In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 mei 2021, 22:24

Afbeelding

Slaapwel allemaal en tot morgen
we hebben nog een paar regenbuien gehad
en het was niks te warm...bbrrr :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

03 mei 2021, 07:40

Afbeelding

Oma-C

03 mei 2021, 09:17

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes
een fijne dag.... sterkte wie het kan gebruiken :wink: :roll:
Het is nog koud, dus een jasje aan als je buitengaat :)
Geniet van deze dag als je kan en mag....

Bekske een leuk boerinnetje met tulpen :lol:

Groetjes allen en tot...............................

Muddy Maddy

03 mei 2021, 10:11

Goede morgen seizoentjes,

ik snap niet waarom mensen perse op zondag moeten boren, kloppen en klieven. dat ze eens in een week een vrije dag zouden nemen om te dan te doen? maar neen, het moet echt de zondag zijn om iedereen er aan te herinneren dat zoiets als een fijne luie zondag met heerlijk eten niet bestaat. Toch bij hen niet. Dus me weer te druk gemaakt en idem ventje.
morgen naar de dokter, zal mijn gsm moeten meenemen naar boven anders geraak ik niet op tijd wakker. want ventje doet hem niet meer mee. hij krijgt te veel push berichten van zijn spelletjes of van fb en dan wordt ik wakker.
Clive: ventje gaat officieel met pensioen op 1 Juli 2021. ja, en die colecte? hij heeft ook intertijd veel bijgedragen aan die van anderen zelfs hij kocht de Koffie omdat iedereen van andere buro's koffie kwam halen. op 't eind nam iemand een pak mee als ze naar de winkel gingen, dan een keer iemand anders. zijn senseo heeft hij laten staan. wij hebben hier geen tweede koffiemachine nodig en ik lust liever de capsules. de overgebleven padjes heeft hij in de koffiehoek gelegd. wie een senseo wenst kan er nu zelf ene maken. Zoals Vera had voorspeld hebben ze nooit meer met zijn drietjes samengezeten in de buro en hun dagelijks koffieritueel gedaan of er 's middag hun broodjes gegeten. de twee laatste dagen van juni doet ventje zijn "routine" het invullen van papieren enz voor de pensioendienst en allerei hande instanties die op de hoogte van de laagte gehouden moeten worden. op 30 juni overhandigt hij zijn parkeerkaart en militaire pas. dat is zijn allerlaatste werk dag. al bestaan die uit grotendeels rond lopen en hier en daar een handtekening te halen of een stempel te laten zetten.
Dus geen goede zondag gehad en nauwelijks iets geproefd van de nieuwe kruidenmelange die ik had gemaakt voor het gebraadje. de kroketten heb ik wel gegeten. mijn" bijpla" van soyascheuten en ui heb ik dus niet gedaan. om 6 uur hield het lawaai op maar het was al te laat voor mijn eetlust.
omdat diegene die op het bovenste verdiep in de moreauxlaan woont en van een slaapkamer een living gemaakt heeft weer met volle lichten van zodra het donker werd tot aan het ochtendgloren zat, heb ik ook weer slecht kunnen inslapen. mijn benen waren weer vuurtjes.
moet vandaag werk maken van de moederdag kaartjes en het kaartje voor Suus d'r moeder.
want morgen gaat ventje dus naar de de drankencentrale en passeert voorbij ons postpunt dat aan het tankstation ligt wat best een eind lopen is. dan is het bye -bye kleedje en zien hoe lang duurt eer de tergbetaling op de rekening komt. ik koop echt niets meer, ik haal desnoods het beruchte pak uit elkaar ( ik draag geen onsies) en fabriceer zelf wat want ik zal toch die dikke tante zijn.
ventje zei het gisteren toch nog, we gaan ons daar heel de dag vervelen. Als we al een uitnodiging krijgen zal die beleefd weigeren. ze moeten regelmatig eerst naar hier komen. uit zichzelf want genegenheid heb je daar niet van. 't is net omdat ze niets krijgen van nonkel dat hij niet zo goed in de familie past ( zijn kledingstijl al helemaal niet) en waar wij wonen, das toch een absolute achterbuurt met veel vreemde luizen. dus niet naar de trouw en neef krijgt zeker geen kado voor het ( heel cru nu) maken van een kind. laten we nu hopen dat daar geen genetische defecten in de familie zitten zoals in de mijne.
dit allemaal gezegd zijnde ga ik nu mijn koffie opdrinken. als ventje gedaan heeft met douchen, ben ik aan de beurt en dan is het aperitieftijd. we eten vandaag het restje chinees.
met dat ik morgen naar de dokter moet hebben weer geen idee wat we gaan eten en nu ventje thuis is, heb ik er moeite mee om 's middags warm te eten hoewel dat beter is voor ventjes maag. ( en de mijne)
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

03 mei 2021, 10:58

Afbeelding

Veel sterkte wie het nodig heeft.... :wink:

granny M

03 mei 2021, 15:15

Goede middag, seizoentjes
Gisteren was de kleinzoon er samen met de dochter. Gaat de goede kant met zijn mond, geen blauwe plekken meer, alleen nog masker 's nachts op maar mag nog niet kauwen en nog 2 bolle kaken, maar dat is normaal, geduld hebben is de boodschap. Die goede eigenschap zal hij wel niet van mij hebben helaas....
Alleen als hij zijn mond een beetje opendoet, is hij net Dracula door de straffe elastieken verticaal op zijn hoektanden.
Maar voor hem : lang leve de mondkapjes, nu kan hij weer eens de straat op :D
Met de familie Merel gaat alles oké denk ik , Papa sleurt de hele dag maar door op het gras en Mama kwam daarnet direct snoepen van de appel, die ik neergestrooide.
Hier een koude straffe wind, het dagelijkse ommetje heeft niet lang geduurd, was het na 10 minuutjes al beu.
Tijd voor een koffietje nu !

anjelierken

03 mei 2021, 16:47

Hallo iedereen,

Het rozijnenbroodje was oké, machientje mag blijven :D .

MM: geldt daar de zondagrust niet? Hier mag je zelfs je gras niet afrijden .Ik zou er buurman over aanspreken, straks doet hij het elke zondag.

Als avondmaal een belegd broodje, ik heb deze middag de broodjes al afgebakken en eitjes hard gekookt.Als ik sla in de serre heb, maak ik dat regelmatig.Daarbij nog een tomaatje en kaas en hesp.Is ook vlug klaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

04 mei 2021, 06:49

Goede morgen seizoentjes,

wakker gemaakt door de regen en de harde wind. ben dan maar opgestaan om even een woordje te placeren voor ik me moet gaan klaarmaken. Gisteren heeft ventje dan gebeld om zijn abonnement van T te veranderen naar geen vaste telefonie en geen play more. ze probeerde hem toch nog streamz aan te smeren maar ze hoorde dat ik zei: daar gaan we weer... zelf heb ik voor zo'n callcentre gewerkt en ik wèèt dat je de klant toch moet proberen te overtuigen toch nog dit of dat te behouden. Maar en vastbesloten ventje zei dat hij alleen digitale tv en internet wou zonder vaste telefonie en andere bla-bla. we hebben nu ook geen 7 dagen terugkijk tv meer. maar we moeten als we iets willen opnemen dan goed aanduiden zodat we die functie zeker niet nodig hebben.
buurvrouw ( we hadden weer ( allez ventje) een pakje voor haar aanvaard) is gisteren thuisgekomen met een auto, vermoedelijk occasie of een vervangwagen, die een beetje lijkt op een basterd deleorean. je weet wel die auto van back to the future. die staat hier in de straat te pronken.
dat doet me eraan denken dat ik mijn database van nummerplaten nog moet updaten want buurvrouw van overbuurvrouw heeft ook een andere die al met een 2 vooraan begint.
Anjelier: klaarblijkelijk geldt de "zondagsrust" hier niet. Buurman is zelfstandige maar als het elke zondag is, dan zou ik er wel wat van zeggen maar we weten immers niet met welk project hij weer bezig is. ik kan ook niet zeggen van gras afrijden want bijna iedereen heeft hier een koertje en ventje heeft zich al afgevraagd waarom die huizen hier nog recht staan als er zoveel geklopt, geklieft en geboord wordt. de enige die gras heeft voor zover ik weet is de baron met zijn tuin die hij door een tuinman laat onderhouden. ik weet nog dat ik die vent eens geroepen had met de vraag om te helpen mijn koer op te ruimen. hij liet terloops weten aan de baron dat hij een aardig centje zou verdienen aan mijn koer en prompt werd hem verboden verder ook maar 1 voet hier binnen te mijn huis te zetten. jaja! Diezelfde baron laat ook de stadsdiensten komen om de sneeuw op te ruimen en strooizout te gooien. hijzelf ( de baron dus) is te obees om het zelf te doen. er komt ook een poetshulp nu de freule besmet geweest is met covid. de kleinkinderen, ondanks het verbod komen nog steeds langs. de kinderen dragen nu wèl een mondmasker ( in 't plat ostends 'n mulleslunse)
Granny M: de kleinzoon als "dracula" :lol: zolang hij 's nachts niet actief is, en door de straten doolt is er geen vuiltje aan de lucht. :lol: maar we zitten zeker nog met de avondklok? ( want ik weet het allemaal niet meer door de steeds veranderende regelmenten :roll:)
mijn druppels zijn binnen. nu wachten tot die werken, en dan de rest van de pilderij slikken, een lijstje maken, me gaan opfrissen en aankleden.
ai, ik moest niezen en bijt toch wel op mijn tong zeker?
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Bekske

04 mei 2021, 07:27

Afbeelding

clive

04 mei 2021, 07:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Regen , storm, wat gaan we nog allemaal krijgen vandaag. Moet om 13.00H bij de kapster zijn, maar dat doe ik te voet. Dan hoef ik niet met de de fiets en moet mijn helm dan niet aan zodat je toch nog een beetje ziet dat ik daarvan vandaan kom :D . En in het weekend zou het dan plots 24°C worden en net dan gaan de terrassen open, vrees dat een gevaarlijke situatie gaat worden, iedereen wil naar buiten, de social distance wordt moeilijk te handhaven en ga zo maar door. Niet dat ik het niet leuk vind dat de terrasjes open gaan, maar ga me toch nog wel even inhouden daar tussen veel volk te zitten.
Zo, verder heb ik niets te vertellen. Maak er allemaal ondanks het slechte weer een mooie dinsdag van .

Oma-C

04 mei 2021, 10:00

Afbeelding
Goede morgen alle seizoentjes,
wat een weer, je zou denken dat het herfst is
in plaats van lente :oops:
Vannacht weer niet veel geslepen door die loeiende wind
maar niks aan te doen, pakken wat komt en binnen blijven :roll:

clive succes bij de kapper :lol: en waai niet omver...

M-M, Ik weet niet wat er in de buurt allemaal gebeurt
ik trek me dat ook niet aan, ik zie sporadisch al eens
iemand als ik naar de brievenbus ga en toevallig al eens
abnormaal lawaai hoor, maar dan is het een verhuiswagen of zo
nummerplaten ken ik al helemaal niet, interesseert me ook niet :roll:
ik weet zelfs niet welke auto van wie is..... ze doen maar
ik heb werk genoeg hierbinnen :lol:

anjelierken, lekker rozijnenbrood gegeten, en machientje mag blijven
makkelijk hé en lekker laat het smaken :lol:

Bekske altijd dapper plaatjes maken, mooi amusement :)
sterkte en beterschap....

granny M, fijn dat je kleinzoon goed vooruitgaat, en maar goed
Het heeft allemaal tijd nodig om te genezen, en geduld is
een moeilijke zaak voor velen, toch maar afwachten, en moed houden.
Sterkte ook......:)

Alle seizoentjes een fijne dag ondanks het herfstweer...
nu schijnt hier weer even de zon, en straks weer een bui,
en de wind sleurt aan alles.
Voorzichtig blijven is de boodschap :lol:

anjelierken

04 mei 2021, 10:26

Hallo iedereen,

Hier ook regen en veel wind, dus binnenblijven.Gisteren hadden wij al een dagje in de tuin gewerkt.

De merel die haar nestje had aan de garage is weg.Hoe dat komt weet ik niet.Ze bouwt een mooi nestje, zit er enkele dagen in en dan weg.Raar.Nochtans zat ze daar wel goed in die haag, je zag haar bijna niet zitten.

Spaanse woef ligt uitgestrekt te slapen in de zetel ( die beneemt bijna de helft van de zetel) :D Gisteren niet veel rust gehad, als wij buiten zijn, hij ook.De teek is er nog niet afgevallen.Ik controleer dat elke dag eens.
Ergens deze maand moet hij naar de dierenarts voor zijn inentingen.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

04 mei 2021, 10:45

Afbeelding

@ anjelier, als jij toch binnenkort naar de dierenarts gaat, moet je ( pardon, mag je) je eens informeren naar een SERESTA halsband. Niels droeg dat en heeft nooit meer een teek of vlooi gehad. Matice draagt er nu ook zo eentje en toen hij toch eens een teek op zijn snoet had, viel die eraf voordat ze zich had kunnen vastzetten. Zo'n halsband heeft ook een werking van 6 maanden. Ze zitten in een metalen ronde doos en je kunt ze op de gewenste lengte afknippen. Naar mijn weten zijn ze alleen te koop bij een dierenarts. Alleszins, onze dierenarts is een groot voorstander van zo'n SERESTA halsband. Niet boos op mij zijn zulle, het is maar een tip.
Liefs.

Helena van Troje

04 mei 2021, 10:58

Het was me wat vannacht.
Ik heb ook maar vijf uurtjes geslapen.
Het terras ligt vol met van alles uit de tuin.
Vooraan liggen alle leien nog op het dak.
Nu achteraan nog controleren.
Eerst even ontdooien.

Miek hou je vast aan de takken van de bomen...
Hoewel die waaien er ook af.

granny M

04 mei 2021, 20:21

Wat heb ik hier vandaag een leuk woord voor mondkapje geleerd : mulleslunse !
M.M. ik zal voor alle zekerheid wat look-teentjes op mijn nachtkastje zetten :D
En ja het waaide hier ook van dege, helaas, wat stenen bloempotjes kapot gevallen, mijn eigen schuld....
De stoelen had ik wel in elkaar gezet maar gelukkig (nog) geen pannen van het dak.
Rabarbertaart heb ik eigenlijk nog nooit gegeten, maar dat zal zeker lekker fris zijn.
Straks lekker in een fris bedje, net gebadderd, proper nachtkleedje gereed gelegd en eens proberen om netjes op tijd naar bed te gaan. Maar dan nog lekker eventjes lezen wel, dat hoort erbij.
Dus goede, kalme, rustige, pijnloze nacht voor allemaal !