Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Een Indiër met de Australische en/of Indische nationaliteit met familie in Indië zal het het geweten hebben.
Zou dat ook in ons land niet van toepassing kunnen zijn. Laten we Almaci als voorbeeld nemen…… belgische nationaliteit, hier geboren uit een gastarbeidersgezin maar o zo verknocht aan het land en familie van haar ouders in Turkije.
Men zou dit hier ten lande ook kunnen toepassen of niet…….veel succes gewenst?
Zou dat ook in ons land niet van toepassing kunnen zijn. Laten we Almaci als voorbeeld nemen…… belgische nationaliteit, hier geboren uit een gastarbeidersgezin maar o zo verknocht aan het land en familie van haar ouders in Turkije.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De situatie vandaag voor wat betreft de eerste shot:

De vaccinologen zullen tevreden zijn voor de Vlaamse toestand. Vlamingen zijn blijkbaar een volgzame gemeenschap. Of zijn het gedweeë schapen?

De vaccinologen zullen tevreden zijn voor de Vlaamse toestand. Vlamingen zijn blijkbaar een volgzame gemeenschap. Of zijn het gedweeë schapen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hoeveel bescherming biedt die eerste injectie met een vaccin?
Uit de Britse cijfers blijkt onder meer dat bij de onderzochte 80-plussers één prik van zowel AstraZeneca als van Pfizer het risico op een ziekenhuisopname met ruim 80 procent vermindert, 3 à 4 weken na toediening van die eerste prik.
In de loop van volgende week zal van de ganse groep 65 j. tot 120 jaar meer dan 90% een eerste inenting hebben ontvangen (Vlaamse situatie). Daar gaan we bijgevolg raar of zelden nog iemand van in het ziekenhuis zien belanden.
Uit de Britse cijfers blijkt onder meer dat bij de onderzochte 80-plussers één prik van zowel AstraZeneca als van Pfizer het risico op een ziekenhuisopname met ruim 80 procent vermindert, 3 à 4 weken na toediening van die eerste prik.
In de loop van volgende week zal van de ganse groep 65 j. tot 120 jaar meer dan 90% een eerste inenting hebben ontvangen (Vlaamse situatie). Daar gaan we bijgevolg raar of zelden nog iemand van in het ziekenhuis zien belanden.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eén dagje Sluis, en 14 dagen op een hotelkamer in quarantaine met eten geleverd aan de kamerdeur door de oh zo getroffen horeca sector. Zo zou het moeten zijn.Dicksy schreef: ↑01 mei 2021, 16:59Een Indiër met de Australische en/of Indische nationaliteit met familie in Indië zal het het geweten hebben.
Men zou dit hier ten lande ook kunnen toepassen of niet…….veel succes gewenst?![]()
Voor de situatie wat de tweede shot betreft moet ge terugbladeren naar mijn posting ...
En dat is een allesbehalve iets waar Vlaanderen moet over stoefen. Eerst de kemel van Beke met zijn WZC uitroeiingskampen, en nu de categorieën 65-74 en 75-84 eerst links laten liggen voor de veel jongeren ( puur uit cliëntilisme volgens Geert Noels ). It stinks !
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Eén dagje in contact geweest met een besmet persoon (93-jarige besmette persoon bv om maar iets te zeggen) zou 14 dagen in quarantaine moeten zijn in een gesloten instelling met eten tot pap/brij verwerkt en gevoederd via een slang in de muur te bedienen met een voetpedaal. Niks deur openen.door Fred1950 » 48 minuten geledenEén dagje Sluis, en 14 dagen op een hotelkamer in quarantaine met eten geleverd aan de kamerdeur door de oh zo getroffen horeca sector. Zo zou het moeten zijn.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 16:59
Een Indiër met de Australische en/of Indische nationaliteit met familie in Indië zal het het geweten hebben.
-
Je inzicht kan onmogelijk verder reiken dan je begripsvermogen toelaat.Fred1950 schreef: ↑01 mei 2021, 18:55Voor de situatie wat de tweede shot betreft moet ge terugbladeren naar mijn posting ...![]()
En dat is een allesbehalve iets waar Vlaanderen moet over stoefen. Eerst de kemel van Beke met zijn WZC uitroeiingskampen, en nu de categorieën 65-74 en 75-84 eerst links laten liggen voor de veel jongeren ( puur uit cliëntilisme volgens Geert Noels ). It stinks !![]()

Dicksy schreef: ↑01 mei 2021, 19:56Eén dagje in contact geweest met een besmet persoon (93-jarige besmette persoon bv om maar iets te zeggen) zou 14 dagen in quarantaine moeten zijn in een gesloten instelling met eten tot pap/brij verwerkt en gevoederd via een slang in de muur te bedienen met een voetpedaal. Niks deur openen.![]()
Chinees regime.

Fredje schreef hier:

Een glazen bol, dat verwacht je bij foorkramers en Madame Blanche. Dat niveau haalt onze 'ingenieur' ook en zijn voorspellingen zijn bijgevolg navenant, want dít is de werkelijkheid die ertoe doet. 'Besmettingen' niet :En wat onze zakdoek op den aardkloot betreft, ik denk dat mijn glazen bol het voor het rechte eind had.We zitten terug op een "plateau" , maar zie eens naar de hoogte ervan.
. Met dergelijke cijfers gaan het aantal ziekenhuisopnames ook plafonneren en zeker niet dalen.

Gezien het vaccinatieritme en gezien de te verwachten doses vaccin die gaan geleverd worden, is dit mijn verwachting (geen voorspelling
)
De gegevens hebben betrekking op het ganse land. Het kan daarom best zijn dat in Vlaanderen de streefcijfers al een stuk vlugger gaan bereikt worden.

Eens de 55+ groep een eerste prik heeft gekregen, is de druk van de (hospitaal)ketel. Anderhalve maand na de eerste prik hebben al deze mensen ook een 2e inspuiting gekregen en zijn ze in overgrote mate beschermd tegen corona.
De gegevens hebben betrekking op het ganse land. Het kan daarom best zijn dat in Vlaanderen de streefcijfers al een stuk vlugger gaan bereikt worden.

Eens de 55+ groep een eerste prik heeft gekregen, is de druk van de (hospitaal)ketel. Anderhalve maand na de eerste prik hebben al deze mensen ook een 2e inspuiting gekregen en zijn ze in overgrote mate beschermd tegen corona.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De vraag zou zijn,"Waar" men besmet ,en wie, wie besmet, dus hoeveel van de eerste,en nu bij de tweede "boum" zijn er besmet, dezelfde vraag kan men stellen bij de terrassen van de Dekker,en bij al de anonieme feestjes,en wie naar sluis, Frankrijk of Duitsland is gegaan ,dus vanwaar komen al die besmettingen,en wat het nut is om al die testen en papieren die men moet aantonen als men de grens wilt overgaan?Wie geraakt er nu nog besmet. Daar had ik het over .... Wat kan mij Zweden schelen ...
En als ik de curve zie van 2020 en de curve van 2021 zelfde maand, zitten we nu in de zelfde situatie ,alleen was er vorig jaar geen sprake van mondmaskers , en verplichte testen ,alleen dat stom Engels talig PLF formulier moest ingevuld worden.......
Komt er nog bij dat men nergens duidelijke informatie vind ,waar men al of niet een daguitstap, of een winkel bezoek mag doen, en gaat men naar de website van diplomatie/België dan krijgt men een Engelse uitleg
En ik vraag mij af waar men dat PLF papier moet halen als men geen internet heeft, of geen iphone heeft?
https://diplomatie.belgium.be/en
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Doe de test, tokkio. Welke van de twee curves is die van 2021? De periode is dezelfde: van 1/1 to 19/4

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Is dat geen whisful thinking ? Er liggen door de nieuwe variante nu ook 40+ aan de zuurstoffles. Van zodra de politiek gaat beweren dat er terug gefeest mag worden, gaan die vallen als de vliegen als ze nog niet gevaccineerd zijn ( en dan moeten we nog aannemen dat er geen loslopende Indiër met zijn variante hier de boel opnieuw komt verzieken omdat de vaccins blijkbaar daartegen minder bescherming bieden ).
Vergeet vooral niet dat de reeds dubbel gevaccineerden ook nog steeds besmet kunnen worden en op dat moment het virus kunnen doorgeven. Als die dan zich de "vrijheid" gaan permitteren om anderen te besmetten omdat ze zelf zogezegd "beschermd" zijn, ja dan ....
Weet ook dat iemand die opnieuw besmet wordt ( dus herbesmet geraakt ) terug in de besmettingscijfers gaat opduiken.
-
In één alinea 4 keer het woord 'besmet' gebruiken ?!
Je weet blijkbaar nog niet dat ik daar even hard moet mee lachen als met de platte aarde?
De vraag is: hoeveel zijn er dat? 2 of zelfs 3 in heel het land?
Je weet blijkbaar nog niet dat ik daar even hard moet mee lachen als met de platte aarde?
Dat is al 14 maanden zo. Niks nieuws.Er liggen door de nieuwe variante nu ook 40+ aan de zuurstoffles
De vraag is: hoeveel zijn er dat? 2 of zelfs 3 in heel het land?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.