschijnlijk was die slecht, want ze zijn uitgestorven. :D

Fred1950

30 apr 2021, 13:41

Wil. schreef:
30 apr 2021, 12:16
Ah, ja, dat was ik vergeten: die mensen hebben daar in Vietnam en omgeving "een heel andere mentaliteit" .

Je ziet in dat plaatje hoe ook in Nigeria de mensen gedisciplineerd over de markt wandelen. Ook dáár een gans andere mentaliteit.

Het blijft hier leutig op het forum :lol: :lol:
Drie jaar geleden liepen ze op de markt in Wuhan ook op mekaars koppen. Zolang er geen tussen loopt die besmet is, hangt er geen vuiltje in de lucht. Een epidemie begint héél lokaal , en als men niet oplet, eindigt die mondiaal in een pandemie.

@E.T. Het is niet andersom, in Afrika lopen er nog pure homo sapiens rond zonder neanderthaler besmetting. :D

Wil.

30 apr 2021, 13:44

Genoeg gelachen; efkes opnieuw serieus nu:

Afbeelding

Je ziet het al aankomen: volgende week bereiken we ook voor de groep 65-74 zo ongeveer het maximum (rond 90%) in Vlaanderen.
Daarna nog 1 groep vlotjes vaccineren (55-64) en vanaf dan alle deuren open. In de groep -55 jaar wordt immers slechts heel sporadisch iemand erg ziek.

Fred1950

30 apr 2021, 14:45

Wil. schreef:
30 apr 2021, 13:44
Genoeg gelachen; efkes opnieuw serieus nu:
....
Toon eens eerlijkheidshalve het prentje waar iedereen al 2 prikken gekregen heeft. Dan ziet iedereen hoe Vlaanderen bij de 55-74 jarigen achterliep.

Zolang de 10-39 jarigen er op los feesten zal het virus niet verdwijnen, met alle gevolgen van dien, ook voor de 2x gevaccineerden bij wie amper immuniteit werd opgebouwd. Er zijn zwangere vrouwen die op IC belanden. Dus niet te maniakaal worden .... 8) Kijk maar eens naar Gent als voorbeeld van wie er nog besmet geraakt. https://gent.buurtmonitor.be/dashboard/ ... 19-update/ Van andere steden zou ik ook zo'n gedetailleerde gegevens willen bekijken.

Wil.

30 apr 2021, 14:55

Wil. schreef:
29 apr 2021, 16:16
We kennen de situatie nu (zie hierboven). Het is wel eens interessant hoe - in tijden van compleet verdwaasde onwetendheid - onze 'expert' Fred (met side kick ET) zich toen uitlieten over de vaccinaties in Vlaanderen versus Wallonië en Brussel. Dat zie je hier.

De laatste zin in die posting wil ik ook nog even hernemen:
"Het is vooral het "gele" Vlaanderen dat in vergelijk met de andere regio's ferm stinkt ! :evil: "

Dat volstaat als antwoord, denk ik.

Wil.

30 apr 2021, 15:09

Fred1950 schreef:
Kijk maar eens naar Gent als voorbeeld van wie er nog besmet geraakt.
Besmettingen! :lol: :lol: :lol:

Nu het toch weer plezant wordt, halen we er de 'besmettingen' van Zweden nog maar eens bij:

Afbeelding

Op 28 april waren er meer dan 7.000 besmettingen, en dat was niet eens de top van de afgelopen maand. Maar wat is het resultaat van al die besmettingen? Een 7-daags gemiddelde van 4 doden. Vier!

Tja, die ongelooflijk goede mentaliteit van die Zweden verhindert dat er doden vallen, hé...

Fred1950

30 apr 2021, 15:48

Wil. schreef:
30 apr 2021, 15:09
Fred1950 schreef:
Kijk maar eens naar Gent als voorbeeld van wie er nog besmet geraakt.
Besmettingen! :lol: :lol: :lol:

Nu het toch weer plezant wordt, halen we er de 'besmettingen' van Zweden nog maar eens bij:
.....
Wie geraakt er nu nog besmet. Daar had ik het over .... Wat kan mij Zweden schelen ... :roll:

Wil.

30 apr 2021, 16:37

Wat kan het mij schelen WIE er besmet geraakt.

Het enige wat van belang is, is het aantal mensen dat in een ziekenhuis moet opgenomen worden. Daarvan komt uiteindelijk een aantal in de IC terecht en dat kan problematisch worden voor de ziekenzorg.

Besmettingen : god in de hoge hemel toch :roll:

Fred1950

01 mei 2021, 09:59

Wat men ook beweert , we zitten wel degelijk op een plateau van 2500 besmettingen per dag te pingelen. In januari/februari was dat 1500. Dit is veel te hoog om te versoepelen, en toch zijn die er vanaf vandaag. Ik hou mij hart vast voor de gevolgen ervan. :cry:

Belgie_1.png
Belgie_1.png (8.88 KiB) 556 keer bekeken

Het aantal sterfgevallen daalt zelfs niet. Als twee dagen het aantal doden 45 bedraagt zal het gemiddelde ook stijgen. Uiteraard daalt dan het aantal IC bedden, en/of worden terug ingenomen door nieuwe patiënten. :cry:

Belgie_2.png
Belgie_2.png (6.68 KiB) 556 keer bekeken

Portugal blijft het goed doen ! :| Gemiddeld hebben ze 500 nieuwe besmettingen per dag. Gisteren géén covid overlijden, eergisteren slechts één dode. Waarom doen zij het zoveel beter dan wij ? 8) Organisatorisch doen ze het ook niet slecht ( alleszins beter dan wij ) : https://www.visitportugal.com/nl/conten ... bevelingen

Wil-met-punt wil het beeldje niet tonen van het % gevaccineerden dat reeds een tweede prik kreeg, puur omdat hij het niet aankan dat Vlaanderen achterliep met het starten van vaccinaties in de categorie 65-74 jaar. In de categorie 75-84 liepen we ook achter. Hier is het bewijs :

fullyvaccinated.png
fullyvaccinated.png (30.17 KiB) 534 keer bekeken

Wil.

01 mei 2021, 13:48

Fred1950 schreef:
01 mei 2021, 09:59
Wil-met-punt wil het beeldje niet tonen van het % gevaccineerden dat reeds een tweede prik kreeg, puur omdat hij het niet aankan dat Vlaanderen achterliep met het starten van vaccinaties in de categorie 65-74 jaar. In de categorie 75-84 liepen we ook achter. Hier is het bewijs :
Je beledigt de lezers!

Andere forumliefhebbers hebben al lang door waarom er "achterstand" is. Jij niet.
Wanneer men in Wallonië geen kandidaten meer vindt voor een eerste prik bij de oudste categorieën, dan zakt men af naar de jongere groepen.

Wanneer men na een maand dan begint met de 2e inenting, dan begint men bijgevolg óók eerder aan de jongere mensen, maar ook daar gaat men 'vastrijden' in de weigering van de bevolking om zich met 90% te laten inenten.

De verstandige lezer had dit al door, maar voor jou heb ik het nu maar eens op een rijtje gezet :roll:

Wil.

01 mei 2021, 13:52

De bottom line:

aantal doden per miljoen inwoners:

- Portugal: 1669
- Zweden: 1384

Paul Siemons

01 mei 2021, 14:17

Dat ze hier eens een voorbeeld aan nemen:
Australië:cel,boete na Indiareis

Iedereen die binnen twee weken na een
bezoek aan India Australië probeert in
te komen,riskeert vanaf maandag een
boete tot 66.000 dollar (42.000 euro)
en een gevangenisstraf tot vijf jaar.

Het vliegverkeer tussen de landen lag
al stil vanwege de enorme aantallen
besmettingen in India,maar via een