Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Sprakeloos na het lezen van je schrijven Michelly.
Ze doen verder met je behandeling omdat je het zelf wil.
Daar kan ik niet anders dan bewondering voor hebben.
Weet hoe een partner bij onrust zich voelt, de steun die je krijgt is heel belangrijk.

Mag het je nu weer lukken, hoop het van harte
Ze doen verder met je behandeling omdat je het zelf wil.
Daar kan ik niet anders dan bewondering voor hebben.
Weet hoe een partner bij onrust zich voelt, de steun die je krijgt is heel belangrijk.

Mag het je nu weer lukken, hoop het van harte
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede middag!
Hier zonnig maar fris...
Heb een stijve nek en een zere heup, komt allemaal van mijn val gisteren, maar dat is maar een klein ongemak natuurlijk!
Michelly wens je veel moed en sterkte omdat allemaal weer te moeten doorstaan, dikke knuf!
Niet speciaals te melden.
Heb een foto mee die ik vorige week gekregen heb van een goede kennis, had die foto nog nooit gezien ik sta erop met een buurmeisje en we waren toen 16.’’

Wens jullie allen nog een aangename woensdag daag...
Hier zonnig maar fris...
Heb een stijve nek en een zere heup, komt allemaal van mijn val gisteren, maar dat is maar een klein ongemak natuurlijk!
Michelly wens je veel moed en sterkte omdat allemaal weer te moeten doorstaan, dikke knuf!
Niet speciaals te melden.
Heb een foto mee die ik vorige week gekregen heb van een goede kennis, had die foto nog nooit gezien ik sta erop met een buurmeisje en we waren toen 16.’’

Wens jullie allen nog een aangename woensdag daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Michelly, alweer kunnen we niet anders dan u wensen om toch vol te houden want u bent een sterke vrouw, goed omringd en begeleid. Ik denk dat ook uw dokters vol bewondering zijn om uw moed en volharding, alleen daardoor blijft u stilletjes verder doen, ik wens u heel veel sterkte!
Er is hier in Gits precies een bom gevallen: onze Carrefour zou 4 weken sluiten wegens renovatie van de hele winkel. Maar, sinds gisteren weten we meer: Carrefour houdt er mee op in Gits, Delhaize ZOU HET OVERNEMEN maar eerst willen ze een gerant vinden voor ze aan de renovatie beginnen. Het personeel neemt Delhaize niet over, ze worden allemaal uitgestuurd naar Carrefour winkels in de omgeving. Ik ondervond vanmorgen wat een triestige sfeer onder hen hangt: ze waren heel hechte collega's die nu gescheiden worden. De meesten zijn wij klanten al jarenlang gewend en kunnen altijd een babbeltje mee doen als in een echte buurtwinkel, wat zullen we dat missen!
Er is ook die onzekerheid: Gits bestaat eigenlijk niet, we zijn een deelgemeente van Hooglede en daar floreert er een Colruyt maar wij hebben geen vervoer naar Hooglede dus voor de niet-autorijders wordt het lastig en weer afhankelijk van onze kinderen.
Ik hou al twee dagen mijn onderste hulpgebitje in(geplakt) veel makkelijker zonder dus flink hé? Ik spreek wel makkelijker maar eten? Dat zal wel nog wat geduld vergen!
Veve, je hebt nog altijd hetzelfde gezicht, direct herkenbaar!
Nik en Els hebben alle twee hun vaccinatie uitnodiging gekregen, ze zijn er heel blij mee!
Kijk nu, de zon piept er een beetje door!
Naar de halve finale van het Songfestival gekeken? Het gaat zeker niet meer om de liedjes? Wellicht om de zotste kledij en de vreemdste teksten die er een waar circus van maken? Ik weet niet of ik het morgenavond nog zal opbrengen om naar de 2e halve finale te kijken!
Er is hier in Gits precies een bom gevallen: onze Carrefour zou 4 weken sluiten wegens renovatie van de hele winkel. Maar, sinds gisteren weten we meer: Carrefour houdt er mee op in Gits, Delhaize ZOU HET OVERNEMEN maar eerst willen ze een gerant vinden voor ze aan de renovatie beginnen. Het personeel neemt Delhaize niet over, ze worden allemaal uitgestuurd naar Carrefour winkels in de omgeving. Ik ondervond vanmorgen wat een triestige sfeer onder hen hangt: ze waren heel hechte collega's die nu gescheiden worden. De meesten zijn wij klanten al jarenlang gewend en kunnen altijd een babbeltje mee doen als in een echte buurtwinkel, wat zullen we dat missen!
Er is ook die onzekerheid: Gits bestaat eigenlijk niet, we zijn een deelgemeente van Hooglede en daar floreert er een Colruyt maar wij hebben geen vervoer naar Hooglede dus voor de niet-autorijders wordt het lastig en weer afhankelijk van onze kinderen.
Ik hou al twee dagen mijn onderste hulpgebitje in(geplakt) veel makkelijker zonder dus flink hé? Ik spreek wel makkelijker maar eten? Dat zal wel nog wat geduld vergen!
Veve, je hebt nog altijd hetzelfde gezicht, direct herkenbaar!
Nik en Els hebben alle twee hun vaccinatie uitnodiging gekregen, ze zijn er heel blij mee!
Kijk nu, de zon piept er een beetje door!
Naar de halve finale van het Songfestival gekeken? Het gaat zeker niet meer om de liedjes? Wellicht om de zotste kledij en de vreemdste teksten die er een waar circus van maken? Ik weet niet of ik het morgenavond nog zal opbrengen om naar de 2e halve finale te kijken!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie morgen
'k ben er weer
zoals veelal de woensdag, gisteren van dienst
't ziet er veelbelovend uit buiten jammer genoeg duurt het meestal maar tot 's middags en toch gaan we deze namiddag naar buiten hoor, één volle dag binnen is al genoeg geweest .
Tja, die dorpswinkels die verdwijnen zijn voor veel ouderen (zoals wij) nog net geen ramp hé maar wel vervelend.
Hier is er ook al eentje weggevallen en er deden geruchten de ronde dat de Sp.r ook zou sluiten; een warme bakker hebben we ook al niet.
maar
Zijn wij daar zelf niet een beetje oorzaak van, die grootwarenhuizen net ietsje verder zijn toch zo aantrekkelijk en goedkoper.... tot we minder mobiel zijn.
't is geen verwijt hoor, enkel een vaststelling want 'k ben zelf niet beter dan alle anderen hoor
'k ben er weer
zoals veelal de woensdag, gisteren van dienst
't ziet er veelbelovend uit buiten jammer genoeg duurt het meestal maar tot 's middags en toch gaan we deze namiddag naar buiten hoor, één volle dag binnen is al genoeg geweest .
Tja, die dorpswinkels die verdwijnen zijn voor veel ouderen (zoals wij) nog net geen ramp hé maar wel vervelend.
Hier is er ook al eentje weggevallen en er deden geruchten de ronde dat de Sp.r ook zou sluiten; een warme bakker hebben we ook al niet.
maar
Zijn wij daar zelf niet een beetje oorzaak van, die grootwarenhuizen net ietsje verder zijn toch zo aantrekkelijk en goedkoper.... tot we minder mobiel zijn.
't is geen verwijt hoor, enkel een vaststelling want 'k ben zelf niet beter dan alle anderen hoor
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
er is een zonneke maar voor hoe lang ?
Ivette je ziet er al veel beter uit
en veve het is rap gebeur d hé

er is een zonneke maar voor hoe lang ?
Ivette je ziet er al veel beter uit
en veve het is rap gebeur d hé

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Rietjes, onze Carrefour was geen kleine dorpswinkel maar een klein grootwarenhuis met een bakkerij, beenhouwerij, groenten afdeling, dranken, kortom we konden er voor heel veel terecht. Vooral de manier waarop deze sluiting doorgaat stoort ons: het personeel werd maar maandagavond op de hoogte gebracht en verdeelden tot dan nog het nieuws onder de klanten dat ze na de renovatiewerken van hoogstens 4 weken terug en helemaal gemoderniseerd zouden terug opengaan. Nu is het bang afwachten.
Allez, ik ga aan mijn gehakt beginnen voor hamburgers en wortels schrapen, Sander komt eten vanmiddag, hij komt zo graag en ikke ook blij!
Zaterdagnamiddag hebben Sarah en Florian hier gereserveerd voor koffie en taart ze waren hier nog niet dit jaar!
Allez, ik ga aan mijn gehakt beginnen voor hamburgers en wortels schrapen, Sander komt eten vanmiddag, hij komt zo graag en ikke ook blij!
Zaterdagnamiddag hebben Sarah en Florian hier gereserveerd voor koffie en taart ze waren hier nog niet dit jaar!
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Prachtig kantwerk, kon het niet over mijn hart krijgen het weg te doen

Goedemorgen
Veveke zo herkenbaar, je snuitje is alleen volwassener geworden.
Bravo Ivette, je kan letterlijk en figuurlijk op je tanden bijten. Komt goed
Goed nieuws van kleinzoon, na het faillissement van Sunair is hij terug gaan studeren, beloond met een nieuwe job met titels waarbij ik geen jota van verstaan. Hoor het wel als hij komt schilderen.
Buurtjes Betty en Roger zijn verhuist, heb ze nadien even gezien, weende en verzekerde mij verhuis nooit of het moet wegens je gezondheid zijn. Hoop dat ze daar gesetteld raken en de tranen van korte duur zijn, de vermoeidheid zal wel een van redenen zijn.
Geen zon aan zee, frisse wind, had de tuintafel al proper gemaakt de stoelen afgekuist, zal voor een andere keer zijn.
Nog een prettige dag, hoop voor jullie met zon.
Corry

Goedemorgen
Veveke zo herkenbaar, je snuitje is alleen volwassener geworden.
Bravo Ivette, je kan letterlijk en figuurlijk op je tanden bijten. Komt goed
Goed nieuws van kleinzoon, na het faillissement van Sunair is hij terug gaan studeren, beloond met een nieuwe job met titels waarbij ik geen jota van verstaan. Hoor het wel als hij komt schilderen.
Buurtjes Betty en Roger zijn verhuist, heb ze nadien even gezien, weende en verzekerde mij verhuis nooit of het moet wegens je gezondheid zijn. Hoop dat ze daar gesetteld raken en de tranen van korte duur zijn, de vermoeidheid zal wel een van redenen zijn.
Geen zon aan zee, frisse wind, had de tuintafel al proper gemaakt de stoelen afgekuist, zal voor een andere keer zijn.
Nog een prettige dag, hoop voor jullie met zon.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Twee warme bakkers en twee beenhouwers dat hebben wij hier ook nog maar zij kunnen toch onze veelzijdige Carrefour niet vervangen, ik heb het al mijn e-mail dorpsgenoten laten weten, kreeg zowel bedankingen als spijtbetuigingen terug.
Het was ook een plaats waar we elkaar ontmoetten, wat vooral belangrijk was in deze Corona tijd!
Het was ook een plaats waar we elkaar ontmoetten, wat vooral belangrijk was in deze Corona tijd!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen iedereen en een fijne vrijdag
Gisteren tijdens het wandelen een flinke bos seringen geplukt (bij een leegstaand huis) .
Oh wat ruikt dat heerlijk.
Flink wat wind maar voorlopig nog droog, dus vlug de was naar buiten.
Wat het vandaag wordt ?
zal van het weer en van mijn ventje afhangen
'k weet dat hij rond de middag ergens iemand moet helpen
maar 'k heb er geen idee van of het voor 10 min of voor een paar uur is.
(hij moet in het huis zijn voor een afspraak omdat de eigenaar in Spanje is)
Gisteren tijdens het wandelen een flinke bos seringen geplukt (bij een leegstaand huis) .
Oh wat ruikt dat heerlijk.
Flink wat wind maar voorlopig nog droog, dus vlug de was naar buiten.
Wat het vandaag wordt ?
zal van het weer en van mijn ventje afhangen
'k weet dat hij rond de middag ergens iemand moet helpen
maar 'k heb er geen idee van of het voor 10 min of voor een paar uur is.
(hij moet in het huis zijn voor een afspraak omdat de eigenaar in Spanje is)
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
ja die regen
mijn serre is toegekomen en nu ze nog in elkaar steken
met een beetje help van mijn buren
is ook boodschappen dag vandaag

ja die regen
mijn serre is toegekomen en nu ze nog in elkaar steken
met een beetje help van mijn buren
is ook boodschappen dag vandaag

-

Dit heeft onze Gitse dichter Dimitri CARPENTIER als hulde aan de kapitein Ruud Vormer van landskampioen Club Brugge geschreven , schoon hé!
Ook proficiat aan alle Club Brugge fans, die toch een fantastisch seizoen achter de rug hebben, jammer dat ze zonder publiek moesten spelen!!!
Ivette
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede middag allemaal!
Daarnet een grote regenbui, en nu schijnt weer de zon!
Gisteren naar het Eurovisie songfestival gekeken bij gebrek aan iets anders... veel show en schaarsgeklede vrouwen...ik vind dinsdag dat Hooverphonic dat bijzonder goed gedaan heeft, voor mij echt bij de betere songs, qua muzikaliteit en zang en ze hebben ook klasse!
Deze voormiddag was er plaatsbeschrijving van ons mama haar appartement, dus dat is nu ook een afgesloten hoofdstuk, ik heb nu niks meer dat mij in dat dorp bind!
Uitgezonderd dan dat mijn beste schoolvriendin er woont en ben dan ook naar daar gaan aperitieven zij is ook haar mama nog maar kort verloren!
En vandaag vieren wij hier ook onze huwelijksverjaardag, in normale omstandigheden zouden we dat vieren met een etentje maar nu vieren we dat thuis deze avond met onze zoon en zijn gezin als ze Elise komen ophalen, ik kook zelf...
Ik ga de tafel dekken mijn man is voor ene keer frieten gaan halen bij de frituur!
Fijn weekend allemaal en tot later daag...

Daarnet een grote regenbui, en nu schijnt weer de zon!
Gisteren naar het Eurovisie songfestival gekeken bij gebrek aan iets anders... veel show en schaarsgeklede vrouwen...ik vind dinsdag dat Hooverphonic dat bijzonder goed gedaan heeft, voor mij echt bij de betere songs, qua muzikaliteit en zang en ze hebben ook klasse!
Deze voormiddag was er plaatsbeschrijving van ons mama haar appartement, dus dat is nu ook een afgesloten hoofdstuk, ik heb nu niks meer dat mij in dat dorp bind!
Uitgezonderd dan dat mijn beste schoolvriendin er woont en ben dan ook naar daar gaan aperitieven zij is ook haar mama nog maar kort verloren!
En vandaag vieren wij hier ook onze huwelijksverjaardag, in normale omstandigheden zouden we dat vieren met een etentje maar nu vieren we dat thuis deze avond met onze zoon en zijn gezin als ze Elise komen ophalen, ik kook zelf...
Ik ga de tafel dekken mijn man is voor ene keer frieten gaan halen bij de frituur!
Fijn weekend allemaal en tot later daag...

You only have one life...live it!
-
proficiat Veve samen met je ventje

-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Michelly, wens je nog veel sterkte en goede moed maar ik wil je zeker ook feliciteren met je 56ste huwelijksverjaardag! Met de 50ste mocht ik er nog bij zijn! Wat is er sindsdien veel gebeurd…
En ook Veve mag een huwelijksverjaardag vieren! Proficiat!
Ben je hersteld van je val? Toch wel geluk gehad – het kon veel erger zijn.
Na mijn tweede vaccinatie ben ik toch behoorlijk ziek geweest voor een nacht en een halve dag.
Maar nu ben ik weer helemaal oké en zal ik mij stilletjes aan veiliger kunnen voelen. Ergens in mijn achterhoofd ben ik voorzichtig aan het denken aan een buitenlandse (zon)vakantie…
Gisteren zijn we gaan wandelen in de Mombeekvallei hier in de buurt. Het bleef droog en om te wandelen was het weer goed. Voor foto’s was het minder – een bijna egale grijze lucht is niet mooi hé. Maar waar men gaat langs Vlaamse wegen komt men kapelletjes tegen. Als je er begint op te letten, valt het op hoeveel er nog zijn en ze worden ook vaak goed onderhouden!

Kapel van Sasput van 1935 op de plaats van de oorspronkelijke kapel van 1850 (er staan veel heiligen in
)

Kapel van de Steenberg

Hier heb ik al eens vaker stilgestaan...

Ivette, Club Brugge is dan toch (verdiend) Belgisch kampioen. Over de supporterstoestanden ben ik minder te spreken. Hopelijk moet er niemand zich achteraf met zijn leven bekopen…
En verder kijk ik toch nog uit naar de match van zondag. We duimen voor een een sportieve wedstrijd. Hoe dan ook, Genk is duidelijk de beste ploeg van de Play-Off
Gezellige avond nog iedereen en alvast een goede start van het Pinksterweekend!
En ook Veve mag een huwelijksverjaardag vieren! Proficiat!
Ben je hersteld van je val? Toch wel geluk gehad – het kon veel erger zijn.
Na mijn tweede vaccinatie ben ik toch behoorlijk ziek geweest voor een nacht en een halve dag.
Maar nu ben ik weer helemaal oké en zal ik mij stilletjes aan veiliger kunnen voelen. Ergens in mijn achterhoofd ben ik voorzichtig aan het denken aan een buitenlandse (zon)vakantie…
Gisteren zijn we gaan wandelen in de Mombeekvallei hier in de buurt. Het bleef droog en om te wandelen was het weer goed. Voor foto’s was het minder – een bijna egale grijze lucht is niet mooi hé. Maar waar men gaat langs Vlaamse wegen komt men kapelletjes tegen. Als je er begint op te letten, valt het op hoeveel er nog zijn en ze worden ook vaak goed onderhouden!

Kapel van Sasput van 1935 op de plaats van de oorspronkelijke kapel van 1850 (er staan veel heiligen in

Kapel van de Steenberg

Hier heb ik al eens vaker stilgestaan...

Ivette, Club Brugge is dan toch (verdiend) Belgisch kampioen. Over de supporterstoestanden ben ik minder te spreken. Hopelijk moet er niemand zich achteraf met zijn leven bekopen…
En verder kijk ik toch nog uit naar de match van zondag. We duimen voor een een sportieve wedstrijd. Hoe dan ook, Genk is duidelijk de beste ploeg van de Play-Off
Gezellige avond nog iedereen en alvast een goede start van het Pinksterweekend!
Laatst gewijzigd door viv op 24 mei 2021, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.