In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Sita

10 jun 2021, 13:55

Goed nieuws, Lenk 👍
Nog veel beterschap gewenst, je kan nu toch heel wat geruster zijn.

zonnebloemetje

10 jun 2021, 18:57

halloooo een goeie avond allemaal

dus gisteren ochtend mijn tweede pfizer prik gekregen en die prik das kinderspel maar tis achteraf hé , want na een goed halfuur kreeg ik wat hoofdpijn en nadat ik dan een dafalgan genomen had is het toch zo'n twee uur later ietske beter geworden
en vandaag vroeg uit ons bed om 6.30u want doordat het deze nacht goed afgekoeld was wilde ik zo vroeg mogelijk samen met mijn ventje het kippenhok kuisen en das iets wat ik anders altijd alleen deed maar sinds dat ik die problemen heb met mijn benen en mijn rug gaat dat niet zo goed meer en ik moet ook heel goed opletten dat ik niet val en daardoor dus alles nogal traag doen
en toen ik na een uurtje gedaan had kon ik opeens bijna niet meer op mijn benen staan en was ik heel moe en ik had bijna geen kracht in mijn benen en nadat ik mij dan had gewassen en propere kleren had aan gedaan en mijn haar had gewassen werd ik opeens serieus misselijk en ik was op slag helemaal nat van het zweet en ik moest overgeven en ik voelde mij zo ziek als een hond en daarna kreeg ik zo koud dat ik een dikke gebreide jas moest aandoen en deze middag kon ik echt niet eten want ik moest al overgeven van een slokje water te drinken en zo heb ik gans de namiddag in de zetel gezeten en tussenin alsmaar in slaap gevallen en gelukkig is het nu al ietske beter maar ik ben nog niet helemaal in orde en volgens mijn huisarts is het door die inenting van gisteren want volgens hem zijn er heel wat mensen die nadien ziek zijn

Lenk voel jij je vandaag al wat beter ????? veel beterschap hoor

Sita heb jij ook al jou tweede inenting gekregen ??????

gerda hallooooo

jadi hier zou het deze middag koude schotel zijn en alles lag al klaar in de frigo maar ik was zo misselijk dat ik geen eten kon zien en mijn ventje heeft toch het één en ander gevonden in de frigo dat hij graag lust

An in welke winkel is dat dat jij dan helpt ?????

Bertje das een goeie met tante Sidonia ha ha

mama-inge halloooo

Bekske alles goed met jou ?????

puzzel halloooo

marietteke groot gelijk dat je van het mooi weer profiteert om te gaan fietsen
en mijn ventje heeft eigenlijk nooit een goede band gehad met zijn vader want hij kreeg een heel strenge opvoeding en heeft altijd veel slaag gekregen en daar moest hij zelfs niks verkeerd voor doen

allé ik zal eens proberen om iets te eten want ik heb vandaag nog bijna niks binnen en we gaan ook vroeg slapen want ik voel mij nog niet zo goed

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

thijli

10 jun 2021, 21:11

Goedenavond

Zonnebloemetje ik ben ook al 2 dagen niet lekker van de enting,en veel hoofdpijn.

Fijne avond allen
Iedere dag een lach

puzzel

11 jun 2021, 05:49

GDM, ook na de tweede vaccinatie (die we samen hebben gehaald) geen last.
Ik denk dat iedereen hier, in ieder geval de eerste, de vaccinatie wel gehad heeft nu.

Bekske

11 jun 2021, 07:46

Afbeelding
ps kijk in mijn hoekje hoe het met mij is want ik ga verder op andere plaatsen iets zetten over mij eigen daardoor dat ik een hoekje heb geopend groetje

zonnebloemetje

11 jun 2021, 08:33

halloooo een goeie morgen

hier is het bewolkt en een beetje mistig maar das niet erg want doordat er geen zon is zal mijn ventje er dadelijk van profiteren om wat in onze tuin te werken
ik voel mij al wat beter en hopelijk blijft het zo en word ik niet weer misselijk zoals gisteren

thijli oei hoofdpijn , ik heb er toch ook een beetje last van maar tis te doen
hopelijk word het bij jou ook rap weer beter

puzzel jullie zullen bij de gelukkigen zijn zeker

Bekske ik zal dadelijk wel eens kijken bij jou hoekje , sterkte

allé en nu naar de badkamer sè

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

11 jun 2021, 10:09

Goedemorgen allemaal ,

Lenk , voel je je al beter ?
Ai Z'bloemeke en Thijli zoveel last na de 2e Pfizer . Tot overgeven aan toe 8O
Toch hoor ik dat hier ook opvallend vaak van die 2e Pfizer .
Mijn man krijgt woensdag de 2e , dus ik ben benieuwd.
Maar het kan ook meevallen ( kijk naar puzzel en man ) .
In elk geval beterschap gewenst allemaal die last hebben.

Z'bloemeke , ik werk in een vintage winkeltje , dus een soort kringloop maar dan in een wat duurder segment haha. :wink: .
We verkopen wel 2e hands kleding maar dan alleen de duurdere merken ( geen Hema , Primark en Zeeman zeg maar , die gaan door naar de echte kringloop in het dorp verderop hier) . Verder verkopen we " bric-à-brac " , snuisterijen , klein huishoudelijk , sierraden , tassen , boeken en kinderspeelgoed .

Straks even naar de markt en vanmiddag een stukje fietsen .
Fijne vrijdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

11 jun 2021, 12:31

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding
Sita

11 jun 2021, 17:42

zonnebloemetje schreef:
10 jun 2021, 18:57

Sita heb jij ook al jou tweede inenting gekregen ??????

Ja zonnebloemetje, ik heb op zaterdag 29 mei mijn tweede Pfizer vaccinatie gehad.
Ik had achteraf wat hoofdpijn en een stijve arm, dat was alles. Ik vond dat dit goed meeviel.
Maar als ik lees wat jij 's anderendaags allemaal hebt gedaan ... :o
Je lichaam moet zich aanpassen na zo'n inenting, veel rust gun je jezelf niet, hé :)
Gelukkig ben je aan de beterhand nu.

An, ondertussen hebben ook mijn twee zussen en schoonbroers (zwagers) hun tweede Pfizer prik gekregen.
Niemand van hen had er achteraf last van.
Bij de meesten verloopt het goed, heb ik de indruk.

Mooie avond nog en een fijn weekend.

mama-inge

11 jun 2021, 20:22

Fijne avond
Vandaag druk met allemaal karweitjes

Kinderen hadden mazzel vandaag
Een water gymles
We hebben hier in het dorp een openlucht zwembad
De gymleraar had geregeld dat ze daar van alles in en om het water gingen doen, dikke pret.

Lenk

11 jun 2021, 20:27

Dank voor het meeleven

Ik ben terug a live well en kicking hoor. Was 1 dag, heel raar. Plots die hoge koorts 38,5 is best hoog voor me. Ik ben een koude kikker met amper 36 graden lichaamstemperatuur in normale doen.

Deze ochtend de boodschappen gedaan, deze namiddag gepuzzeld. Avond eten, gemarineerd vlees, eigenlijk voor de BBQ, in de pan gebakken, koude aardappelen, en honingtomaatjes. Was weeral lekker

Nu terug naar buiten en nog effe puzzelen.

Lenk

11 jun 2021, 20:28

Oei Zonnebloemeke ook zoveel last van je vaccinatie, niet leuk hé. Maar ja Covid is nog erger zullen we maar denken. Sterkte hoor

Hopelijk ondertussen ook iets beter

marietteke

11 jun 2021, 22:24

Afbeelding
hallo goeieavond ,
ja metb zo'n weertje , zit ik veel op m'n fietske ,
en op mijn terrasje , ons Louiseke ligt zo graag buiten ,
maar ik moet er wel bijblijven , want anders springt ze op het muurtje ,
en dat betrouw ik niet zo goed ,

oei bloemeke en sita , en Lenk
zo ziekjes geweest van jullie tweede spuit ,
ik hou m"n hart al vast , als ik voor mijn tweede spuit moet ,
gelukkig gaat het nu weer beter

mamaingne , leuk voor de kids , waterpret

an w ,leuk werken in zo'n "vintage " winkeltje ,
kan je zeker ook wel mooie dingen op de kop tikken ?

puzzel , tof dat jullie geen last hebben gehad van spuit ,
mijn zus ook niks van geweten ,

thijli , hopelijk is je koppijn vlug weer beter ,

Bertje hallo

allee ik ga iedereen 'n fijne nachtrust wensen
geluk vind je onverwacht

puzzel

12 jun 2021, 05:54

gdm, ik ben weer paraat, maar de eerste hardlopers ook>die genieten van het weer en de rust