Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je vergist je stevig: de vaccinatiegraad is niet laag omdat ze geen uitnodiging hebben gekregen. Die is zo laag omdat grote delen van de bevolking niet willen ingeënt worden. Iedereen heeft immers het recht om te weigeren.
Natuurlijk! Die betalen dan ook allemaal Vlaamse belastingen.En wij zijn dan zomaar akkoord om al diegene van onze sociale zekerheid te genieten toe te laten?Gezien de digitalisatie en de mogelijkheden ervan kan het niet moeilijk zijn om in elke straat van Brussel huis per huis te weten wie bij Vlaanderen of wie bij Wallonië wil horen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Niet willen, niet willen ... In mijn Vlaanderen is daar geen plaats voor
Een gepaste uitnodiging zou veel gezinnen kunnen overtuigen.
Ondertussen blijft de vraag heeft één van de vorige ministers Molenbeek opgekuist, zodat we zeker weten wie daar kiest voor de Vlaamse sociale zekerheid en in voorkomend geval Vlaamse belastingen zou betalen.
Een gepaste uitnodiging zou veel gezinnen kunnen overtuigen.
Ondertussen blijft de vraag heeft één van de vorige ministers Molenbeek opgekuist, zodat we zeker weten wie daar kiest voor de Vlaamse sociale zekerheid en in voorkomend geval Vlaamse belastingen zou betalen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
In Vlaanderen werkt dat toch?
Begrijp je nu waarom de verhouding voor de 55+ ers is zoals ze vandaag is? Begrijp je dan ook hoe dwaas het is om te verwijzen naar degenen die al 2 keer zijn ingeënt? Er loopt hier minstens één gabber rond die daar geen kaas van gegeten heeft.
Je mengt twee zaken door elkaar:Ondertussen blijft de vraag heeft één van de vorige ministers Molenbeek opgekuist, zodat we zeker weten wie daar kiest voor de Vlaamse sociale zekerheid en in voorkomend geval Vlaamse belastingen zou betalen.
1. weet de overheid wie daar in aanmerking komt om belastingen te betalen? Ja. Iedereen die een domicilie heeft, krijgt rond deze tijd zijn belastingbrief in de bus. Dat er bij sommige families een aantal 'gasten' aanwezig zijn, maakt niet uit: die betalen geen belasting, maar die kunnen ook geen aanspraak maken op SZ-geld (in belgië kan dat wel, maar in Vlaanderen zou dat moeten uitgesloten zijn).
2. het opkuisen van een gemeente staat los van wie er belasting betaalt. Sarkozy had een aantal Kärchers klaar staan, maar die bleken niet te werken.

- Net omdat een degelijke uitnodiging in Vlaanderen werkt moet het ook mogelijk zijn de Brusselaars te bereiken.
- Het opkuisen ging wel degelijk over de domicilie hoor daar waren echt geen keerborstels voor nodig.
- Geen belasting betalen is geen aanspraak op SZ.
------------------------In België kan dat wel, maar in Vlaanderen zou dat moeten uitgesloten zijn
-----------------------------------------------------------------Wie gaat daar voor zorgen?
- Het opkuisen ging wel degelijk over de domicilie hoor daar waren echt geen keerborstels voor nodig.
- Geen belasting betalen is geen aanspraak op SZ.
------------------------In België kan dat wel, maar in Vlaanderen zou dat moeten uitgesloten zijn
-----------------------------------------------------------------Wie gaat daar voor zorgen?
-
Diezelfde uitnodigingen worden verstuurd in Wallonië en ook daar blijven de kandidaten in behoorlijke aantallen weg. Raar, hé? Over Brussel zwijgen we best.
-
Geen belasting betalen kan ook geheel wettelijk in orde zijn maar ik heb vermeld dat bepaalde gezinnen nog enkele 'gasten' herbergen waar niemand van de overheid weet van heeft. Daarover ging het. Wanneer zo iemand invalide wordt, dan gaat die toch eerst zijn zaakjes op orde moeten brengen, zoniet is het vangnet er niet.Geen belasting betalen is geen aanspraak op SZ.
In een onafhankelijk Vlaanderen - en dat was de veronderstelling - kunnen we die wetten wel gestemd krijgen.

In een onafhankelijk Vlaanderen - en dat was de veronderstelling - kunnen we die wetten wel gestemd krijgen.

-
Eén beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, toch?
Aan uw we maken we (!) best niet te veel woorden meer vuil of is het bruin, donkerbruin?
Aan uw we maken we (!) best niet te veel woorden meer vuil of is het bruin, donkerbruin?
-
Met mijn "smiley" gaf ik uitdrukking aan wat ik vind van jou opmerking: In een onafhankelijk Vlaanderen kunnen we die wetten wel gestemd krijgen.
Dat was misschien onduidelijk vandaar uw post "wanneer woorden falen ... "
Daarvoor mijn excuses en ook een poging om mijn weerzin voor het we gevoel dan toch maar onder woorden te brengen.
Wie de wetten gaat gestemd krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen?
Zouden dat toch nog de hardste roepers kunnen zijn?
Of houden we het een beetje democratisch?
Daarvoor mijn excuses en ook een poging om mijn weerzin voor het we gevoel dan toch maar onder woorden te brengen.
Wie de wetten gaat gestemd krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen?
-
Ben jij een Waal of Brusselaar die in Vlaanderen woont, maar zich geen deel voelt van Vlaanderen? Wist ik nietE.T. schreef: ↑12 mei 2021, 15:37Met mijn "smiley" gaf ik uitdrukking aan wat ik vind van jou opmerking: In een onafhankelijk Vlaanderen kunnen we die wetten wel gestemd krijgen.
Waar slaat dit nu weer op? De decreten die in Vlaanderen op dit moment worden gestemd, hoe komen die tot stand? Is dat een minderheid die op twee knopjes mag drukken misschien?Wie de wetten gaat gestemd krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen?

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Brussel wordt een enclave van de islam,ik schat dat er meer dab 50% van de inwoners moslim zijn, dus als ze daar een referendum houden zijn ze Brussel kwijt......Brussel kan op de volgende wijze ontward worden:
1. Maak er een belgisch Washington DC van
2. De gezinnen die er wonen moeten een keuze maken: willen ze bij Vlaanderen horen of bij Wallonië? Dat heeft dan voor die gezinnen gevolgen qua sociale zekerheid, belastingen enz.
De administratie der belastingen weet van iedereen waar z/hij woont. Gezien de digitalisatie en de mogelijkheden ervan kan het niet moeilijk zijn om in elke straat van Brussel huis per huis te weten wie bij Vlaanderen of wie bij Wallonië wil horen.
Ze weten de gepensioneerden wonen, zeker om belasting te betalen, maar hoeveel belasting ze in Brussel betalen,dat is natte vinger werk, ze vinden zelfs een uitweg om de BTW te ontduiken, en hoe gemakkelijk het is om in het zwart eigendom te bezitten heeft kaouakibi bewezen, niemand heeft zich vragen gesteld ,geen belasting ambtenaar, geen notaris, niemand van het kadaster,ook met de bedragen die van bank, naar bank gaan,ook het onterechte sociale zekerheid's steun aan gezinnen die vele kinderen hebben op papier,waar ze kindergeld voor trekken,gepensioneerden die terug naar hun thuisland gaan, maar blijven pensioen trekken, ook als ze al overleden zijn,of voor het steungeld dat ze krijgen, maar verschillende eigendommen hebben in hun thuisland of elders, de huisjes melkerij ,waar 1 iemand huurt, maar waar er 10 wonen,nee dat kluwen kunnen ze niet meer ontwarren,en als de jeugd die nu al in "la boum" de wetten stelt, beloofd dat voor de toekomst...........De administratie der belastingen weet van iedereen waar z/hij woont
Brussel is de rioolput van Europa.....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/13 ... -buitenla/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Op dit moment wel, voorlopig is het zowat iedereen tegen de donkerbruine.De decreten die in Vlaanderen op dit moment worden gestemd,
Gaat dat in een onafhankelijk Vlaanderen ook nog het geval zijn?
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Uit Jaarrapport 2017 Federale Pensioendienst:
Op 1 jan 2017 waren er ca
125.000 ambtenaren met pensioen hoger dan 3000€/maand
60.000 met meer dan 3500€
31.000 met meer dan 4000€
11.000 met meer dan 5000€
Bruto bedragen, maar toch.
Gemiddeld wettelijk werknemerspensioen is 1195€

Op 1 jan 2017 waren er ca
125.000 ambtenaren met pensioen hoger dan 3000€/maand
60.000 met meer dan 3500€
31.000 met meer dan 4000€
11.000 met meer dan 5000€
Bruto bedragen, maar toch.
Gemiddeld wettelijk werknemerspensioen is 1195€

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850