In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

13 mei 2021, 10:04

Afbeelding

Aan alle seizoentjes een fijne Hemelvaartsdag gewenst :wink:
de zon is er maar voor hoelang dat moeten we afwachten
het is niet koud buiten....

clive dank voor het overzichtje ik ga niet alles herhalen
ik hou het rustig vandaag, misschien een wandelingetje
en ja zoon is gisteren geprikt en had alleen wat last
van een stijve arm van die Moderna spuit :)
ik ga verder mijn soep maken verse kippensoep
en met de kip straks vol o vent, de balletjes rol ik altijd zelf,
ik vind die gekochte soepballetjes te taai....
liever vers en nog verse champignons erbij 't zal weer smaken :lol:

Ja Bekske we hebben je gemist maar als je er niet bent
weten we dat het niet zo goed met je gaat... sterkte en beterschap :roll:

Allen een fijne hoogdag, geniet van wat kan en mag
Hier zijn de vuilkarren toch aan 't werk...op een hoogdag... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

13 mei 2021, 10:55

Goede voormiddag.

Hier wordt het was opplooien en ophangen als het droog blijft.
Gisteren is jongste de boodschappen komen brengen.
Gezellig babbeltje gedaan.
Ook een plezant klappeke gedaan per telefoon met vroegere buurvrouw.
Die heeft weer grootse plannen.

Gisteren schreef er iemand uit het Antwerpse dat de ophaaldienst liever geen dagen veranderd wegens feestdagen omdat er anders teveel zakken niet opgehaald worden wegens verkeerd buiten gezet.
Anders gelovigen weten niet dat het een kerkelijke feestdag is vandaag en niet gelovigen ook.

Hier bij mij valt weinig te beleven. Maak er een fijne dag van allemaal.

Oma-C

13 mei 2021, 14:19

Goede middag alle maatjes,
Ik heb toch m'n donderdagse huistaken gedaan
zoals gewoonlijk, met mijn traphal en de lift als extra
terwijl dat droogt eens komen kijken of er wat volk wakker is :roll:

Helena, het zal gedroogd hebben want er is wat wind
en nu wordt het bewolkt, straks misschien nog een bui
zoals de weerman beloofd heeft :oops:
mijn was wacht tot zaterdag, weer of geen weer :oops:
morgen nog bed verschonen, dat kan er nog bij...
en ja de vuilkar is geweest en alles is weg....
en zo gaan we stilaan de andersgelovigen volgen.... :roll:
ze weten het niet, en doen ook geen moeite om het te weten..
de afvalkalender is nochtans duidelijk, maar die doet
nu ook mee met de niet gelovigen, ik trek het me niet aan,
alle dagen zijn gelijk voor mij, en ik werk en rust als ik het wil :lol:

Afbeelding

anjelierken

13 mei 2021, 15:52

Hallo iedereen,

Zoonlief is ook gevaccineerd.Hij en schoondochter hadden zich ingeschreven op de reservelijst en gisteravond kreeg hij een sms dat hij daar binnen het halfuur moest zijn voor de inenting.Is goed verlopen , heeft wel een pijnlijke arm, maar da's normaal.

Heeft hier al een goeie regenbui gedaan.

Bekske: beterschap.

Straks asperges klaarmaken.We eten daar een hardgekookt eitje, aardappelen en gerookte zalm bij.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

13 mei 2021, 21:08

Goede avond weeral,
Rare dag vinden jullie ook niet ? Ik heb de hele dag al het gevoel of het vrijdag is...
Vandaag het gras voor en achter en even dat van de buurtjes ( die op fietstochtje waren) van voor meegepakt. Die doen het zo dikwijls voor mij ook van voor en met het nieuw machientje gaat het gemakkelijk, al heb ik tussenin wel eventjes uitgerust met een koffietje.
Op het laatste moment was het nog een race tussen de regen en ik, alvorens het begon te gieten... Net op tijd gedaan.
Jongste buurjongetje mocht daarstraks ook voor de 1e keer heel even de baby-vogeltjes zien in het nestje ( zoals ze het noemen)op een stoeltje heel voorzichtig. Daarna mocht hij wat broodkorstjes strooien. De commentaar achteraf tegen de ouders en broer was zalig om te horen :D Het leek wel of er een kolonie van reuze vogels in zaten met grote snavels.
Pa en Ma Merel kwamen direct controleren, of we niets misdaan hadden en het brood was al meteen weg. Ja, ik weet ook wel dat je de vogels nu niet meer moet bijvoeren, maar och, ze verdienen het nu wel efkes.
En nu een lekker badje mèt een dropje voor mezelf en voor jullie allemaal een fijne nachtrust straks !

Bekske

14 mei 2021, 08:07

Afbeelding

Oma-C

14 mei 2021, 09:17

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een zonnetje is er al bij, gisteren was het ook zo
tot ik in de namiddag nog wat wou buiten zitten
dan kwam er een ferme regen en onweersbui :roll:
dan maar naar binnen verhuisd ... met mijn boek :oops:
een goed half uur hebben ze hier met hagel en regen,
donder en bliksem de boel wakker gehouden....
't was niet niks.... maar niet tegen te houden :oops: :roll:

granny M hopelijk kunnen de jonge vogeltjes groeien
tot ze kunnen uitvliegen, hier in de buurt zit ook een nestje
ijn een grote struik en elke dag zit er een poes te likkebaarden
onderaan de struik..... hopelijk geraakt ze er niet in want dan
zijn de beestjes er wel geweest.... de natuur kan wreed zijn :roll:

Dag Bekske, hopelijk is de migraineaanval voorbij, want
het kan erg pijnlijk zijn, veel sterkte... :)

anjelierken, mijn zoon heeft ook geen last gehad van z'n
Moderne-prik, alleen een beetje stijve arm.... :)

Alle seizoentjes een fijne vrijdag, morgen alweer weekend,
de dagen vliegen weer voorbij :roll:
Groetjes allemaal en tot..................:)

clive

14 mei 2021, 10:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Spring enkel binnen om jullie een mooie vrijdag te wensen. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

14 mei 2021, 10:53

Goede morgen,

Voor mij toch nog.
Bij de senior buren zit een nest meesjes in een struik.
In de week toen de jongste hier was was er een jong aan het proberen op te stijgen.
Leren vliegen is duidelijk niet zo simpel.
Bij hem midden in de stad zitten er koolmeisjes en pimpelmeesjes in de nestkastjes.
Gezien de krapte op de huizenmarkt heeft hij algauw nog een nestkastje bij gemaakt.
Strategisch opgehangen, zo dat ieder zijn territorium had...
Het eerste nestje is uitgevlogen.
Het tweede nestje is uitgebroed, maar die zijn nog niet aan uitvliegen toe.

Hoe die mezen en de duiven in de buurtuin in vrede leven, dat vraag ik me af.
Die hebben beiden een nest gemaakt in die volle boom.
Van de nood een deugd gemaakt waarschijnlijk.
Gezien de krapte van bomen.

Poes Flurk zit op vinkenslag rond de nestkastjes die buurvrouw heeft opgehangen.
Hiernaast hebben de duiven het alleenrecht opgeëist van het eethuisje.

Tot zover de verslaggeving over het leven in de tuinen rondom.

De laatste was die er gisteren niet meer bij ging moet nog ingestoken worden.

Het is hier grijs met blauwe plekken in de lucht.

Bekske dat is een schattig plaatje!

Aan iedereen een fijne dag gewenst.

anjelierken

14 mei 2021, 11:03

Hallo iedereen,

Ben tot de ontdekking gekomen dat in het ene vogelnestkastje wel degelijk kleintjes zitten.Toen ik deze ochtend de vissen eten gaf ( ja, die eten al) en in de stilte vogelgepiep hoorde, even gaan kijken, en ja, de ouders vlogen op en aan.Ben wel blij, vind dat fijn nieuw leven in de tuin.

Manlief is een haag aan het snoeien.We hebben hier verschillende hagen.Vroeger deed hij alles in 1 keer, maar dat gaat niet meer, te vermoeiend.

Heb het dekbed vervangen door een lichter deken, het wordt te warm.Ook nieuwe lakens gelegd, de was is aan het draaien.

Straks aspergesoep maken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

14 mei 2021, 14:37

Zopas naar de col**** voor vers fruit
en wat groentjes het viel nog mee van drukte :roll:
Natuurlijk een stortbui als ik buitenkwam en naar huis wou
heb de plu gebruikt en het viel er goed uit....
Nu is het natuurlijk weer over :oops: :roll: :oops:
maar ik had geen zin om daar een half uur te staan wachten :oops:
Het is niet koud, dat is al goed... ongeveer 15à16°
Alles op z'n plaats gezet en nu balletjes rollen en de
champignons kuisen en snijden voor in de volovent :wink:

M-M nog niet gezien vandaag :roll: hopelijk niet ziek....

Allen een aangename dag en tot later 8)

Muddy Maddy

15 mei 2021, 08:04

Goede morgen seizoentjes,

Hier ben ik weer: gisteren echt geen tijd gehad om langs te komen.
Gisteren pedicure gehad en 't deed deugd. wat minder was dat ventje de lotte in de stoomkoker gedaan had, wat vorige keer lukte maar nu niet. laten we het erop houden dat ze eetbaar was.
Gimly is nog steeds ziek, laat ons hopen dat ik er niet mee naar zijn dierenartse moet gaan voor een groot onderzoek.
Ventje had eergisteren een kadootje voor me mee: een "dracula" eend. er stond een heel display van eendjes in de carref. en hij vond dracula zo enig dat hij die voor mij gekocht heeft.
Gisteren moest je niet naar het winkelcentrum zei ventje want ze stonden in file om een parkeerplaats te vinden. ( het was dan even na 11 uur - ventje was laat uit zijn bed gekomen)
Schoonmoeder heeft gebeld om te zeggen dat ze haar tweede prik gehad heeft. het huwelijk gaat hoogstwaarschijnlijk niet door omdat ze twijfelen of iedereen zijn prikken gehad zal hebben.
ik krijg mijn tweede de dag na mijn 24 ste huwelijksverjaardag. maandag nummer 1.
Tieneke van het zonnehuis waar ik mijn pedicure heb gehad moet vandaag. en zij is een paar jaar jonger dan ik maar het zal zijn omdat ze een zaak heeft met sociale contacten.
ik heb vannacht een pijnstiller moeten nemen en het ziet er naar uit dat ventje een pleister gaat moeten plakken. kwam carolien tegen en ze vroeg waarom ik nu met een stok liep. ik heb haar gezegd omdat mijn linkerkant nog steeds pijn doet en dat die stok helpt om wat mobieler te zijn.
dat nieuws gaat als een lopend vuurtje naar de overkant. de "baron" deed gisteren zijn old-timer weg. normaal prutst een van de zonen eraan. Er was al een gegadigde. hij was ook bij buurman v aan de deur geweest maar die is niet bij het bendetje gaan staan. buurman wel. je mag wel met tien buiten maar aan de openbare weg? in elk geval droegen ze mulleslunsen uitgezonderd buurman.
En wij vragen ons af waarom buurman v die anders goed overeen komt met de "baron" nu eens niet naar buiten kwam. enfin swat zou een brussels familielid gezegd hebben. dat was haar stopwoordje. ik loop dus weer op wolkjes al had ik vannacht weer kokende voeten.
ik hoor lawaai boven en denk dat ventje binnenkort gaat opstaan. er iets raar gaande in de krantenwinkel want er kwam een man vragen over de overname en wat later zag ventje hem bij Peter, de groentenboer. en hij stelde dezelfde vraag. enen van DPD. Peter verkoopt ook kranten misschien vandaar? En Jan hebben we al een tijdje niet gezien, telkens ventje gaat is het zijn broer.
en die wist van niets natuurlijk.
Tieneke vond mijn haar mooi, een kleur die beter bij me pastte zei ze. ze begreep dus niet waarom mijn moeder het zo lelijk vind. en ze begreep het al zeker niet toen ik vertelde wat mijn moeder verleden maandag geflikt heeft.
we gaan nog een vlaag regen krijgen, het wordt hier weer donker. ben dat weer echt beu aan het worden.
Had schoonzus een sms gestuurd vanwege ons 3 en ze stuurde direct een terug wat niet van haar gewoonte is. een heel mooi kaartje en een bedanking voor de wensen. Schoonbroer verjaart dinsdag en hij moet bij mijn moeder zijn voor podologie. ze is er van overtuigd dat hij geen woord zal reppen over zijn kaartje. ik denk het tegenovergestelde. dat hij misschien gaat stoefen over zijn creatieve schoonzus, net zoals schoonmoeder dat gisteren bij ventje deed. Toen ik woensdag de verjaardagen op fb controleerde zag ik dat Suus haar vroegere "hartsvriendin" mij geblokkeerd heeft.
enfin swat, ik trek me daar niet veel van aan. toen ze de foto's doorstuurde liet ze doorschemeren dat ze niet meer wil dat ik nog contact met haar opnam ivm met iets van Suus & Hans. ik had ook heel geschockt kunnen reageren en me afvragen wat ik nu misdaan had en dat via messenger gevraagd. dat "gekruip" voor vriendschap doe ik nu niet meer. ze hebben een beperkte houdbaarheidsdatum en misschien houdt de vriendschap met Suus nu wel stand omdat we beiden bevriend zijn. al heeft ze de neiging eerder naar ventje te mailen. nu ga ik rap mijn sims aan het werk zetten en naar rhine canyon om het gevonden moordwapen op de alien te onderzoeken. dan de boerderij en de vallei nadat moeder neergelegd heeft en ik de kranten heb gelezen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Bekske

15 mei 2021, 08:27

Afbeelding

Oma-C

15 mei 2021, 09:49

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een zonnige dag met veel wolken dus
zoals weerman voorspelde, regen op komst

M-M we zijn de regen allemaal beu maar wat doe je er aan :roll:
nemen zoals het komt en zelf voor zonnetje spelen
en je niks aantrekken wat anderen allemaal denken of zeggen
dat is nog het beste, jij hebt jouw leven, maak het zelf fijn... 8)

Bekske, weer een leuk plaatje, een lieve mama met haar peuters :)
een aangename dag en hopelijk minder pijn.... :roll:

Alle seizoentjes een fijn weekend.... blijf allemaal veilig en gezond... :lol:

clive

15 mei 2021, 12:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, wat leuk en lief van ventje jou dat mooie eendje te geven. Ik heb zelf maar 2 spulletjes van Swarovski, een oester met een pareltje en een lieflijk beertje en die staan ver buiten het bereik van Matice zijn staart, moet er niet aan denken dat hij ze vrolijk zou stof afdoen met zijn pluimstaart :D . In de badkamer heb ik een hele resem badeendjes staan die ik elke week in bad gooi en dan afdroog. Het zijn er allemaal gele om een beetje kleur toe te voegen in de witte met licht- en donkergrijze badkamer. En het badlinnen is ook al wit en de andere week donkergrijs. Ik vind dat Gimly zolang ziek blijft of is dat maar een idee ? Zou met Matice zo niet het weekend durven doorgaan. Hoop van harte dat Gimly vanzelf beter wordt en niet naar de dierenarts van wacht moet. En de beste vriendin van Suus heeft jou geblokkeerd, niks van aantrekken. Zegt meer over haar dan over jou.

Oma-C, hoop dat er wat sport op TV is, want het is nu niet bepaald lenteweer.

Verwacht vandaag nog een klein pakje, een aquarelschildersblok met geschept papier. Bankkaart ligt al klaar om het meteen te betalen als hij er is. Heb er maar eentje gekocht. Want wil eerst de kwaliteit van het papier zien.

Mijn oude elektrische fiets met de bijna nieuwe fietstassen gaat naar mijn vriendin. Zij en haar man hebben het financieel niet zo breed en zij heeft helaas reuma. Kan geen autorijden en geraakt met een gewone fiets nergens. Ik heb hem niet weg gegeven, want dat zou een beetje beledigend zijn. Maar heb een cadeaubon van 100€ gevraagd van een grote dierenspeciaalzaak voor Matice, daar krijgt hij dan nieuw speelgoed voor. Als je weet dat ik de fietstassen alleen al 70€ heb betaald, dan is die bon van 100€ niet teveel gevraagd. En hebben zij toch niet het gevoel de fiets maar gekregen te hebben. Manlief vond het een mooie geste van mij.
Maar als het wat minder gaat met jouw vrienden, moet je er voor klaar staan vind ik. Je deelt niet alleen de mooie momenten maar ook de minder mooie. Ze komen hem zaterdag halen. Spijtig genoeg heeft ze niet mijn kledingsmaat, ze zou er niet in kunnen. Ik heb wel een andere vriendin en die kan net in mijn pulls en die is maar wat blij als ik haar weer een mooie trui of shirt geef. Die doet daar niet moeilijk over. Die zegt zelfs tegen iedereen, wanneer ze een complimentje krijgt: " oh, die heb ik van Clive gekregen".

Zo, ga stilaan afsluiten. Liefs aan elk van jullie en een dikke knuffel.