In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

25 mei 2021, 09:30

Afbeelding

Een goeie morgen aan alles seizoentjes,
't is maar wat je goed noemt hé....
de hele meimaand is bijna verregend,
nog een paar dagen en ze is voorbij... :roll:
En de aarde is nog niet voldaan :oops:
Niks aan te doen dus, zelf voor zonnetje spelen... :wink:

clive sterkte voor Matice, hopelijk is het van
voorbijgaande aard, en is hij snel beter :roll:
Mijn kaars brandt altijd voor wie zich niet lekker voelt...

M-M, we zullen nog niet zo snel over de grens
mogen vrees ik, ik heb mijn dochter ook al meer
dan anderhalf jaar niet meer gezien..... :oops: :(
maar we gaan toch voorzichtig blijven, zeker weten.

Alle zieke seizoentjes, veel sterkte en moed...
ik denk ook aan jullie :wink: en mijn kaars brandt
Groetjes allemaal en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

25 mei 2021, 10:51

Hallo iedereen,

Clive: de duimen staan omhoog voor Matice.

MM: Ik koop elke herfst winterviooltjes, die bloeien een ganse winter , en nu geef ik die regelmatig voeding en beginnen ze terug te bloeien, dus met wat chance, heb je daar een jaar lang plezier van.Ik zou ze zetten op een plaats waar ze niet de hele dag zon hebben.Half zon en half schaduw is prima.
Die zaaien zich ook uit, in mijn tuin kom ik ze hier en daar tegen.

Op dit moment schijnt de zon.Gisteren de ene bui na de andere.Was weer een grijze sombere dag.Naar het einde van de week komt er beterschap, eindelijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

25 mei 2021, 12:32

Anjelier de tuinier...Zoveel geluk heb ik nog nooit gehad met de viooltjes.
Tegen de maand juni zijn die helemaal doorgeschoten meestal.
Er is een jaar geweest dat ik de inhoud van de bloembakken aan het balkon gewoon naar beneden gegooid had. Gevolg overal en nergens viooltjes de jaren erna...
Alles groeit en bloeit nogal met dat nat! En ik had koemestkorrels gestrooid...Nu groeit het nog eens zo hard.

Daarnet juist op tijd binnen vóór de hagelbui.
Naar de huisarts geweest.
Medicatie bijgekregen voor die hoge bloeddruk.
Bloed genomen. Ben benieuwd.Als ze niets laat weten moet ik maandag bellen voor de uitslag.
Allez, de gewone oogarts had toch een verslagje geschreven voor de huisarts zoals ik gevraagd had.
Huisarts heeft dat liefst en nu dat allemaal via mail gaat moet je daar wel eens naar polsen.

Brood en vlees is binnen en nu kom ik vandaag niet meer buiten.
Aan de Bruselpoort was het weer van wegwaaien en aan de lichten aan de brug idem.

Iemand zei goeden dag bij de beenhouwer.Weer had ik ze niet herkend met dat masker.
Het was de mevrouw van de optiek.

En nog zijn de watervoorraden niet aangevuld....

We leven op hoop...Einde van de week beter weer zeggen ze.

clive

25 mei 2021, 16:14

Afbeelding

Goedenamiddag Seizoentjes,

Konden deze ochtend al terecht bij onze dierenarts. Matice heeft een lichte maag - darmontsteking. Heb medicatie mee gekregen. Donderdag moet hij volledig genezen zijn, zoniet moet hij terug. Maar ben al met hem gaan wandelen, wel een kleine tour tussen de regendruppels door, maar hij is moe. Heeft dan ook 2 spuiten gekregen van de dierenarts en daar is hij toch zo vreselijk bang van, echt zielig om te zien.

Dank je voor de duimen. Liefs en een knuffel voor iedereen.

mariajohanna

25 mei 2021, 17:42

Oef ..... Clive, hier hebben de duimen en een kaarsje ook hun werk gedaan dan.....
Hij lijkt mij een fragiel diertje te zijn, ik hoop dat hij uit diie maag en darmproblemen nog gaat 'uitgroeien'....... Het is altijd zielig als er iemand ziek is, of het nu mens of dier is..... Wel fijn dat we goede dokters/dierenartsen hebben die iedereen wat kunnen helpen met medicatie, in de mate van het mogelijke natuurlijk....
Ik hoor je liever vertellen dat Matisse aan het ronddollen is ! 😉

En ja, die regen en toestanden is iedereen al zo moe dan koude pap. Daar helpen geen duimen of kaarsen voor, anders was dat gat hierboven al wel gedicht 🤔😉. Nu overvloed en in de echte zomer een tekort..... 🤔

Morgen 14 u hier pedicure, was voor gisteren maar ze had afgebeld en nu zijn we in 'blijde verwachting voor morgen ! Enkele uren later worden we verwacht voor onze tweede 'prik'. Ook blij dat we daar dan voor een tijdje vanaf zijn, maar mijn gedacht zullen we nog wel eens opgeroepen kunnen worden, en zal het zo iets worden gelijk de griepspuit, 1 X per jaar. We zien wel, als we daarmee de miserie van Corona kunnen vermijden. Spijtig wel dat er toch redelijk wat mensen veel last hebben na de vaccinatie...... Dat zou niet mogen zijn.... 🙄🤔

Intussen staat de tafel al klaar voor de boterhammetjes 😊, de innerlijke mens wordt weer gevoed ! 😊
Dames, ik ga het hierbij laten, anders moet ik seffes alleen eten ....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

26 mei 2021, 08:59

Afbeelding

Oma-C

26 mei 2021, 09:44

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
grijs hier met hier en daar een streepje blauw
hopelijk komt het blauwe er meer door :roll:
Maar we zien het wel, erover zagen helpt niet....

clive, oei gevoelige maag en darmen, en ja hij
kan het niet zeggen hé, ik hop dat jouw schat snel beter is...
en terug het zotteke mag uithangen :) dat lezen we liever...

M-J; Europa is zo stilaan een p*spot aan 't worden,
als je de renners in Italië ziet rijden door hagel, regen
en sneeuw dan denk je toch wel aan zoiets...
Daar waar zo goed als altijd zon is.... verzuipt nu ook... :oops:

Bekske, dank je voor jouw chocoladen roos, heel mooi
je zou er zo in bijten mmm mmm....

anjelierken, altijd tuinwerken fijn dat je tussen
de buien zo'n werkjes kan doen....:lol:

Helena, ik zie hier beneden bij de onderbuurvrouw
oranje viooltjes in grote potten staan, en elders
lichtpaarse campanula's in andere potten
heel mooi...zij maken ook werk van het kleine tuintje
altijd netjes verzorgd :)

Alle seizoentjes, sterkte en beterschap aan hen die
zich niet lekker voelen.... moed houden,
de echte lente komt wel... :oops:
Groetjes allen en tot....................... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

26 mei 2021, 10:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Jullie zijn echt allemaal bedankt voor de duimen, de kaarsjes en de beterschapswensen voor Matice . Hij voelt zich vandaag al een stukje beter.
MJ, neen , hij is niet echt fragiel, maar hij heeft een paar aandachtspuntjes, zoals zijn maagje, zijn linkeroor en zijn oogjes moeten om de 2 weken gecontroleerd worden , dat doen we uiteraard zelf. Die darmontsteking was de eerste keer dat hij dat heeft. Verder zei de dierenarts dat hij , buiten de aandachtpuntjes, echt wel een gezonde rakker is. En hij complimenteerde mij , dat ik er altijd als de kippen bij was als Matice iets heeft. Maar hij is toch zo bang van die spuiten, dat is echt zielig om te zien.
Hij heeft zijn ontbijt bijna helemaal opgegeten en nu is hij hier aan het spelen met een knuffel in de living. Hij moet verder zijn medicatie nemen. Het is een slechte pillenpakker, dus doe ik die in een coctailworstje, dat eet hij dan meteen op. En dan heeft hij zijn pilletjes binnen zonder dat hij het weet.

Oma-C, bedankt voor het echt wel heel mooie overzicht. Zijn we allemaal terug bij.

Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedovertrekken leggen en het grijze badlinnen wisselen voor het wit badlinnen.

Zo, ik wens iedereen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

26 mei 2021, 11:55

Zonnige voormiddag hier.
De plantjes zijn verzorgd.
Buiten planten en bloemen verzorgen, succes en uitbundige bloei verzekerd.
Binnen is dat wat anders.
Mijn planten kwijnen na een bepaalde tijd weg.
Na tien jaar zijn de orchideeën, die bij grootvake stonden als hij stierf, helemaal aan het kapot gaan.
Ik weet niet hoe ik ze kan redden.
Ze zullen vinden dat die periode nu helemaal afgesloten moet worden...
Ook de vleugel van het ziekenhuis waarin hij gestorven is, is afgebroken.
Is nog heel lang overeind gebleven.
Doet toch raar hoor, de plek waar je meer dan veertig jaar geleden begon te werken, waar een van je kinderen geboren is, waar je man en tante gestorven zijn...Alles weg...

Vandaag nog een beetje kokkerellen tegen de goesting.
Je moet alles graag doen zei ons moeke, maar echt, koken....

Dames en dieren en okkazionele heer meelezer zoek de zonzij.

granny M

26 mei 2021, 17:41

Goede namiddag,
eindelijk begin ik weer een beetje smaak te krijgen van eten. Koffie, zelfs een glas water alles proefde even vies. Soep, puree groentjes, gekookt eitje, boterhammetje verplicht een paar hapjes en dat was het dan weer. Maar daarnet met een lekkere mandarijn kwam er toch weer iets terug. Ik heb nog nooit zoveel geslapen als de laatste tijd, zo raar bed in en ik was alweer vertrokken. Alleen een lekker badje doet altijd deugd.
Gazet, tv kijken gewoon nergens zin in. Dokteres zegt, dat het normaal was, medicijnen werden ook weer bijgesteld en nu stillekes aan terug naar het gewone leven. Ben alleen maar blij, dat ik gewoon lekker thuis kon blijven in mijn vertrouwde omgeving.
En nu nog goed weer in het vooruitzicht, ik ga zeker proberen ervan te genieten. Net als jullie gaan doen !!

mariajohanna

26 mei 2021, 18:11

Goed, grannyM dat het al beter is. Je kan je belabberd voelen, nietwaar?
Nu kan het alleen maar verder beteren, en inderdaad, ze geven beter weder op, dat doet ook al iets.....

Hier missie ook geslaagd, zijnde pedicure en daarna onze tweede prik......
Blij dat het achter de rug is, bij de eerste hadden we geen problemen, dus verwacht ik van deze hetzelfde..... hoop ik toch....

Nu wat eten en er een fijne tv avond van maken. Had deze namiddag eens naar dochter gebeld, maar die had weinig tijd, ze had een deadline dat binnen 20 minuten moest gebeuren..... Jammer, maar helaas. Had er wel eens 'nood' aan, maar ik kan een ander zijn werk niet regelen, nietwaar......

Enfin, nu de innerlijke mens versterken......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro

27 mei 2021, 06:47

Goedemorgen :) :D
Donderdag 27 Mei :) ,en we zien de zon , ,het zou 2 graden meer zijn vandaag, we zullen zien
Las dat granny ,wat in de lappenmand lag , maar zich al beter voelt
Gisteren was het onze 43 huwelijksverjaardag, , ik heb mezelf verwend , ,geen berichtje van zoon of sch dochter gekregen :evil: :evil: , ,mijn zus heeft het ook vergeten ,broer ook, ,
Mijn zus kan ik begrijpen, ,vergeet veel , ben wat ongerusd wat haar betrefd :o , ,een dag hadden we gesprek op f.b , dan krijg je een berichtje dat het gesprek afgesloten is , zegt ze s'avonds , sorry,ik heb je niet horen bellen ,en zeggen dat zij het gesprek begonnen was, :) , ze was het vergeten,
Fijne dag vandaag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

27 mei 2021, 08:30

Afbeelding

Afbeelding

clive

27 mei 2021, 08:43

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, een beetje laat, maar ik wens jou alsnog een gelukkige huwelijksverjaardag. Het was er eentje in mineur :( , maar ik lees dat jij jezelf hebt verwend en dat verdien jij ook. Dus nogmaals proficiat.

Granny M, wat ben ik blij jou terug te lezen. Zo ziek worden, had echt medelijden met jou. De LED kaarsjes hebben hier ononderbroken gebrand voor jou en nog een Seizoentje. Neem nu niet meteen teveel hooi op de vork, maar rust nog zoveel je kan. Maar ben echt blij dat jij jou al een beetje beter voelt.

Oma-C, jij zult wel blij zijn als jouw dochter jou mag komen bezoeken. Nog even volhouden.

HVT, gisteren ook druk bezig geweest.

Anjelier, is jouw manlief droog kunnen gaan wandelen gisteren met Spaanse Woef ? Ik vertrok met droog weer en kwam nat terug binnen :D .

Wilde eend, alles nog een beetje oké met jou ?

MJ, wanneer staat het zeetje terug op het programma ? Het gaat beter weer worden in het weekend.

Muddy Maddy, bij jullie ook alles oké ,

Ex buurmeisje is bevallen van een flinke dochter. 53 CM en 4,210 KG. Alles gaat goed met de mama en de toch wel flinke baby. Ga zaterdag een mooi outfitje voor de baby halen. Zal me moeten inhouden als ik voor die mooie babykleertjes sta :D .

Matice is beter, hij heeft geen diarree meer en heeft nimmer gespuwd en hangt hier terug de clown uit. Hij speelt ook terug met zijn speelgoed, want ook dat interesseerde hem niet meer. Hij moet wel zijn medicatie nog uitnemen.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken en nog een was doen. Ga deze sorteren in droogkastwas en morgen doe ik dan de ophang was. Vanavond dan ook nog strijken op voorwaarde dat het gaat.

Zo, ik wens ALLE Seizoentjes en de meelezers een mooie donderdag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel voor ieder.

Muddy Maddy

27 mei 2021, 09:22

Goede morgen seizoentjes,

Fijn dat Granny M zich weer beter voelt en dat Matice zich binnenkort ook beter gaat voelen.
Ventje gaat om de grote boodschappen, dat doet hij liever de donderdag dan is er niet veel volk zegt hij. hij moet ook een grote doos leeggoed indienen, bij ons stapelt zich dat op. Gimly wil geen zakjes vlees meer. dat kost ook een euro en een half minder. ben benieuwd wat we dit weekend in onze mond gaan stoppen. Vandaag is het worst. vanavond kan een frituursnack er vanaf.
Gisteren kippebillen gegeten van kippen die waarschijnlijk koershormonen hadden genomen, het was bijna zo'n kalkoenebil! vel werd niet krokant en verder had ik niet veel honger.
De zon komt hier door de bewolking, hopelijk hebben we in juni een redelijke zomer. anders draait de wereld Zot en help! Ik wil eraf!
mijn arthrose is namelijk weersgebonden en zo kan ik me niet goed in m'n vel voelen. ik denk dat ik weer een haard bij heb, in mijn linkervoet de laatste drie tenen. mijn handen willen sinds gisteren ook niet mee.
om 9 uur gisterenavond begon Gimly te zeuren dat wij moesten gaan slapen. we gaan dat langzaam aan moeten verzetten want ventje wil eindelijk eens tot 11 uur op zijn koer zitten. dan kan ik ook eens op de buren hun zenuwen werken zei hij. Maar dan zal hij zich wel een vuurschaal moeten aanschaffen. ik moet nog mijn moeder overtuigen van onze luifel te sponsoren. dat gaat heel wat voeten in de aarde hebben, vrees ik. Ons moeder rekent tot grote wanhoop van vriendin 1 nog steeds in Belgische Franken!!! Christiane kan zich daar blauw aan ergeren. Toen we haar wasmachien en droogkast waren gaan halen, had ventje getoond wat hij wilde kopen als hij in pensioen ging. een nieuwe laptop. ( met een prijzig kaartje) toen zei mijn moeder toen ze de prijs zag, dat is maar zoveel? waarop ik dacht dat haar vriendin haar ter plekke een klap ging geven. je bent weer in Belgische Frank bezig riep ze uit en alle mensen keken natuurlijk.
Toen ze haar rolluik waren komen steken had ze gevraagd of ze wilden wachten tot ze haar pensioen had, terwijl ze dit gemakkelijk kon betalen. ( het voorschot had ze al gegeven, maar de werkuren niet) ventje gaf zichzelf een ' facepalm' en zei: hoe is dat mogelijk?
moeder wil nu niet dat hij naast me zit als ze telefoneert. omdat hij dan dingen zegt tegen mij of mij een vraag stelt. ik heb veel goesting om in de keuken te gaan zitten om te gaan bellen. dan moet hij 't maar op een briefje zetten. of we moeten gebarentaal leren. :roll:
Enfin, gisteren niet naar de boerderij geweest, ventje heeft via de tablet zijn boerderij laten 'helpen' want ik heb een hulptaak.
en de dader in pacific bay was de Robot! ze was in staat haar 3 wetten te overschrijven. en in the sims moet ik een nieuwe opdracht vinden voor Larissa.
De zon komt er hier door en ben benieuwd of ventje nu de plantje in hun nieuwe bloempotjes gaat zetten. het zijn rieten mandjes. die vielen minder duur uit dan de stenen exemplaren.
hij moet dan ook mijn plumbago kortwieken en zijn papyrus eruit halen. ik wil daar de fushia in.
de enige plant die het gevries overleefd heeft is mijn klein vlinder struikje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!