In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

07 jul 2021, 08:35

Afbeelding

Oma-C

07 jul 2021, 09:18

Afbeelding

Goede zonnige woensdagmorgen :wink:
Ja de week gaat alweer in de helft
de dagen vliegen weer voorbij en we
kunnen weer naar het weekend :lol:

Bekske, zonnige vlinders op je plaatje, altijd weer mooi :)
een fijne dag vandaag....

clive al aan de 2e prik fijn zo dan ben je er ook vanaf
want nu met die deltavariant begint het weer van voor
af aan... straks zetten ze weer een slot op onze
'zogezegde' vrijheid, ik blijf sowieso toch nog voorzichtig
Fijne verjaardag aan buurman, allemaal van dezelfde leeftijd :lol:

straks de frituurolie naar de container brengen in delh***
dat is gisteren ververst
mooi werkje als het klaar is, ik laat de frietpot nu leeg...

Alle seizoentjes een mooie dag, vanavond weer
de vuilzakken buitenzetten....
Groetjes allen en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

07 jul 2021, 09:46

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren laat in ons bed gekropen en als gevolg later wakker. gelukkig zijn we nog op tijd want vandaag komt de diepvries en ik heb soepballetjes nodig. de kippeboutjes waren al gemarineerd maar we zijn deze van onze beenhouwer gewoon. ' s middags gewoon een broodje gegeten. vandaag terug brood over de middag want met die diepvriesman die komt: je kunt daar geen uur opzetten.
Zouden morgen eens willen gaan eten naar de nieuwe bistro. Gimly heeft genoeg spaargeld.
we hoeven nu niet meer met blaadjes te zeulen, alles is al doorgestuurd naar de apotheek. moet gewoon mijn pas meegeven aan ventje en opschrijven wat hij moet halen en natuurlijk mijn betaalkaart want je mag niet met cash betalen.
Als ventje naar de bakker gaat moet hij vragen of Rita kleingeld wil en ja hoeveel want in de Bistro betalen met muntstukken dat gaat rode kaken geven. want daar zal het ook wel de kaart zijn.
en anders moeten we een afspraak gaan maken aan het jet-centre om daar in de bank onze muntstukken in te wisselen. kan ook besluiten van in de winkels van het winkelcentrum te betalen met zijn kleingeld. geld is geld zei ventje. de eerste keer dat we de extra kadootjes kochten in de carref. en dat was met 2 euro stukken stonden ze boos te kijken. de mensen èn de kassiersters.
Onze groentenboer geeft gas met de verbouwing. tegen dat het allemaal terug opengaat op 16 juli... normaal heb ik dan mijn gewoon Poetsje terug maar dan moet ik met haar overeen komen om maandelijks te komen.
Stond gisteren in het zonnehuis en er kwam niemand af. twee keer die deurbel laten afgaan, hoorde geen stemmen en ben dan ten onverrichter zaak weer weggegaan. zal vandaag bellen want ik zag dat haar gsm ook aan de kassa stond. zal wel eerst haar nummer moeten zoeken on-line.
zo, ik wacht tot ventje op is, dan kan die meteen om brood want ik heb geen afbakbrood meer.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

07 jul 2021, 14:27

Goede middag alle seizoentjes,... veel zon en af en toe een kleine bui
Ik heb de frituurolie gaan wegbrengen in de container aan delh****

Nu nog verderkijken naar de tour de France, vandaag gaan ze 2x
over de Mont Ventoux... en dat is een kuitenbijter :roll:
Ik heb ooit met mijn man en kinderen de berg opgereden
toen waren we nog veel jonger, en net voordat hij ziek werd
tot aan het weerstation, en later terug naar beneden
Dat was een onvergetelijker dag, daarom wil ik het terugzien
wij deden het met gewone stadsfietsen... ik heb nooit nog
de kans gehad want mijn man was ziek nadien niet door die rit hoor
maar de lelijke K-ziekte die zelfs toen al zat te sluimeren in z'n lichaam
We hebben samen nog wel veel gefietst maar niet meer die zware ritten
dat ging niet meer....
Het zal emotie naar boven brengen dat weet ik zeker.... :? :oops:

Allen nog een fijne dag en tot morgen..... :wink:

Bekske

08 jul 2021, 08:12

Afbeelding

Muddy Maddy

08 jul 2021, 08:43

Ventje gaat eerst boodschappen doen. daarna gaan we beslissen of we naar de nieuwe bistro gaan eten of niet. Dinsdag Pedicure, ik heb haar uitgelegd dat ik het was die weg ging uit de winkel. in het vervolg mag ik aan de behandeldeur gaan kloppen.
Gisteren mooi weer gehad, maar niet de temp. die ik wilde. Vandaag nog bewolkt.
weer laat opgebleven en ik heb de therapeut uitgelezen. wat spannend al valt de epiloog wat in het water. maar goed. Ik ben nu met Placebo bezig van Steven James. Die gaat dan mee naar boven.
gsm ligt op te laden dus moet ik me nog wat bezig houden en toestel op een gepauseerd programma laten staan anders gaat die in slaapmodus en laadt de boel niet verder op.
Gisteren telefoontje gehad van TT. die gaan volgende week donderdag weer P. zenden. aangezien mijn vaste nog in ziekteverlof is. moet nog confirmatie krijgen van de uren die ze hier gewerkt heeft en nieuwe dienstencheques bestellen.
Gimly's eten is ook besteld en ik kreeg nog 5% korting bovenop de 3% die ik als lid al betaal. nu zien wanneer die hier staan want het is met Post Nl.
Zaterdag Pizza eten met beleg dat we er zelf op doen. voor zondag beslist ventje. of het is iets dat hij tegenkomt in de carref. of hij gaat dan morgen naar de beenhouwer.
moet nog mijn brie uit de frigo halen want als ik die op mijn broodje wil dan moet die wat zacht zijn.
Afwas is maar 2 borden + bestek en dat is rap gedaan.
Gisteren totaal vergeten dat ik nog geen nieuwe derdytaak had genomen. Els, ook een libelleke doet nu ook weer mee, die speelt sporadisch en dan nog als het vakantie is of ze zich verveelt.
ga mijn pillen pakken en fruit eten.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

08 jul 2021, 09:29

Afbeelding

Een zonnige groet allen van hieruit, in de hoop dat
het mooi blijft :roll: we kunnen de zon wel verdragen
de temperaturen zijn nog goed en niet te warm... :wink:
Vannacht is het droog gebleven....
Straks op de middag mijn boodschappen doen
dan is er het minste volk in de Col**** en ben ik
rap terug.. ik hou niet van veel volk en zeker nu nog niet :roll:
Nu die nieuwe variant rondgaat....masker, afstand
en handen en kar ontsmetten voor de zekerheid :oops:

M-M, een fijne dag en laat het smaken als jullie in de bistro
gaan eten.. :wink:

Voor alle seizoentjes een fijne donderdag
Groetjes allemaal en keep it safe :oops:

Helena van Troje

08 jul 2021, 12:27

Goede middag iedereen.
Hier is er een aan het ronddrentelen in afwachting van haar middagsnoepje.
Thuis krijgt ze rond twaalf uur een klein beetje nat voer.
Maar ik ruik dat absoluut niet graag, dus zijn het hier korrels.
Zo een doosje is ook niet vlug genoeg op met maar één kat.
In plaats daarvan geef ik ze een paar snoepjes.
Het is toch echt een gemakkelijk beest.

Deze namiddag dus prik nummer twee.
Dan nog drie weken eer het werkt.
En dan ben ik nog maar voor 60% veilig voor het deltavariant.
Ik zie nog veel maskers hoor, als ik in het centrum ben.
Veelal jonge mensen.
Het zijn niet allemaal party-jongeren.

Ik ben al om boodschappen geweest.
Ik probeer zolang mogelijk toe te te komen met de voorraad die de jongste heeft gebracht.
Bij Vers&Gezond geraak ik ook aan eitjes.
De beenhouwer heeft lekkere yoghurt en rijstpap en desnoods ook melk en boter.
Neen, de Carrefour is nog niet voor direct.
En de Spar ook niet, zeker niet.
Veel te kleine winkel en geen discipline.
Hoelang nog?

De zon schijnt voorlopig nog. Deze namiddag zou het gaan regenen.

Doei!

mariajohanna

08 jul 2021, 20:05

Voilà, de vierde golf is een feit.....
Ze zijn allemaal bedankt, de stommerikken die deze risico's gepakt hebben, ik wens ze nog veel plezier verder in hun caranteine, als ze dat tenminste doen.
Ziezo, dàt gezegd zijnde, gaat het leven ook gewoon verder........

MH, hier heeft het maar enkele lekken gedaan, voor de rest was het redelijk warm en zonnig. Heb wel 2 courgetteplanten staan die veel weten van de regen die al gevallen is. Deze namiddag een groot plastiek zeil er over gelegd en vastgezet met enkele blokken brandhout, en dat komt goed zo, om ze wat te sparen, er zijn er immers al veel rotte aan geweest, allemaal voor de mesput dus, jammer maar helaas. Als ik zo de regen al wat kan weghouden met die plastiek, zal er nog wel wat aan komen, denk ik. Enkel als het regent doe ik dat, anders terug gewoon in de boerenbuiten-lucht !
Wat wel heel goed geslaagd is, is de 2 komkommerplanten in de serre. We kunnen dat nooit zelf verbruiken allemaal, er zijn er al veel van eigenaar gewisseld , en dat in dank ! 😉
Er zijn er ook al een paar in de vriezer voor soep, maar het is veel lekkerder om ze gewoon op te eten.....
Spijtig dat jullie allemaal niet hier bij de deur wonen, er zouden er ook veel naar jullie mee verhuizen.... 😉

Momenteel volle zon .... 😊, we gaan nog wat anders doen, zoals hapjes klaarmaken voor bij de tv..... Hmmmmm..... 😉
Af en toe moet dat eens kunnen, he ! 😊

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot......
Hou het nog maar wat veilig als jullie willen, ééns zullen we er wel van af geraken, zeker ..... 🙄 Hopelijk.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

08 jul 2021, 22:10

Hallo iedereen,

MM: ik betaal nog enkel met de kaart en contactloos.Gemakkelijk en veilig.Zelfs voor heel kleine bedragen.

Oma-C: ik merk dat de mensen nonchalanter worden.Er zijn nog maar weinig mensen die hun winkelkar ontsmetten.Ik let daarop als ik naar de Colruyt ga, en ik ben 1 van de weinigen die het nog doet.

Denk ook dat de 4de golf eraan komt, met al die feestende jongelui en voetbalfans die naar het buitenland gaan.Nu kunnen ze ziek huiswaarts keren.
Plezante vakantie hé.Het is toch wel wraakroepend hé.Is ook een slag in het gezicht van de mensen die wel de regels correct naleven.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

09 jul 2021, 08:50

Afbeelding

Afbeelding

Oma-C

09 jul 2021, 09:06

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige groet :wink:
heerlijk als de zon er al vroeg is, nu maar hopen dat ze blijft :roll:
Nog wat vrijdagse huistaken zoals elke week en dan kunnen
we weer genieten van een fijn weekend, zonnig of regenachtig
dat valt af te wachten, maar we nemen het zoals het komt :lol:

anjelierken, ja zoals je zegt, de meesten worden heel onachtzaam
maar ik blijf oppassen, soms wordt ik bekeken als ik
mijn masker op straat aanhou, maar die zieken die nu terugkomen
van het buitenland zorgen wel dat we het moeilijk blijven hebben
ik heb er geen medelijden mee, die buschauffeurs moeten
hun gezondheid opofferen om de feestende jeugd terug te halen
Die nu hun ouders en familie kunnen besmetten en wie nog!!??
en die voetbalsupporters hadden thuis op tv hun match kunnen
volgen en gezond blijven, niet zo leuk maar het leven bestaat niet alleen
uit leuke dingen hé........ze moesten zo nodig reizen hoewel het
niet aangeraden was...zo blijft dat spelletje duren en deze
variant is erger dan de voorgaande.....zeggen virologen
het virus denkt haha jullie lachen met mij...maar ik ben baas!!!
Werk maar in een ziekenhuis....Je geraakt niet uitgerust. :oops: :roll:

Allen een aangename dag en straks een mooi weekend :)

Muddy Maddy

09 jul 2021, 11:02

Gisteren niet naar de Bistro geweest. wel zijn we naar van**borre gereden om een nieuwe pc.
die zou maandag geleverd worden. we moeten er dan om.
De bistro zat stampvol en dat is omdat het een nieuwigheid is hier op de Opex.
we gingen gaan als het wat minder volk naartoe zou gaan maar we vrezen ook dat ze met ingang van maandag of zo weer met hun verstrengde regels gaan beginnen. Dan zal schoonbroer zijn etentje bij ons ook niet doorgaan. ikzelf moet op 9 augustus om mijn tweede prik. Er zal dan hopelijk weinig volk zijn als ze allemaal in huisarrest zitten. nu moet ik dinsdag wel voor mijn pedicure en ik hoop dat die kan doorgaan want ik begin het ook beu te worden en nu die egoïsten van voetbalfans tot feestende jongeren het allemaal voor ons: degene die de regels na leven verpesten.
ik zei het al tegen ventje: dit wordt geen gewone zomer en zeker niet met dat weer. We zijn er nog niet van af en er gaan nog meer mensen psychische problemen ontwikkelen en wat ik een beetje vrees dat er mensen zich tegen die egoïsten gaan keren. zo van: ha, jij bent naar het buitenland geweest en hebt je geamuseerd en ik zit nog hele dagen in m'n kot.... resultaat vechtpartijen.
Ik geloof dat Clive bijwerkingen van haar tweede prik heeft want ik heb ze nog niet gelezen.
Nu bon, als we onze plannen steeds maar weer in het water zien vallen en al dat water dan uit de hemel zien komen dan tsja.
Ach, ik zit hier m'n kas op te vreten. nu ik het geventileerd heb zou het moeten beter gaan.
Om nog eens terug te komen op de Bistro: het is daar eigenlijk behoorlijk duur voor een Bistro. zo zou ventje 25 euro moeten betalen voor zijn steak en de pepersaus apart.
Vroeger was er hier een restaurantje dat heel erg in trek was maar ik weet niet of de prijzen daar ook zo lagen. dan ga ik nog liever een uitsmijter gaan eten. De Bistro aan de Carref. heeft een heel lekker vispannentje voor een zeer redelijk prijsje. Die Bistro hier mikt meer op een vegetarisch publiek met veel slaatjes. de vis is kabeljauw met vissaus op een bedje van prei, hah, kan ik zelf thuis maken.
Wij eten vandaag garnaalkroketten. en als we nog honger gaan hebben vanavond een broodje brie in de oven. ik heb ventje 3 pakken pittabrood laten meebrengen, dat is nog het gemakkelijkste om in huis te hebben en is krokrant gemaakt in de broodrooster.
Bon, ventje zit naar RAW te kijken: dat is worstelen van het type Hulk Hogan.
Ik ga pillen nemen en fruit eten. aperitief is voor later.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

10 jul 2021, 08:11

Afbeelding

clive

10 jul 2021, 08:39

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

7 juli mijn tweede prik gehad in plaats van 30 juli. Er waren er die dag 5 Astra Zenica over en ik was bij de gelukkigen. Deze keer gelukkig veel minder bijwerkingen dan bij de eerste vaccinatie. Nu had ik een stevige hoofdpijn en was een 2 dagen meer moe dan anders. Dus dat is 1000 keer beter dan de vorige maal. Gisteren moest ik naar de huisdokter en die had me iets eenmalig voorgeschreven voor die felle hoofdpijn, heb dat gisteren dan meteen gaan halen en nu is de hoofdpijn zo goed als weg. Ben dus een blij mens.
Heb deze ochtend al alle strijk gedaan, want gisteren de 2 benedenverdiepingen gedweild nadat ik bij de dokter was geweest en daarna was ik te moe om deze nog te beginnen. Ik had tegen de huisarts gezegd dat ik zoveel last had van krampen in mijn voeten / kuiten en handen. Mijn magnesium was een grensgeval, dus daar kon het eigenlijk niet aan liggen, had alleen foliumzuur te kort. Nu heeft hij mij een lichte spierontspanner voorgeschreven wat gaat bij mijn gewone medicatie. Nu maar hopen dat het helpt en dat die krampen verdwijnen, want dat doet echt wel pijn.

Zo, sorry voor het ego-bericht.
Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en stuur jullie een dikke knuffel en veel liefs.