In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

30 apr 2021, 16:27

Groottante ..... voor de 26ste keer ! Chapeau ! 😊
En een 'oogst' in de brievenbus ! Ook gezellig, toch ?! 😉

Heb al van alles klaargezet, morgen een onverwacht reisje naar de kust. Blijkbaar heeft onze rookmelder 'kuren' ... 🤔
Ik hoop dat ik hem kan losmaken van het plafond, ik steek hem terug in de doos en hij verdwijnt . We hebben er 2 hangen, nog niet lang, maar ééntje doet blijkbaar te veel zijn best ! 😉 Er zal wel garantie op zitten misschien, zal aan sindicus eens vragen, zij hebben gezorgd dat we 'in orde ' waren. En dan gebeurt dit.....
In elk geval, zondag terug naar huis, maandag met manlief op consultatie in nieuw ziekenhuis. En zo blijven we bezig, zeker ? Eigenlijk kan ik veel betere dingen doen dan voor alles 'rondhollen' ......
Deze voormiddag al het gras gemaaid, was ook nodig. Als het te lang staat gaat het ook niet zo vlot, en morgen voorspellen ze regen, geloof ik.....

Zo, ga nog wat verder doen, zodat ik nog iets van mijn avond straks kan maken.....
Ik doe alleszins de pc mee, moest ik 'geluk' hebben met wi-free ..... dan zien jullie mij wel ! 😊
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

30 apr 2021, 20:30

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
voor iedereen een fijne avond en
straks een goeie nacht.
Ik vond het koud vandaag en heb
terug wat verwarming aangedaan :oops:
ik had al een hele week geen vuur
meer nodig gehad, maar vanavond vind ik het te koud... :roll:

Helena, de familie breidt goed uit, 26 keer groottante :lol:
ik zou het niet meer bij kunnen houden :oops:
maar geniet ervan...

M-J, even heen en terug naar zee... die alarmen durven wel
eens raar doen, normaal is dat gewoon even afdraaien
en de batterijen eruithalen, vervelend die dingen die
slecht werken, sterkte en kom veilig terug :lol:

Slaapwel straks allemaal en tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

01 mei 2021, 08:27

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Voor jullie allemaal een klein boeketje meiklokjes :) .

Muddy Maddy, hoop dat jouw ring alsnog aankomt . En op ventje zijn werk, de collecteschaal die leeg bleef, hoe onaardig van zijn bijna ex collega's :evil: .

Oma-C, ik ben niet bang van dat vosje hoor. De eerste keer toen ik het zag wel omdat ik toen nog niet wist of zo'n vosje Matice zou aanvallen. Maar integendeel, ze zijn erg schuw. Fijn dat je zegt dat hij zijn eten wel vindt in het bos, want ik maakte me daar een beetje bezorgd over. En jij hebt jouw haartjes laten knippen, je ziet er dus weer stralend uit. Ik heb hier gisteren de verwarming ook even opgezet.

HVT, ik hoop dat de poot van André / Andrea in orde komt en dat ze hem dus vlug kunnen vangen;
Proficiat dat je terug groottante bent geworden.

MJ, net aan zee, doet 1 brandalarm het niet. Wij hebben in de onze allemaal nieuwe batterijen gestopt en sindsdien hebben we geen enkel probleem meer gehad . Maar als je er hem afneemt het probleem natuurlijk
meteen opgelost. Wees voorzichtig op de weg, wil je. En heel veel succes voor manlief voor maandag.

Ik heb vandaag enkel licht HH te doen en nog de strijk. Manlief kan nu mee met Matice gaan wandelen en ik ga als we terug zijn, waterverven. Als jullie een bod op mijn " kunstwerken" willen doen, jullie zeker niet inhouden hoor, 50.000€ is zowat de prijs die ik hanteer, vind dat een schoon rond getal :D :D :D :D :D

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie 1° mei. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen, ook voor hen die die minder schrijven op dit moment, maar ons even dierbaar zijn.

Bekske

01 mei 2021, 08:30

Afbeelding

Muddy Maddy

01 mei 2021, 08:45

Goede morgen seizoentjes,

het zal een vreemde dag zijn: geen kranten en toch naar mijn moeder moeten bellen aangezien we zaterdag zijn. we hebben gisteren gesmuld van onze eetbon. we hebben nog over voor vandaag, de hot-dogs worden een dagje opgeschoven naar maandag.
ik ga het kleedje terug sturen omdat ventje steeds maar meer neigt naar niet te gaan naar de trouw als ze dit jaar doorgaat. het is wel zijn petekind dus ik zei dat van hem verwacht werd dat hij ging. toch blijft hij zeggen dat hij niet gaat. bon, dan niet en krijg ik het geld terug van het kleedje. als ze echt willen dat we komen zal schoonloeder eens in haar geldzakken moeten kijken want ventje heeft geen gewoon kostuum meer. ( kan ze onze effe laten mixen en matchen, ik een bijpassend jurkje, schoenen en een handtas/hoedje enz)
wij hadden een pakje voor buurman dus een sms gestuurd dat hij het voor 8 uur moest komen halen. andere buurman had ook een pakje voor hem en die zei helemaal geen gedag aan ventje. vreemd. overbuurvrouw haar buurvrouw heeft waarschijnlijk het lotje gewonnen. een nieuwe auto, nieuwe keuken en nu nieuw meubilair. onze held was weer niet op z'n gemak. aan de andere kant konden we zien wat ze binnendeden en terug meenamen: een zetel in oranje/rood simileer: echt retro en le-lijk! ( met de nadruk om dat laatste) gisteren stak bij ons de brief voor ventjes vaccinatie in de bus, iets waar ik nog niet aan toekom, misschien als het goed gaat ergens einde mei! als het idd AZ zou zijn, wat ik verwacht, dan ben ik zeker nog niet ingeënt voor de zomer begint.
Suus moest gisteren met Floortje naar de dierenarts om haar te laten inslapen. degene die haar ging voeren had ineens een whiplash! Ze vind pas maandag iemand. ik heb gezegd dat ze nu maar nog wat van Floortje moest genieten. ze krijgt immers nog 2 extra dagen met haar geliefd floortje.
ze schreef terug dat we echte lieverds waren.
Hvt; ik heb het ook koud. ik heb terug een jasje aan maar vannacht had ik een paar uur lang last van kokend hete voeten. Eens zien wat dr google zegt, mijn echte zie ik pas op dinsdag. ( en dat is het alweer slecht weer!)
MJ: veel plezier met het malfunctionerende alarm, smijt dat ding gauw in de vuilbak. ik heb ze liggen, ze zijn getest maar hangen nog niet. ik zal eens ene van de brandweer bellen om te vragen of ze die ondingen ook komen hangen op de juiste plaats! ik heb dat onding genoeg horen afgaan in engeland en ons Mies ook. je wordt er Horendol van. zeker als die batterij leeg is. heb jij dat onlangs niet voorgehad Oma C?
Mammyretro: ook je prik gekregen? en als pappie nog eens beeld maar geen klank geeft zou ik communiceren via briefjes. jij hebt ook gereageerd op de post van MvR op Fb ivm met A. C? heb hij indertijd dan bijgedragen aan die reuzeorchindee die "Mindy" haar gaf na haar eerste chemo. ( mij hebben ze niets gevraagd want ik was toen al verhuisd naar lief en leed.)
Ik ga me voorbereiden op een lange telefoon. Ventje ging gisteren volgens het "to do" lijstje om koffiekoeken gegaan zijn maar het was al na tien toen hij om de kranten vertrok en dan hebben ze geen koffiekoeken meer bij de open bakker. Vandaag staat een nieuwe tafelnapje leggen en helpen mijn haar kleuren op het "to do" lijstje. Op de valreep: dag Bekske!
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

01 mei 2021, 09:36

Afbeelding

Goede 1 meidag alle seizoentjes, een zonnige groet van hieruit :wink:

clive ik moet pas vrijdag om mijn haren te laten knippen
en donderdag komt de voetenverzorgster
Een fijn amusement met je verven, maar ik heb
nog niet de lotto gewonnen om zo'n kunst te kopen :oops:

M-M, Ja ik ben een tijd geleden s' nachts wakker
gepiept door zo'n toestelletje van het brandalarm
ik heb het eraf gehaald en andere batterijen ingedaan,
mijn zoon heeft het dan teruggehangen want 2x op
een laddertje is teveel... :oops: :roll:
Maar ik heb ondervonden dat die batterijen ongeveer
bijna 2 jaar meegaan,... je kan ook zo'n toestelletjes kopen
waarvan de pillen 10 jaar meegaan, maar die passen
hier niet tegen het plafond :roll:

Alle seizoentjes een fijne meidag, hopelijk blijft het droog :wink:

granny M

01 mei 2021, 11:42

Goede zonnige frisse morgen Seizoentjes
Alles bijgelezen en schattige meiklokjes gezien. Dadelijk eens in de tuin kijken of ik er al wat af kan doen, het eerste boeketje is gewoonlijk voor de dochter. Ruiken toch zo zalig !
En ik heb een merelnest ontdekt vlakbij mijn keukenterrasje. Klopte van de week het zeefje van de droogkast uit en ze waren meteen met wat "vulsel" weg. De gazon of wat er voor moet gaan wordt driftig onderzocht. Gratis verticulteer !
Ga het nog maar niet tegen de buurjongetjes zeggen anders heb ik ze de hele dag in de tuin en dat hoeft nu ook niet bepaald :D Groot-tante : toch wel leuk, dat ze het laten weten ! Bij mijn man waren ze met 8 kinders, met een paar ervan heb ik nog steeds een heel leuk goed contact en sommigen alleen met een Kerstkaartje. Niet, dat we ruzie hebben of iets, maar het is gewoon zo.
Soms zie ik wel eens iemand onderweg en dan wordt wel een hele uitleg gedaan en we moeten nu zeker nog eens afspreken enz. en daar blijft het dan bij. Geen probleem.
Ik zou begot niet weten, hoeveel (achter)nichtjes/neefjes er zijn. Af en toe een huwelijksaankondiging, dan moet ik al gaan uitpluizen van wie dit komt.
En nu lekker mijn zaterdagse gazetpuzzeltjes doen ( ik ben er gisteren niet aan begonnen, dat is echt een zaterdag-ritueel)
Voor allemaal lieve 1 mei-groetjes !

Helena van Troje

01 mei 2021, 17:07

De bloemen zijn gescoord!
Het was een beetje een avontuur eerst om de weg te vinden, dan omdat we onze cent voor de kar vergeten waren, dan om in het tuincentrum zelf de parkplantjes te vinden.
We waren daar nog niet geweest.
We zijn niet meer tevreden sinds Oh Green Van Gastel heeft overgenomen.
De auto zat vol en dan had de oudste nog niet alles mee.
We zijn het graf van ons moeke gaan in orde brengen.
We waren er niet meer geweest sinds november 2019.
Al bij al viel dat nog best mee.
De helleborus die we toen geplant hebben heeft het goed gedaan.
Er staan nu twee pelargonium tussen gezet.
Het was ook een avontuur om aan de begraafplaats te geraken, gezien de hele straat er naar toe open lag en we rond moesten rijden.Gelukkig was het heel goed aangegeven.
We hebben aan sight seeing gedaan.
Oudste wou nog eens langs het huis van ons moeder rijden.
Hij had ervan gedroomd.
Betonstop? Wat zei je? Alle lege plekken in de straat zijn nu ver volgebouwd.
Hoeveel huizen in aanbouw er staan daar in de buurt. Je hebt er geen idee van.
Ik dacht dat de mensen geen centen meer hadden en geen werk en wat nog allemaal door corona
Hopelijk blijven die gebouwen niet in halve staat van aanbouw staan.

Het was bes aangenaam buiten vandaag.

anjelierken

01 mei 2021, 22:21

Afbeelding

Hallo iedereen,

GrannyM: dat was een heus avontuur van het oudste buurjongetje, maar het is goed afgelopen.Hij zal zijn lesje wel geleerd hebben.

Oma-C: buurvrouw maakt rabarberconfituur met banaan.Naar het schijnt ook heel lekker.Ze had dat ooit eens gelezen, en sindsdien maakt ze het elk jaar.Zelf heb ik het nog niet geprobeerd.Blijf meestal nogal trouw aan mijn eigen recepten.
Vader is nogal stil geworden, zegt niet veel meer.Zus en ik praten bij, vader luistert wel maar zegt weinig.Hij is achteruit, maar vele bewoners zijn achteruit.De lockdown zit daar voor iets tussen.Ze hebben te weinig sociaal contact.

Clive: Matice weet wat hij wil :D .Spaanse woef heeft weinig speelgoed, en dat komt omdat het speelgoed bestand moet zijn aan zijn tanden.Die heeft een supersterk gebit met lange tanden.Het speelgoed moet echt sterk zijn en dat vind je niet gemakkelijk.Heel dikke koorden zijn zijn speelgoed, al het andere bijt hij binnen de 5 minuten kapot.Heeft geen zin het te kopen, als het maar 5 min.meegaat.
Je kent ook de prijzen van kunstwerken :D :D :D .

HVT: proficiat met de 26ste keer groottante.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

02 mei 2021, 06:26

Goede morgen seizoentjes,

het is nu kwart voor 6 in de morgen. geen slaap meer dan kan ik evengoed beneden gaan zitten.
eerst tokkelen hier, dan tussendoor zijne hoogheid Gimly van ontbijt voorzien. hij is het al aan het aangeven: pootje op mijn knie, ander in "high 5" modus. zit ook te snorren en met grote ogen te kijken.
is meegegaan naar de keuken omdat zijn potje met oud eten moest uitgekuisd worden. ( bach- beethoven en handl- dat spul stinkt echt.) Gisteren toch hot-dogs gemaakt want de botersanwiches moesten op. maar eerst de haaievinnensoep ( is eigenlijk egg-dropp soup) opgewarmd en gegeten. dan de 'dogs' gewarmd. vandaag een varkensgebraadje met verse kroketten, nadien moet de frietketel uitgewassen worden en die staat al bij ventje op zijn maandags to do lijstje. gisteren heb ik dan toch geen haar gekleurd. Geen zin denk ik. Er zal veel water naar de zee vloeien denk ik eer ik in actie schiet om mijn haar te kleuren.
het kleedje is ingepakt om maandag verzonden te worden. ik vind het jammer maar mijn gewicht schommelt te veel om er op te rekenen dat ik het mogelijk kan aandoen indien dit of indien dat gebeurd. ( indien het huwelijk toch doorgaat, de bbq met mijn moeder...)
ik geloof dat onze kustburgemeesters gebeden hebben om een slechte zomer, vrees ik. ( m.u.v Jean Marie Dedecker die toch dwars ligt en een achterpoortje gevonden heeft voor de anti-terraswet)
De enige cafè die wij hier nog hebben en die nog geld genoeg heeft om terug open te doen zal maar twee tafels kunnen zetten met de max en min. afstand die de tafels en de bubbels moeten hebben)
Hvt: wij willen eens naar een groot tuincentrum die in de richting ligt die op weg naar mijn moeder is, maar die is de maandag niet open, idem voor de asiatische winkel die op dezelfde weg ligt en ook de maandag gesloten is. want als je planten gaat halen in onze mini- brico heb je niet veel keus en die van de bloemenwinkel daar moet je eindeloos lang op wachten als je bepaalde soorten besteld) nog profciat met het 26ste (achter)kleinkind?
Granny M: ik heb vrijdag wel de krant gelezen maar 2 stukken van de weekend bijlage van hln en de magazines van Billie en Nina laten liggen.
Anjelier: tsja die mensjes zijn lang verstoken geweest van sociaal contact zowel met familie of onder elkaar. ik hoor hier ook links en rechts dat de ouderlingen van huize Godschalk en de andere waarvan ik nu niet op de naam kan komen achteruit gaan. huize Godschalk was vroeger voorbestemd voor bejaarde zeelieden die geen familie meer hadden ( behalve de zee die vroeger vrouw of minares was en hen soms tot bij haar riep- lees: vissers die op zee bleven) volgens wat ik me heb laten wijsmaken liep er vroeger voor de oorlog een tunnel via huize Godschalk onder de duinen zodat de zeelieden nog hun zeetje konden zien als ze op 't laatst waren. misschien is het ook een legende die uit een mythe komt of een fantasierijke omwonende. wie zal het zeggen. ( carl biers?)
Gimly heeft de dweil verwisseld voor de zetel en ik heb de gordijnen opengedaan. geen weer om over naar huis te schrijven. als het zo doorgaat zal ik een prentje moeten zoeken om op fb te zetten en te vragen wie die lente die er geen is besteld heeft. ( de kustburgemeesters?)
mijn tweede boot zal al weg zijn. nu eerst mijn sims aan het werk zetten. trenton is op weg om een culinair genie te worden en larissa volgt een hobby cursus koken. Hun dochter loopt doelloos in en rond het huis en praat met de andere sims die niet met de jouwe praten. ( die kan je nog niet "besturen" tenzij je je twee andere sims op pensioen stuurt. dat verklaart meteen ook de reden waarom buurman veranda vrijdag geen goede dag zei tegen ventje. :?
Ik heb de moordenaar te pakken in pacific bay nu nog uitzoeken waarom een bepaalde persoon zich voordoet als "alien" van de planeet Kp9. en het is tijd om eens mijn draakjes aan het werk te zetten.
want het is nog een tijd om pillen te nemen.
Fijne dag seizoentjes en Clive: de prijs van je schilderkunst vind ik persoonlijk iets aan de te dure kant. Keep Safe iedereen.
Cats Rule!

Bekske

02 mei 2021, 08:47

Afbeelding

clive

02 mei 2021, 09:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb alles met plezier bijgelezen, maar geen nota' s genomen, dus ook geen echt overzichtje vandaag.

Muddy Maddy, wanneer gaat ventje nu echt op pensioen, welke dag is zijn allerlaatste werkdag ? Ben nog een beetje boos omwille van de collecteschaal. Ben er zeker van dat ventje altijd heeft bijgedragen bij anderen en hij krijgt buiten de bonnen niets. Dat vind ik triest.

Alles is hier al gestofzuigd. We gaan vandaag met Matice naar het Rivierenhof, nemen de auto niet mee, want wij kunnen via een kortere weg naar het Rivierenhof waar alleen wandelaars en ( woeste) fietsers mogen komen. Denk vanaf volgende week terug naar de hondenschool te gaan. Ik heb dat wel erg gemist. En Matice moet terug wennen aan veel hondjes. Nu ziet hij af en toe tijdens de wandeling 1 of 2 honden en dat is niet genoeg. Hier in de wijk wonen wel honden, maar sommige zijn van een gevaarlijk ras of liever gezegd , de eigenaars hebben ze niet onder controle. Want zo'n hond van een gevaarlijk ras, komend uit een goed nestje en behoorlijk opgevoed, kan best lief zijn.

Gisteren nog geschilderd, moet nog heel veel leren qua techniek. Maar dat is ook normaal. Je kunt dat niet op 1 -2 -3 natuurlijk, maar doe het wel heel graag. Kleuren ook, maar met die zenuw gekneld in mijn arm = kleuren vermoeiend en zelfs pijnlijk als ik een poosje bezig ben.

Het zonnetje schijnt uitnodigend, maar denk dat het nog behoorlijk fris is voor de tijd van het jaar. Als we deze middag gaan wandelen ons toch maar goed warm kleden.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allen een prettige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

02 mei 2021, 09:59

Afbeelding

Een goede zondagmorgen aan alle seizoentjes, :wink:
frisjes maar zonnig dat geeft wel al een goed gevoel
tegen de kou kunnen we een pulleke bij aandoen, :?
de zomerkleren kunnen best nog in de kast blijven :oops:

anjelierken, jammer dat je vader achteruit gaat, ja corona
en waarschijnlijk ook de leeftijd hebben ermee te maken
jammer maar hij heeft toch wel plezier aan jullie aanwezigheid :wink:

clive, geniet van de wandeling, er zal veel volk zijn in 't Rivierenhof
ik vind het daar altijd nogal druk en de terrassen zijn nog niet open :oops:
maar fijn om te wandelen of te fietsen...

M-M, smakelijk ontbijt en de pillen erbij :lol:

Bekske, dank voor je leuke kaartje, hopelijk beterschap
ook voor Luna :oops: :roll:

Helena, aan sightseeing gedaan, dat is ook al eens leuk
je komt soms op plaatsen waar je lang niet geweest bent :)
Het graf van oma-oma weer gaan mooi maken, geeft
een fijn gevoel, door corona mochten we niet te ver lopen
voor de eigen veiligheid.... en helleborus is een sterke plant.

granny M, de meiklokjes in de tuin zijn wat later door de kou
mijn zoon heeft er ook een hele partij, en hij zei vorige week
dat er geen klokjes zouden komen op één mei, ze brengen
anders altijd een heel boeketje, ik zie ze liever in de tuin
want in een vaas zijn ze rap verwelkt, jammer, het ruikt zo heerlijk :oops:
Succes met de mereltjes aan de keukenraam, je zal hele concerten
als beloning krijgen nadien.... :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag
en geniet van wak kan en mag, blijf veilig! :roll:

Helena van Troje

02 mei 2021, 10:35

Ook hier is alles laat.
Behalve de seringen.
De pioenen staan anders al open.
Nu zijn het nog alleen maar bladeren.
De meiklokjes van de buren beginnen mijn tuin te veroveren.

Met de gepikte pioenen zijn er ook veel meiklokjes mee gekomen.
Op het eerste appartement had ik een heel speciale overbuurvrouw.
Die mooie pioenen en meiklokjes had staan in haar tuin.
Toen die verhuisde en haar huis verkocht was, heeft denk ik heel de buurt scheutjes van haar pioenen genomen..
Zijzelf wou daar nooit een stukje van afstaan. Dat komt ervan.

Het is ferm koud.Het was gisteren zo mooi onderweg.
Dat prille groen van de bomen.
Er is toch veel natuur bijgekomen onderweg.
En veel veranderd aan de wegeninfrastructuur.
Ook de meeste huizen zijn erg verzorgd en de tuintjes bijgehouden.
Vroeger stak het duidelijk minder nauw.

Een fijne zondag iedereen.

anjelierken

02 mei 2021, 12:30

Afbeelding

Hallo iedereen,

Rabarbertaart is gebakken.Manlief is bezig met rozijnenbrood te bakken, weet niet of het gaat lukken.Hij gebruikt de broodmachine van zijn ouders, dat hier al een tijdje staat.Maar dat machine heeft kuren, dus we zien wel.Lukt het niet , dan is het richting containerpark.

Spaanse woef heeft een teek.Heb nu Frontline op hem gedaan, want hij blijft niet stil staan om de teek zelf te verwijderen.Normaal gezien zou die morgen of overmorgen er moeten afvallen.Vind dat maar vieze beestjes en nog gevaarlijk ook.

Het is koud buiten, we blijven thuis in de namiddag.Heeft al een heel klein beetje geregend.

Bij zoonlief is eindelijk het gras gezaaid.Voor volgende week geven ze af en toe regen, dus da's ideaal , want de grond moet een beetje vochtig blijven.

Dames, tot morgen allemaal.