In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge, Bekske , granny-M en Frankje , hallooooooo.....
Ik zie een hele leuke foto van Marietteke voorbij komen .
Bert , de good bad en ugly is wel heel oud haha . De muziek is prachtig inderdaad .
Jadi , fijn dat je redelijk goed nieuw hebt ontvangen van de ORL dokter . Opluchting .
Thijli voor de prik geweest . Geen last er van ?
Inge , mooie foto's ook .
Puzzel , wij zijn altijd 2 minuten stil op dodenherdenking . Wij hebben de vlag halfstok hangen .
In Belgie/Vlaanderen hebben jullie een andere dag daarvoor ? Wapenstilstanddag in november geloof ik ?
Het weer in Noord Holland . Harde wind , af en toe regen en fris
Zo , nu eerst koffie . Fijne dinsdag . Toedeloe .

Ik zie een hele leuke foto van Marietteke voorbij komen .
Bert , de good bad en ugly is wel heel oud haha . De muziek is prachtig inderdaad .
Jadi , fijn dat je redelijk goed nieuw hebt ontvangen van de ORL dokter . Opluchting .
Thijli voor de prik geweest . Geen last er van ?
Inge , mooie foto's ook .
Puzzel , wij zijn altijd 2 minuten stil op dodenherdenking . Wij hebben de vlag halfstok hangen .
In Belgie/Vlaanderen hebben jullie een andere dag daarvoor ? Wapenstilstanddag in november geloof ik ?
Het weer in Noord Holland . Harde wind , af en toe regen en fris

Zo , nu eerst koffie . Fijne dinsdag . Toedeloe .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, amai wat een wind. Mijn haren waaien alle kanten uit. Het is geen zicht. Precies iemand met elektriciteit in de haren
Daarnet een joekel van een kak opgekuist van een meeuw.. Gelukkig langs de binnenkant van de balkon. Niet te geloven zo'n grote hoop in verhouding van de vogel..
Verdorie ik moest eens een foto genomen hebben. Mijn wasrekje dat aan de balkon hangt was ook bezegeld...bwueek..
Buiten die kakhistorie weet ik eigenlijk niks meer te vertellen.
En wat de dag brengt.
Deze namiddag op boodschappen, terwijl ventje naar zijn ma gaat in het wooncenter.
* Nee geen 2 min. stilte hier in Belgenland
Aan iedereen een fijne dag.. Hou jullie vast aan de takken van de bomen
toedeloe
menu: chiccons (witloof) in hespe en koassauze njammie
witloof in hesp met kaassaus[/color]
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
bij de tweede staaroperatie, Thijli, zat er iemand te gillen van de prik oid en toen moest ik nog, dus mijn gedachte>zou er iets verkeerd gaan? Niks aan de hand bij mij hoor, bij de eerste was ik al blij, maar bij de tweede naderhand nog blijer>zo daar was ik vanaf
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Wat een regen en storm hier pfff
moet er wel uit met Chelsea.
Vanavond hier ook 2 min. stilte.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
we zijn al naar her rusthuis geweest om de vuile was en die daarna naar de wasserij gebracht zo'n 15 km verder en toen we thuis kwamen een lekkere koffie gedronken met een stukje zelfgebakken appelcake die ik gisteren heb gebakken , mjammie dat was lekker
ik moet mij dus nog wel stil houden maar gisteren in de late namiddag heb ik op 't gemakske een pot deeg gemaakt om die cake te bakken
hier is het nu al een tijdje droog maar er is een felle wind en rukwinden en dat heb ik niet graag
maar 't zal ook wel passeren zeker want morgen zou er al minder wind zijn volgens het weerbericht van Frank Duboccage op VTM
Bekske gaat het een beetje met jou en je ziek hondje ??????
frankje ik zou dadelijk op de heide op een bankje willen zitten als ik dat daar zo zie
An-W wat een mooie bloem op jou foto en laat de koffie maar smaken hoor
mama-inge ook voor jou een fijne dag
jadi goed dat jullie toch goed nieuws hebben gekregen en het zal wel weer goed komen zeker
thijli zo'n staar operatie is echt niet erg hoor , ik heb dat al aan alle twee mijn ogen meegemaakt
je moet zelfs niet volledig verdoofd worden en ze verdoven jou ogen met verdovende druppels en een verdovende zalf zodat er geen prikken aan te pas komen en je voelt er niks van en na zo'n 10 à 15 minuutjes ben je er vanaf , dus veel succes met de operatie
puzzel halloooo
gerda ik heb het daarjuist gezien op regenradar dat er veel regen over Nederland hangt , dus zal je tussen de druppels moeten lopen zeker om jou hondje uit te laten
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
nog een aangename dinsdag verder
onze menu voor deze middag
kip cordon bleu met puree en sla en tomaten
daaaaaaag

we zijn al naar her rusthuis geweest om de vuile was en die daarna naar de wasserij gebracht zo'n 15 km verder en toen we thuis kwamen een lekkere koffie gedronken met een stukje zelfgebakken appelcake die ik gisteren heb gebakken , mjammie dat was lekker
ik moet mij dus nog wel stil houden maar gisteren in de late namiddag heb ik op 't gemakske een pot deeg gemaakt om die cake te bakken
hier is het nu al een tijdje droog maar er is een felle wind en rukwinden en dat heb ik niet graag
maar 't zal ook wel passeren zeker want morgen zou er al minder wind zijn volgens het weerbericht van Frank Duboccage op VTM
Bekske gaat het een beetje met jou en je ziek hondje ??????
frankje ik zou dadelijk op de heide op een bankje willen zitten als ik dat daar zo zie
An-W wat een mooie bloem op jou foto en laat de koffie maar smaken hoor
mama-inge ook voor jou een fijne dag
jadi goed dat jullie toch goed nieuws hebben gekregen en het zal wel weer goed komen zeker
thijli zo'n staar operatie is echt niet erg hoor , ik heb dat al aan alle twee mijn ogen meegemaakt
je moet zelfs niet volledig verdoofd worden en ze verdoven jou ogen met verdovende druppels en een verdovende zalf zodat er geen prikken aan te pas komen en je voelt er niks van en na zo'n 10 à 15 minuutjes ben je er vanaf , dus veel succes met de operatie
puzzel halloooo
gerda ik heb het daarjuist gezien op regenradar dat er veel regen over Nederland hangt , dus zal je tussen de druppels moeten lopen zeker om jou hondje uit te laten
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
nog een aangename dinsdag verder
onze menu voor deze middag
kip cordon bleu met puree en sla en tomaten
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita
Goedemiddag, Marietteke, Bert, omadina, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bekske, Remie,
Flowers, grootjegerda, An-Wildflower, mama-inge, Tontoos, puzzel, thijli en frankje.
Hier ook stormachtig weer al sinds vannacht, wolken, regen, wind en af en toe zon.
Frisjes ook.
An-Wildflower schreef: ↑04 mei 2021, 09:32Puzzel , wij zijn altijd 2 minuten stil op dodenherdenking . Wij hebben de vlag halfstok hangen .
An, hier is de datum voor het einde van de Tweede Wereldoorlog 8 mei, ook V-dag genoemd.
Tot begin jaren 70 was het hier een officiële feestdag. Ook op school hadden we dan een dag vrijaf.
Nu worden de beide oorlogen inderdaad op 11 november herdacht, nog steeds een officiële feestdag.
Bloemeke, fijn te lezen dat de operatie goed verlopen is.
Het herstel zal wel wat langer duren. En luisteren naar "meneer doktoor", he
Jadi, ook een geruststelling met het redelijk goede verslag van de dokter.
Nog aan iedereen een fijne dag gewenst, ondanks het herfstgevoel op deze lentedag.
Laatst gewijzigd door Sita op 09 jun 2021, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bert
Hey leuterkes,

ben wat later dan gewoonlijk hé. Dat komt omdat ik tegen wind moest fietsen naar hier.
De blaadjes staan pas aan de bomen en ze waaien er al weer af. Gans de straat ligt er groen bij.
De plantenpot aan de voordeur was omver gewaaid en lag een eind verder gerold. Gelukkig niet op staat terecht gekomen. Veel kan er hier al niet weg waaien.
Geen weer om een hond door te jagen zeggen ze dan.
Heb zopas een brave mevrouw aangesproken die met de hond op wandel was.
Die deed zijn behoefte op de stoep voor het appartement en mevrouw deed niet eens de moeite om het even op te kuisen.
Toevallig keek ik juist door het raam en zag het gebeuren. Zij had mij ook gezien en wist niet goed hoe zich te gedragen.
Ik naar buiten en vriendelijk gevraagd of ze dit wilde opruimen. Best dat ik perfect meertalig ben, hoe ging ik dat anders uitleggen hé in een andere taal???? Tegen haar zin haalde ze toch een zakje uit haar tas. Anders had ik haar wel eentje gegeven, zakjes genoeg in de kast.
Het dier kon daar niet aan doen, maar het baasje moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Veel gebeurt hier ook niet. Alles stil. Alleen sommige kinderen die naar school gaan durven het nogal eens te bont maken.
Verdorie, nu ik er aan begin te denken, heb al in een eeuwigheid mijn broer of zijn kinderen en kleinkinderen niet meer gezien.
Wel gehoor aan de telefoon maar dat is ook alles. Zij vormen allen samen een bubbel, maar daar horen wij dan niet bij. De bubbel zou te groot zijn...

Allé, ben ribbedebie......

ben wat later dan gewoonlijk hé. Dat komt omdat ik tegen wind moest fietsen naar hier.
De blaadjes staan pas aan de bomen en ze waaien er al weer af. Gans de straat ligt er groen bij.
De plantenpot aan de voordeur was omver gewaaid en lag een eind verder gerold. Gelukkig niet op staat terecht gekomen. Veel kan er hier al niet weg waaien.
Geen weer om een hond door te jagen zeggen ze dan.
Heb zopas een brave mevrouw aangesproken die met de hond op wandel was.
Die deed zijn behoefte op de stoep voor het appartement en mevrouw deed niet eens de moeite om het even op te kuisen.
Toevallig keek ik juist door het raam en zag het gebeuren. Zij had mij ook gezien en wist niet goed hoe zich te gedragen.
Ik naar buiten en vriendelijk gevraagd of ze dit wilde opruimen. Best dat ik perfect meertalig ben, hoe ging ik dat anders uitleggen hé in een andere taal???? Tegen haar zin haalde ze toch een zakje uit haar tas. Anders had ik haar wel eentje gegeven, zakjes genoeg in de kast.
Het dier kon daar niet aan doen, maar het baasje moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Veel gebeurt hier ook niet. Alles stil. Alleen sommige kinderen die naar school gaan durven het nogal eens te bont maken.
Verdorie, nu ik er aan begin te denken, heb al in een eeuwigheid mijn broer of zijn kinderen en kleinkinderen niet meer gezien.
Wel gehoor aan de telefoon maar dat is ook alles. Zij vormen allen samen een bubbel, maar daar horen wij dan niet bij. De bubbel zou te groot zijn...
Allé, ben ribbedebie......