Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ooit cursussen kansberekening gevolgd ? Als de besmettingsgraad van een bepaald virus laag is , circuleert er minder virus en is de kans dat het muteert ook kleiner. Griepvirussen zijn van een heel andere familie dan coronavirussen, die muteren blijkbaar veel minder. Men brouwt jaarlijks griepvaccins rond een bepaald aantal types waarvan men "statistisch" weet dat die "om de zoveel jaar" de kop opsteken. Het H1N1 type van de Spaanse Griep is daar wel telkens bij, alhoewel men kan aannemen dat dat type al niet meer bestaat.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Twee maanden en half geleden schreef ik dit.
Kijk nu even naar de toestand vandaag. Met de 1e prik zijn we in feite klaar. Meer dan 90% van wie ouder is dan 45 jaar is minstens één keer ingeënt. De jongere mensen hoeven eigenlijk geen vaccinatie meer te krijgen. Die zijn zieker na 5 Duvels op één avond dan van een stevige Corona (neen, niet dat bierke).
Den Beke zal lachen op 11 juli.

Over één maand gaan we die hoge cijfers ook zien bij de tweede prik.
In Wallonië en Brussel (!) is het een ander paar mouwen. De Vlamingen gaan die weer eens moeten vooruit helpen, zeker?
Kijk nu even naar de toestand vandaag. Met de 1e prik zijn we in feite klaar. Meer dan 90% van wie ouder is dan 45 jaar is minstens één keer ingeënt. De jongere mensen hoeven eigenlijk geen vaccinatie meer te krijgen. Die zijn zieker na 5 Duvels op één avond dan van een stevige Corona (neen, niet dat bierke).
Den Beke zal lachen op 11 juli.

Over één maand gaan we die hoge cijfers ook zien bij de tweede prik.
In Wallonië en Brussel (!) is het een ander paar mouwen. De Vlamingen gaan die weer eens moeten vooruit helpen, zeker?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Artesia - Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Zo dodelijk is het
Globally, as of 6:28pm CEST, 1 July 2021, there have been 181.930.736 confirmed cases of COVID-19, including 3.945.832 deaths, reported to WHO. As of 1 July 2021, a total of 2.950.104.812 vaccine doses have been administered.
https://covid19.who.int/
Globally, as of 6:28pm CEST, 1 July 2021, there have been 181.930.736 confirmed cases of COVID-19, including 3.945.832 deaths, reported to WHO. As of 1 July 2021, a total of 2.950.104.812 vaccine doses have been administered.
https://covid19.who.int/
-
Afgerond bijna 4 miljoen doden op bijna 8 miljard mensen.
Reken ik juist als ik zeg dat er dan 1 op 2000 mensen aan overleden is?
De Spaanse griep heeft wellicht zo'n 50 tot 60 miljoen levens geëist op een wereldbevolking die maar 1,8 miljard zielen telde. (de hoogste schattingen spreken over 100 miljoen doden). Dat zou dan overeenkomen met ongeveer 28 doden per duizend, ofwel 56 keer meer dan wat corona heeft gedaan.
De Spaanse griep heeft wellicht zo'n 50 tot 60 miljoen levens geëist op een wereldbevolking die maar 1,8 miljard zielen telde. (de hoogste schattingen spreken over 100 miljoen doden). Dat zou dan overeenkomen met ongeveer 28 doden per duizend, ofwel 56 keer meer dan wat corona heeft gedaan.

Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Cijfers zijn weer aan stijgen plus overlijdens .
En tweede prik ? waar blijft hij ( Veel beloven en weinig geven, doet de g.. in vreugde leven )
Vandaag : België Nieuwe besmettingen +754 25.180 overlijdens +7
En de cijfers stonden op nul over paar dagen terug .
Geven al party's vaccinatiecentrum in Antwerpen voor de jeugd goe bezig is omdat ze anders van hun stokske draaien .
Verkeerde vaccin geven goe bezig ( Menselijke fout kan al eens gebeuren zeker
)
Voetbalfans komen naar huis met 2000 besmettingen top
En tweede prik ? waar blijft hij ( Veel beloven en weinig geven, doet de g.. in vreugde leven )
Vandaag : België Nieuwe besmettingen +754 25.180 overlijdens +7
En de cijfers stonden op nul over paar dagen terug .
Geven al party's vaccinatiecentrum in Antwerpen voor de jeugd goe bezig is omdat ze anders van hun stokske draaien .
Verkeerde vaccin geven goe bezig ( Menselijke fout kan al eens gebeuren zeker
Voetbalfans komen naar huis met 2000 besmettingen top
-
Juist , men had beter geen vaccins ontwikkeld, dan gingen we het beter gedaan hebben dan in 1918.Wil. schreef: ↑01 jul 2021, 22:57Afgerond bijna 4 miljoen doden op bijna 8 miljard mensen.
A propos , we zijn nog maar een 1,5 jaar bezig met het corona beestje te aaien. Wat niet is kan nog komen. De hoop dus niet opgeven , Wil-met-puntje ....
-
Verenigd Koninkrijk
Meer dan 27.000 besmettingen per dag ondanks de 80 miljoen gezette prikken met hoofdzakelijk Pfizer. Dat ziet er niet goed ...
( stijging van het dodencijfer volgt later .... )
Het VK telt 66 miljoen inwoners, vergelijk dit met het aantal gezette vaccin shots ....
Meer dan 27.000 besmettingen per dag ondanks de 80 miljoen gezette prikken met hoofdzakelijk Pfizer. Dat ziet er niet goed ...
Het VK telt 66 miljoen inwoners, vergelijk dit met het aantal gezette vaccin shots ....
-
Hier gaan we weer: Besmettingeeuuhh!!Fred1950 schreef: ↑02 jul 2021, 10:28Verenigd Koninkrijk
Meer dan 27.000 besmettingen per dag ondanks de 80 miljoen gezette prikken met hoofdzakelijk Pfizer. Dat ziet er niet goed ...( stijging van het dodencijfer volgt later .... )
Untitled.png
Het enige wat van belang is is het middelste stuk van jouw plaatje. Zien we daar met de microscoop al iets bewegen? De meningen zijn verdeeld. De jury is er nog niet uit.
Ik heb toch al verteld, geloof ik, dat de griepepidemie van 2018 véél meer doden heeft geëist dan corona in '21?

Slimmeke, ik heb de gegevens die Artesia had geplaatst enkel in een bredere context gezet. Dat had je weer niet door.Fred1950 schreef: ↑02 jul 2021, 08:59Juist , men had beter geen vaccins ontwikkeld, dan gingen we het beter gedaan hebben dan in 1918.Wil. schreef: ↑01 jul 2021, 22:57Afgerond bijna 4 miljoen doden op bijna 8 miljard mensen.
De Spaanse griep heeft wellicht zo'n 50 tot 60 miljoen levens geëist op een wereldbevolking die maar 1,8 miljard zielen telde. (de hoogste schattingen spreken over 100 miljoen doden). Dat zou dan overeenkomen met ongeveer 28 doden per duizend, ofwel 56 keer meer dan wat corona heeft gedaan.![]()
A propos , we zijn nog maar een 1,5 jaar bezig met het corona beestje te aaien. Wat niet is kan nog komen. De hoop dus niet opgeven , Wil-met-puntje ....
Oh, ja, ik ben echt onder de indruk van jouw kennis over batterijen.

Maar blijkbaar niet vatbaar voor mijn cynisme ....Wil. schreef: ↑02 jul 2021, 11:21Slimmeke, ik heb de gegevens die Artesia had geplaatst enkel in een bredere context gezet. Dat had je weer niet door.Fred1950 schreef: ↑02 jul 2021, 08:59Juist , men had beter geen vaccins ontwikkeld, dan gingen we het beter gedaan hebben dan in 1918.Wil. schreef: ↑01 jul 2021, 22:57Afgerond bijna 4 miljoen doden op bijna 8 miljard mensen.
De Spaanse griep heeft wellicht zo'n 50 tot 60 miljoen levens geëist op een wereldbevolking die maar 1,8 miljard zielen telde. (de hoogste schattingen spreken over 100 miljoen doden). Dat zou dan overeenkomen met ongeveer 28 doden per duizend, ofwel 56 keer meer dan wat corona heeft gedaan.![]()
Oh, ja, ik ben echt onder de indruk van jouw kennis over batterijen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nu zeggen de wetenschappers dat corona een seizoen griep gaat worden dus het zal nog lang duren met die mondmaskerplicht,dat er vorig jaar deze tijd geen mondmaskers waren, en de curve ook gezakt is ,dat vernoemen ze niet, wat ze wel zeggen is dat het merendeel van de overlijdens te wijten waren aan ouderdom, obesitas,en andere onderliggende ziekten, en zal het sterftecijfer dalen, en corona afzwakken tot een "banale" griep.Niemand heeft zich druk gemaakt over de vele duizenden doden die er in 2018 méér zijn gevallen dan in 2021. Niemand! Het kan geen enkele beleidsmaker iets schelen dat er mensen bij bosjes doodvallen zoals in 2018. Ook de nieuwsmakers hebben zich in dat jaar niet bekommerd om die vele doden die er toen geteld werden. Nooit ging het van "vandaag 150 doden t.g.v. griep" . Niks daarvan.
Het is wel al het derde corona beestje dat woekert, eerst was er sars, dat ging geluidloos voorbij, dan was er de Mexicaanse griep, ook familie van, dat zorgde voor ruim 10000 doden, maar covid 19 is agressiever en sterker, de vraag is wat ze nu aan het brouwen zijn.....A propos , we zijn nog maar een 1,5 jaar bezig met het corona beestje te aaien. Wat niet is kan nog komen. De hoop dus niet opgeven , Wil-met-puntje ....
https://radio1.be/covid-19-de-griep-wat-het-dodelijkst
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Hebt ge wel goed gelezen wat er in jouw link te lezen is ? Daar beweert Molenberghs heel wat andere dingen dan dat jij hiervboven schreef. Vooral dit : het coronavirus is géén griepvirus , onder de miscroscoop zien er die zelfs totaal verschillend uit.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij den Duits had ik wat gezien over buitenlandse(indië, Afrika, etc) laagloners die op de velden werkten in Portugal zonder weinig kontrole op besmetting en of ziek zijn.(en kan het niet vinden).
Dus de groenten van uwe supermarkt.
Toeristen pesten maar zoiets ,slavernij laat men doen.
Dus de groenten van uwe supermarkt.
Toeristen pesten maar zoiets ,slavernij laat men doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ik las dat de deltavariant nu in belgië meer dan de helft van de nieuwe besmettingen voor zijn rekening neemt. Tegen het eind van de maand zou dat meer dan 90% zijn. Eind augustus gaan we bijgevolg opnieuw 300 tot 400 doden per dag tellen, zeker?
Ga alvast maar naar de kapper
Ga alvast maar naar de kapper

Rusland : ( Delta "gevallenen" )
In Rusland geraakt maar 15 % gevaccineerd, en als ge het dodenaantal met het prentje van het Verenigd Koninkrijk hiervoor vergelijkt, blijkt dus dat vaccinatie toch helpt om er niet ernstig ziek van te worden ( en te sterven ).
In Rusland geraakt maar 15 % gevaccineerd, en als ge het dodenaantal met het prentje van het Verenigd Koninkrijk hiervoor vergelijkt, blijkt dus dat vaccinatie toch helpt om er niet ernstig ziek van te worden ( en te sterven ).