In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag alle seizoentjes, en
nu even tijd voor koffie
Ik heb nog een beetje verstelwerk, een paar kleinigheden
maar dingen nog te goed om weg te doen...
Op tv zit niet veel, rustdag in de toer vandaag
en het tennis is gedaan in Wimbledon
binnen een paar dagen zijn er de Olympische spelen dan is
er weer afwisseling vanalles
Beterschap aan de zieke kindjes,
ja anjelierken, je kan die kinderziekten beter krijgen als kind
als volwassene is dat veer erger...
M-M een fijne dag ook vandaag ... en nu al koude voeten in bed
Helena, ja treinrijden is altijd een beetje reizen....je hebt er geduld
en tijd voor nodig.... ik vind het ook niet meer leuk....
Ik ga dit bakske sluiten, en nog wat doen.... nog een fijne dag vandaag
en tot morgen.....

nu even tijd voor koffie
Ik heb nog een beetje verstelwerk, een paar kleinigheden
maar dingen nog te goed om weg te doen...
Op tv zit niet veel, rustdag in de toer vandaag
en het tennis is gedaan in Wimbledon
binnen een paar dagen zijn er de Olympische spelen dan is
er weer afwisseling vanalles
Beterschap aan de zieke kindjes,
ja anjelierken, je kan die kinderziekten beter krijgen als kind
als volwassene is dat veer erger...
M-M een fijne dag ook vandaag ... en nu al koude voeten in bed
Helena, ja treinrijden is altijd een beetje reizen....je hebt er geduld
en tijd voor nodig.... ik vind het ook niet meer leuk....
Ik ga dit bakske sluiten, en nog wat doen.... nog een fijne dag vandaag
en tot morgen.....

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn zus heeft dat gekregen als ze 23 was van mijn oudste zoon...
Die heeft serieus afgezien.
Die heeft serieus afgezien.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En nu weet ik er alles van! Gelukkig was de man aan de andere kant van de lijn de kalmte in persoon en een toonbeeld van geduld.Heb ik daar een uur van die mens zijn tijd verprost.
Ga met de kustexpres en reserveer een zitplaats!
Dat ging ik dus doen. Ondertussen ben ik ongeveer een halve dag aan het uitvissen hoe dat in zijn werk gaat.
Ben ik dan zo dom? Ik dacht het niet. Met een pc kan ik ondertussen toch al een tijdje overweg...
Als het ingewikkeld kan liefst zo ingewikkeld mogelijk dacht het spoor.
Die trein vertrekt alleen in bepaalde stations.
Stap één is dus de reis van hier naar Brusel plannen.
Eerste probleem: moet ik dan twee ritten betalen.
Nergens uitleg op de site, dus klantendienst bevragen.
Een lieve mevrouw verstond mijn vraag dadelijk.
Neen dus je geeft gewoon het traject in dat je wil maken
Van hier naar Oostende dus. Onderweg op de site kan je reserveren op de kusttrein.
Zogezegd zo gedaan. In mijn winkelmandje zat alleen mijn senioren biljet.
Na lang foefelen gevonden hoe ik moest reserveren.
Eerst voor de heenreis, terug naar het mandje dan voor de terugreis, weer naar het mandje.
Enfin, ik dacht alles is ingevuld, naar de data gekeken, dacht ik.
Alles oké we zitten aan de betaling, ook niet vergeten het akkoord met de verkoopsvoorwaarden aan te duiden.
Wat verschijnt er? Een kadertje met de melding dat het product niet voorradig is. Na heel lang zoeken samen met de man van de NMBS ontdek ik dat ik toch nog niet goed genoeg gekeken heb naar de juiste data! De fout zat in de datum van de reservatie voor de terugreis.......
Help, de bomma wil mee met haar tijd....
Ga met de kustexpres en reserveer een zitplaats!
Dat ging ik dus doen. Ondertussen ben ik ongeveer een halve dag aan het uitvissen hoe dat in zijn werk gaat.
Ben ik dan zo dom? Ik dacht het niet. Met een pc kan ik ondertussen toch al een tijdje overweg...
Als het ingewikkeld kan liefst zo ingewikkeld mogelijk dacht het spoor.
Die trein vertrekt alleen in bepaalde stations.
Stap één is dus de reis van hier naar Brusel plannen.
Eerste probleem: moet ik dan twee ritten betalen.
Nergens uitleg op de site, dus klantendienst bevragen.
Een lieve mevrouw verstond mijn vraag dadelijk.
Neen dus je geeft gewoon het traject in dat je wil maken
Van hier naar Oostende dus. Onderweg op de site kan je reserveren op de kusttrein.
Zogezegd zo gedaan. In mijn winkelmandje zat alleen mijn senioren biljet.
Na lang foefelen gevonden hoe ik moest reserveren.
Eerst voor de heenreis, terug naar het mandje dan voor de terugreis, weer naar het mandje.
Enfin, ik dacht alles is ingevuld, naar de data gekeken, dacht ik.
Alles oké we zitten aan de betaling, ook niet vergeten het akkoord met de verkoopsvoorwaarden aan te duiden.
Wat verschijnt er? Een kadertje met de melding dat het product niet voorradig is. Na heel lang zoeken samen met de man van de NMBS ontdek ik dat ik toch nog niet goed genoeg gekeken heb naar de juiste data! De fout zat in de datum van de reservatie voor de terugreis.......
Help, de bomma wil mee met haar tijd....
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, de Olympische Spelen vind ik ook wel leuk om naar te kijken, niet alle disciplines, maar toch wel redelijk wat.
Anjelier, heel veel beterschap voor Ukkemeisje 2. Ik heb dat nooit gehad, dus toen één van de kleinkindjes van hiernaast dat had , moest ik uit de buurt blijven.
HVT, de trein, altijd een beetje reizen, nu zelfs nu je er nog niet eens op zat.
Muddy Maddy, valt het pensioen van ventje mee ? Of is het nog even wennen.
Heb geprobeerd een foto van Matice te plaatsen, maar weet niet of het gelukt is.
Gisteren in de vroege middag forfait moeten geven, maar vandaag voel ik me kiplekker. Kan dus aardig wat verzetten vandaag.
IK ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.
-

Sterkte aan hen met pijn en slecht gevoel, goede moed
Een grijze dag hier, ik vrees dat de zon op vakantie is
ze komt nu en dan even piepen, maar 't is niet gemeend...
clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
en sterkte vandaag.... jaja Matice zit ons aan te staren
vanop z'n kussen, lief hé
Alle seizoentjes een gezellige dag, wat je er ook van maakt
groetjes en tot ......
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag naar de pedicure. morgen om de nieuwe pc. we gingen normaal vandaag gaan maar ik ben te laat uit bed. eer ik mijn pillen gepakt heb, gegeten heb en aangekleed ben is het de moeite niet om te vertrekken en stel dat we daar een uur of meer moeten blijven dan kom ik te laat voor mijn pedicure. Ventje gaat straks om mijn leesvoer, de winkel zou nu helemaal vernieuwd zijn en open.
Donderdag komt P en we zullen een beetje vroeger moeten opstaan want de laatste keer stond die hier ook op 8.30. ipv 9 u. Ze mag eens alle deuren binnen afwassen en de keukenkasten. boven strijk en een opfrissing van de badkamer en beneden dan grondig.
morgen gaan we dan als we er zijn kijken voor een nieuwe oventje. we hadden er een gezien in koelblauw maar die nemen de oude niet meer mee. dus we zouden dan nog naar het containerpark moeten rijden.
heb ventje gevraagd hamburgers van bij de beenhouwer te halen, zo hebben we ook hamburgers gegeten wat normaal het plan was als ik vroeger wakker was geweest.
Clive: Ventje voelt zich ontspannen, heeft minder last van zijn maag en slaapt ook beter. voor mij is het later opstaan nog een beetje wennen.
Anjelier: ik heb op 26 jarige leeftijd de waterpokken gehad ( weet niet of dat hetzelfde is als de windpokken) en ben daar best ziek van geweest. we waren in een centre park en we zijn een dag eerder naar huis gegaan. de arts ginder zei buikgriep. Toen ik bij de huisdokter kwam. die zag die blaasjes en zei: jij voelt je vast heel goed. ik zei verbaasd van ja en toen zei hij dat ik nu op zijn besmettelijkst was. ik heb er een lidteken aan overgehouden op mijn borstkas. vlak naast het lidteken van titi toen die me als boom gebruikte in een incident met de kampleider waar ex woonde. ik ben dus niet ongeschonden uit beide strijd gekomen. mijn moeder wist niet of ik ze al gehad had dus ofwel had ik de eerste keer een lichte versie en de tweede keer volle bak. ik weet dus nu ook dat ze die chalets niet voldoende ontsmetten tegen dat de volgende klant komt. Als ik nog een keer naar een centre park zou gaan zou ik erop staan dat ze de chalet eerst heel grondig poetsen en eventueel ervoor betalen. nu zou ik risico lopen op de zona.
Mijn grootmoeder aan vaders kant had dat vlak bij haar oog. ze kon blind geweest zijn als het zich iets verder bij haar oog had genesteld. het is een heropflakkering als je ferm zenuwen hebt, dus oppassen. Ventje had die ziekte al gehad dus die was veilig maar moest wel van de dokter zijn collega's waarschuwen mochten die kleine kinderen hebben.
na mijn pillen de afwas van de spaghetti doen want nadat ik gehoord had dat de italianen gewonnen hadden was mijn dag goed. die Brexitters mochten van mij niet winnen. en nu gaan we langzaam aan zien of al die mensen die naar het voetbal geweest zijn weer geen opflakkering van de cijfers gaan meebrengen. ( en deze die och zo nodig naar de zon moesten)
je zal maar zo'n organisatie zijn en nu hebben ze de reputatie van fuifreizen te organiseren. ze zeggen dat het verstand komt met de jaren dus die gasten hebben nog een eindje te gaan.
Jo ( de vriendin van Suus) smste Ventje dat ze twee data heeft voor haar prikken maar Suus nog niet. die moest vandaag terug bellen. ik had gezegd dat ik niet eerder kwam dan 14 dagen na mijn tweede prik en dan nog niet eerder als dan zijn een slaapplaats voor ons hebben want een Hotel kunnen wij niet betalen. Ik denk dat Suus er echt behoefte aan heeft ons 2 in levende lijve te zien.
bovendien heb ik gezegd dat als we terug Nederland binnen mogen, wij 3 naar het graf van Hans zullen gaan. nu moet ze van de huisdokter een rouwconsulent inschakelen. Ze kan het nog geen plaatsje geven. En Hans is op 19/9 een jaar overleden. De dag dat wij op het huwelijk van nichtje zouden gezeten hebben als covid geen roet in het eten gegooid had. en nu denk ik dat ze haar dansfeest op 25 september ook weer kan afvoeren. het ging met een kleine ceremonie zijn en haar trouwkleed dat ze nog niet aan heeft gehad.
ik denk dat ik een bord ga moeten maken met "ik geef geen handen en kus niet" op want ik kan me er niet meer toe brengen iemand een hand te geven. laat staan kussen. ( ventje wel)
Het weer zou verbeteren en we zouden eindelijk een zomer hebben. dan kan schoonbroer hier komen om te bbq-en. de jongste dochter vertelde ventje dat papa een echte vleeseter is. zij is vegetariër geworden. nu weet ik niet of die haar kamp zal mogen doorgaan. ( ze doet vrijwilligers werk voor kinderen met een achterstand)
Enfin, ik zal mijn pillen pakken, mijn opplooivoetbad mee naar boven nemen en een voetbadje nemen. dan voet deo en verse sokken. ik moet daar om kwart voor 1 zijn en we nemen de buurtpolitie toch op.
Zo, fijne dag seizoentjes en keep safe!
Vandaag naar de pedicure. morgen om de nieuwe pc. we gingen normaal vandaag gaan maar ik ben te laat uit bed. eer ik mijn pillen gepakt heb, gegeten heb en aangekleed ben is het de moeite niet om te vertrekken en stel dat we daar een uur of meer moeten blijven dan kom ik te laat voor mijn pedicure. Ventje gaat straks om mijn leesvoer, de winkel zou nu helemaal vernieuwd zijn en open.
Donderdag komt P en we zullen een beetje vroeger moeten opstaan want de laatste keer stond die hier ook op 8.30. ipv 9 u. Ze mag eens alle deuren binnen afwassen en de keukenkasten. boven strijk en een opfrissing van de badkamer en beneden dan grondig.
morgen gaan we dan als we er zijn kijken voor een nieuwe oventje. we hadden er een gezien in koelblauw maar die nemen de oude niet meer mee. dus we zouden dan nog naar het containerpark moeten rijden.
heb ventje gevraagd hamburgers van bij de beenhouwer te halen, zo hebben we ook hamburgers gegeten wat normaal het plan was als ik vroeger wakker was geweest.
Clive: Ventje voelt zich ontspannen, heeft minder last van zijn maag en slaapt ook beter. voor mij is het later opstaan nog een beetje wennen.
Anjelier: ik heb op 26 jarige leeftijd de waterpokken gehad ( weet niet of dat hetzelfde is als de windpokken) en ben daar best ziek van geweest. we waren in een centre park en we zijn een dag eerder naar huis gegaan. de arts ginder zei buikgriep. Toen ik bij de huisdokter kwam. die zag die blaasjes en zei: jij voelt je vast heel goed. ik zei verbaasd van ja en toen zei hij dat ik nu op zijn besmettelijkst was. ik heb er een lidteken aan overgehouden op mijn borstkas. vlak naast het lidteken van titi toen die me als boom gebruikte in een incident met de kampleider waar ex woonde. ik ben dus niet ongeschonden uit beide strijd gekomen. mijn moeder wist niet of ik ze al gehad had dus ofwel had ik de eerste keer een lichte versie en de tweede keer volle bak. ik weet dus nu ook dat ze die chalets niet voldoende ontsmetten tegen dat de volgende klant komt. Als ik nog een keer naar een centre park zou gaan zou ik erop staan dat ze de chalet eerst heel grondig poetsen en eventueel ervoor betalen. nu zou ik risico lopen op de zona.
Mijn grootmoeder aan vaders kant had dat vlak bij haar oog. ze kon blind geweest zijn als het zich iets verder bij haar oog had genesteld. het is een heropflakkering als je ferm zenuwen hebt, dus oppassen. Ventje had die ziekte al gehad dus die was veilig maar moest wel van de dokter zijn collega's waarschuwen mochten die kleine kinderen hebben.
na mijn pillen de afwas van de spaghetti doen want nadat ik gehoord had dat de italianen gewonnen hadden was mijn dag goed. die Brexitters mochten van mij niet winnen. en nu gaan we langzaam aan zien of al die mensen die naar het voetbal geweest zijn weer geen opflakkering van de cijfers gaan meebrengen. ( en deze die och zo nodig naar de zon moesten)
je zal maar zo'n organisatie zijn en nu hebben ze de reputatie van fuifreizen te organiseren. ze zeggen dat het verstand komt met de jaren dus die gasten hebben nog een eindje te gaan.
Jo ( de vriendin van Suus) smste Ventje dat ze twee data heeft voor haar prikken maar Suus nog niet. die moest vandaag terug bellen. ik had gezegd dat ik niet eerder kwam dan 14 dagen na mijn tweede prik en dan nog niet eerder als dan zijn een slaapplaats voor ons hebben want een Hotel kunnen wij niet betalen. Ik denk dat Suus er echt behoefte aan heeft ons 2 in levende lijve te zien.
bovendien heb ik gezegd dat als we terug Nederland binnen mogen, wij 3 naar het graf van Hans zullen gaan. nu moet ze van de huisdokter een rouwconsulent inschakelen. Ze kan het nog geen plaatsje geven. En Hans is op 19/9 een jaar overleden. De dag dat wij op het huwelijk van nichtje zouden gezeten hebben als covid geen roet in het eten gegooid had. en nu denk ik dat ze haar dansfeest op 25 september ook weer kan afvoeren. het ging met een kleine ceremonie zijn en haar trouwkleed dat ze nog niet aan heeft gehad.
ik denk dat ik een bord ga moeten maken met "ik geef geen handen en kus niet" op want ik kan me er niet meer toe brengen iemand een hand te geven. laat staan kussen. ( ventje wel)
Het weer zou verbeteren en we zouden eindelijk een zomer hebben. dan kan schoonbroer hier komen om te bbq-en. de jongste dochter vertelde ventje dat papa een echte vleeseter is. zij is vegetariër geworden. nu weet ik niet of die haar kamp zal mogen doorgaan. ( ze doet vrijwilligers werk voor kinderen met een achterstand)
Enfin, ik zal mijn pillen pakken, mijn opplooivoetbad mee naar boven nemen en een voetbadje nemen. dan voet deo en verse sokken. ik moet daar om kwart voor 1 zijn en we nemen de buurtpolitie toch op.
Zo, fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Clive : wat een mooie foto van Matice
Bekske : jij plaatst ook altijd mooie plaatjes . Dank daarvoor .
Ik sluit me aan bij Oma C : veel sterkte voor iedereen met pijn of wie het moeilijk heeft .
Daarom kom ik nog maar weinig hier om iets te plaatsen. Klagen helpt helaas niet en iedereen heeft zijn eigen zorgen .
Heel veel groeten aan iedereen !!
Clive : wat een mooie foto van Matice
Bekske : jij plaatst ook altijd mooie plaatjes . Dank daarvoor .
Ik sluit me aan bij Oma C : veel sterkte voor iedereen met pijn of wie het moeilijk heeft .
Daarom kom ik nog maar weinig hier om iets te plaatsen. Klagen helpt helaas niet en iedereen heeft zijn eigen zorgen .
Heel veel groeten aan iedereen !!
-

Alle seizoentjes een fijne avond en hopelijk
niet teveel nat ....want er is een en ander voorspeld
maar vanaf donderdag zou het eindelijk mooi worden
Allen een fijne avond en sterkt aan hen met pijn en leed...
Slaapwel allen en tot morgen...
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,kom even langs ,
mijn + klein dochter komt donderdag met haar 3 kinderen
haar man moest terug naar huis voor zijn werk
ze wonen nu in Carpentrat en zijn overgestoken naar het noorden
fijne avond bisous
mijn + klein dochter komt donderdag met haar 3 kinderen
haar man moest terug naar huis voor zijn werk
ze wonen nu in Carpentrat en zijn overgestoken naar het noorden
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Ja, ben nog wakker ...... en geen zin om gaan te slapen, en morgen ..... heb ik dan spijt omdat ik nog moe ben .... 
Altijd maar die regen, of ... onderweg.
Weet nog niet wat ik nu het liefste zou hebben : ons 'belgisch' weertje of de 40 ° op een andere plaats ..... Denkelijk heeft alles zeker zijn voor- en nadelen? 
Ga toch maar proberen of ik kan slapen, met of tegen de goesting......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Altijd maar die regen, of ... onderweg.
Ga toch maar proberen of ik kan slapen, met of tegen de goesting......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goede morgen alle seizoentjes.... hier is het nat voor de verandering
en er komt nog meer als we de weermannen mogen geloven
Bekske, jij maakt altijd mooie plaatjes bedankt
en die van Matice zijn hele mooie prentkaarten
clive, hopelijk gaat het beter met jou....dat natte weer zal er
ook geen deugt aan doen...
M-J, je hebt zo van die dagen dat de slaap slecht komt
en dan kunnen de nachten heel lang zijn. Sterkte....
mammyretro veel volk in huis kan leuk zijn maar het is
ook heel vermoeiend.... voorzichtig blijven voor het corona
gedoe want deze variant is niet van de poes zegt de dokter
3x zo gevaarlijk .... ook voor ons die al 2 prikken hebben gehad
dus oppassen....
Ik wens alle maatjes een fijne woensdag ook al is het slecht weer
Groetjes allen en tot later.....