Coronavirus
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Er zitten hier begot toch panikeurs zenne. Als jullie zo een schrik hebben, blijf dan toch gewoon thuis? Niemand verplicht jullie volk in huis te ontvangen of 50 man in jullie tuin te zetten! Niemand verplicht jullie om een terras te gaan doen én niemand verplicht jullie om zonder masker buiten te komen. Djeezes.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En niemand verplicht ziekenhuizen om nog op stervens na zieke covid-19 patiënten op te nemen, juist ? Als het van mij zou afhangen zouden zieke vaccin-weigeraars teruggestuurd worden met de woorden "Sterf thuis ! "Prima Vera schreef: ↑30 mei 2021, 15:06Er zitten hier begot toch panikeurs zenne. Als jullie zo een schrik hebben, blijf dan toch gewoon thuis? Niemand verplicht jullie volk in huis te ontvangen of 50 man in jullie tuin te zetten! Niemand verplicht jullie om een terras te gaan doen én niemand verplicht jullie om zonder masker buiten te komen. Djeezes.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
U gaat er dus mee akkoord dat men geen covid-19 "besmette" personen in hospitalen meer moet opnemen, ongeacht hun ziektetoestand.
-
Ik ben onvoldoende duidelijk geweest voor jou.
Jij sprak over "op stervens na zieke covid-19 patiënten" . Wel, die gaan er bijna niet meer zijn omdat degenen die gevaccineerd zijn tegen corona, eigenlijk zo goed als nooit nog zó ziek zijn dat ze naar een hospitaal moeten. Mee tot hier?
Mensen die tóch nog zwaar ziek zouden worden zodat medische hulp noodzakelijk is, moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. Ongeacht of ze al dan niet gevaccineerd waren. Ook degenen die het vaccin geweigerd hadden.
In de groep die het meest risico loopt om te overlijden aan corona (de 75+ ers) is in Vlaanderen nu al meer dan 95% een eerste keer ingeënt. Sommigen van die personen wachten nu nog op een tweede inenting. Daarna ga je in die groep quasi geen coronadoden meer vinden.
Wanneer er toch nog mensen overlijden (van alle leeftijden) dan is dat het natuurlijk proces van leven en dood. Daar hoeft de maatschappij niet voor op slot en dan dienen beperkingen opgeheven te worden.
Jij sprak over "op stervens na zieke covid-19 patiënten" . Wel, die gaan er bijna niet meer zijn omdat degenen die gevaccineerd zijn tegen corona, eigenlijk zo goed als nooit nog zó ziek zijn dat ze naar een hospitaal moeten. Mee tot hier?
Mensen die tóch nog zwaar ziek zouden worden zodat medische hulp noodzakelijk is, moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. Ongeacht of ze al dan niet gevaccineerd waren. Ook degenen die het vaccin geweigerd hadden.
In de groep die het meest risico loopt om te overlijden aan corona (de 75+ ers) is in Vlaanderen nu al meer dan 95% een eerste keer ingeënt. Sommigen van die personen wachten nu nog op een tweede inenting. Daarna ga je in die groep quasi geen coronadoden meer vinden.
Wanneer er toch nog mensen overlijden (van alle leeftijden) dan is dat het natuurlijk proces van leven en dood. Daar hoeft de maatschappij niet voor op slot en dan dienen beperkingen opgeheven te worden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Wil : Wat onzin ga je nog de mensen wijsmaken .
Hoeveel zijn er gevaccineerd met Astrazeneca ? en die drie maand moeten wachten op de volgende
Eén dosis AstraZeneca-vaccin "weinig tot helemaal niet effectief" tegen Indiase variant coronavirus
Eén dosis van het AstraZeneca-vaccin is “weinig tot helemaal niet effectief” tegen de Indiase variant van het coronavirus. Dat besluit het Franse Institut Pasteur na laboratoriumproeven. Een volledige vaccinatie met twee Pfizer-vaccins blijft wel effectief en toont slechts een “licht verminderde” effectiviteit tegenover de Indiase variant, in vergelijking met de Britse.
Hoeveel zijn er gevaccineerd met Astrazeneca ? en die drie maand moeten wachten op de volgende
Eén dosis AstraZeneca-vaccin "weinig tot helemaal niet effectief" tegen Indiase variant coronavirus
Eén dosis van het AstraZeneca-vaccin is “weinig tot helemaal niet effectief” tegen de Indiase variant van het coronavirus. Dat besluit het Franse Institut Pasteur na laboratoriumproeven. Een volledige vaccinatie met twee Pfizer-vaccins blijft wel effectief en toont slechts een “licht verminderde” effectiviteit tegenover de Indiase variant, in vergelijking met de Britse.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Inderdaad, de voorspelde versoepelingen zijn wel moeilijk te begrijpen als men zo'n uitspraken doet over personen die met Astra Zenica zijn ingespoten.
De bescherming voor bepaalde varianten zijn minimaal volgens labo Pasteur en nog enkele.
De uitspraak van een coronacertificaat geldig als je één maal een prik gehad hebt staat hier mee toch op de helling? Dat certificaat moet ten laatste op 1 juli corona veilig reizen binnen de Europese Unie mogelijk maken, zonder dat de EU-landen zich zullen beroepen op maatregelen als quarantaine, isolatie of bijkomende tests.
Begrijpe wie kan!
Velen zijn ingespoten mat AZ , dus?
En toch dalen de personen op Intensiv Care.
Wie moet je nu geloven?
Beschermd AZ of niet?
De bescherming voor bepaalde varianten zijn minimaal volgens labo Pasteur en nog enkele.
De uitspraak van een coronacertificaat geldig als je één maal een prik gehad hebt staat hier mee toch op de helling? Dat certificaat moet ten laatste op 1 juli corona veilig reizen binnen de Europese Unie mogelijk maken, zonder dat de EU-landen zich zullen beroepen op maatregelen als quarantaine, isolatie of bijkomende tests.
Begrijpe wie kan!
Velen zijn ingespoten mat AZ , dus?
En toch dalen de personen op Intensiv Care.
Wie moet je nu geloven?
Beschermd AZ of niet?
-
Wat denk je ervan om voort te gaan op de FEITEN?
1. Gans het V.K. is ingeënt met AZ. Op dit ogenblik telt men daar gemiddeld nog 8 coronadoden per dag in een land met 68 miljoen inwoners (6 X belgië)
2. Hier is men beginnen AZ inspuiten op 6/2/2021. D.w.z. dat pas op 6/5 de tweede dosis wordt gebruikt indien er inderdaad 3 m. moet gewacht worden. We zijn nu al bijna 1 maand verder dan 6/5 en dus komt die AZ-trein goed op gang.
3. AZ vormt maar 21% van de vaccins die gebruikt werden.
Probeer daar eens over na te denken.

twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
ieder zijn gedacht heFred1950 schreef: ↑30 mei 2021, 18:06En niemand verplicht ziekenhuizen om nog op stervens na zieke covid-19 patiënten op te nemen, juist ? Als het van mij zou afhangen zouden zieke vaccin-weigeraars teruggestuurd worden met de woorden "Sterf thuis ! "Prima Vera schreef: ↑30 mei 2021, 15:06Er zitten hier begot toch panikeurs zenne. Als jullie zo een schrik hebben, blijf dan toch gewoon thuis? Niemand verplicht jullie volk in huis te ontvangen of 50 man in jullie tuin te zetten! Niemand verplicht jullie om een terras te gaan doen én niemand verplicht jullie om zonder masker buiten te komen. Djeezes.
Spinnst du oder was
-
In de leeftijdsgroep van 0 jaar tot en met 64 jaar zijn er sinds begin februari vorig jaar gemiddeld per dag 3,5 mensen gestorven aan corona.
Voor de hele bevolking ligt het gemiddeld dagelijks sterftecijfer voor álle doodsoorzaken rond 300.
In 2020 was het gemiddelde hoger: 347/dag voor álle doodsoorzaken samen.
Voor de hele bevolking ligt het gemiddeld dagelijks sterftecijfer voor álle doodsoorzaken rond 300.
In 2020 was het gemiddelde hoger: 347/dag voor álle doodsoorzaken samen.

Fred1950 schreef: ↑30 mei 2021, 18:06En niemand verplicht ziekenhuizen om nog op stervens na zieke covid-19 patiënten op te nemen, juist ? Als het van mij zou afhangen zouden zieke vaccin-weigeraars teruggestuurd worden met de woorden "Sterf thuis ! "Prima Vera schreef: ↑30 mei 2021, 15:06Er zitten hier begot toch panikeurs zenne. Als jullie zo een schrik hebben, blijf dan toch gewoon thuis? Niemand verplicht jullie volk in huis te ontvangen of 50 man in jullie tuin te zetten! Niemand verplicht jullie om een terras te gaan doen én niemand verplicht jullie om zonder masker buiten te komen. Djeezes.
Jij bent een weerzinwekkend individu! Iedereen die betaald voor ziekenkas heeft recht op verzorging! Dan moet je je haat ook maar verleggen naar de mensen die roken en zuipen, die verdienen dan ook geen verdere zorgen in een ziekenhuis volgens jou!
Een mens is nog altijd baas over zijn eigen lichaam. Het is nog altijd zijn eigen keuze om te laten vaccineren of niet, zo lang het niet van bovenaf wordt verplicht!
Jij zou beter naar een communistisch land verhuizen ver weg van een democratisch land, jij bent een democratie niet waardig.
En voor alle duidelijkheid mijn man en ik zijn gevaccineerd maar wij zijn niet zo zelfzuchtig dat we dat van iedereen verlangen!
En mensen die zo vol haat zitten, vooroordelen voor jan en alleman én enkel en alleen hun eigen gelijk kennen mogen van mij kreperen. Dat is dan als het van mij zou afhangen. Iemand die een ander weigert om medische zorgen te krijgen is het zelf niet waard verzorgt te worden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
We gaan toch al flink die richting uit. Wie vandaag een lening/schuldsaldoverzekering wil afsluiten betaald flink wat meer als roker dan als niet-roker...Dan moet je je haat ook maar verleggen naar de mensen die roken en zuipen, die verdienen dan ook geen verdere zorgen in een ziekenhuis volgens jou!
-
We hebben het over de verzorging in het ziekenhuis, bij de les blijven aub.frits1955 schreef: ↑31 mei 2021, 12:05We gaan toch al flink die richting uit. Wie vandaag een lening/schuldsaldoverzekering wil afsluiten betaald flink wat meer als roker dan als niet-roker...Dan moet je je haat ook maar verleggen naar de mensen die roken en zuipen, die verdienen dan ook geen verdere zorgen in een ziekenhuis volgens jou!