Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bron ? Het is al lang bewezen dat het virus niet uit een labo kan komen. Biden zal dat ook al wel weten. Dus ... weeral zo'n grapje uit de hoek van de complot theorieken.sibarita schreef: ↑26 mei 2021, 23:16De Amerikaanse president Biden heeft zijn inlichtingendiensten opdracht gegeven ’zwaar in te zetten’ op onderzoek naar de oorsprong van het coronavirus. Het virus kan van mens op dier zijn overgedragen, maar het zou net zo goed uit het beruchte laboratorium in Wuhan kunnen zijn gekomen. Voor ex-president Trump betekent het onderzoek een morele overwinning. Hij wees al sinds het begin van de pandemie met de beschuldigende vinger naar China, maar werd door veel media en experts voor gek verklaard
En ik werd ook hier uitgescholden omwille van de suggestie dat het virus uit het labo zou komen !
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De grafiek laat zien hoeveel mensen sinds januari 2020 gestorven zijn in dit land. Alle oorzaken worden bij elkaar gebracht.
In de bovenste twee grafieklijnen merk je duidelijk de invloed van corona. Die pieken in april en in november zijn daarvan het bewijs. Bemerk ook de piek in augustus: de hittegolf heeft ook meer mensen doen overlijden.
Maar in de groep 45-64 is er eigenlijk zo goed als niets te zien. Er is een minieme 'heuvel' te zien in april 2020 maar tegelijk zijn er ook lange periodes van minder overlijdens. De regressielijn in de grafiek van die leeftijdsgroep toont dat ook. Die lijn heeft evenveel overlijdens boven de lijn als eronder.
Wat is de conclusie?
Corona is een ziekte waarvoor oude(re) mensen op hun hoede moeten zijn. Beneden 65 jaar loop je heel weinig risico als je de minimale voorzorgsmaatregelen respecteert en dat is volgens mij een goede handhygiëne, zo weinig mogelijk hand- en gezichtscontact (handen schudden, kussen) en ook verluchting van lokalen en (sport)zalen waar veel mensen samenkomen.
De maatschappij moet bijgevolg ook helemaal open. Mondmaskers moeten weg. Ieder dient te weten wat de eigen verantwoordelijkheid is en moet er zich naar gedragen.

In de bovenste twee grafieklijnen merk je duidelijk de invloed van corona. Die pieken in april en in november zijn daarvan het bewijs. Bemerk ook de piek in augustus: de hittegolf heeft ook meer mensen doen overlijden.
Maar in de groep 45-64 is er eigenlijk zo goed als niets te zien. Er is een minieme 'heuvel' te zien in april 2020 maar tegelijk zijn er ook lange periodes van minder overlijdens. De regressielijn in de grafiek van die leeftijdsgroep toont dat ook. Die lijn heeft evenveel overlijdens boven de lijn als eronder.
Wat is de conclusie?
Corona is een ziekte waarvoor oude(re) mensen op hun hoede moeten zijn. Beneden 65 jaar loop je heel weinig risico als je de minimale voorzorgsmaatregelen respecteert en dat is volgens mij een goede handhygiëne, zo weinig mogelijk hand- en gezichtscontact (handen schudden, kussen) en ook verluchting van lokalen en (sport)zalen waar veel mensen samenkomen.
De maatschappij moet bijgevolg ook helemaal open. Mondmaskers moeten weg. Ieder dient te weten wat de eigen verantwoordelijkheid is en moet er zich naar gedragen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wijze woorden ... maar niet van toepassing op voetbalsupporters, studenten, rechtse betogers en LaBoumers.Ieder dient te weten wat de eigen verantwoordelijkheid is en moet er zich naar gedragen.

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Was een artikel uit de Limburger , ! Nu ook op VRT nieuws
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/27 ... -een-chin/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/27 ... -een-chin/
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Welke verantwoordelijkheid nemen diegenen zonder mondmasker ? Die nemen de "vrijheid' om gelijk maar wie ziek te maken. Is dat verantwoord gedrag ?
-
Ziek maken? Je bedoelt 'besmetten' ?
Wanneer een dertiger bij zijn grootmoeder komt, dan is dat mondmasker misschien (!) zinvol. Geen nauw contact, handhygiëne en verluchte ruimtes primeren.
Wanneer de min 65-jarigen onder elkaar zijn, is er geen behoefte aan mondmaskers.
Wanneer een dertiger bij zijn grootmoeder komt, dan is dat mondmasker misschien (!) zinvol. Geen nauw contact, handhygiëne en verluchte ruimtes primeren.
Wanneer de min 65-jarigen onder elkaar zijn, is er geen behoefte aan mondmaskers.

Ook jonge gasten ( 40ers - 50ers ) geraken op IC, en hun revalidatie duurt weken, maanden, met de kans op blijvende longschade. Allemaal niet erg volgens jou als ze er maar niet van sterven. Ik denk dat er een pak van die "genezen" gevallen liever waren gestorven ...Wil. schreef: ↑27 mei 2021, 18:34Ziek maken? Je bedoelt 'besmetten' ?![]()
Maar wat jij met je kort neuske niet ziet is dat door het loslaten van bescherming, je het virus ook loslaat en ongekend lang laat circuleren. Op zich allemaal niet zo erg, maar ..... het muteert en je kan niet voorspellen of die mutatie minder ernstig of anderzijds een dodelijke ravage gaat aanrichten waartegen niemand bestand blijkt te zijn.
-
Dat kan ik nu eens niet ontkennen, zieFred1950 schreef: ↑27 mei 2021, 18:58Ook jonge gasten ( 40ers - 50ers ) geraken op ICWil. schreef: ↑27 mei 2021, 18:34Ziek maken? Je bedoelt 'besmetten' ?![]()
Hoeveel zijn dat op 1,5 jaar al? 6 of is er al een 7e geval opgedoken?
Dat maken ze je wijs. Er kan er weer eentje of misschien twee geweest zijn die blijvende longschade opgelopen heeft. Maar zelfs indien dat zo is, dan is dat geen reden om de maatschappij lam te leggen.en hun revalidatie duurt weken, maanden, met de kans op blijvende longschade.
Vergelijk: elke dag komen er mensen in verkeersongevallen terecht. Die liggen soms maanden te revalideren. Daarom gaan we het verkeer niet aan banden leggen door de snelheid overal naar max. 50 km/uur te reduceren. Dat zou immers een optie zijn en dan zouden die verkeersslachtoffers gedecimeerd worden.
Dit is weer een typisch onwetenschappelijke reactie. "ik denk dat ...."Allemaal niet erg volgens jou als ze er maar niet van sterven. Ik denk dat er een pak van die "genezen" gevallen liever waren gestorven ...![]()
Domme praat. Ik pleit voor 3 belangrijke gedragsregels:Maar wat jij met je kort neuske niet ziet is dat door het loslaten van bescherming, je het virus ook loslaat en ongekend lang laat circuleren.
1) handhygiëne
2) geen nauw contact met oudere mensen
3) verlucht de ruimtes voldoende
Indien dan ook nog eens veel mensen ingeënt zijn, dan bestaat er geen probleem meer dat nog het vermelden waard is.

Jawel, een gevaccineerde kan nog steeds besmet geraken, en op dat moment het virus doorgeven. Zoals ik al veel keer heb geschreven .... de Chinezen zijn er vanaf door hun streng inreis beleid en hun drastisch optreden als er ergens een haard van besmettingen optreedt. Jij pleit voor totale vrijheid, en dat terwijl er nog steeds een 2O-tal per dag aan covid overlijden. In juni van vorig jaar was gemiddeld 5 , en dat zonder vaccinatie, maar wel door de voorafgaande lockdown. Dat getal halen we niet in juni, daarvoor daalt het aantal zieken op IC veel te langzaam.
En nogmaals, als het virus blijft circuleren, dan kan het muteren met onvoorspelbare gevolgen. Waarom zien de Chinezen dat in , en jij niet ?
-
Waaauw!!! Besmetten! Toch niet waar, hé?
Word eens wakker, kerel.Jij pleit voor totale vrijheid, en dat terwijl er nog steeds een 2O-tal per dag aan covid overlijden. In juni van vorig jaar was gemiddeld 5 , en dat zonder vaccinatie, maar wel door de voorafgaande lockdown. Dat getal halen we niet in juni, daarvoor daalt het aantal zieken op IC veel te langzaam.
Elke dag sterven er in belgië 300 tot 310 mensen. Elke dag.
In dit covid-jaar sterven er gemiddeld per dag MINDER mensen dan in 2018; sterven er MINDER mensen dan in 2017; sterven er MINDER mensen dan in 2019.
In het voorjaar van 2018 hadden zo'n 450 doden per dag! Begint die rosse cent een beetje te vallen? Dat is 150 méér dan het gemiddelde. Moesten we toen een mondmasker dragen? Wisten de virologen toen niet wat de invloed van het door jou zo geroemde mondmasker was? Neen. Dat wisten ze blijkbaar niet, want er werd zelfs geen muizenpiep over gezegd in het nieuws.
Ik heb in die voorgaande non-covidjaren niemand horen roepen om onze 'totale vrijheid' op te geven . Ook jij hebt je mondje toen dichtgehouden. Dacht je niet na, of stonden je batterijen kortgesloten?

Monsieur Wil-avec-son-point , een paar vraagjes :
1/ ontken je dat het virus blijft circuleren in een bepaalde gemeenschap ( of de maatschappij ) bij veelvuldige en intense contacten, zelfs als iedereen gevaccineerd zou zijn ?
2/ ontken je dat het virus kan muteren, en die kans groter wordt naarmate het virus langer circuleert ?
En haal 2018 niet aan voor i.v.m. sterftecijfers. Jaar 2018 was een jaar waar er een ernstige griepepidemie door ons land raasde. Heb je nu al gehoord van griep tijdens de winter 2020-2021 ? Door de covid maatregelen kreeg het griepvirus zo goed als geen kans om zich te verspreiden ( wat al bewijst dat de griep minder besmettelijk is dan covid-19 ). Dat er weinig griep gevallen zijn , en er covid-19 gevallen in de plaats voor komen, maakt dat de sterftecijfers in zijn totaal niet overdadig hebben gepiekt.
1/ ontken je dat het virus blijft circuleren in een bepaalde gemeenschap ( of de maatschappij ) bij veelvuldige en intense contacten, zelfs als iedereen gevaccineerd zou zijn ?
2/ ontken je dat het virus kan muteren, en die kans groter wordt naarmate het virus langer circuleert ?
En haal 2018 niet aan voor i.v.m. sterftecijfers. Jaar 2018 was een jaar waar er een ernstige griepepidemie door ons land raasde. Heb je nu al gehoord van griep tijdens de winter 2020-2021 ? Door de covid maatregelen kreeg het griepvirus zo goed als geen kans om zich te verspreiden ( wat al bewijst dat de griep minder besmettelijk is dan covid-19 ). Dat er weinig griep gevallen zijn , en er covid-19 gevallen in de plaats voor komen, maakt dat de sterftecijfers in zijn totaal niet overdadig hebben gepiekt.
-
Bij 100% vaccinatie en bijhorende immuniteit, sterft het virus uit.
Wat een open deur trap je hier nu eigenlijk in? Een virus kan muteren, ja. Van de duizenden mutaties die er van dít virus al bestaan, zijn er maar een paar die kwalijk(er) zijn dan het oorspronkelijke.2/ ontken je dat het virus kan muteren, en die kans groter wordt naarmate het virus langer circuleert ?
In Zweden laat men dat virus lekker muteren, maar in tegenstelling tot ons land, vallen er daar eigenlijk geen doden meer door corona. Ze hebben daar alles bij elkaar ook 10.500 doden minder dan bij ons (afgerond 14.500 tegenover 25.000).
Feiten en cijfers maken brandhout van je 'argumenten'.
Oh, ja? Ik heb geen enkele keer horen vermelden dat we in een héél speciale situatie zaten waar we afstand moesten houden, handen moesten wassen, laat staan dat we mondmaskers zouden moeten dragen. Dat is allemaal nooit aan de orde geweest.En haal 2018 niet aan voor i.v.m. sterftecijfers. Jaar 2018 was een jaar waar er een ernstige griepepidemie door ons land raasde.
En om het nog eens goed in je kop te timmeren: dit vermaledijde coronajaar levert ons MINDER doden dan 2017 en 2019 en dat waren helemáál geen zware griepjaren.
Straf hé?
Maar toch ga jij als een papegaai te werk en loop je mee in het ge-vtm-er waar men dagelijks weet te vertellen dat er wel 20 (twintig!!) doden te betreuren vallen. Hoe onwetend kun je eigenlijk zijn? Hangt er een vtm-sticker op die Kangoo? Dan weten de andere weggebruikers welk vlees er in dat blik zit. Jézus toch
Niet overdadig gepiekt?? Herlees eens wat je schrijft, expert. Er is een meetbare en vastgestelde ONDERSTERFTE dit jaar, of hoor je niet goed?Heb je nu al gehoord van griep tijdens de winter 2020-2021 ? Door de covid maatregelen kreeg het griepvirus zo goed als geen kans om zich te verspreiden ( wat al bewijst dat de griep minder besmettelijk is dan covid-19 ). Dat er weinig griep gevallen zijn , en er covid-19 gevallen in de plaats voor komen, maakt dat de sterftecijfers in zijn totaal niet overdadig hebben gepiekt.
Al dat gelul over veel doden en - god beware ons - besmettingen (!) raakt kant noch wal. Als je ook maar het minste benul hebt van statistische gegevens, dan klets je zó niet uit je nek. Het doet gewoonweg zeer aan mijn ogen, om die kul in pakjes te moeten lezen.

Jawel, maar dan in een maatschappij van pakweg 30 jaar geleden met een "normaal" gedrag. De contacten zijn veel intenser dan vroeger. Men zou slechts om de 2 dagen een "niet-virus vrij contact" met een vreemde mogen hebben om het virus te laten uitsterven, en dat is nu niet meer het geval. Circuleert het virus langer dan de tijd dat het vaccin beschermt ( en dat is individueel bepaald ) , dan worden die 2 dagen al meteen 7-10 dagen.
En nogmaals , als er tijdens het covid jaar minder doden zijn gevallen, ligt puur aan de intense verzorging van de covid gevallen en aan het feit dat door de maatregelen er minder griepdoden zijn.
Over mutaties valt er niet te speculeren, dat is niet in een statistiek te gieten maar "toevallig" afhankelijk van "het toeval" van andere "toevalligheden" ....
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
In Zweden moeten wij zijn.Wil. schreef: ↑28 mei 2021, 00:39Bij 100% vaccinatie en bijhorende immuniteit, sterft het virus uit.
Wat een open deur trap je hier nu eigenlijk in? Een virus kan muteren, ja. Van de duizenden mutaties die er van dít virus al bestaan, zijn er maar een paar die kwalijk(er) zijn dan het oorspronkelijke.2/ ontken je dat het virus kan muteren, en die kans groter wordt naarmate het virus langer circuleert ?
In Zweden laat men dat virus lekker muteren, maar in tegenstelling tot ons land, vallen er daar eigenlijk geen doden meer door corona. Ze hebben daar alles bij elkaar ook 10.500 doden minder dan bij ons (afgerond 14.500 tegenover 25.000).
Feiten en cijfers maken brandhout van je 'argumenten'.
Oh, ja? Ik heb geen enkele keer horen vermelden dat we in een héél speciale situatie zaten waar we afstand moesten houden, handen moesten wassen, laat staan dat we mondmaskers zouden moeten dragen. Dat is allemaal nooit aan de orde geweest.En haal 2018 niet aan voor i.v.m. sterftecijfers. Jaar 2018 was een jaar waar er een ernstige griepepidemie door ons land raasde.
En om het nog eens goed in je kop te timmeren: dit vermaledijde coronajaar levert ons MINDER doden dan 2017 en 2019 en dat waren helemáál geen zware griepjaren.
Straf hé?
Maar toch ga jij als een papegaai te werk en loop je mee in het ge-vtm-er waar men dagelijks weet te vertellen dat er wel 20 (twintig!!) doden te betreuren vallen. Hoe onwetend kun je eigenlijk zijn? Hangt er een vtm-sticker op die Kangoo? Dan weten de andere weggebruikers welk vlees er in dat blik zit. Jézus toch![]()
Niet overdadig gepiekt?? Herlees eens wat je schrijft, expert. Er is een meetbare en vastgestelde ONDERSTERFTE dit jaar, of hoor je niet goed?Heb je nu al gehoord van griep tijdens de winter 2020-2021 ? Door de covid maatregelen kreeg het griepvirus zo goed als geen kans om zich te verspreiden ( wat al bewijst dat de griep minder besmettelijk is dan covid-19 ). Dat er weinig griep gevallen zijn , en er covid-19 gevallen in de plaats voor komen, maakt dat de sterftecijfers in zijn totaal niet overdadig hebben gepiekt.
Al dat gelul over veel doden en - god beware ons - besmettingen (!) raakt kant noch wal. Als je ook maar het minste benul hebt van statistische gegevens, dan klets je zó niet uit je nek. Het doet gewoonweg zeer aan mijn ogen, om die kul in pakjes te moeten lezen.
Zweden, waar alles beter is..........het beloofde land.
-
Ik wil dat best geloven. We weten immers allemaal dat Zweden hét achterlijkste land van Europa is waar de term sociale zekerheid nog moet uitgevonden worden.In Zweden moeten wij zijn. Een groot deel van de ouderen zijn waarschijnlijk gestorven in verzorgingstehuizen, omdat ze de ziekenhuizen niet binnen mochten door de leeftijdslimieten.
Ik wil je dus geloven, maar dan wil ik ook het bewijsmateriaal daarvoor zien.
Er zijn zo weinig Corona doden, ten minste op papier, dat ze mekaar beginnen uit te moorden. Ondertussen zijn ze de absolute kampioenen in het totaal aantal moorden van Europa op één land na. Allemaal jongeren tussen de 20 en de 29 jaar. De vrijheidsgedachte en het Übermensch gevoel maakt hun geest zo ziek, dat ze mekaar vlotjes, de kop inslagen bij het kleinste dispuut. Het valt op dat het de jongeren zijn die aan het moorden slagen.
Is dit toeval? Zweden is het land met het grootste percentage 'vluchtelingen' de voorbije 10 jaar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.