Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

27 jun 2021, 09:25

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

27 jun 2021, 14:30

Goeie zondagmiddag

Nauwelijks zondagmiddag en we hebben al zo'n 22.000 stappen op de teller. Tijd dus voor een kleine siësta 🥱😴
daarna Tour de France en vanavond Voetbal
Sportief zijn we dus wel hé.

Spijtig dat de Belgian Cats het gisterenavond niet hebben kunnen waarmaken
'k had het hen gegund want je moet weten er zitten drie stadsgenoten in de ploeg plus de coach.

Enkele sfeerbeelden van vanmorgen (voor meer zie fb)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette

27 jun 2021, 16:35

Ik heb zopas 2 mooie boeken uitgelezen:
Het geheime kistje van Elle van Aline van Wijnen
en nog boeiender: De kersenoogst van Lucy Sanna echte aanrader!

He dondert en bliksemt hier en het giet water: SNERTZOMER!
Ivette

corry

28 jun 2021, 07:33

Afbeelding

Goedemorgen

👳‍♀️ Om grijs haar van te krijgen, alle dagen regen !
Hoorde juist dat we geen verbetering in de volgende twee weken moeten verwachten.

Kleinzoon samen met Ineke hadden gisteren geluk, ze waren vroeg hier.
We heb buiten kunnen zitten.

De rode duivels zijn door de gekte kan verder gaan, heeft wel iets

Eleanor moet nog even in het ziekenhuis blijven, een hele opgaven voor haar mama en ook voor Rhune en Romy die hun moeder missen.
Gelukkig worden ze opgevangen door Nona moeder van Tom die onderhand ook onvermoeid raakt.

Nog een fijne dag en tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

28 jun 2021, 08:11

Goede morgen,

Ik kom jullie allemaal een goede morgen en ja ook een mooie week wensen, ondanks de weerberichten... ja Yvette, dat mag je wel zeggen, echt "snertweer" !
Maar allez, voor de voetballiefhebbers, de Rode duivels hebben toch gewonnen tegen Portugal !
Ik heb ook "the Cats" van het basket gevolgd, ja jammer van die match dat ze zo nipt verloren hebben, maar hebben dan toch gisteren de bronzen medaille behaald, dus nog een troost hé Ritavdm.

Gisteren was een mooie dag, samen met de kinderen en kleinkinderen gaan eten, na een apertief in het appartement.'t Was lekker maar vooral gezellig samen. We waren met ons 8 dus een mooie grote tafel. De jongens waren in de meerderheid, de twee mannen en drie kleinzonen tussen 19 en 15 jaar. Ja de "meisjes", als ik dat nog mag zeggen, mijn oudste en jongste dochter en ja oma Dina hé, zoals ik nu eenmaal heet.
In de namiddag zouden we nog een wandeling maken, maar het weer besloot daar anders over.... ze zijn dan maar rond 17 uur terug naar huis gereden, en laten weten dat ze veilig thuis zijn gekomen, de oudste in Kn-Heist en de jongste in Izegem. Ze hadden wel veel regen en onweer gehad.

We hebben wel wat foto's genomen, en er zitten mooie tussen, maar ja de jongens vroegen, oma niks op internet zetten hé, en dan zal ik me daar maar aan houden.

Hou de moed erin hé, hopelijk toch een beetje zon !!!???
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

28 jun 2021, 09:11

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ritavdm

28 jun 2021, 09:48

Goeie voormiddag

Mijn huis ligt er alweer netjes bij.
Ja als je om half zes begint heb je vroeg gedaan hé :wink:

47 jaar geleden had ik wel iets anders te doen op vandaag.
I is jarig !

Yvette, de itels zijn genoteerd.
Tips zijn altijd welkom

Corry, oud worden is elke dag weer aanpassen wat kan en mag; niet makkelijk.

Oma-Dina, die gasten zetten liever zelf de foto's die zij willen waar zij willen hé en dat moeten we respecteren hé; hier is dat ook zo hoor vooral met kleine B dan.

Hier hebben we gisterenavond een paar wolkbreuken gehad, gelukkig zonder gevolgen buiten een overstromende dakgoot bij buurtje waarbij alles op ons koertje terecht kwam maar dat heeft W vanmorgen
Oud maar niet Out

Ivette

28 jun 2021, 10:02

Omadina heb ik niet een fotootje gezien op FB van uw familie etentje?
Rietjes proficiat met uw 47 jarige dochter, nog veel gelukkige, gezonde jaren gewenst!
Corry, zware dagen en onrust om de kleine Eleanor hopelijk betert toch gauw!

Proficiat aan onze Rode Duivels, wel nipte overwinning maar toch stuurden ze de agressieve Portugezen naar huis en wij gaan door!
Nu maar hopen dat Kevin De Bruyne en Eden Hazard niet zwaar gekwetst zijn en fit geraken om te spelen vrijdag!
Ronaldo zei wel dat de Belgen maar één doelkans hadden maar die zat er toch in en hun goals werden gestopt door onze goeie verdedigers en uitstekende keeper, alle lof!
We duimen allemaal en supporteren samen vrijdag!
Ivette

vera-maria

28 jun 2021, 10:20

Goedemorgen allemaal!
Jawadde Corry als het nog twee weken zo een weer gaat zijn!!!
Wij waren gisterenmiddag uitgenodigd bij mijn metekind in Stahille, we hebben buiten geaperitiefd en gegeten en koffie gedronken en daarna vlug naar binnen gegaan want we zagen een bui aankomen, enja net binnen en er volgde een wolkbreuk…wat is dat voorlopig een snertzomer!
Omadina ik moest je de groeten doen van Trees Bossuyt die was ook op de afsluiter van Markant!
En Yvette heb de adresjes van die restaurants doorgegeven aan je dochter?
Rita jij bent toch een vroege vogel hoor, gaan jullie dan ook vroeg slapen?
Ja Meme-rietje weeral is het schooljaar teneinde wat gaat dat allemaal rap!
Ik ga strijken, tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

28 jun 2021, 10:48

Vroeg slapen, ikke ????
Half elf/elf
Oud maar niet Out

Ivette

28 jun 2021, 15:45

Hey vera-maria, bedankt hoor maar het is wel voor mijn zoon Nik die met zijn vrouw Els nu iedere vrijdagavond gaat eten, hij heeft het genoteerd, moesten ze er naartoe gaan zal ik het u zeker laten weten!
Vicky is hier bezig met alle ruiten binnen te kuisen want het regent al de hele namiddag.
Ivette

Ritavdm

28 jun 2021, 20:26

Na mijn tweede prikje vanmiddag aangezet voor een fietsrit van 65 km
en
'k voel me goed :wink:
Hopelijk morgen nog .
Oud maar niet Out

Michelly

28 jun 2021, 23:35

Dag maatjes allemaal,
het is weeral lang geleden dat ik me nog gemeld heb. Ik kom wel alles lezen en geniet van jullie berichtjes en beelden.
Hier gaat alles zijn gangetje en elke maandag zit ik vanaf 08.00u in het ziekenhuis aan de naald. Ik krijg dezelfde chemo als reeds al die jaren maar deze sessie van 18 maandagen is het wel wat anders verlopen dan voordien. Ik heb plots een heftige allergische reactie gedaan en moest telkens afgekoppeld worden. Kreeg dan een spuit Medrol 80 die die allergie moest onderdrukken. Daarna terug aangekoppeld en kreeg ik de rest van de chemo. Daardoor werden die sessies natuurlijk verlengd en was ik eerst rond19.00 uur terug thuis. Eenmaal was het 21.30u. Dit is viermaal gebeurd en telkens werd de toediening verlangzaamd om die allergie te vermijden. Nu wordt een zakje twee uren toegediend en een zakje vijf uren. Daarbij komt er voor, tussen en na de chemo de spoeling van telkens een half uur, en dan kun je wel uitrekenen hoelang het duurt.
Vandaag liep het dan weer mis en stelde men vast dat de chemo die twee uren moet lopen nauwelijks gelopen had en dus waren er bijna drie uren voorbij zonder dat ik chemo gehad had maar wel spoelmiddel. Gevolg: is zat er om twintig voor negen nog en werd naar de kliniek gebracht want de dagkliniek sluit om 18.00u. Het is me toch altijd iets. Een van de verpleegsters zei dat ze me volgende maandag zeker driemaal zal komen controleren om dit in de toekomst te voorkomen. Ze weten gewoon niet wat er gebeurd is, en ik natuurlijk nog veel minder. Nu ja, het is weer voorbij en laat ons hopen dat dit niet meer gebeurt. Het is heel erg vermoeiend maar vroeg gaan slapen zit er niet in want ik krijg cortisone bij die chemo en dan word ik hyper en kan niet slapen. Dat duurt twee avonden en daarna ben ik dan des te meer vermoeid. Ik ken de afloop en houd er dan ook rekening mee. Dus als jullie allemaal met de oogjes dicht liggen zit ik hier nog wakker te wezen en zal eens aan jullie denken. Ik krijg ook blaren op de huid van mijn voeten, echte grote blaren en die moeten dan drogen en daarna kan de huid verwijderd worden. Maar dat is natuurlijk pijnlijk en een mens weet nauwelijks welke schoenen nog aan te doen. en zo sukkelen we maar verder.
Fijne avond allemaal en blijf gezond. Aan ziek zijn is geen vreugde te rapen, en ik kan het weten.
Liefs van Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

29 jun 2021, 08:41

goeie morgen allemaal
dag Michelle een grote virtuele knuffel
Rietjes proficiat

Afbeelding

omadina

29 jun 2021, 08:49

Goede morgen,

Michelly, ik zit hier maar je verslag te lezen, weet echt niet hoe erop te reageren, zou allemaal niet mogen zijn, gemakkelijk gezegd, ik leef met je mee, maar jij moet alles ondergaan... en toch Michelly , hou moed, een gemeende knuffel, en ik denk ook aan jou, zoals alle vriendinnen in ons hoekje.

Yvette, ja mijn oudste dochter had het dan toch niet kunnen laten hé van een foto van ons etentje op fb te zetten. Ze zal het zelf moeten uitleggen hé aan haar zoon Lennert en de neefjes Danté en Mauro. Ach ja, ze zullen het wel verstaan.

Vera Maria, dank je wel om de groeten door te geven van Trees. Voor mij is Trees al lang een goede vriendin, haar dochter Daizy zat op de lagere school bij mijn dochter Nathalie, speelden veel met elkaar, en zo hebben we elkaar beter leren kennen. Als ik nog in Meulebeke woonde tennisten we ook vaak samen op"Bosterhout"., samen met nog enkele vriendinnen van Tielt . Ik heb daar mooie herinneringen aan. Ja, ik was ook in "Markant", hebben ook vaak mooie uitstappen gemaakt. Ik krijg nog steeds mails van hen binnen.

Ritavdm, jullie zijn echt te bewonderen hoor, van 's morgens vroeg op stap. Mooie foto's terug, van een mooie streek waar de natuur toch nog een beetje haar gang kan gaan.

Corry, geniet nog maar zoveel jullie kunnen. en nieuwe knietjes, dat zal zeker helpen , dat hoor ik van vrienden hier die ook zo een ingreep ondergingen, en heel blij zijn dat ze weer goed kunnen stappen.

Mémérietje, jou vergeet ik ook niet hoor, iedere morgen een mooi plaatje met een mooie tekst, bedankt daarvoor, en geniet maar met je familie, nu dat toch weer een beetje mag.

Mag het niet vergeten, Ritadvm , gelukkige 47ste verjaardag voor je dochter, dat moeten jullie vieren hé !

Verder groetjes aan iedereen die hier komt lezen of schrijven !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !