Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

16 jul 2021, 09:34

boeffer schreef:
15 jul 2021, 22:43
18+ en tabel, zou dit meer bedoelt zijn om vaccin-weigeraars te laten zien en de hoge % voor de Vlaming een redding/gezond verstand/ja-knikker.
Ik neem aan dat je nu inziet dat er in Vlaanderen een hoger percentage mensen zijn ingeënt en dat dit niets te maken heeft met het aantal inwoners in een regio.

Het laat wél zien dat men er in Wallonië en Brussel niet in slaagt de mensen te motiveren voor die prik, terwijl de Vlaamse overheid dat blijkbaar mooi voor elkaar heeft gekregen. Vanuit het standpunt van de Vlaamse overheid is dat een succes. Of je zelf tegen of voor dit vaccin bent, staat daar los van.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 jul 2021, 13:42

Dit beeld betreft de dubbel gevaccineerden:

Afbeelding

Voor Vlaanderen is het werk zo goed als af: in de categorieën die gevaar lopen, zijn 9 op 10 mensen volledig ingeënt.

Ik hoop dat we de eerstvolgende dagen massaal veel 'besmettingen' krijgen bij de jonge mensen. Na een week is dan iedereen weer terug op de been en kunnen we ons met het normale werk bezighouden.

Fred1950

16 jul 2021, 13:50

Stop eens met Vlaanderen zo op te hemelen. Stort liever wat van uw vet ambtenaren pensioen door naar diegenen die gans hun huis en inboedel zagen wegspoelen. Dat zou pas blijken van een Vlaming met een ziel.

Dicksy

16 jul 2021, 14:16

Fred1950 schreef:
Stop eens met Vlaanderen zo op te hemelen. Stort liever wat van uw vet ambtenaren pensioen door naar diegenen die gans hun huis en inboedel zagen wegspoelen. Dat zou pas blijken van een Vlaming met een ziel.
Wallonië had in 2019 ongeveer 3,64 miljoen inwoners. Volgens een artikel in De Tijd van 2019 vloei(de)t er jaarlijks 6,4 miljard naar Franstalige Belgen.
Laten we voor 1 (2 of 3 mag ook...) jaar de transferts achterwege, zijnde 6,4 miljard, dan zijn aan Vlaamse zijde de noden al voor een groot deel verholpen van deze overstroming en laat ze in Wallonië gebruik maken van de vetpotten die ze al jaren uit Vlaanderen ontvangen om de noden van de Franstalige Belgen daar te verhelpen. Nadien kunnen we verder (her)bekijken wat er mogelijk is aan onderlinge solidariteit. :roll:

Fred1950

16 jul 2021, 15:52

Dicksy schreef:
16 jul 2021, 14:16
Fred1950 schreef:
Wallonië had in 2019 ongeveer 3,64 miljoen inwoners. Volgens een artikel in De Tijd van 2019 vloei(de)t er jaarlijks 6,4 miljard naar Franstalige Belgen.
Laten we voor 1 (2 of 3 mag ook...) jaar de transferts achterwege, zijnde 6,4 miljard, dan zijn aan Vlaamse zijde de noden al voor een groot deel verholpen van deze overstroming en laat ze in Wallonië gebruik maken van de vetpotten die ze al jaren uit Vlaanderen ontvangen om de noden van de Franstalige Belgen daar te verhelpen. Nadien kunnen we verder (her)bekijken wat er mogelijk is aan onderlinge solidariteit. :roll:
Vette egoïst .... Hoe ver hangt uw buik voorbij de piet ? :evil:

Gelukkig bestaan er nog ECHTE Vlamingen die inzamelacties op touw zetten. Morgen geef ik een paar legerbottines weg ( heb er dan nog 2 paar in reserve voor als hier ook alles begint weg te spoelen :) )

Wil.

16 jul 2021, 17:06

Fred1950 schreef:
16 jul 2021, 13:50
Je zit 100% on-topic, denk ik.

Je moet een beetje oppassen met je woordkeuze. Na al die stortregens en stortbuien willen de mensen daar het woord 'storten' niet meer horen. :wink:

tokkio

16 jul 2021, 17:32

Gelukkig bestaan er nog ECHTE Vlamingen die inzamelacties op touw zetten. Morgen geef ik een paar legerbottines weg ( heb er dan nog 2 paar in reserve voor als hier ook alles begint weg te spoelen :) )
De mensen kunnen niets doen met een paar afgetrapte leger bottine,die willen geld ,dat ze na lang parabelen misschien van de verzekering krijgen, mits de nodige foto's en facturen, anders wordt het een slag in het water ,en als ze een vergoeding van het rampenfonds zullen krijgen,hangt af wie men kent, en ook het geld dat in de milieu pot zit, waar ieder huis 30 € voor moet betalen,zal een lege doos zijn, dus gaan ze bij de gewone burger aankloppen, en het geld dat ze daar ophalen zal eerst door een aantal handen gaan ,waar er steeds wat van blijft plakken,vraag maar aan de mensen van de overstroming in Willebroek, waar Bert den bibber en de ministers in die tijd beloofde dat alles ging vergoed worden, maar jaren later nog steeds niets van gezien heeft, op enkele uitzonderingen na, ons ken ons.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

16 jul 2021, 18:08

Mijn legerbottines zijn spiksplinter nieuw en nog nooit gedragen geweest. Die komen als eerste nood voor diegenen die zowat alles verloren hebben. Er wordt ook voedsel in blik ingezameld. Geld kan je niet eten en je kan je er niet mee kleden ( dat geld komt er nadien wel door spontane steun van her en der, wees gerust ... )

Dicksy

16 jul 2021, 18:27

Uw spiksplinter nieuwe bottines met of zonder veters die ge gebruikt hebt om uwe oldtimer samen te binden zodat hij niet uiteenvalt?

tokkio

17 jul 2021, 15:45

Fred1950 schreef:
Mijn legerbottines zijn spiksplinter nieuw en nog nooit gedragen geweest. Die komen als eerste nood voor diegenen die zowat alles verloren hebben. Er wordt ook voedsel in blik ingezameld. Geld kan je niet eten en je kan je er niet mee kleden ( dat geld komt er nadien wel door spontane steun van her en der, wees gerust ... )
Als uw bottinetjes nog spiksplinternieuw zijn zult u niet veel leger marchen gedaan hebben,maar daar gaat u de mensen niet gelukkig mee maken,ze kunnen het eerder zien als een belediging,en ze terug naar uw kop krijgen :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

17 jul 2021, 17:31

tokkio schreef:
17 jul 2021, 15:45
Fred1950 schreef:
Als uw bottinetjes nog spiksplinternieuw zijn zult u niet veel leger marchen gedaan hebben,maar daar gaat u de mensen niet gelukkig mee maken,ze kunnen het eerder zien als een belediging,en ze terug naar uw kop krijgen :mrgreen:
Ik liet die bijtijds ( gratis ) herstellen en als het te erg was kreeg je gewoon een nieuw paar. En aangezien iedereen twee paar had was het een makkie om één paar in perfect nieuwe staat te houden.

boeffer

17 jul 2021, 23:32

In Turnhout moesten we die in een emmer water steken om ze zacht te maken. Dan vol gazettepapier steken en schoensmeer aan smeren.
Die ze nieuw, nooit gedragen of nooit behandelt zijn krijgt gaat ze niet lang aanhebben. Denkelijk zijn er nog andere keuzes.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

18 jul 2021, 00:07

boeffer schreef:
17 jul 2021, 23:32
In Turnhout moesten we die in een emmer water steken om ze zacht te maken. Dan vol gazettepapier steken en schoensmeer aan smeren.
Die ze nieuw, nooit gedragen of nooit behandelt zijn krijgt gaat ze niet lang aanhebben. Denkelijk zijn er nog andere keuzes.
Ik had een spuitbusje met lederverzachter. Vooral de achterkant drukte op de achillespees en dat deed op de duur veel pijn. Met de spuitbus erop en je kon weer een dag verder. Na een aantal maanden was de pees verweerd en het leder ook al veel zachter, en dan was de spuitbuis niet meer nodig.

Wil.

18 jul 2021, 13:51

Er vallen nog altijd coronadoden in dit land. Maar wáár eigenlijk?

Afbeelding

Vlaanderen telt bijna 58% van de bevolking. Qua doden zijn we al heel lang vér beneden ons gewicht in het geheel gezakt. Als die doden mooi gespreid zouden zijn over de 3 regio's, dan zou het aandeel van Vlaanderen telkens groter moeten zijn dan dat van de andere twee samen. Dat is duidelijk niet het geval.

Het coronaprobleem is daarom zo goed als onbestaande in Vlaanderen.

Fred1950

18 jul 2021, 14:02

Wil. schreef:
18 jul 2021, 13:51
Er vallen nog altijd coronadoden in dit land. Maar wáár eigenlijk?

Afbeelding

Vlaanderen telt bijna 58% van de bevolking. Qua doden zijn we al heel lang vér beneden ons gewicht in het geheel gezakt. Als die doden mooi gespreid zouden zijn over de 3 regio's, dan zou het aandeel van Vlaanderen telkens groter moeten zijn dan dat van de andere twee samen. Dat is duidelijk niet het geval.

Het coronaprobleem is daarom zo goed als onbestaande in Vlaanderen.
Waarschijnlijk door de Zweedse invloed , of zou het kunnen dat Chinezen de cijfers in Vlaanderen manipuleren ? :mrgreen: