In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, voorlopig geen zon
maar hopen dat ze er straks nog doorgeraakt
hier nog geen klank en lichtspel gehad
kan nog komen , afwachten....
Straks na de huistaken nog een paar boodschappen doen
ik had gisteren van de markt al veel vooral verse dingen
meegebracht
M-M mijn vuilzakken staan in een plastic koffer buiten en die
sluit ook goed af, maar vliegen vinden altijd wel een spleet
of gaatje om door te kruipen
en ja je hebt mensen ook die kunnen liggen bakken in de zon
en anderen zoals ik zoeken de schaduw
clive ook een fijne dag vandaag...
anjelierken, ja we waren allemaal geschrokken mar granny M
heeft een zachte dood gehad, gelukkig voor haar, maar wel erg
voor wie zo iemand vindt....
Dag Bekske, dank voor de mooie bloemenkaart, een fijne dag
Groetjes allen en blijf gezond....tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben al naar de supermarkt geweest, we kunnen weer verder voor 1 week.
Gisteravond hier ook een ferme regenbui om u tegen te zeggen, heeft niet zo lang geduurd maar wel heel hevig.
We hebben een kikker in de vijver ( zoals elk jaar).Volgens manlief heeft die een ganse nacht gekwaakt, ik heb niks gehoord.
Morgen voor de 1ste keer bij de nieuwe tandarts.Hopelijk valt het mee.Het is toch altijd wennen .Ga straks eens via internet kijken waar ik kan parkeren, woont in het centrum en heeft zelf geen parking.
Dames, tot morgen allemaal.
Ben al naar de supermarkt geweest, we kunnen weer verder voor 1 week.
Gisteravond hier ook een ferme regenbui om u tegen te zeggen, heeft niet zo lang geduurd maar wel heel hevig.
We hebben een kikker in de vijver ( zoals elk jaar).Volgens manlief heeft die een ganse nacht gekwaakt, ik heb niks gehoord.
Morgen voor de 1ste keer bij de nieuwe tandarts.Hopelijk valt het mee.Het is toch altijd wennen .Ga straks eens via internet kijken waar ik kan parkeren, woont in het centrum en heeft zelf geen parking.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Nota aan mezelf:
Verleid door de reclame online schoenen kopen: nooit meer doen...
Na veel aarzelen toch een paar mooie sneakers besteld.
10% korting is mooi meegenomen.
Het begon al met de levering.
Ik ben in de tuin bezig als buurman roept.
Hij had een pakje voor mij.
Raar, ik ben de hele dag thuis geweest.
Mijn nieuwe bel is zo luid dat alle buren horen als er gebeld wordt.
Enfin ja het is aangekomen dat is het bijzonderste.
Met excuses aan de buren voor het ongemak.
Een beetje later krijg ik een berichtje dat de schoenen onderweg zijn.
Klein misverstandje...
Ze hadden eerst met B-post moeten komen.
Maar de firma had nu een andere expediteur aangeschreven, die vlugger werkte.
Schoenen waren te groot.
Ik mocht ze dus terug brengen in de winkel.
Gisteren gevraagd toen ik die slofjes ging passen.
Wat niet ging dus omdat ik mijn steunzolen niet bij had.
Deel één van de story.
Vandaag dus gewapend met de te grote schoenen, foefel foefel in de fietstas, naar de winkel.
De steunzolen zeker niet vergeten, want in de schoenen die ik aanheb.
Wat blijkt?
De steunzooltjes zijn een maat te groot voor de slofjes.
Dan maar weer de fiets op om steunzooltjes in de juiste maat.
De schoenmaker waar ik die koop is niet ver.
Gelukkig heeft hij de zooltjes in de juiste maat.
Slofjes aanpassen met de juiste maat steunzool.
Dat is oké.
De te grote schoenen worden met de glimlach terugbetaald.
Omdat het zo een zoektocht was naar gesloten zomerslofjes,
stelt de verkoopster voor de twee gepaste paren aan te kopen.
Dat lukt mits een klein bedragje op te leggen bij de ruil van de schoenen die te groot waren.
Deel twee en laatste deel van de online aankoop van een paar schoenen.
De volgen keer doe ik de moeite om naar de winkel te gaan...
Verleid door de reclame online schoenen kopen: nooit meer doen...
Na veel aarzelen toch een paar mooie sneakers besteld.
10% korting is mooi meegenomen.
Het begon al met de levering.
Ik ben in de tuin bezig als buurman roept.
Hij had een pakje voor mij.
Raar, ik ben de hele dag thuis geweest.
Mijn nieuwe bel is zo luid dat alle buren horen als er gebeld wordt.
Enfin ja het is aangekomen dat is het bijzonderste.
Met excuses aan de buren voor het ongemak.
Een beetje later krijg ik een berichtje dat de schoenen onderweg zijn.
Klein misverstandje...
Ze hadden eerst met B-post moeten komen.
Maar de firma had nu een andere expediteur aangeschreven, die vlugger werkte.
Schoenen waren te groot.
Ik mocht ze dus terug brengen in de winkel.
Gisteren gevraagd toen ik die slofjes ging passen.
Wat niet ging dus omdat ik mijn steunzolen niet bij had.
Deel één van de story.
Vandaag dus gewapend met de te grote schoenen, foefel foefel in de fietstas, naar de winkel.
De steunzolen zeker niet vergeten, want in de schoenen die ik aanheb.
Wat blijkt?
De steunzooltjes zijn een maat te groot voor de slofjes.
Dan maar weer de fiets op om steunzooltjes in de juiste maat.
De schoenmaker waar ik die koop is niet ver.
Gelukkig heeft hij de zooltjes in de juiste maat.
Slofjes aanpassen met de juiste maat steunzool.
Dat is oké.
De te grote schoenen worden met de glimlach terugbetaald.
Omdat het zo een zoektocht was naar gesloten zomerslofjes,
stelt de verkoopster voor de twee gepaste paren aan te kopen.
Dat lukt mits een klein bedragje op te leggen bij de ruil van de schoenen die te groot waren.
Deel twee en laatste deel van de online aankoop van een paar schoenen.
De volgen keer doe ik de moeite om naar de winkel te gaan...
-

Goede avond alle seizoentjes, de dag is nog
meegevallen, 't was droog en 27° moet zeker
niet meer zijn, hier staat alles nog tegeneen open
heerlijk zo....
wingerd mijn oprecht medeleven met het verlies
van je vriendin, het komt soms toch nog heel onverwacht
en wie achterblijft moet verder hé
Veel sterkte...
Helena, schoenen vind ik nu ook niet iets wat je online koopt
zo'n dingen moet je kunnen passen, niet alle voeten zijn eender
maar zo leer je het
en die pakjes leveringen, die kunnen er wat van, bij m'n zoon
stond er een pakje bij de buurvrouw op de stoep ze was daar
al 4 weken verhuisd en het huis staat te koop...
het pakje was voor m'n zoon bestemd.....hij laat nooit pakjes
thuis leveren maar altijd in een onthaalpunt....Hij heeft de
afzender verwittigd.... en zal daar niet meer kopen....
anjelierken, hier is het droog gebleven, en een kikker in
de vijver kan storen zijn als je er begint op te luisteren....
Hopelijk is de tandarts meegevallen?....
Voor iedereen een goeie nacht straks en tot morgen...
-
Wingerd, mijn oprecht meeleven.Een goede vriendin is goud waard.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
@Wingerd, onze innige deelneming.
Goed geslapen maar tegen de morgen rare dromen gehad. en het vreemde is dat dat zo echt kan lijken hè. Gimly zou er door zijn. heeft al om eten gevraagd. maar hij is nu naar boven: straks komt de vuilniskar.
vandaag tomaat/ ganaal. is erg lang geleden en zal eens smaken. ik doe altijd een snuifje zou in het kuiltje van de tomaat voor ik ze vul. denk dat het deze keer met hymalaya zout zal zijn.
en dan het gewone zout achterwege laten als ik peper bij de mayonaise doe en een snuifje cayenne.
Gisteren een broodje gegeten, ze waren niet echt vers meer. ventje had kip/ananas als beleg en Gimly snuffelde er eens aan maar dat is met cocktailsaus en dat lustte hij niet. maar vandaag heeft hij gegeten. het zijn maar hele kleine porties dat hij krijgt.
geen idee voor morgen en ook niet voor zondag. we krijgen wel inspiratie naar mate de dag vordert.
moet nog mijn libelle uitlezen. morgen dan twee kranten. spaar meestal nog een weekendkatern of twee en de magazines voor de zondag als ik toch weer vroeg op ben.
Gisteren naar groomzilla gekeken. ipv van de vrouw werd de man gek. en dan nog wat losse programma's op tv waaronder snackmasters uk. ze zijn er niet in geslaagd de kfc zinger burger na te maken. natuurlijk niet. het recept van het beslag voor de kip ligt in een kluis en maar 1 persoon kent alles uit het hoofd. ( leve wikipedia)
maandag naar schoonbroer en moeder heeft nog niet gevraagd wanneer ik moet gaan. Zie dat ze weer van die toeren uithaalt. Dokter zei: als ze dat doet dan sta je gewoon op en ga je weg. als ze het dan nog niet snapt. Ze zijn hard aan het werken in wat het nieuwe bistrootje moet worden. ben benieuwd. je mag dan al knuffelen en kussen maar ik denk dat ik dat aan me laat voorbij gaan. ben al niet zo kusser of knuffelaar. als ik er vanonder kon muizen zonder een hand te geven was het goed. Op Familie feestjes is dat een ramp. ik voel me daar niet goed bij. handje, maw-maw- maw en dan de volgende. soms weet je niet of de persoon nu 1 of 3 kussen wil.
Ventje was joyce tegen gekomen en die vroeg de groetjes te doen. ze heeft me al lang niet gezien en vroeg of alles goed was. nu met dit beterder weer gaat het iets soepelder. na het opruimen en swifferen zou ik eens goed willen moppen, al staat de achterdeur open, je ruikt toch zieke kat.
ik zou wel eens willen weten waar je de echte bruine zeep vind. alleszins niet in de carref. alleen flessen met marseillezeep. en natriumbicarbonaat om mee te kuisen vind ik ook nergens.
misschien eens vragen in de apotheek. ik zou ook een flesje lavendelolie moeten laten bijvullen anders zijn het de flesjes voor aromatherapie en die zijn ook duur.
ik moet nog mijn schaar voor haar knippen terug vinden want ventjes haar groeit over zijn oren.
die wil ik ook eens goed onder handen nemen. jammer dat eind deze maand het er allemaal weer af moet ( coupe militair) want dan doet hij zijn routine. gisteren is het kaartje toegekomen voor bewezen diensten aan het vaderland. dan heeft ventje al zijn oude kaartje en militair rijbewijs samen gestoken zodat hij geen een vergeet af te geven op het eind van de maand.
Fijne dag seizoentjes een Keep Safe. mocht er zon zijn geniet er van.
@Wingerd, onze innige deelneming.
Goed geslapen maar tegen de morgen rare dromen gehad. en het vreemde is dat dat zo echt kan lijken hè. Gimly zou er door zijn. heeft al om eten gevraagd. maar hij is nu naar boven: straks komt de vuilniskar.
vandaag tomaat/ ganaal. is erg lang geleden en zal eens smaken. ik doe altijd een snuifje zou in het kuiltje van de tomaat voor ik ze vul. denk dat het deze keer met hymalaya zout zal zijn.
en dan het gewone zout achterwege laten als ik peper bij de mayonaise doe en een snuifje cayenne.
Gisteren een broodje gegeten, ze waren niet echt vers meer. ventje had kip/ananas als beleg en Gimly snuffelde er eens aan maar dat is met cocktailsaus en dat lustte hij niet. maar vandaag heeft hij gegeten. het zijn maar hele kleine porties dat hij krijgt.
geen idee voor morgen en ook niet voor zondag. we krijgen wel inspiratie naar mate de dag vordert.
moet nog mijn libelle uitlezen. morgen dan twee kranten. spaar meestal nog een weekendkatern of twee en de magazines voor de zondag als ik toch weer vroeg op ben.
Gisteren naar groomzilla gekeken. ipv van de vrouw werd de man gek. en dan nog wat losse programma's op tv waaronder snackmasters uk. ze zijn er niet in geslaagd de kfc zinger burger na te maken. natuurlijk niet. het recept van het beslag voor de kip ligt in een kluis en maar 1 persoon kent alles uit het hoofd. ( leve wikipedia)
maandag naar schoonbroer en moeder heeft nog niet gevraagd wanneer ik moet gaan. Zie dat ze weer van die toeren uithaalt. Dokter zei: als ze dat doet dan sta je gewoon op en ga je weg. als ze het dan nog niet snapt. Ze zijn hard aan het werken in wat het nieuwe bistrootje moet worden. ben benieuwd. je mag dan al knuffelen en kussen maar ik denk dat ik dat aan me laat voorbij gaan. ben al niet zo kusser of knuffelaar. als ik er vanonder kon muizen zonder een hand te geven was het goed. Op Familie feestjes is dat een ramp. ik voel me daar niet goed bij. handje, maw-maw- maw en dan de volgende. soms weet je niet of de persoon nu 1 of 3 kussen wil.
Ventje was joyce tegen gekomen en die vroeg de groetjes te doen. ze heeft me al lang niet gezien en vroeg of alles goed was. nu met dit beterder weer gaat het iets soepelder. na het opruimen en swifferen zou ik eens goed willen moppen, al staat de achterdeur open, je ruikt toch zieke kat.
ik zou wel eens willen weten waar je de echte bruine zeep vind. alleszins niet in de carref. alleen flessen met marseillezeep. en natriumbicarbonaat om mee te kuisen vind ik ook nergens.
misschien eens vragen in de apotheek. ik zou ook een flesje lavendelolie moeten laten bijvullen anders zijn het de flesjes voor aromatherapie en die zijn ook duur.
ik moet nog mijn schaar voor haar knippen terug vinden want ventjes haar groeit over zijn oren.
die wil ik ook eens goed onder handen nemen. jammer dat eind deze maand het er allemaal weer af moet ( coupe militair) want dan doet hij zijn routine. gisteren is het kaartje toegekomen voor bewezen diensten aan het vaderland. dan heeft ventje al zijn oude kaartje en militair rijbewijs samen gestoken zodat hij geen een vergeet af te geven op het eind van de maand.
Fijne dag seizoentjes een Keep Safe. mocht er zon zijn geniet er van.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige dag vandaag
maar ze beloven tegen de avond stevig onweer en veel regen
code oranje volgens de weerberichten
Dus alles wat kan wegwaaien en kapot kan toch maar veilig
zetten en eventueel vasthangen voor de zekerheid
Hier geen nieuws = goed nieuws denk ik dan
gisteren de boodschappen gedaan ik heb alles weer in huis
alleen voor aardbeitjes wil ik nog wel eens gaan (morgen dan)
M-M fijn dat Gimly beter is, en dat gisteren je broodje niet vers
meer scheen kan ook komen door het zwoele weer, dan zijn broodjes
moeilijk krokant te houden
Bruine zeep heet nu groene zeep en in Delhaize vind ik die nog wel.
Bekske, voor jou ook een fijne vrijdag, sterkte en moed
dank voor de roosjesprent...
Dag clive, sterkte en doe een beetje rustig aan
Aan alle seizoentjes een aangename vrijdag en straks een
mooi weekend, hoewel er hevig onweer en veel regen voorspeld is...............
tot later
-
Bruin zeep van het merk D'Or en natriumbicarbonaat om te poetsen in de Spar, de Carrefour, de Colruyt...
De bruin zeep nog echt in zeepvorm, zo een lekker kliederig gedoe en in een fles vloeibaar.
Om het terras te schuren geef ik de voorkeur aan de kliedervorm.
Vandaag verplicht boeken lezen.
En niet na drie bladzijden: "Als ik nu eens rap die dahlia in de grond steek? En dan de gazon afdoe? En dan de eethoek dweil?" Niets van.
Misschien protesteren de knoken dan iets minder morgen.
Zo te zien gaat het dan morgen weer regenen, dus zou dat tuinwerk vandaag moeten gebeuren...
Neen dus....
Als alles goed loopt en niets in de weg komt, (tante corona je weet wel), komt Poes logeren van 3 tot 18 juli!
En onder dezelfde voorwaarden nog een keertje in augustus, iets korter.
De bruin zeep nog echt in zeepvorm, zo een lekker kliederig gedoe en in een fles vloeibaar.
Om het terras te schuren geef ik de voorkeur aan de kliedervorm.
Vandaag verplicht boeken lezen.
En niet na drie bladzijden: "Als ik nu eens rap die dahlia in de grond steek? En dan de gazon afdoe? En dan de eethoek dweil?" Niets van.
Misschien protesteren de knoken dan iets minder morgen.
Zo te zien gaat het dan morgen weer regenen, dus zou dat tuinwerk vandaag moeten gebeuren...
Neen dus....
Als alles goed loopt en niets in de weg komt, (tante corona je weet wel), komt Poes logeren van 3 tot 18 juli!
En onder dezelfde voorwaarden nog een keertje in augustus, iets korter.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben terug van de nieuwe tandarts.De weg goed gevonden en parkeergelegenheid 100 meter verder.Was ook goed op tijd doorgereden, je weet maar nooit met die wegwerkzaamheden.Tandarts zelf een heel vriendelijke sociale man.Binnen 6 maanden terug.Alles was oké, buiten de tandsteen, die moest verwijderd worden.
HVT: kleding en schoenen koop ik nooit online, zoiets moet je passen.
Wingerd: innige deelneming bij overlijden van vriendin.
Straks nog een beetje buiten werken, vooraleer de regen komt.Volgens manlief mogen we ons verwachten aan storm.
Ben terug van de nieuwe tandarts.De weg goed gevonden en parkeergelegenheid 100 meter verder.Was ook goed op tijd doorgereden, je weet maar nooit met die wegwerkzaamheden.Tandarts zelf een heel vriendelijke sociale man.Binnen 6 maanden terug.Alles was oké, buiten de tandsteen, die moest verwijderd worden.
HVT: kleding en schoenen koop ik nooit online, zoiets moet je passen.
Wingerd: innige deelneming bij overlijden van vriendin.
Straks nog een beetje buiten werken, vooraleer de regen komt.Volgens manlief mogen we ons verwachten aan storm.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Goede middag allen, hier is de regen aangekomen,
het kletst op het dak en je ruikt het stof
onweer is er nog niet maar dat komt nog
het is al wel goed donker geworden....
Ik ging alle ramen sluiten maar de regen valt
mooi recht naar beneden....
anjelierken, een goede tandarts dus, ja als ze je
goed kunnen helpen zijn we altijd content hé
Helena, net als anjelierken pas ik ook liefst eerst
alvorens te kopen... dat heen en weer zenden vind ik vervelend
Dag wilde eend, hopelijk is je rug al iets beter en
ben je droog gebleven na de wandeling....
Iedereen een fijne avond en hopelijk geen schade na het onweer
het begint hier net te bliksemen..
tot later allemaal.....