Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vlaanderen staat qua inentingen op de 3e hoogste plaats in Europa, hoorde ik vanmorgen.
Tegen het einde van deze week gaan er nog spectaculair veel mensen een 2e prik gekregen hebben.
Beke staat te glunderen.

Tegen het einde van deze week gaan er nog spectaculair veel mensen een 2e prik gekregen hebben.
Beke staat te glunderen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De vaccinatiegraad bij het zorgpersoneel blijft vooral in Brussel zorgwekkend laag.
De verklaring voor de aanvankelijke hogere vaccinatiecijfers bij de jongere categorieën in Vlaanderen, dient men niet verder te zoeken.
De verklaring voor de aanvankelijke hogere vaccinatiecijfers bij de jongere categorieën in Vlaanderen, dient men niet verder te zoeken.

twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
De gevaccineerden gaan op reis en brengen besmettingen toch mee blijkbaar. Zij besmetten dan op hun beurt de niet-gevaccineerden die zich in ons land braaf aan de maatregelen houden. verbiedt het reizen voor gevaccineerden, want ze denken dat ze immuun geworden zijn en handelen zonder remmingen.
Spinnst du oder was
-
"Ze denken dat ze immuun geworden zijn"
Is het alleen maar een gedacht, of is dat echt een feit dat ze (bijna geheel) immuun zijn?
Je zou de zaak ook kunnen omdraaien: zorg ervoor dat de niet-gevaccineerden gevaccineerd worden.
Bovendien: als je naar de gegevens kijkt voor Vlaanderen, dan zie je dat bijna iedereen binnen de risicoleeftijd (75+) ingeënt is. Het gevolg is dat het moeilijk wordt om die mensen nog zó ziek te krijgen dat ze naar een hospitaal moeten. Laat staan dat ze zouden overlijden.
Laat die gevaccineerden dus maar op reis gaan. Zelfs al besmetten ze nadien iedereen, het zal zo goed als geen invloed hebben op de sterftecijfers.
Is het alleen maar een gedacht, of is dat echt een feit dat ze (bijna geheel) immuun zijn?
Je zou de zaak ook kunnen omdraaien: zorg ervoor dat de niet-gevaccineerden gevaccineerd worden.
Bovendien: als je naar de gegevens kijkt voor Vlaanderen, dan zie je dat bijna iedereen binnen de risicoleeftijd (75+) ingeënt is. Het gevolg is dat het moeilijk wordt om die mensen nog zó ziek te krijgen dat ze naar een hospitaal moeten. Laat staan dat ze zouden overlijden.
Laat die gevaccineerden dus maar op reis gaan. Zelfs al besmetten ze nadien iedereen, het zal zo goed als geen invloed hebben op de sterftecijfers.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Gelukkig maar!Verwaarloosbaar en zo goed als geen invloed op de sterftecijfers.
Maar er worden deze week al feestreizen naar Spanje geannuleerd ...
En wat als de politiekers half augustus begin september in een kramp schieten en zaken gaan sluiten?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
-
Die stierven aan corona. Of dat nu 17 maanden of tien jaar is, is niet het punt waar men zijn aandacht op moet vestigen ( dat noemt dan "bij de les blijven"
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik denk dat er veel met de auto rijden, die zever met de vlieger ginds en niet terug geraken of veel betalen voor een test of ginds gehouden worden.
De meeste Poolse bouwvakkers zijn al weg, zouden dat geen plantrekkers zijn?
De meeste Poolse bouwvakkers zijn al weg, zouden dat geen plantrekkers zijn?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Je snapt het niet, hé? 13 tamelijk jonge mensen overlijden op 1,5 jaar tijd aan "een gevaarlijke ziekte" . Echt?

En als er geen corona was geweest, dan leefden die nog. Wat een verlies voor de maatschappij als er tussen die 13 een Einstein in spé zat. Die tijdspanne heeft op zich geen betekenis, en zonder maatregelen gingen het er meer geweest zijn.Wil. schreef: ↑07 jul 2021, 09:26Je snapt het niet, hé? 13 tamelijk jonge mensen overlijden op 1,5 jaar tijd aan "een gevaarlijke ziekte" . Echt?
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Uiteindelijk gaat het niet over enkele overlijdens. Elke mens, jongere of oudere, die overlijdt aan COVID is er een te veel. Dat mag niet vergeten worden.
Het is de impact op het leven, op de economie en op de geestelijke en Lichamelijke gezondheid van ons allemaal dat belangrijk is. Vermijden dat iemand sterft aan COVID is niet betaalbaar , dus is het afwegen tot hoe ver men kan gaan met regels op leggen om deze COVID-pandemie beheersbaar te houden.
Het is de impact op het leven, op de economie en op de geestelijke en Lichamelijke gezondheid van ons allemaal dat belangrijk is. Vermijden dat iemand sterft aan COVID is niet betaalbaar , dus is het afwegen tot hoe ver men kan gaan met regels op leggen om deze COVID-pandemie beheersbaar te houden.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Ah nee ? Hoe fiksen de Chinezen het met hun 1,5 miljard om nu nog maar gemiddeld één dode om de 14 dagen te hebben. Het virus uitroeien is niet zo moeilijk en kost amper iets, maar dan moeten de klagers en zagers , jong en oud , zichzelf onder controle houden.