Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Vera-Maria, ja hoor, heel mooi kleedje, en je staat er goed mee. Ik ben het volkomen eens met Ritavdm, jij staat zeker met alles, en je ziet er 10 jaar jonger uit dan je leeftijd !!! Oh, en die short, wil je die ook eens showen ?
Ik heb ook een short, niet zo een hele korte hé, zoals Luna en Maïté, mijn kleindochters dragen, maar eentje tot boven de knie, maar het is een witte.
Ik ben wel naar mijn favoriete sportwinkel geweest naar Oostende en me een nieuw tennisrokje en truitje gekocht, dat is wel in fel roze. Gisteren zeiden de tennisvrienden dat het mooi was, en ja ons matchke gewonnen, dus 't is goedgekeurd.
Gisterennamiddag heb ik dan nog een fietstochtje gemaakt, was echt heel goed fietsweer, eens langs de conterdijk, en afgedraaid langs de golfterreinen in Oostduinkerke. Er was veel beweging op de terreinen. De cafetaria is open voor leden en niet-leden, ik had echt wel dorst en heb op het terras, dat goed bezet was een drankje besteld.
Bij ons hier op het dorpsplein is het kermis, er staan niet veel kramen, ik dacht gisterenavond eens oliebollen te kopen, lang geleden dat ik dat nog gegeten heb, maar ja, dan begin ik naar tv te kijken, en moet ik zomaar in slaap gevallen zijn... zal ook wel door dat warme weer zijn zeker.
Dus dan maar afspreken met een vriendin om vanavond oliebollen te eten.
Voor jullie allemaal, nog een fijne gezellige dinsdag !
omadina
Vera-Maria, ja hoor, heel mooi kleedje, en je staat er goed mee. Ik ben het volkomen eens met Ritavdm, jij staat zeker met alles, en je ziet er 10 jaar jonger uit dan je leeftijd !!! Oh, en die short, wil je die ook eens showen ?
Ik heb ook een short, niet zo een hele korte hé, zoals Luna en Maïté, mijn kleindochters dragen, maar eentje tot boven de knie, maar het is een witte.
Ik ben wel naar mijn favoriete sportwinkel geweest naar Oostende en me een nieuw tennisrokje en truitje gekocht, dat is wel in fel roze. Gisteren zeiden de tennisvrienden dat het mooi was, en ja ons matchke gewonnen, dus 't is goedgekeurd.
Gisterennamiddag heb ik dan nog een fietstochtje gemaakt, was echt heel goed fietsweer, eens langs de conterdijk, en afgedraaid langs de golfterreinen in Oostduinkerke. Er was veel beweging op de terreinen. De cafetaria is open voor leden en niet-leden, ik had echt wel dorst en heb op het terras, dat goed bezet was een drankje besteld.
Bij ons hier op het dorpsplein is het kermis, er staan niet veel kramen, ik dacht gisterenavond eens oliebollen te kopen, lang geleden dat ik dat nog gegeten heb, maar ja, dan begin ik naar tv te kijken, en moet ik zomaar in slaap gevallen zijn... zal ook wel door dat warme weer zijn zeker.
Dus dan maar afspreken met een vriendin om vanavond oliebollen te eten.
Voor jullie allemaal, nog een fijne gezellige dinsdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Vera-maria, ik ben het ook eens: jij staat met alles, je bent nog altijd een echte mannequin, je mag er fier op zijn! Ik heb gezien op FB dat jullie op restaurant waren , was dat in Tielt: ik heb heel wat lovende reacties er op gezien...
Ik mocht gisteren om 17u naar Tandens in plaats van vrijdagmiddag, nu kon Christa me brengen, tof! Nu hebben ze die 2 stifttanden bloot gelegd, er zitten daar nu 2 vijzen in, dus is mijn hulpgebitje ook aangepast, alweer allemaal pijnlijk en vandaag minder comfortabel eten! Ik ben vanmorgen dus niet naar de markt getrokken!
Nu nog 6 consultaties te gaan maar ik denk dat het slechtste wel achter de rug is
Morgenmiddag moet ik dus met het klein Okra bestuur naar het afscheidsetentje van de vrouw van de voorzitter die niet lang meer te leven heeft. Zij heeft ons uitgenodigd maar, ik zal me stilletjes houden. Ik heb al leukere etentjes beleefd en zie er erg tegenop
Er is vandaag niet zoveel zon geweest, ook goed hoor!
Ik mocht gisteren om 17u naar Tandens in plaats van vrijdagmiddag, nu kon Christa me brengen, tof! Nu hebben ze die 2 stifttanden bloot gelegd, er zitten daar nu 2 vijzen in, dus is mijn hulpgebitje ook aangepast, alweer allemaal pijnlijk en vandaag minder comfortabel eten! Ik ben vanmorgen dus niet naar de markt getrokken!
Nu nog 6 consultaties te gaan maar ik denk dat het slechtste wel achter de rug is
Morgenmiddag moet ik dus met het klein Okra bestuur naar het afscheidsetentje van de vrouw van de voorzitter die niet lang meer te leven heeft. Zij heeft ons uitgenodigd maar, ik zal me stilletjes houden. Ik heb al leukere etentjes beleefd en zie er erg tegenop
Er is vandaag niet zoveel zon geweest, ook goed hoor!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Belofte maakt schud
zoals beloofd dus enkel fotootjes gemaakt tijdens de wandeling deze namiddag ook al viel er niet veel te zien.
We zijn trouwens dicht bij huis gebleven voor een niet zo grote wandeling omdat mijn ventje vanavond nog weg moet naar een vergadering en zich voldoende fit wil voelen

Oei Ivette naar zo'n etentje zou ik ook liever niet gaan; hopelijk valt het toch nog mee.
zoals beloofd dus enkel fotootjes gemaakt tijdens de wandeling deze namiddag ook al viel er niet veel te zien.
We zijn trouwens dicht bij huis gebleven voor een niet zo grote wandeling omdat mijn ventje vanavond nog weg moet naar een vergadering en zich voldoende fit wil voelen

Oei Ivette naar zo'n etentje zou ik ook liever niet gaan; hopelijk valt het toch nog mee.
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenavond allemaal!
Merci allemaal voor de complimenten!
Rita weer mooie foto’s…Omadina is een tamelijk korte short dat ik gekocht heb maar ik ga die enkel dragen als we gaan wandelen en misschien eens op de fiets…Yvette raar denk ik zo een etentje is ook afscheid hé zal voor die mevrouw ook wel moeilijk zijn…Corry morgenavond zal Staf zich wel beter voelen na zijn bloedtransfusie, en hij krijgt ook een nieuwe pacemaker heb ik gelezen moet hij dan niet overnachten of is dat gewoon een dagopname?
Niet veel zon vandaag en af en toe wat wind die toch verkoeling gaf, warmer moet het niet zijn voor mij maarja wie ben ik…ga er niet over zeuren!
Deze voormiddag hebben ze onze lounge gebracht voor in ons buitenkamer, is er heel gezellig zitten al is de ruimte nog niet helemaal afgewerkt en wachten we op de glazen schuifwanden!
Wens jullie nog een fijne avond daag.’’
Merci allemaal voor de complimenten!
Rita weer mooie foto’s…Omadina is een tamelijk korte short dat ik gekocht heb maar ik ga die enkel dragen als we gaan wandelen en misschien eens op de fiets…Yvette raar denk ik zo een etentje is ook afscheid hé zal voor die mevrouw ook wel moeilijk zijn…Corry morgenavond zal Staf zich wel beter voelen na zijn bloedtransfusie, en hij krijgt ook een nieuwe pacemaker heb ik gelezen moet hij dan niet overnachten of is dat gewoon een dagopname?
Niet veel zon vandaag en af en toe wat wind die toch verkoeling gaf, warmer moet het niet zijn voor mij maarja wie ben ik…ga er niet over zeuren!
Deze voormiddag hebben ze onze lounge gebracht voor in ons buitenkamer, is er heel gezellig zitten al is de ruimte nog niet helemaal afgewerkt en wachten we op de glazen schuifwanden!
Wens jullie nog een fijne avond daag.’’
You only have one life...live it!
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
inderdaad een mooi kleedje veve

inderdaad een mooi kleedje veve

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Lig uitgeteld met de beentjes omhoog, 5,30 u opgestaan, Staf moest om 7u in de kliniek zijn.
Ondertussen vijver met kleine emmertjes zo goed als leeggemaakt, het zijn werken welke ik als Staf afwezig is doe, het is voor hem allemaal niet nodig.
Terras afgespoten en opgenomen.
Tapijtje van living en varandake gekuist liggen nu te drogen in de tuin.
Ook binnen overal gedweild.
Staf had het moeilijk wanneer ik hem aan de kliniek afzette, zag tranen.
Hoop dat de nieuwe pacemaker en vers bloed hem weer moed geven om van kleine dingen te genieten.
De situatie met onze dochter pakt hem meer dan hij toont, zeker als hij zich niet zo goed voelt.
Onze kindjes komen vrijdag, kijk er echt naar uit.
Veveke een mooi geheel, je staat er beeldig mee.
Knietjes en rug zijn niet tevreden, ik wel met mijn prestatie.
Nog een fijne zomerse dag ik blijf binnen.
Corry
Lig uitgeteld met de beentjes omhoog, 5,30 u opgestaan, Staf moest om 7u in de kliniek zijn.
Ondertussen vijver met kleine emmertjes zo goed als leeggemaakt, het zijn werken welke ik als Staf afwezig is doe, het is voor hem allemaal niet nodig.
Terras afgespoten en opgenomen.
Tapijtje van living en varandake gekuist liggen nu te drogen in de tuin.
Ook binnen overal gedweild.
Staf had het moeilijk wanneer ik hem aan de kliniek afzette, zag tranen.
Hoop dat de nieuwe pacemaker en vers bloed hem weer moed geven om van kleine dingen te genieten.
De situatie met onze dochter pakt hem meer dan hij toont, zeker als hij zich niet zo goed voelt.
Onze kindjes komen vrijdag, kijk er echt naar uit.
Veveke een mooi geheel, je staat er beeldig mee.
Knietjes en rug zijn niet tevreden, ik wel met mijn prestatie.
Nog een fijne zomerse dag ik blijf binnen.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Warm hé…
Omadina heb mijn mam een foto laten nemen van mijn short, heb niet alleen een roze short gekocht maar ook een lichtgroene…

Ik kom niet buitenshuis hoor met mijn short!
Heb deze morgen vroeg al ons huis gepoetst, heb me gedoucht achteraf was nodig!
Anders niet veel meer gedaan, mijn echtgenoot heeft voor eten gezorgd deze middag!
Één van mijn zussen is langs geweest en we hebben wat bijgekletst, en voor de rest van de dag word het wat lezen in mijn Libelle en Plusmagazine!
Corry ook een zwaar werk voor je dat water uit je vijver halen!
Zo ik ben er weer mee weg tot later daag…
Warm hé…
Omadina heb mijn mam een foto laten nemen van mijn short, heb niet alleen een roze short gekocht maar ook een lichtgroene…

Ik kom niet buitenshuis hoor met mijn short!
Heb deze morgen vroeg al ons huis gepoetst, heb me gedoucht achteraf was nodig!
Anders niet veel meer gedaan, mijn echtgenoot heeft voor eten gezorgd deze middag!
Één van mijn zussen is langs geweest en we hebben wat bijgekletst, en voor de rest van de dag word het wat lezen in mijn Libelle en Plusmagazine!
Corry ook een zwaar werk voor je dat water uit je vijver halen!
Zo ik ben er weer mee weg tot later daag…
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Allez Vera-maria ge hebt het toch niet kunnen laten om een foto te posten in uw shortje, met uw figuur kunt ge alles dragen en nu met deze hitte zou je ook buiten niet uit de toon vallen!
Het was triestig op dat afscheidseten vanmiddag. Rosa is moeten binnenblijven omdat het te heet was dus heeft ze er niet zo veel aan gehad. Natuurlijk tranen bij het afscheid we zullen haar niet meer levend terugzien! Zondag worden hun buren nog verwacht en dan wordt het stilletjes afwachten... als ge dat weet is het toch in triestig!
Het was triestig op dat afscheidseten vanmiddag. Rosa is moeten binnenblijven omdat het te heet was dus heeft ze er niet zo veel aan gehad. Natuurlijk tranen bij het afscheid we zullen haar niet meer levend terugzien! Zondag worden hun buren nog verwacht en dan wordt het stilletjes afwachten... als ge dat weet is het toch in triestig!
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Weer vroeg op, heb al papieren naar de bus van de ziekenkas gebracht, aanvraag voor mantelzorg, komt ten goeden van twee kleinzonen. Als het wordt goedgekeurd ?
Geen zon aan zee, redelijk fris in ons tuintje.
Bloemen zullen blij zijn, drinken hebben ze al gekregen.
Staf slaapt nog, is gisteren om 2 u thuis gekomen en bijna ineen gezakt van slapte, goed gegeten en tussenin geslapen. Heb hem noch nooit zo zwak gezien. Het doet me wat, angst en bezorgdheid zijn me niet vreemd.
Veveke, je ziet er stralend uit, had ook die genen. Onze kleinkinderen werden geacht onze kinderen te zijn, mensen vroeger het soms omdat er toch een beetje twijfel was. Achterkleinkinderen worden nu gedacht als kleinkinderen .
Regen is aangekomen, gelukkig zonder onweer
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen allemaal
hier is de zon er al weer
de regen en de donder is al gepasseerd
en het is weeral plakkerig warm
ze zijn hier om mijn pelletstoof te kuisen
die is dan ook weer proper voor de winter
Quickietje is bang en is in zijn bench gekropen
omdat ze zoveel lawaai maken

hier is de zon er al weer
de regen en de donder is al gepasseerd
en het is weeral plakkerig warm
ze zijn hier om mijn pelletstoof te kuisen
die is dan ook weer proper voor de winter
Quickietje is bang en is in zijn bench gekropen
omdat ze zoveel lawaai maken

-
Goeiemorgen
Alles gelezen en goedgekeurd.
Mooi Veve maar ik dacht dat het een roze was, heb ik dat gedroomd of ergens gelezen ?
Gisteren een rustig dagje, slechts 35 fietskm en daarna wat leesachterstand ingehaald onder de parasol.
Vanmorgen rond 6u30 wakker geworden van gedonder en striemende regen, we hebben al zo'n 10 liter gehad; nu is de zon er alweer.
Er was een daguitstap gepland met een vriendengroepje, voormiddag wandeling, picknick en dan een fietsrit. Plannen kunnen gelukkig maar altijd aangepast worden 't zal dus picknicken worden in eigen huis en nadien samen komen voor een kortere fietsuitstap zodat we tijdig thuis zijn om te supporteren voor onze Rode Duivels.
Alles gelezen en goedgekeurd.
Mooi Veve maar ik dacht dat het een roze was, heb ik dat gedroomd of ergens gelezen ?
Gisteren een rustig dagje, slechts 35 fietskm en daarna wat leesachterstand ingehaald onder de parasol.
Vanmorgen rond 6u30 wakker geworden van gedonder en striemende regen, we hebben al zo'n 10 liter gehad; nu is de zon er alweer.
Er was een daguitstap gepland met een vriendengroepje, voormiddag wandeling, picknick en dan een fietsrit. Plannen kunnen gelukkig maar altijd aangepast worden 't zal dus picknicken worden in eigen huis en nadien samen komen voor een kortere fietsuitstap zodat we tijdig thuis zijn om te supporteren voor onze Rode Duivels.
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
was ik eindelijk in slaap gevallen
beginnen ze de haag te scheren om 7 h. deze morgen
alles stond open voor de warmte dus dubbel lawaai
nu ik ben blij dan is dat ook weer gedaan
en de helft van mijn hagen waren buxusen
en die moeten er allemaal uit
wat ik daar nu ga zetten weet ik nog niet
die stonden allemaal in vorm en heb daar jaren aan gespaard
deze namiddag met mijn totje is van voor de lokdown, zal deugt doen

was ik eindelijk in slaap gevallen
beginnen ze de haag te scheren om 7 h. deze morgen
alles stond open voor de warmte dus dubbel lawaai
nu ik ben blij dan is dat ook weer gedaan
en de helft van mijn hagen waren buxusen
en die moeten er allemaal uit
wat ik daar nu ga zetten weet ik nog niet
die stonden allemaal in vorm en heb daar jaren aan gespaard
deze namiddag met mijn totje is van voor de lokdown, zal deugt doen

-
Goeie morgen
Iemand last gehad van het onweer ???
Ik in ieder geval niet, wel van de warmte. Elk uur van de nacht heb ik zien voorbijkomen op mijn plafond.
Oei meme-Rietje zit de mot erin ???
Ons fietstochtje van gisteren was er eentje met hindernissen
. Omleiding naar de startplaats. Na 25 km gestopt op een terrasje, frisdrankje ... toen ik mijn fietsbril terug wilde opzetten KRAK : 'k had er ineens 2 .
Op het (bijna) einde van de rit .... pst..... lekke band voor mij, er zat een grote dikke kram erin
; wat deed die daar op het fietspad ? Volgens mijn ventje waren we op amper 2 km van thuis en konden we beter de rest te voet doen dan daar het euvel verhelpen ook al hadden we alles bij maar bij een elektrische fiets is dat blijkbaar moeilijker en wilde hij het thuis op zijn gemak doen (is hij nu aan bezig). Die 2 km bleken er dan toch 4 te zijn, onder de blakende zon met een fiets aan de hand
, 'k was bekaf. Gelukkig hadden we onderweg toch gewisseld van fiets om te duwen want die van mij is natuurlijk veel zwaarder dan het sportfietsje van W.
Vandaag ????
We zien wel.
In ieder geval moet ik naar de bib.
Iemand last gehad van het onweer ???
Ik in ieder geval niet, wel van de warmte. Elk uur van de nacht heb ik zien voorbijkomen op mijn plafond.
Oei meme-Rietje zit de mot erin ???
Ons fietstochtje van gisteren was er eentje met hindernissen
Op het (bijna) einde van de rit .... pst..... lekke band voor mij, er zat een grote dikke kram erin
Vandaag ????
We zien wel.
In ieder geval moet ik naar de bib.
Oud maar niet Out
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Heb alles nagelezen en had gisteren al een antwoordje op jullie verhalen geschreven maar: Oeps, ergens op een verkeerd toetsje geduwd zeker.... alles weg....
Mooi hoor Vera, je short, je mag dat zeker nog dragen, bij dit weer zie ik hir ook velen met een korte short, en jij bent slank en staat er heel goed mee.
Ritavdm, amai, dat is pech hé, en ja ik kan het begrijpen dat je man die lekke band liever thuis herstelt, want niet simpel met een electrische fiets. Rust vandaag maar eens goed uit, en met een goed boek gaat de tijd snel voorbij.
Gisteren namiddag was het inderdaad weer warm, ook aan zee, en het zeewater is ook al goed opgewarmd. Heb het gisteren gevoeld met mijn voeten in het water, gedurende mijn wandeling langs de waterlijn Koksijde -Oostduinkerke. 't Was zalig wandelen, in gezelschap van een koppel uit Chimay, die zomaar begon te praten... we zijn dan nog samen een glaasje gaan drinken.
Vannacht moet het hier een beetje geregend hebben, maar gelukkig niet zo een zwaar onweer waar ze ons voor gewaarschuwd hadden. Nu nog bewolkt. Straks eens tot bij de bakker, en vannamiddag.... terug naar buiten. Amai, dat was iets hé gisteren avond met het voetbal. In de bar van de tennisclub was ook een scherm geplaatst. Ze vroegen of ik geen zin had om te gaan kijken, maar... ben toch maar thuis gebleven en de plaatsen gelaten aan de "echte" voetbalfans.
Hou jullie goed allemaal ! omadina
Heb alles nagelezen en had gisteren al een antwoordje op jullie verhalen geschreven maar: Oeps, ergens op een verkeerd toetsje geduwd zeker.... alles weg....
Mooi hoor Vera, je short, je mag dat zeker nog dragen, bij dit weer zie ik hir ook velen met een korte short, en jij bent slank en staat er heel goed mee.
Ritavdm, amai, dat is pech hé, en ja ik kan het begrijpen dat je man die lekke band liever thuis herstelt, want niet simpel met een electrische fiets. Rust vandaag maar eens goed uit, en met een goed boek gaat de tijd snel voorbij.
Gisteren namiddag was het inderdaad weer warm, ook aan zee, en het zeewater is ook al goed opgewarmd. Heb het gisteren gevoeld met mijn voeten in het water, gedurende mijn wandeling langs de waterlijn Koksijde -Oostduinkerke. 't Was zalig wandelen, in gezelschap van een koppel uit Chimay, die zomaar begon te praten... we zijn dan nog samen een glaasje gaan drinken.
Vannacht moet het hier een beetje geregend hebben, maar gelukkig niet zo een zwaar onweer waar ze ons voor gewaarschuwd hadden. Nu nog bewolkt. Straks eens tot bij de bakker, en vannamiddag.... terug naar buiten. Amai, dat was iets hé gisteren avond met het voetbal. In de bar van de tennisclub was ook een scherm geplaatst. Ze vroegen of ik geen zin had om te gaan kijken, maar... ben toch maar thuis gebleven en de plaatsen gelaten aan de "echte" voetbalfans.
Hou jullie goed allemaal ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !