Coronavirus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Onder tussen in (H) Gent......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202105 ... 4117395816
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202105 ... 4117395816
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Ja dat zat er aan te komen,eerst waren ze te laks en te laat om vaccins te bestellen, dan was er die heisa van de bloedklonters van astra zenika, dan hoorde ze dat ongeveer 1/3 van de Europese bevolking zich niet wilt laten vaccineren,maar onder tussen hebben ze opnieuw 1,8 miljard vaccins besteld, en nu krijgen ze schrik dat ze wat overschot hebben ,en opteren ze voor een derde prik,anders blijven ze met een stock zitten,ondertussen kunnen ze dat vaccin paspoort uitstellen tot iedereen een derde prik heeft..........Fazal schreef: ↑15 mei 2021, 13:11Derde prik op komst, in december:
https://www.hln.be/binnenland/derde-cor ... ~ad02f08f/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Waarom verdwijnen de antistoffen na een bepaalde tijd , zorgt je lichaam zelf voor de achteruitgang van de antistoffen , maakt je eigen afweersysteem daar komaf mee , omdat het geen eigen antistoffen zijn die eigen zijn aan je lichaam?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die antistoffen zijn wel lichaamseigen, zijn deel van het afweersysteem, worden door het eigen lichaam aangemaakt, maar die gaan stilletjes aan "dood". Dat gebeurt ook met alle andere bloedcellen, maar die worden terug aangemaakt in het beenmerg, die antistoffen daarentegen niet.
Ge moet die antistoffen zien als "speciale wapens" tegen een welbepaald specifiek virus. Als dat virus er niet meer is, hebben die wapens ook geen nut meer en gaan ze naar de schroothoop.
-
Als ge zelf de mazelen hebt gehad zijt ge ook levenslang beschermd. Als ge tegen mazelen gevaccineerd zijt, dan weer niet. Het is al veel ingewikkelder dan wat ik hierboven heb geschreven, en dat valt buiten het bestek van dit forum. Het heeft iets met het geheugen van T-lymphocieten te maken ( niet te verwarren met jouw watergeheugen/geheugenwater
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
M.a.w. wat jij daarboven schreef over '"speciale wapens" tegen een welbepaald specifiek virus (...) en naar de schroothoop mogen' klopt weeral niet.
Je begrijpt het blijkbaar zelf niet, want bij de eerste kritische vraag valt je theorie in duigen. Die mag ook naar de schroothoop.
Het poliovaccin beschermt levenslang. Ook die uitspraak van jou nemen we best met meer dan een korreltje zout.Het lukt dus niet om je levenslang te beschermen met één of andere specifieke vaccinatie. Was dat wel het geval, dan was het ook niet nodig om je jaarlijks een griepspuit te laten zetten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat klopt wel wat corona en griep betreft. Iets op tegen ?
Heb ik iets anders beweerd ? Voor u telt blijkbaar alleen "0" of "1" , wit of zwart. Virussen bestaan er in alle soorten met elk hun eigen geaardheid, en daarop reageert het afweersysteem soms anders - tijdelijk of levenslang. Het is niet zoals een verschil tussen een witte en een zwarthuidige, maar eerder een verschil tussen een olifant en een vleermuis ( ook allebei zoogdierenHet poliovaccin beschermt levenslang. Ook die uitspraak van jou nemen we best met meer dan een korreltje zout.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, maar je hebt je theorie verkondigd in algemene termen: het ging over alle virussen. De vraag van wardje blijft dus: waarom verdwijnen afweerstoffen na een tijdje? Dat doen slechts sommige afweerstoffen, maar niet allemaal. Zo'n vraag moet je dan ook niet in algemene termen beantwoorden.
Ja. Hier jouw woorden:Heb ik iets anders beweerd ?Het poliovaccin beschermt levenslang. Ook die uitspraak van jou nemen we best met meer dan een korreltje zout.
Weinig wetenschappelijk onderbouwde uitleg.Ge moet die antistoffen zien als "speciale wapens" tegen een welbepaald specifiek virus. Als dat virus er niet meer is, hebben die wapens ook geen nut meer en gaan ze naar de schroothoop.
Het coronavirus is nog altijd aanwezig en toch nemen de antistoffen af.
Het poliovirus is veel minder frequent aanwezig, maar de antistoffen blijven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ja ze weet dat ze er te veel besteld heeft,en om geen blaam te krijgen gaat ze een derde prik laten geven......Het idee van de 3de prik komt van Europa ( van Ursula )