Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

16 jul 2021, 10:43

Goedemorgen allemaal!
Yvette proficiat aan je jarige zoon, zo te lezen heeft hij een mooie dag gehad!
Die water ellende ja daar zijn geen woorden voor zo erg!
Corry gelijk heb je om een kamer alleen te kiezen, zag het bij ons mama telkens ze in het ziekenhuis lag en een kamer van twee had, 3 op de 4 keer lag ze bij een dementerend iemand!
Ik ga ramen lappen nu ze voorspellen dat hier in het westen de regen ons niet meer zal geselen met al die nattigheid!
Heb nog een foto bij van onze diva in Spanje, haar vakantie in Spanje zit er al weer op en deze namiddag is ze al terug thuis…
Afbeelding
Fijn weekend daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

16 jul 2021, 20:14

Goeie avond

Waterellende .... geen woorden voor.
't spookt voortdurend door mijn hoofd.
Stel je eens voor, in enkele uren alles kwijt.

Ik hoop dat er niemand van onze bekenden of hun familie bij de slachtoffers is.

Corry, goed idee een hometrainer kopen. Ik had er bij mijn operatie eentje in bruikleen van een buurtje maar heb na twee weken al meteen zelf eentje aangeschaft. Ik gebruik hem dagelijks (ttz de dagen dat ik niet ga fietsen) Elke dag een kwartiertje gewoon om de spieren soepel te houden.
Kamer alleen voor mij ook altijd een must hoor, er hoeft me niemand te zien op mijn zwakke momenten.

Fietsrit(je) van 52 km afgelegd vanuit Westende; flink wat wind maar 't heeft toch deugd gedaan.
Bedoeling was wat kunstwerken van Beaufort te zien maar aangezien je in de vakantieperiode in heel wat kustgemeentes niet op de dijk mag fietsen hebben we er enkele gemist.
In Oostende heel lekker geluncht, een adresje om te onthouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

17 jul 2021, 08:35

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Goedemorgen

Vier lachende gezichten ,( snoetjes)
Van onze kindjes wel even geleden.

Staf voelt zich slecht, doe niets dan hoesten, hartfalen licht op de loer pacemaker houd hem in leven.
Bloedtransfusie is dringend nodig.
Vraag al een week om vroeger deze aan te vragen, dovemansoren luisteren niet, moet de bezorgdheid meer loslaten.
Kan het niet onder woorden brengen hoe ik me voel, deze zouden te hard overkomen.

Zonnige dagen, daar ga ik van genieten en desnoods alleen een terrasje doen wanneer Staf zijn transfusie krijgt.
Gebruikte anders die dag om eens heel goed te poetsen, zeker met vooruitzicht om enkele weken er niet te zijn.
Overburen en kleinzonen houden dan een oogje in het zeil.

Nu me gedeisd houden want een rake opmerking ligt op de loer, is anders niet zo maar in deze toestand wel.

Rietjes de hometrainer moet bij ons in de living staan, wonen klein, er is elders geen plaats, och ik pas me aan, heb het graag aan de kant, zet er desnoods een bloempot op 😂😂
Prachtige foto’s ook op fb gezien👍

Nog een fijne zonnige dag

Corry
Laatst gewijzigd door corry op 17 jul 2021, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

17 jul 2021, 09:21

goeie morgen iedereen
Corry knufje voor Stafke en jou
mooie foto's weer

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

18 jul 2021, 09:41

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

18 jul 2021, 09:50

Goede morgen, en voor jullie allemaal een zonnige mooie zondag !

Ik hoop echt dag niemand van jullie met die mizerie van de wateroverlast te maken heeft. Het is echt verschrikkelijk als je die beelden ziet. Heel veel goede moed en hulp voor die mensen, en medeleven met de families die zo een dierbare verloren hebben.

Gisteren en ook vandaag ziet er aan zee heel mooi uit. Er was heel veel volk, en ik heb dan ook van mijn strandwandeling genoten. De redders hadden zeker hun werk met het in de gaten houden van kinderen en ook volwassenen die zich toch wel ver in zee waagden. Heb vaak fluitsignalen gehoord.

Heb hier genoten van jullie mooie foto's, mooi hé Rita, die kunstwerken.
Ik wil ook eens naar Middelkerke om de zandsculpturen van "De Kampioenen" te bewonderen.
Corry, jullie kindjes mooi gefotografeerd, allemaal lachende gezichtjes, zo mooi ! Geniet er maar van, en ondertussen het beste voor jou en voor Staf.

VeraMaria, jouw kleindochtertje zal wel genoten hebben van de vakantie met de papa en mama, maar ook wel blij zijn te komen vertellen aan jullie.

Woensdag is Mauro, met een groep van 10 jongeren en 2 leiders op kamp vertrokken naar Croatie. Hij is 15, en het was de eerste vliegtuigreis voor hem. De vakanties met zijn ouders zijn altijd met de wagen. Dus dat zal ook wel een speciale ervaring zijn.

Voor jullie allemaal, hou jullie gezond, en geniet van het mooie weer !
Groetjes, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

18 jul 2021, 10:24

Meme rietje, ik heb alweer uw plaatje geleend, ze zijn altijd zo mooi.
De zon geeft veel warmte, er zal overal veel genieten van dit schitterende weer.
Ik weet niet of ik het jullie al verteld heb: de vrouw van de teamleider die ons onlangs uitnodigde om ons nog "een laatste keer te zien" is vrijdagnamiddag overleden. Tijdens de Okra vergadering moesten we iets vragen aan de voorzitter en ze was juist overleden, alhoewel we het verwachtten was het toch nog schrikken!
Vanmiddag mag ik bij Christa eten daarna gaan we een koffie drinken bij Sander want: ma gij hebt nu nog zijn tent enz achteraan niet gezien en dat kan toch niet!
Schitterende coureur hé onze Van Aert!
Doeiii
Ivette

Ritavdm

18 jul 2021, 19:51

Koers in De Klijte (Heuvelland) dan gaan wij daar toch wandelen 😋 en zien wat meer dan renners :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enne wat vinden jullie van WOUT ???
Ook wie niet van koers houdt zal toch moeten toegeven dat het een krack is hé.
Oud maar niet Out

meme-rietje

19 jul 2021, 09:23

goeie morgen iedereen
doe maar Ivette

Afbeelding

Ivette

19 jul 2021, 10:14

Dank u wel meme rietje, mijn e-mail vrienden genieten van uw plaatjes!
Rita, ik ben geen echte koerskijker maar heb toch gisteren naar de aankomst in Parijs gekeken en juichend recht gesprongen toen Wout in onze nationale driekleur als eerste over de meet reed. Ook onze supertrots Eddy Merckx heeft hem al geloofd. Toch blijft hij bescheiden en een trotse, gelukkige vader die zijn zoontje meeneemt op het podium.
Leuk gisteren, heerlijk fietsweer er kwamen er nogal veel bij Sander op het terras hun dorst lessen met briefjes over te volgen "knooppunten" in hun handen.
Ivette

vera-maria

19 jul 2021, 10:30

Goede morgen allemaal!
Alles bijgelezen…
Heb al boodschappen gedaan met Elise te voet naar de Carrefour.
Ze komt 4 weken naar hier maar ze gaat voorlopig ‘s avonds naar huis en in het weekend is ze hier ook niet hé want dan zijn de papa en mama thuis!
We zitten hier in onze “lounge” ( buitenkamer) is hier zalig…
Afbeelding
Elise kijkt naar een film en ik lees een boek, straks eten maken Elise heeft voor broccoli gekozen met puree en gehaktballetjes in tomatensaus.
En deze namiddag spelen we samen met opa petanque want Elise heeft een nieuwe petanqueset mee!
Wens jullie nog een fijne week daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

19 jul 2021, 20:33

Deze namiddag 70 km gefietst over golvend terrein aan een goed tempo onder een stralende zon !
Zou ik nu volgende nacht eindelijk eens goed kunnen slapen ?

Oei Veve zo te zien moet de tandenfee regelmatig langskomen :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

20 jul 2021, 09:00

Goeie zonnige morgen !
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 jul 2021, 09:13

goeie morgen iedereen
het zonneke is er weer

Afbeelding