Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

10 mei 2021, 10:35

Goedemorgen allemaal!
Er is hier veel lawaai in ons straatje ...bij de buren zijn ze deze morgen gestart met het aanleggen van een zwembad, dus die graafmachine maakt nogal lawaai...en bij ons zijn ze het terras aan het leggen naast de nieuwe tuinkamer en dat is ook versnijden van tegels enzo dus ook veel lawaai..
Zal blij zijn als we 2 dagen verder zijn dan zal het hopelijk gedaan zijn met lawaai maken en is het zwembad gedolven en is bij ons het terras af!
Gisteren na 16u zijn we eens tot aan het centrum gewandeld en hebben op een terras een veilig plaatsje gevonden en hebben iets gedronken, was heerlijk om weer eens te flaneren en eens naar de mensen te kijken!
Had gisteren een nieuw kleedje aan en ik wou nog eens op de foto...
Afbeelding
Ja en anders niet speciaals te melden, zit nog in mijn kamerjas heb precies geen zin om me aan te kleden!
Mooie prentjes Corry...Meme-rietje ik mag ook niet alles van foto’s zetten hoor of ik krijg op mijn oren, enkel de foto’s van bij ons en Elise mag, en nu zaterdag van die fruits de mer bij hen thuis mocht ook!
Zo ben er mee weg tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

10 mei 2021, 11:24

Ge zit er weer "snel" bij Vera!
Bij Sander was het ondanks het mindere weer een succes, niet te geloven hoe content de mensen waren om op een winderig terras te gaan zitten om een pint of koffie te drinken
Zo ziet zijn terras er nu uit:

Afbeelding
Dit is de piraat/bloembak die Christa gemaakt heeft:

Afbeelding

Afbeelding
Hier achteraan, op zijn grasveld zitten ze ook graag:

Afbeelding
zijn vergroot terras:

Afbeelding

Nu ga ik eieren koken om te pletten met knolselderpatatten, moet ik niet op bijten (kan het nog niet!)Het blauw is praktisch weg maar binnen in mijn mond tot vooraan in mijn keel is het nog oorlog!

Oh ja, ik had Sven verdacht als Mol, was dus verkeerd!
Ivette

Ritavdm

10 mei 2021, 18:11

Dag allemaal...

Met de fietsgroep op stap en voor het eerst.... een terrasje !!!!
Dat ruikt naar meer, naar wat meer vrijheid
maar
we blijven ons aan de regels houden !
Oud maar niet Out

meme-rietje

11 mei 2021, 08:42

goeie morgen iedereen
het is zonnig en de vogeltjes fluiten :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

11 mei 2021, 09:19

Goede morgen aan jullie allemaal !

Yvette, mooi geslaagd hoor het terras van je kleinzoon, het zonnetje schijnt hier, en dat zal in Lichtervelde ook wel zo zijn. Ja, hopelijk zit het weer mee, dan kunnen de mensen van de horeca toch nog wat ophalen, terwijl wij kunnen genieten van een hapje en een drankje, en terug onder de mensen zijn.

Gisteren was het ook goed weer, maar 'smorgens had het nog ferm geregend, zodat de gravelterreinen onder de plassen stonden. Ik moest normaal spelen om 9u30, zijn allemaal terug naar huis mogen gaan, niet zo leuk.....
maar straks om 10u30 zullen we onze schade inhalen, en achteraf,ja op het terras ook een glaasje drinken.

Anders ook niet veel te vertellen, wens jullie allemaal een aangename, zonnige dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

11 mei 2021, 09:50

Goeie voormiddag

'k ga er hier (boven) eens vlug invliegen zodat er deze namiddag tijd is voor een wandeling want : het zonnetje schijnt :lol: :lol: :lol: (nu toch nog) :wink:

Veve, je ziet er stralend uit, zoals altijd

en

dat terras bij Lander nodigt uit, ik kom er ooit wel eens langs.
Oud maar niet Out

Ivette

11 mei 2021, 11:09

Ik ben blij voor u Dina dat ge toch al weer wat kunt drinken op het terras na de tennis dus hoop ik voor alle oaserkes op veel zon, die warmte doet iedereen zo'n deugd!
Greetie, als het nog lukt hou maar de tanden die ge nog hebt, had ik dat ook maar gedaan! Ik weet wel niet iedereen vergaat het zo slecht sommigen zijn comfortabel en "schoon" met hun nieuwe tanden maar ik moet dus nog bang afwachten hoe alles zal aflopen en intussen is het heel onaangenaam!
Ik heb al veel afgezien, van mijn blauwe kin en hals is niet zoveel meer te zien maar ik kan nog altijd dat voorlopig gebitje niet insteken dus nog niet knabbelen noch bijten: ik moet dus alles soppen en dan inslikken, ik ben wel vindingrijk in alle soorten puree! allez ik keer dus heel ver terug en eet weer als de kindjes!!!(en wel die die nog geen tandjes hebben...)
Onze Carrefour blijft niet meer lang open voor ze aan de grote renovatie beginnen.
Wel ambetant: ik kon vanmorgen al geen karnemelk meer kopen, enkel gesuikerde en daar kan ik geen "stampers" mee maken hé dus zal ik een hulplijn moeten uitwerpen naar Christa!
Ivette

corry

12 mei 2021, 08:30

Afbeelding

Goedemorgen

Eveke, wat een pittig kopje, het mijne is zoals onze gazon juist is afgereden. 😂

Gisteren 2 uur bij notaris doorgebracht, hebben onze laatste wilsbeschikkingen laten aanpassen.
Voordien al een regeling getroffen naar ons beide.
Ongelooflijk maar waar deze was bij hen niet meer terug te vinden.
Ze hebben gezocht na lang zoeken gedacht dat wij een andere notaris daarvoor hadden geraadpleegd.
We hebben welke wij hadden gaan in de bus steken en ook de tekst welke opdracht ze moesten uitvoeren , geschreven door onze bankdirecteur erbij gedaan.

Stel je maar eens voor dat we deze laatste aanpassing niet hadden gedaan, waren we er nooit opgekomen dat op kantoor niets meer te vinden was van onze wilsbeschikkingen naar mekaar.

Notaris gaf te kennen dat er problemen waren met een werknemer, wat ons overkwam was de laatste druppel.

Besluit, waar is die akte ? Hoe wordt het opgelost ? Verwacht snel antwoord.

Ivette een heel uitnodigend terras van je kleinzoon.

4 augustus ga ik onder het mes, daarvoor nog dagkliniek om alle onderzoeken vooraf te doen.
Hou mijn hart vast, vierde keer het moet doorgaan !
Ook revalidatie ligt vast.
Het is geen luxe probleem maar een dringende noodzaak, pijn en minder mobiel .

Nog een fijne zonnige dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

12 mei 2021, 09:33

Goeie zonnige morgen

laat maar even duren :wink:

Corry, wat voor toestanden zijn dat toch allemaal.
Iets wat zeker niet kan en mag :roll:
Hopelijk minder problemen en betere afspraken voor je ingreep :wink:

Gisteren hebben wij van het mooie weer (ja dat hadden we hier) gebruik gemaakt om nog maar eens mooie wandeling te maken op de RodeBerg. Ik denk dat we zowat alle trapjes en vlonders die daar te vinden zijn gehad hebben, 't was pittig.

Wil je er wat van zien ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 mei 2021, 19:40

Hello

Oei 't is weeral ikke :roll:

Wij hebben onze 10.000 stappen vandaag gehaald aan zee met een veilig terrasje achteraf.
Fototoestel lag wel thuis, toch maar met telefoon dan :wink: dus minder foto's en vooral minder scherp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

12 mei 2021, 19:48

Goedenavond allemaal!
Alles bijgelezen...
Corry hadden jullie dan geen dubbel van die vorige akte? Wat een slordigheid van die medewerker bij de notaris, sjans dat jullie nu geweest zijn om een aanpassing!
Yvette mooi dat je dochter gemaakt heeft voor het café” De Piraat”
Weer mooie foto’s van de wandelingen van Rita.
En Omadina is een grillige lente, en na die soms hevige buien blijven er op die gravels vaak plassen staan!
Hier heeft het deze morgen gehageld, is bijlange zo geen mooi weer als verleden jaar in dezelfde periode!
Wij hadden vorig jaar een reis geboekt in mei en die was kosteloos door Corona overgezet naar nu eind mei...heb daarstraks die reis geannuleerd door medische redenen van mijn wederhelft!
Enja wij hadden een annulatieverzekering en we hebben nu een voucher gekregen van 450€, de rest van het bedrag iets meer dan 500€ is nog een vraag of we het gaan terugkrijgen van die verzekering :evil: er gaat zowiezo al 100€ af van franchise en nog eens 100€ dossierkosten, dus we steken zo al 200€ toe en is nu hopen dat die verzekering de rest dan van 300€ terugbetaald, je vraagt je af wat het nut is van zo een annulatieverzekering!
Mijn wederhelft heeft een dubbele hernia in zijn hals, vandaag heeft hij een tweede inspuiting gekregen in de dagkliniek en op 2 juni krijgt hij een derde spuit! De reis die we geboekt hadden was naar Avignon en is meer dan 1000km rijden en dat kan hij zeker niet aan om zolang in de auto te zitten!
Anders niet speciaals te melden...wens jullie nog een mooie avond daag...
You only have one life...live it!

omadina

13 mei 2021, 08:45

Goede morgen en een mooie feestdag en een lang weekend, al is dat voor ons wel verleden tijd. Vroeger keek ik er zeker naar uit, al was het om huiselijke taken in te halen thuis, en ook zoveel mogelijk er te zijn voor mijn drie meisjes.
Je mag er niet te veel bij stilstaan, maar soms kan ik me toch optrekken aan mooie herinneringen.

Vera-Maria, ja dat is waar bij hevige buien blijven er plassen staan op de gravel, ook al zijn de terreinen hier goed gedraineerd. Dat is normaal geen probleem, want er zijn altijd nog 4 mooie binnenterreinen, dus met andere schoenen te spelen is het opgelost. Maar ja , nu al tweede jaar gesloten voor volwassenen door dit corona-beestje ..... alleen kinderen tot 12 jaar mogen binnen spelen.

Corry, dat is toch een verhaal hoor.... dat kan toch niet zoiets, een notaris is toch een persoon waarin mensen hun volle vertrouwen stellen. Ja, ik vroeg me ook af, hebben jullie dan geen dubbel van de akte gekregen ?
Goede vooruitzichten voor 4 augustus. Doorbijten en daarna zal je je zeker beter voelen, ken zelfs mensen uit ons groepje die weer sporten na een orthopedische operatie.

Ritavdm, goed dat jullie weer in groep mogen fietsen, oei, vandaag zal het minder zijn, toch hier aan zee is het aan het regenen. Die mooie foto's, was dat in De Panne ? Daar zo een gestreepte strandcabines...

En nu, ondanks OLHeer Hemelvaart toch eens rondgaan met de stofzuiger en mijn plantjes water geven en eens de stofjes wegnemen.

Hoop voor jullie en ook voor mij, dat het vlug opklaart !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

13 mei 2021, 09:23

Goeie regenachtige morgen

Oma-Dina, inderdaad De Panne, mooi hé die gestreepte kabines aldaar.

Hemelvaart ! Vroeger een feestdag... nu een dag als alle andere... voor mij dan toch !

Ja, Veve, bij ons zijn verleden zomer ook een paar reisjes (Spanje en Griekenland) in het water gevallen en buiten de dossierkosten hebben wij toch alles teruggekregen.

Zal fietsen of wandelen lukken vandaag ? Ik hoop van wel, anders zal het breien worden, 'k heb precies de smaak weer te pakken maar niet als Veve hoor, die in een week een pull afbreit; bij mij is het eerder iets van lange adem.
Oud maar niet Out

meme-rietje

13 mei 2021, 09:30

goen hoogdag ollemole :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

13 mei 2021, 10:37

image.png
image.png (359.57 KiB) 294 keer bekeken
Laat het zonnetje maar komen! Gezellige dag iedereen!
Ivette