NACHTUILTJES(5) 2021
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen,
Wat zijn ze heerlijk aardbeien uit Hoogstraten.
Gingen ze vroeger recht van de boer halen.

De dag begint nog grauw met enkele regendruppels.
Beloofd een mooi weekend te worden, wat zal het goed doen weer buiten te zijn.
Er staat niet veel op program wat dringend moet, ik ga grondwerken binnen doen, Staf onkruid wieden.
Straks nog enkele plantjes halen, heb twee mooie bloembakken van buurtje gekregen en 5 blauwe potjes waar we kleine cactusjes gaan inzetten.
Ons tuintje is ons buitenverblijf, door omstandigheden komen we bijna niet verder.
Nog een fijne dag hou de zon vast ze is op komst
Corry
.
Wat zijn ze heerlijk aardbeien uit Hoogstraten.
Gingen ze vroeger recht van de boer halen.

De dag begint nog grauw met enkele regendruppels.
Beloofd een mooi weekend te worden, wat zal het goed doen weer buiten te zijn.
Er staat niet veel op program wat dringend moet, ik ga grondwerken binnen doen, Staf onkruid wieden.
Straks nog enkele plantjes halen, heb twee mooie bloembakken van buurtje gekregen en 5 blauwe potjes waar we kleine cactusjes gaan inzetten.
Ons tuintje is ons buitenverblijf, door omstandigheden komen we bijna niet verder.
Nog een fijne dag hou de zon vast ze is op komst
Corry
.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Dit is MIJN BIJDRAGE in mijn Okra Krantje voor juni:
Het is al van maart 2020 geleden dat ik nog een Krantje kon samenstellen van VIER blz!
Immers toen begon de Corona miserie die de economie in zoveel landen plat legde, zoveel angst rondstrooide en heel ons leven veranderde. Het sociale leven viel stil : geen bezoek meer van kleinkinderen, geen “koffiebezoekjes” geen pintje meer op café, vele winkels toe, geen toeschouwers meer op sport evenementen. Afschuwelijk ook de begrafenissen die in beperkte kring moesten doorgaan.
In het begin werd er elke avond geklapt voor de hardwerkende zorgverleners maar ook dat ging voorbij!
Onze kaarters en rummikubbers moeten al zo lang hun hobby missen, wij mochten in onze Okra familie niet meer samenkomen wat velen onder ons raakte en eenzaam in hun huis achterliet.
Sommigen bleven wel liever “in hun kot” want op stap met dat mondmasker voortdurend op is ook geen pretje.
Alhoewel, voor mij was dat mondkapje een zegen vorige maand met mijn tandperikelen toen ik zo blauw zag!
Er is nog altijd zoveel MOETEN en NIET MOGEN er wordt minder gezaagd en geklaagd omdat we al aan zo veel gewend geraakt zijn maar toch missen we nog ons “vrije, vroegere leven” hopelijk keert het ooit nog terug! Het openen van de terrassen was al wat beter: we konden weer naar het toilet maar nu speelt het weer ons parten: geen pretje om in die kou en af en toe een bui buiten te moeten zitten!
Vorig jaar, in het begin van de Corona genoten we nog van zeer goed weer en konden we nog een bezoek of activiteit buiten plannen. Ook dat werd ons de laatste tijd niet gegund: zo’n koud regenachtig voorjaar hadden we al jaren niet meer. De horeca zal er beslist niet veel aan verdienen dat ze hun terrassen mogen openstellen, er wordt meer gepoetst dan verdiend!
Toch zijn we al lang content dat we niet besmet geraakt zijn, we blijven nog heel voorzichtig want alle gevaar is nog niet geweken maar de “cijfers” gaan toch allemaal de goede kant op!
Onze teamvoorzitter Wilfried en veel bestuursleden hebben wel al de hele coronaperiode hard hun best gedaan om ons elke maand een geschenkje samen met het Okra magazine en ons Krantje te bezorgen.
De leden zijn er wel dankbaar voor, maar laat dat ook eens weten.
Ik bedank ons bestuur voor al hun werk.
Wilfried, Freddy en Ludo zorgden voor een leuk interview in de Weekbode van 7 mei, dank u wel!
Af en toe krijg ik een complimentje van iemand die het Krantje leuk vond en dat kan zo’n deugd doen!
We raken algauw allemaal gevaccineerd, misschien kunnen we ons met velen aanmelden bij Freddy en mekaar ontmoeten voor een koffietje in Groenhove na de fietstocht op 22 juni, hopelijk is het weer ons genegen want ik weet niet of we dan al binnen zullen mogen zitten?!
Ik wil ook nog mijn spijt uitdrukken met het sluiten van de Carrefour in Gits en hoop samen met u dat er toch een andere winkel komt want ook dat wordt een hard gemis voor velen onder ons!
Maar; er schijnt licht aan het einde van de Coronatunnel : tot ziens allemaal!
Zoals altijd wens ik u allemaal: BLIJF of WORD GEZOND! Yvette
Het is al van maart 2020 geleden dat ik nog een Krantje kon samenstellen van VIER blz!
Immers toen begon de Corona miserie die de economie in zoveel landen plat legde, zoveel angst rondstrooide en heel ons leven veranderde. Het sociale leven viel stil : geen bezoek meer van kleinkinderen, geen “koffiebezoekjes” geen pintje meer op café, vele winkels toe, geen toeschouwers meer op sport evenementen. Afschuwelijk ook de begrafenissen die in beperkte kring moesten doorgaan.
In het begin werd er elke avond geklapt voor de hardwerkende zorgverleners maar ook dat ging voorbij!
Onze kaarters en rummikubbers moeten al zo lang hun hobby missen, wij mochten in onze Okra familie niet meer samenkomen wat velen onder ons raakte en eenzaam in hun huis achterliet.
Sommigen bleven wel liever “in hun kot” want op stap met dat mondmasker voortdurend op is ook geen pretje.
Alhoewel, voor mij was dat mondkapje een zegen vorige maand met mijn tandperikelen toen ik zo blauw zag!
Er is nog altijd zoveel MOETEN en NIET MOGEN er wordt minder gezaagd en geklaagd omdat we al aan zo veel gewend geraakt zijn maar toch missen we nog ons “vrije, vroegere leven” hopelijk keert het ooit nog terug! Het openen van de terrassen was al wat beter: we konden weer naar het toilet maar nu speelt het weer ons parten: geen pretje om in die kou en af en toe een bui buiten te moeten zitten!
Vorig jaar, in het begin van de Corona genoten we nog van zeer goed weer en konden we nog een bezoek of activiteit buiten plannen. Ook dat werd ons de laatste tijd niet gegund: zo’n koud regenachtig voorjaar hadden we al jaren niet meer. De horeca zal er beslist niet veel aan verdienen dat ze hun terrassen mogen openstellen, er wordt meer gepoetst dan verdiend!
Toch zijn we al lang content dat we niet besmet geraakt zijn, we blijven nog heel voorzichtig want alle gevaar is nog niet geweken maar de “cijfers” gaan toch allemaal de goede kant op!
Onze teamvoorzitter Wilfried en veel bestuursleden hebben wel al de hele coronaperiode hard hun best gedaan om ons elke maand een geschenkje samen met het Okra magazine en ons Krantje te bezorgen.
De leden zijn er wel dankbaar voor, maar laat dat ook eens weten.
Ik bedank ons bestuur voor al hun werk.
Wilfried, Freddy en Ludo zorgden voor een leuk interview in de Weekbode van 7 mei, dank u wel!
Af en toe krijg ik een complimentje van iemand die het Krantje leuk vond en dat kan zo’n deugd doen!
We raken algauw allemaal gevaccineerd, misschien kunnen we ons met velen aanmelden bij Freddy en mekaar ontmoeten voor een koffietje in Groenhove na de fietstocht op 22 juni, hopelijk is het weer ons genegen want ik weet niet of we dan al binnen zullen mogen zitten?!
Ik wil ook nog mijn spijt uitdrukken met het sluiten van de Carrefour in Gits en hoop samen met u dat er toch een andere winkel komt want ook dat wordt een hard gemis voor velen onder ons!
Maar; er schijnt licht aan het einde van de Coronatunnel : tot ziens allemaal!
Zoals altijd wens ik u allemaal: BLIJF of WORD GEZOND! Yvette
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
mooi artikel, mooi verwoord Ivette
deze middag pizza, gisteren meegebracht van de markt

mooi artikel, mooi verwoord Ivette
deze middag pizza, gisteren meegebracht van de markt

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle uiltjes, ja ik kijk uit
naar het weekend... dan zou het droger en zonniger zijn
laat ons hopen en dat we van die koude wind verlost worden
Ik wens alle maatjes sterkte en moed....
vooral zij die ziek zijn en zorgen hebben
Groetjes allemaal en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie middag
Eindelijk voorspellen ze wat beter weer !
Al het voorgaande gelezen en goedgekeurd
't zijn een paar stille dagen hier
gisteren thuis me bezig gehouden met van alles en nog wat, ondermeer luxe broodjes bakken, breien, lezen ...

deze voormiddag dan wat tuinwerk, de kapster en koken uiteraard : stoofpotje var varkenshaasje met koolrabi, aardappel, erwtjes, ui, spekjes
Nu moet ik nog mijn namiddag gevuld krijgen want W heeft geen zin om te wandelen of te fietsen, wat last v die tweede prik, moe en spierpijn.
Eindelijk voorspellen ze wat beter weer !
Al het voorgaande gelezen en goedgekeurd
't zijn een paar stille dagen hier
gisteren thuis me bezig gehouden met van alles en nog wat, ondermeer luxe broodjes bakken, breien, lezen ...

deze voormiddag dan wat tuinwerk, de kapster en koken uiteraard : stoofpotje var varkenshaasje met koolrabi, aardappel, erwtjes, ui, spekjes
Nu moet ik nog mijn namiddag gevuld krijgen want W heeft geen zin om te wandelen of te fietsen, wat last v die tweede prik, moe en spierpijn.
Oud maar niet Out
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
goeie morgen allemaal
weeral vrijdag en zonder regen

weeral vrijdag en zonder regen

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen,
Het eerste studiejaar is net klaar met turnen. Op de paadjes tussen de Vlaamse velden lopen..Wat zalig zo'n jeugd, wij moesten op de koer lopen..
Verder is men naarstig aan het verder werken aan de bouw.Rietjes je weet wel waarvan de dochter hier dokter is, en haar pa die in uw dorp woont. Je zou het nu al niet meer herkennen. Straks wordt er beton gegoten voor een stuk nieuw gedeelte enz....
Niet moeilijk wij zien alles door ons venster
Ik heb veel gelezen maar kan het niet allemaal bijhouden
*Wij hebben ook onze 2de spuit gehad. Ventje en ik hebben plaatselijk meer pijn van de prik en bij mij is het wat gezwollen..Maar wie heeft er nu spuit recht op de plaats van het pokken litteken ?
Ik hou het kort en wens iedereen een fijne dag verder..
toedeloe
menu: filet kotelet met rauw witloof (ventje crispy hamburger)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Oma-c zal straks de link open doen
Gisteren avond mijn 2 de spuit van Phizez gekregen
geen al te goede reactie gehad, kon bijna niet meer stappen
met veel moeite boven geraakt, dafalgan ingenomen en toch geslapen
heb nog pijn weet niet of het normaal is, in ieder geval niet leuk
Greetie toch leuk de schapen, mijn buren hebben er ook
ze kennen mij goed daar ik ze soms iets te eten geef
moet het doen als de buren het niet zien
Ik ga jullie laten, nog een beetje rond wandelen in huis
Wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Oma-c zal straks de link open doen
Gisteren avond mijn 2 de spuit van Phizez gekregen
geen al te goede reactie gehad, kon bijna niet meer stappen
met veel moeite boven geraakt, dafalgan ingenomen en toch geslapen
heb nog pijn weet niet of het normaal is, in ieder geval niet leuk
Greetie toch leuk de schapen, mijn buren hebben er ook
ze kennen mij goed daar ik ze soms iets te eten geef
moet het doen als de buren het niet zien
Ik ga jullie laten, nog een beetje rond wandelen in huis
Wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Groetjes van assa
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Frankje heel mooi, terug genoten
nu wachten naar Rietjes foto's
jullie zullen elkaar eens tegenkomen

Na die zware maanden heb ik de kracht nog niet oefenen al is het electrisch!
Uit noodzaak kijken naar de Voice, Grace zal hopelijk winnen mijn favoriet
Greetie

Na die zware maanden heb ik de kracht nog niet oefenen al is het electrisch!
Uit noodzaak kijken naar de Voice, Grace zal hopelijk winnen mijn favoriet
Greetie
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiavond
't was prachtig wandelweer hé vandaag dat hebben we dan ook gedaan; eerst een flink stuk met de wagen want we hadden afgesproken met grote B om eens samen te wandelen en zo enkele uren te kunnen samen zijn; elk de helft van de weg.
Wie de foto's wil zien moet maar ff op mijn fb gaan kijken of anders wachten tot morgen dan plaats ik er hier enkele.
Nu wil ik eerst naar het verslag van de Giro gaan kijken
Frankje, ik ken het allemaal, inderdaad 't zijn van de mooiste plekjes van Ieper die je gaan hebt .
Yorkske, is 't gelukt het terrasje
't was prachtig wandelweer hé vandaag dat hebben we dan ook gedaan; eerst een flink stuk met de wagen want we hadden afgesproken met grote B om eens samen te wandelen en zo enkele uren te kunnen samen zijn; elk de helft van de weg.
Wie de foto's wil zien moet maar ff op mijn fb gaan kijken of anders wachten tot morgen dan plaats ik er hier enkele.
Nu wil ik eerst naar het verslag van de Giro gaan kijken
Frankje, ik ken het allemaal, inderdaad 't zijn van de mooiste plekjes van Ieper die je gaan hebt .
Yorkske, is 't gelukt het terrasje
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Frankje mijn favoriet

Goedemorgen,
Rietjes ik ben al gaan kijken , zalig vader en dochter, ook jij straalt naast je dochter.
Ons tuintje begint ontwaken de bloemen komen open, het onkruid groei weelderig.
Gisteren huisarts geweest, Staf zijn bloedwaarden zijn laag, transfusie volgende week.
Regelmatig bloedplaatjes controleren, ik vraag me af hoelang ze hem op deze mannier kunnen helpen.
We maken er het beste van, nu loop ik op de toppen van mijn tenen , door zijn ongemakken heeft mijn ventje een kort lontje. Zeg het telkens wel, pas zich tijdelijk aan. Nieuw bloed maakt alles beter.
Voel me gelukkig in ons huisje, de problemen neem je mee eender waar je woont.
Groetjes en tot later.
Corry

Goedemorgen,
Rietjes ik ben al gaan kijken , zalig vader en dochter, ook jij straalt naast je dochter.
Ons tuintje begint ontwaken de bloemen komen open, het onkruid groei weelderig.
Gisteren huisarts geweest, Staf zijn bloedwaarden zijn laag, transfusie volgende week.
Regelmatig bloedplaatjes controleren, ik vraag me af hoelang ze hem op deze mannier kunnen helpen.
We maken er het beste van, nu loop ik op de toppen van mijn tenen , door zijn ongemakken heeft mijn ventje een kort lontje. Zeg het telkens wel, pas zich tijdelijk aan. Nieuw bloed maakt alles beter.
Voel me gelukkig in ons huisje, de problemen neem je mee eender waar je woont.
Groetjes en tot later.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen allemaal