Wijzigingen forum
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Als je niet de hele dag voor je scherm zit Joy, net als ik, dan kan je noch mails zien die van sennet komen, noch het topic volgen. 
Ik kom steeds rechtstreeks op Sennet kijken naar een topic dat ik wil zien. Niet geabonneerd op mails dus.
Geeft nooit frustraties.
Maar... Als Seniorennet A zegt, moet ze ook B zeggen. Als men de topics kan volgen via een mail die men verstuurt, moet men dat in orde brengen en houden.
En de vragen op dit topic beantwoorden.
Hopelijk komt het binnenkort weer in orde, na covid 19 misschien?
Ik kom steeds rechtstreeks op Sennet kijken naar een topic dat ik wil zien. Niet geabonneerd op mails dus.
Geeft nooit frustraties.
Maar... Als Seniorennet A zegt, moet ze ook B zeggen. Als men de topics kan volgen via een mail die men verstuurt, moet men dat in orde brengen en houden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien zijn Joy en Socrates de enige twee die via mail de postings op Sennet willen volgen ? Vanmorgen vond ik in mijn mailbox wel twintig mails allemaal verzonden in het holst van de nacht en een hele klus om die allemaal op te ruimen. Bovendien zijn ze nutteloos want het signaal dat ze mij moeten geven komt als mosterd na de maaltijd...Reini schreef: ↑23 mei 2021, 10:43Als je niet de hele dag voor je scherm zit Joy, net als ik, dan kan je noch mails zien die van sennet komen, noch het topic volgen.
Geeft nooit frustraties.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Socrates schreef :
Misschien zijn Joy en Socrates de enige twee die via mail de postings op Sennet willen volgen ? Vanmorgen vond ik in mijn mailbox wel twintig mails allemaal verzonden in het holst van de nacht en een hele klus om die allemaal op te ruimen. Bovendien zijn ze nutteloos want het signaal dat ze mij moeten geven komt als mosterd na de maaltijd...
Is dus heel enerverend Soc, en dus maak ik er ook geen gebruik van, ik krijg bovendien al post genoeg en moet ik niets "sorteren"
Misschien zijn Joy en Socrates de enige twee die via mail de postings op Sennet willen volgen ? Vanmorgen vond ik in mijn mailbox wel twintig mails allemaal verzonden in het holst van de nacht en een hele klus om die allemaal op te ruimen. Bovendien zijn ze nutteloos want het signaal dat ze mij moeten geven komt als mosterd na de maaltijd...
Is dus heel enerverend Soc, en dus maak ik er ook geen gebruik van, ik krijg bovendien al post genoeg en moet ik niets "sorteren"
-
*Joy*
Klopt Reini maar heb wèl een smartphone ....waar ik redelijk veel mee werk .
Dus ja ...
Ik ook Socrates ..er was nachtleven met de mails ..
Nog een fijne " zevende dag "
-
Mijn internetverbinding kan me maar met één site tegelijk verbinden. Als ik dan wat anders wil zien dan de site van Seniorennet, wordt op geen enkele manier mijn aandacht gevestigd op een nieuwe "reactie" op een topic die ik wil volgen. Zo kom ik vaak "te laat" om te reageren op een of ander bericht. Met het "mailsysteem" werd ik tijdig verwittigd dat iemand op mijn inbreng had gereageerd, ook al was ik op dat moment niet op Sennet actief. Dat systeem is zeer comfortabel en handig maar nu ergerlijk omdat het mijn postbus vol stopt met grote veelvouden van een bepaald bericht, uren nadat dat bericht voor mij werd bestemd. Vooral bij interactieve topics zoals bv. "spelletjes" is deze programmafout heel vervelend.
Ik kan natuurlijk bij "notificaties" de optie "mail" uitschakelen maar daarmee krijg ik enkel minder "afval" in mijn mailbox maar nog geen signaal over iemands reactie.
Ik kan natuurlijk bij "notificaties" de optie "mail" uitschakelen maar daarmee krijg ik enkel minder "afval" in mijn mailbox maar nog geen signaal over iemands reactie.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is een heel eigenaardige situatie
Wat is er zo speciaal aan je internetconnectie? Ik kan bv. 10 (of meer) verschillende sites tegelijk open houden en af en toe eens over die websites surfen om te zien of er zaken veranderd zijn.
-
Mogelijk heb ik het probleem hiervoor niet goed beschreven; wat er gebeurt wanneer ik reageer op een posting waarop iemand anders quasi tezelfder tijd tekst heeft gepost voor dezelfde rubriek dan gaat mijn bericht dat "te laat" komt, gewoon zonder enig spoor op mijn computer verloren. Dat mijn bericht niet werd gepost merk ik pas achteraf.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb af en toe ook wel eens een 'storing'. Wanneer ik op 'verzenden' druk, dan krijg ik een foutmelding en dan is de tekst soms verdwenen.
Ik maak het tot een gewoonte om telkenmale de tekst te kopiëren die ik heb geschreven. Hij zit dan in het werkgeheugen. Ik doe dat zo: ik zorg dat de cursor ergens in het tekstvak staat, dan doe ik Ctrl-A en vervolgens Ctrl-C.
Wat er dan ook gebeurt, ik heb mijn tekst altijd klaar om hem opnieuw te posten (via Ctrl-V) mocht er iets verkeerd gaan.
Vooral bij lange teksten is die werkwijze een must.
Ik maak het tot een gewoonte om telkenmale de tekst te kopiëren die ik heb geschreven. Hij zit dan in het werkgeheugen. Ik doe dat zo: ik zorg dat de cursor ergens in het tekstvak staat, dan doe ik Ctrl-A en vervolgens Ctrl-C.
Wat er dan ook gebeurt, ik heb mijn tekst altijd klaar om hem opnieuw te posten (via Ctrl-V) mocht er iets verkeerd gaan.
Vooral bij lange teksten is die werkwijze een must.
-
*Joy*
Socrates én Wil
Ik zet mijn tekst altijd op mijn kladblok .
Is ook een manier om het niet kwijt te spelen .
Ik zet mijn tekst altijd op mijn kladblok .
Is ook een manier om het niet kwijt te spelen .
-
Ja dat doe ik ook wel Maar het voordeel om via mail te worden gewezen op een reactie, valt daarmee toch nog altijd weg. Als een reactie pas uren later komt dan ze gepost werd en je mailbox wordt volgepropt met 10 keer een zelfde bericht, dan is het voordeel van notificatie per mail toch wel een hinderlijk nadeel geworden. Ofwel heeft iemand van het bestuur aan de software gesleuteld, ofwel zat er al langer een bug in die nu maar sinds kort actief werd.
-
socrates schreef: ↑27 mei 2021, 10:06Ja dat doe ik ook wel Maar het voordeel om via mail te worden gewezen op een reactie, valt daarmee toch nog altijd weg. Als een reactie pas uren later komt dan ze gepost werd en je mailbox wordt volgepropt met 10 keer een zelfde bericht, dan is het voordeel van notificatie per mail toch wel een hinderlijk nadeel geworden. Ofwel heeft iemand van het bestuur aan de software gesleuteld, ofwel zat er al langer een bug in die nu maar sinds kort actief werd.
In sommige rubrieken is reactiesnelheid belangrijk, dan kom je met dit euvel meestal te laat.
-
*Joy*
Da's juist Socrates ..maar het is wat het is ..socrates schreef: ↑27 mei 2021, 10:06Ja dat doe ik ook wel Maar het voordeel om via mail te worden gewezen op een reactie, valt daarmee toch nog altijd weg. Als een reactie pas uren later komt dan ze gepost werd en je mailbox wordt volgepropt met 10 keer een zelfde bericht, dan is het voordeel van notificatie per mail toch wel een hinderlijk nadeel geworden. Ofwel heeft iemand van het bestuur aan de software gesleuteld, ofwel zat er al langer een bug in die nu maar sinds kort actief werd.
Gelukkig dat het mooie weer me naar buiten heeft gelokt .
Problemen om hier binnen te geraken , enz .enz..
Dus reageren op wat dan ook ...
De mails afkomstig van seniorennet voorlopig op spam gezet ...of abonneren opzeggen .
Anders loopt hier ook alles vol.
Jammer voor de "droedels" maar ben telkens té laat of krijg geen melding.
Alvast een fijn weekend met zonnige momenten in het vooruitzicht .
Dus minder voor het scherm zitten ..én nog gezonder op de koop toe .
-
Je hebt volkomen gelijk Joy, ik wens jou ook een zonnig weekend met de hoop dat de zon nu een beetje onze schade inhaalt;*Joy* schreef: ↑27 mei 2021, 17:08Da's juist Socrates ..maar het is wat het is ..socrates schreef: ↑27 mei 2021, 10:06Ja dat doe ik ook wel Maar het voordeel om via mail te worden gewezen op een reactie, valt daarmee toch nog altijd weg. Als een reactie pas uren later komt dan ze gepost werd en je mailbox wordt volgepropt met 10 keer een zelfde bericht, dan is het voordeel van notificatie per mail toch wel een hinderlijk nadeel geworden. Ofwel heeft iemand van het bestuur aan de software gesleuteld, ofwel zat er al langer een bug in die nu maar sinds kort actief werd.
Gelukkig dat het mooie weer me naar buiten heeft gelokt .
Problemen om hier binnen te geraken , enz .enz..
Dus reageren op wat dan ook ...
De mails afkomstig van seniorennet voorlopig op spam gezet ...of abonneren opzeggen .
Anders loopt hier ook alles vol.
Jammer voor de "droedels" maar ben telkens té laat of krijg geen melding.
Alvast een fijn weekend met zonnige momenten in het vooruitzicht .
Dus minder voor het scherm zitten ..én nog gezonder op de koop toe .![]()