Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

30 jun 2021, 16:02

Wil. schreef:
30 jun 2021, 13:37
Fred1950 schreef:
30 jun 2021, 11:55
Israël is een bewijs dat 100 % vaccinatie niet eens werkt. De "groene" curve van de vaccinaties ligt plat, wat betekent dat de vaccinatie van de bevolking al het ware gestopt is. Nochtans haalt het aantal besmettingen terug het aantal van april 2021. Israël "kocht" dan nog aan een hogere prijs het beste van alle vaccins : Pfizer met een zogezegde beschermingsgraad van 92 %.

Untitled.png
Wat nogmaals een duidelijk bewijs is dat besmettingen van geen belang zijn.
Laat maar komen, hé. Zo goed als niemand wordt nog ernstig ziek.
Tot wanneer ze niet meer immuun zijn, dan krijg je terug Indische en Braziliaanse toestanden.
Wil. schreef:
30 jun 2021, 13:38
E.T. schreef:
30 jun 2021, 11:47

Vaccinatie beschermt dus de gevaccineerde tegen (ernstige) ziekte en sterfte en draagt in meer
of mindere mate bij aan het voorkomen van infecties bij anderen.[/color][/i]
Thx om nog eens te onderstrepen wat ik al uit den treure heb geschreven.
... in mindere mate bij het voorkomen van infecties bij anderen. :| Jawel , ze zijn voor een kortere periode besmetbaar en dan wordt de kans kleinder dat ze iemand anders besmetten. Hierdoor daalt ook de reproductiefactor. Maar ... binnen X aantal maanden is het vaccin uitgewerkt , en dan ?

E.T.

30 jun 2021, 16:25

Vaccinatie beschermt dus de gevaccineerde tegen (ernstige) ziekte en sterfte en draagt in meer
of mindere mate bij
aan het voorkomen van infecties bij anderen.
Niet kunnen begrijpen is erg, niet willen is nog erger.

Omdat vaccinatie niet voor de 100% zal beschermen, blijft de kans op een volgende mutatie bestaan ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

30 jun 2021, 16:38

Ge wilt het maar niet verstaan .... :roll: Zelfs diegenen die dubbel gevaccineerd zijn kunnen nog besmet geraken en op dat moment het virus doorgeven ( en al zeker via besmette handen ). Als men geen maatregelen neemt blijft het virus dan ook circuleren. De gevolgen zijn toch duidelijk :
Volgens ik gelezen heb zou het Phizer of moderna vaccin heel lang kunnen beschermen, misschien levenslang...
https://businessam.be/we-hebben-waarsch ... -en-welke/

[/quote]
1/ hoe langer het virus circuleert , hoe groter de kans wordt dat het muteert naar een zéér stout geval waartegen de antistoffen geen effect hebben
2/ hoe langer het virus circuleert , hoe meer gevaccineerden terug ziek kunnen worden omdat hun immuniteit na X aantal maanden zo ver is gedaald dat het niet meer volstaat om de ziekte te overwinnen.
Zou het ook niet zo zijn , dat we nog steeds in een proefperiode zitten, en men steeds nieuwe mutaties op de wereld bevolking loslaat(uit een labo),als er op een paar maanden steeds nieuwe gemuteerde virussen opduiken heb ik mijn bedenkingen,als men van iets een kopie maakt is het in principe nooit zo sterk als het origineel,dus het zou zwakker worden, nu is het steeds sterker,dus ik vertrouw die machtswellustige landen voor geen haar. :mrgreen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... /varianten
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita

30 jun 2021, 16:49

https://www.hln.be/reizen/vlamingen-mog ... gle.com%2F

:D

Wie vanuit Brussel of Wallonië naar Spanje reist moet wél nog een recente coronatest voorleggen of certificaten van vaccinatie of immuniteit kunnen verstrekken

Nu nog een Vlaams identiteitskaart !! :D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fred1950

30 jun 2021, 17:27

sibarita schreef:
30 jun 2021, 16:49
https://www.hln.be/reizen/vlamingen-mog ... gle.com%2F

:D

Wie vanuit Brussel of Wallonië naar Spanje reist moet wél nog een recente coronatest voorleggen of certificaten van vaccinatie of immuniteit kunnen verstrekken

Nu nog een Vlaams identiteitskaart !! :D
In Wallonië zijn er nochtans veel ( groene ) "plekjes" waar er de laatste tijd geen besmettingen meer te tellen vielen. Ik denk dat Spanje zich heeft vergist ( of zou "poets-de-mond" er voor iets tussen zitten ? :mrgreen: )

Untitled.png
Untitled.png (196.78 KiB) 622 keer bekeken

Fred1950

30 jun 2021, 17:32

tokkio schreef:
30 jun 2021, 16:38
.....
Zou het ook niet zo zijn , dat we nog steeds in een proefperiode zitten, en men steeds nieuwe mutaties op de wereld bevolking loslaat(uit een labo),als er op een paar maanden steeds nieuwe gemuteerde virussen opduiken heb ik mijn bedenkingen,als men van iets een kopie maakt is het in principe nooit zo sterk als het origineel,dus het zou zwakker worden, nu is het steeds sterker,dus ik vertrouw die machtswellustige landen voor geen haar. :mrgreen:
....
Het zou best kunnen dat de eerste versie die in Wuhan opdook gedropt geweest is door de CIA met als enige bedoeling "den Chinees uit te roeien" . 8)

miel

30 jun 2021, 20:35

Zouden ze in Spanje niet weten dat Brussels-AirPort in Vlaanderen ligt?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Wil.

30 jun 2021, 21:01

E.T. schreef:
30 jun 2021, 16:25
of mindere mate bij
aan het voorkomen van infecties bij anderen.
Niet kunnen begrijpen is erg, niet willen is nog erger.

Omdat vaccinatie niet voor de 100% zal beschermen, blijft de kans op een volgende mutatie bestaan ...
Je staat voor de spiegel te declameren, zeker?

Als de vaccinaties uitgerold zullen zijn zoals dat in Vlaanderen het geval gaat zijn, dan mogen er mutaties komen wat wil, de mensen gaan er hier en daar nog ziek van worden en sommigen zullen zelfs sterven.
Maar de ziekenhuizen zullen verlost zijn van de druk die ze nu bij momenten hebben ervaren.
Dát is het enige waarom onze virologen, epidemiologen en dies meer zich druk maken. Idem voor de politici.

Niemand heeft zich druk gemaakt over de vele duizenden doden die er in 2018 méér zijn gevallen dan in 2021. Niemand! Het kan geen enkele beleidsmaker iets schelen dat er mensen bij bosjes doodvallen zoals in 2018. Ook de nieuwsmakers hebben zich in dat jaar niet bekommerd om die vele doden die er toen geteld werden. Nooit ging het van "vandaag 150 doden t.g.v. griep" . Niks daarvan.

Zo zal het ook gaan zodra mensen ofwel via hun eigen immuunsysteem beschermd zijn of via een vaccinatie. Het blijkt bv. dat de Indische variant wel besmettelijker is maar niet dodelijker of meer ziekmakend bij gevaccineerde mensen, behalve bij de alleroudsten.

Ga er maar van uit dat je over een half jaar bij je huisarts een wintercoronaprik kunt gaan halen indien je dat wenst. Corona is here to stay, maar wat dan nog? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

30 jun 2021, 21:04

Fred1950 schreef:

In Wallonië zijn er nochtans veel ( groene ) "plekjes" waar er de laatste tijd geen besmettingen meer te tellen vielen.
Tiens, tiens, op blz. 376 toonde je nochtans nog een kaartje met - niet lachen - 'besmettingeeuuhh' waarbij je vanuit de ruimte kon zien dat Wallonië donkerder kleurde dan Vlaanderen :lol: :lol:

boeffer

30 jun 2021, 22:00

De media, hoeveel manipuleren die? Zelfs de vliegers weten niet of je moet wonen in een groene zone om geen test nodig te hebben, of je vanuit 't groen gekleurde Vlaanderen kan vertrekken zonder test niet wonende hier.
Het aankomstland heeft ook zijn eigen protocollen. Veranderd het daar naar oranje of rood ginds tellen plots je verzekeringen niet meer.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

30 jun 2021, 22:44

Wil. schreef:
30 jun 2021, 21:04
Fred1950 schreef:

In Wallonië zijn er nochtans veel ( groene ) "plekjes" waar er de laatste tijd geen besmettingen meer te tellen vielen.
Tiens, tiens, op blz. 376 toonde je nochtans nog een kaartje met - niet lachen - 'besmettingeeuuhh' waarbij je vanuit de ruimte kon zien dat Wallonië donkerder kleurde dan Vlaanderen :lol: :lol:
Bedoel je dit :

Afbeelding

Het kan verkeren , zei Bredero :mrgreen:

En nu gaan ze toch wel ALLEMAAL naar Spanje zeker, daar waar het virus goed rondwaart ? Ge moet goed gek zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 jun 2021, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

30 jun 2021, 22:55

Wil. schreef:
..... Nooit ging het van "vandaag 150 doden t.g.v. griep" . Niks daarvan.

....
Die zijn er nooit geweest, maar wegens corona wel .... De griepjes van vandaag leiden ook niet meer tot een pandemie, en zelfs ondanks dat er wereldwijd per jaar geen 3 miljard griep prikken worden gezet zoals dat nu bij corona wel reeds het geval is. Reden : corona is veel besmettelijker dan de seizoensgriep.

Gehoord op de radio 2 van een Russische arts : persoon sterft drie dagen na optreden van de eerste symptomen door de delta variant ....

China ...

https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html

Ik heb de belangrijkste passage na "What are the restrictions?" via Google Translate vertaald :

Alle reizigers moeten binnen 48 uur na de reis twee negatieve tests overleggen - PCR- en antilichaamtesten.
Voor de nieuw gekwalificeerde deelnemers is deelname ( fout : lees "voor aankomers is de toegang" ) afhankelijk van het ontvangen van twee doses Covid-19-vaccins ten minste 14 dagen voorafgaand aan deelname ( lees : "de inreis" ). Ze moeten vooraf een visum aanvragen en hun vaccinatiebewijs bij aankomst tonen, evenals de negatieve tests.
Aankomsten worden opnieuw gescreend op de luchthaven. Degenen die de controles niet halen, worden naar overheidsfaciliteiten gestuurd. U dient dan bij aankomst in quarantaine te gaan. Sommige regio's vragen 14 dagen; anderen, 21. Dit kan plaatsvinden bij een overheidsinstelling of bij u thuis.

Dat kan tellen nietwaar, en daardoor blijven hun cijfers ook bijzonder laag.

Wil.

01 jul 2021, 01:06

Fred1950 schreef:
30 jun 2021, 22:55
Wil. schreef:
..... Nooit ging het van "vandaag 150 doden t.g.v. griep" . Niks daarvan.
Die zijn er nooit geweest, maar wegens corona wel .... De griepjes van vandaag leiden ook niet meer tot een pandemie, en zelfs ondanks dat er wereldwijd per jaar geen 3 miljard griep prikken worden gezet zoals dat nu bij corona wel reeds het geval is. Reden : corona is veel besmettelijker dan de seizoensgriep.
Je ontkent de feiten en je gaat verder met je fantasie. Ik zal je nogmaals bij de les brengen:

Afbeelding

Fred1950

01 jul 2021, 09:21

2018 was "toevallig" een griep epidemie jaar in ons land, maar helemaal niet te vergelijken met de corona sterftecijfers van 2020 en nu 2021. Door de corona beschermingsmaatregelen zullen er nu nog amper griepgevallen geregistreerd geweest zijn. Misschien is er hierdoor zelfs een griepvariante volledig kunnen uitsterven.

Wil.

01 jul 2021, 10:54

Fred1950 schreef:
01 jul 2021, 09:21
2018 was "toevallig" een griep epidemie jaar in ons land, maar helemaal niet te vergelijken met de corona sterftecijfers van 2020 en nu 2021.
Hier straalt de 'ingenieur' weer in zijn volle glorie!
De grafiek maakt precies de vergelijking tussen dit gruwelijke coronajaar 2021 en het jaar 2018 waarin de griep sterk inhakte op de bevolking.

Ik schreef dat er dagen waren waarop de vrt en vtm hadden kunnen verkondigen dat er wel 150 doden waren gevallen t.g.v. de griep. Dat bleek nog een onderschatting te zijn. Het waren er 162 meer dan het gemiddelde.

Afbeelding

Er zijn zelfs meerdere dagen op een rij geweest dat er 120 tot 150 griepdoden vielen. Iemand iets van gehoord? Ik herhaal: wie heeft daar ook maar één keer iets over gehoord ? Stilte? Dacht ik ook.
Door de corona beschermingsmaatregelen zullen er nu nog amper griepgevallen geregistreerd geweest zijn. Misschien is er hierdoor zelfs een griepvariante volledig kunnen uitsterven.
Oei, kan een griepvirus dan niet meer rondgaan en beginnen muteren? Ook niet bij al die jongeren die zich niet te veel aangetrokken hebben van die coronamaatregelen? Uitgesloten zeg je? Maar een coronavirus kan dat wél?

OK. Als jij het zegt. :roll: