Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

21 mei 2021, 19:08

Goeieavond

Ja kapelletjes moesten we ze allemaal fotograferen die we onderweg zien, 't zou een dik boe kunnen worden.
Hier in de westhoek is 't ook zo hoor en 't heeft wel iets vind ik.

Voor de huwelijksverjaardagen : PROFICIAT en een bloemetje !

Afbeelding

Aangezien mijn ventje slechts een half uurtje heeft moeten wachten was er nog tijd genoeg om te wandelen deze namiddag.
Wij hebben gekozen voor de DIkkebus-lus van de 100 km van Ieper, goed voor 9 km.
Voor één keer was ik echt blij met mijn extra kilootjes, als pluimgewicht zou ik zeker in de vijver gewaaid zijn; was me dat een wind ... nog steeds trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Michelly

21 mei 2021, 22:09

Afbeelding
Hier een foto van 56 jaar geleden.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

22 mei 2021, 09:08

goeie regenachtige morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

22 mei 2021, 09:28

Goede morgen aan jullie allemaal !
Toch wil ik jullie een gezellig weekend wensen, al mag je niet zoveel buiten kijken, grijze lucht en regenbuien. De wind is iets minder dan gisteren, want dan was het echt stormachtig aan zee. Ze zeggen dan "hou je vast aan de takken van de bomen" ....
Dus hopen maar dat het opklaart en dat we dan toch naar buiten kunnen.

Ja Viv, Club Brugge kampioen, daar is mijn oudste dochter, haar partner en zeker ook Lennert heel blij mee.
Zij hebben het wel thuis gevierd, zei ze, met een glaasje en een hapje. Ja, die feestjes met zoveel volk samen, dat loopt dan natuurlijk uit de hand, jammer.
Yvette, ja je hebt dat mooi beschreven, en gelukkig kan je al terug goed praten en eten, alles komt goed hoor, en ja die blauwe plekken zijn weg, je bent weer "mooi".

Hartelijk proficiat aan alle maatjes die hun huwelijksverjaardag vieren ! Mooi , die foto's van 50, of zelfs meer jaren geleden.... en toch zijn jullie nog goed herkenbaar hoor, misschien een paar kilootjes erbij, maar jullie zijn toch nog dezelfde gebleven !

Michelly, jouw huwelijksfoto is ook heel mooi ! Daar kan je je aan optrekken, ook al beleef je weer een lastige periode. Heel veel goede moed en dikke knuffel !

Zoals iedere dag is het genieten van je mooie natuurfoto's Ritavdm, en ja kapelletjes vind je overal in Vlaanderen hé... vroeger gingen de mensen er kaarsen branden.... zou dat nu nog zo zijn ?

Mémérietje, je vindt altijd een mooi gepast plaatje om ons te verrassen. Dank u wel daarvoor.

Deze middag afgesproken om op een terrasje, met grote tent erboven , iets te gaan eten met G. Er staat ook zo een gasverwarming in de twee hoeken, maar zal wel een snelle hap worden , en een dikke jas zal nodig zijn, denk ik.
Voor jullie allemaal, ondanks het mindere weer, toch een gezellig lang weekend !

omadina
Afbeelding
deze foto is van mei verleden jaar ! Samen met Luna en Maïté, mijn kleindochter(tj)s. Ja dan was het al zonnig en warm !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

22 mei 2021, 14:58

Afbeelding

Ja die meimaand van verleden jaar is helemaal niet te vergelijken met wat we nu krijgen !

Rotweer... en heel af en toe bezorgt dat me dan een rothumeur.

Wandelen of fietsen zal er dus niet van komen vandaag.
Met wat vult een mens dan zo'n vieze dag ?
Boodschappen
Bezoek aan de Bib
Uitgebreid koken, Goulash à la Erika :wink: voor de diepvries +
Lasagne voor vandaag +
Perentaart
Koers kijken
Boek lezen
........

Hopen op betere tijden :lol:
Oud maar niet Out

Ivette

22 mei 2021, 18:29

Deze keer kom ik met GOED nieuws: ik word in december overgrootmoeder!
Niks oudste dochter Sarah en Florian waren hier deze namiddag, ze hadden een doos snoep bij en onder de plastiekfolie stak het "fotootje" van een heel kleine Vercruysse!
Ik was natuurlijk weer heel emotioneel en moest tranen wegvegen!
Dan overvalt me de gedachte hoe spijtig het is dat mijn man dat allemaal niet meer mag meemaken.
Hopelijk verloopt alles goed want ik ben heeeeel blij!
Ivette

Ritavdm

22 mei 2021, 20:36

WHAW Ivette, als dat geen goed nieuws is, jouw weekend kan niet meer stuk
Proficiat !

Nadat de renners in Italie de top bereikt hadden zijn wij toch nog aangezet voor een kleine wandeling in eigen dorp, diertjes kijken .....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu pyjama aan en straks duimen voor Hooverphonic
en
me ergeren aan de stembeurt :roll:
Oud maar niet Out

meme-rietje

23 mei 2021, 09:37

morgen allemaal
is dit een hoogdag? dat weet ik nu niet se
het zonneke schijn ,
misschien gaan we een mooie dag hebben
Afbeeldinggoeie

vera-maria

23 mei 2021, 11:01

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt al de hele voormiddag de zon maar....zal het voor de rest van de dag zijn...denk het niet!
Proficiat Yvette dat is iets om naar uit te kijken hoor!
Prachtig hé die foto’s van de bruidsparen van langgeleden, denk dat Michelly en ik allebei op 21 mei getrouwd zijn, zij voor de wet en ik die dag voor de kerk!
Viv jij bent al langer weduwe dan dat je getrouwd was, wat jammer voor je dat jullie niet langer van elkaar konden genieten!
Heb nog een bewerking mee van toen en nu...
Afbeelding
Wij hebben gisteren gekeken naar het Eurovisiesongfestival, het zag er naar uit volgens de vakjury dat Zwitserland ging winnen en op de tweede plaats Frankrijk maar dan kwamen er de stemmen bij van degene die gestemd hadden op hun favorieten amai :evil: Italïe werd dan winnaar met zo een volgens mij lelijke song...Hooverphonic vond ik dan toch 1000x beter hoor!
Tot besluit...het was heel lang geleden dat ik nog naar dat songfestival gekeken had en denk nu dat ik er nooit meer ga naar kijken!
Ik ga koken, niet speciaals hoor het word een quiche met geitenkaas, groene asperges en kerstomaatjes en dat is superlekker, en mijn ventje is een cake aan het bakken met gemengd fruit!
Wens jullie nog een mooie pinksterzondag tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

23 mei 2021, 13:14

Goeiemorgen

Op wat baseert men zich om punten toe te kennen voor Eurosong ?
Idioterie ? Schreeuwerigheid ?? Exclusief ???

Wat ben ik blij dat ik gisterenavond op tijd overgeschakeld ben naar Canvas en na de film naar bed ben geweest.
Hopelijk hebben de Belgen nu hun lesje geleerd en blijven zo volgend jaar gewoon thuis.

Geike, in mijn ogen blijf je de beste en niet alleen omdat je van Westouter bent :wink: !

Daar ik dus niet opgebleven ben om de puntentoekenning te horen of zien was ik vanmorgen vroeg wakker en fris !
Zonnig, winderig en droog dus de stapschoenen aan en weg waren wij.....

Afbeelding
Oud maar niet Out

omadina

24 mei 2021, 08:21

Goede morgen,

Een vrije dag voor veel jonge mensen, ja vroeger was dat een dagje om huishoudklusjes op te knappen, en ja bij mooi weer, in de namiddag een uitstapje, vaak naar zee met de meisjes. Mooie herinneringen !
Waar is de tijd ?

Gisteren namiddag is het hier nog een tijd droog gebleven, dus toch maar een wandeling gemaakt. Gelukkig had ik mijn nieuwe paraplu bij, want die heb ik dan toch kunnen gebruiken. Ondanks het mindere weer was er toch veel volk op de dijk en op het strand, en op de terrassen. De trams zaten ook goed vol, en dus heb ik maar afgezien van die te nemen. Zal eens een andere dag gaan winkelen in De Panne.

Vandaag om half tien afspraak met 3 vriendinnen om een uurtje te dubbelen....het is precies aan het opklaren, hopelijk zijn de terreinen voldoende opgedroogd om te spelen, want tot vanmorgen vroeg was het nog goed aan het regenen, en dan liggen er plassen op dr gravel, en is het ook gevaarlijk om uit te glijden.
Ik zal toch maar eens gaan kijken, we zien wel...

Yvette, nog eens een grote proficiat aan het jonge koppel, een eerste kindje is altijd heel speciaal, en voor jou ook natuurlijk, over-oma worden, waw !

Voor jullie allemaal, ondanks het snertweer, een mooie dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

24 mei 2021, 09:00

goeie morgen allemaal
een regendag van waar zou die komen 8O
Ivette proficiat

Afbeelding

Ivette

24 mei 2021, 09:32

Allemaal bedankt voor uw felicitaties omdat ik in dec. overgrootmoeder word!
Zolang ook de toeschouwers de helft van de punten mogen delen zie ik België niet winnen immers verschillende landen delen de punten en wij staan er precies altijd alleen voor nu dan moeten wij ook voor de hoge kosten van het in te richten niet opkomen!
Ik was al verrast dat Hoover Phonic naar de finale mocht!
Het winnende nummer, ik denk dat we er geen jarenlang zullen van horen.

Gisterennamiddag zijn Nik en Els me komen halen om in Diksmuide te wandelen en een koffie te drinken. We zaten daar tegen de gevel op de hoek tegenover de Ijzertoren weg te waaien niet zo aangenaam, ik was liever thuis gebleven maar mocht natuurlijk niet klagen, zij proberen ook maar om goed te doen!
Ik had nochtans nog lekkere appel-zonnebloemetjestaart over van zaterdag, ik heb hen dan een stuk meegegeven. Raar dat zij nu oma en opa worden!

Veve, wat een prachtige zwart-wit foto die toont dat ge een eeuwig mooie vrouw blijft!
Oma Dina spijtig toch van het durende slechte weer en gij die nog zo actief graag buiten tennist met uw vriendinnen. Dat sombere regenweer is voor iedereen een extra goed humeur demper bovenop de Corona miserie toch!
Ivette

Ritavdm

24 mei 2021, 10:49

Goeievoormiddag

Ivette, inderdaad bij zo'n weer is het niet aangenaam op een terrasje hé en toch willen we het allemaal omdat het zolang niet gemogen heeft zeker ?

Zullen we kunnen fietsen deze namiddag ????

Ondanks het een halve feestdag is heb ik toch maar gekuist vanmorgen, 't was nodig van al dat in- en uitlopen met natte voeten :wink:

Menu : iets dat ik in jaren niet meer gegeten heb : bloedworst met uien en appeltjes !
Oud maar niet Out

corry

24 mei 2021, 10:56

Ik ben er al lezen jullie mij niet 😒

Volg alles op de voet, proficiat aan Michelly en Veveke welke hun huwelijksverjaardag vierden.
Wij weldra 60 jaar , zal in stilte gebeuren, toch gaan we samen er een mooie dag van maken.
Ivette je word overgrootmoeder , proficiat !
Onze kindjes komen in juni op weekend. juli drie overnachtingen.
Kijk er echt naar uit om leven in huis te hebben.
De regen komt mijn strot uit, van ie niet?

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.