Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

20 jul 2021, 13:49

Goedemiddag

Ben alleen, Staf krijgt nieuw bloed en bloedplaatjes.
Heb ons vijvertje van vers water voorzien en zoveel mogelijk gekuist.
Voel het aan mijn onderdanen en lig nu met de beentjes omhoog.
Geplande uitstap zit er niet in, ben aan rust toe.

Even alleen is ook goed voor het kopke.

Nog een fijne zonnige dag, ga proberen een dutje te doen, na vele nachten van waken en weinig slapen.

Corry
Babette heeft het naar haar zin, kan elke hond voorbij zien komen, zit achter een vliegendeur zodat ze maar kort kan keffen.😏

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

21 jul 2021, 09:15

goeie morgen iedereen
Corry ik denk aan jullie

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

21 jul 2021, 11:06

Goeie zonnige morgen !

Maak er iets moois van ondanks pijn, verdriet, ellende...
Positief blijven denken.
Oud maar niet Out

vera-maria

21 jul 2021, 12:37

Goedemiddag allemaal!
Alles bijgelezen…
Gisterenavond hadden we enkele koppels buren op bezoek om te klinken op onze nieuwe lounge, was na enen toen ze huiswaarts keerden dus hebben wij lang geslapen!
Wij zitten nu ook in onze lounge want we hebben er ook WiFi, is hier zalig vertoeven is precies een klein beetje vakantie in onze eigen tuin!
Gisteren waren we een dagje aan zee met Elise, we hebben geparkeerd aan de oosteroever en hebben ons laten overzetten wat voor Elise een hele beleving was!
En we zijn naar de expo Meer Weer gaan kijken en het was echt de moeite, zie hier enkele foto’s…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oma en opa waren pompaf toen we thuiskwamen, maar het was een dagje met een gouden randje!
Meme-rietje, wat bedoel je met foto’s verkleinen, zijn het foto’s verkleinen om hier te plaatsen, ik werk ook met Mac zowel mijn tablet als mijn vaste pc, als ik hier foto’s wil plaatsen vraagt ie automatisch als de foto op ware grote moet geplaatst worden of verkleind! Je hebt geen programma nodig om foto’s te verkleinen dat zit daar allemaal op maarja is totaal anders hé als je gewoon bent om met Windows te werken, is eigenlijk veel eenvoudiger maar je moet weten waar alles zit, het beste is eigenlijk dat er iemand jou alles uitlegt hoe je maximaal gebruik kan maken van je Mac book!
Corry kan me voorstellen dat je soms slapeloze nachten hebt, dikke knuf!
Ik ga een wasje draaien, nog een aangename woensdag en tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

21 jul 2021, 19:11

Vlug ff binnen en buiten :lol:

Gisteren nog maar eens gefietst (55 km), we moeten ervan profiteren nu het gaat hé :lol:

Gisterenavond een leuk etentje met vrienden
maar waar ik heel verbaasd over was toen wij rond 11u met de fiets door de uitgaansbuurt van I...r reden was het daar echt vollen bak. Wij ouderen zullen ons wel aan de regels houden :o

Deze namiddag koers-wandeling :wink:
renners en nog zoveel meer kijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu met mijn boek een schaduwplekje zoeken
Oud maar niet Out

meme-rietje

21 jul 2021, 20:18

avond allemaal
veve ik zie dat nergens staan die vraag voor de grote te veranderen

Afbeelding

corry

21 jul 2021, 21:44

Goede avond

Veveke, hoe fijn moet het zijn zulke grootouders te hebben, Elise zal dit nooit vergeten, later herinneringen ophalen waarbij jullie zullen verstomd staan dat ze dit nog weet.
Kleintje was 3 jaar toen haar papa en mama uiteen gingen, wij hebben hen samen met hun mama veel opgevangen. Laatst vroeg ze, weet je nog poesie….. een pijnlijk iets van toen. Ook veel leuke dingen welke we samen deden komen regelmatig terug.
Onze kleinzonen hebben ook herinneringen, gelukkig koesteren ze het.

De zoveelste hond met baasje komt hier juist voorbij, Babette begroet ze telkens, kan gelukkig niet in de tuin.

Nog een fijne avond, morgen voeten onder handen laten nemen, vrijdag huisdokter raadplegen, voorbereiding papieren voor operatie invullen.

Nog een fijne avond

Slaapwel

Afbeelding

meme-rietje

22 jul 2021, 07:59

goeie morgen allemaal
vandaag strijkdag
en verder een beetje rotekoten rond het huis :D

Afbeelding

Ritavdm

23 jul 2021, 07:52

Goeiemorgen aan de vroege vogels en langslapers.
Laatste zomerse dag :roll: beweert men, we gaan dus nog maar eens genieten buiten :wink:

Gisteren eens een dagje gewerkt :roll:
't was nodig om het niet te ontwennen :wink:
Oud maar niet Out

omadina

23 jul 2021, 08:52

Goede morgen,

Heb ook alles bijgelezen, en leef met jullie allen mee, met de leuke uitstappen en samenkomsten, en ook met de zorgen dat sommigen onder jullie hebben, ja Corry, ik denk speciaal een jou en Staf. Maar je doet dat met veel goede moed. Hoop de Staf ondertussen weer thuis is en zich al beter voelt.

Volgende week heb ik ook een hondje om een weekje voor te zorgen, Simba, het hondje van mijn oudste dochter. Zij gaan een weekje jaar Normandie, ze zijn beiden volledig gevaccineerd, en Lennert is nog maar 16 en al 1x gevaccineerd, dus moet geen test afleggen. Ze hebben hun weekje vakantie zeker goed verdiend, en "La Normandie" is mooi ! Ik heb er ook nog goede herinneringen aan, uit lang vervlogen jaren.

Anders alles kalmpjes aan, geniet van het mooie weer, en nu en dan ook wandelen of fietsen.

Hou jullie allemaal goed, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

23 jul 2021, 09:15

goeie morgen allemaal
ik denk dat ik het gevonden heb om mijn afbeeldingen te verkleinen :D
ik heb hier al zitten zweten op die laptop

Afbeelding

vera-maria

23 jul 2021, 10:13

Goedemorgen allemaal!
Meme-rietje is zoeken hé heb het ook voorgehad toen ik jaren geleden overschakelde naar apple, is heel anders werken, en een IPad werkt nog een beetje anders dan een MacBook, mijn MacBook heb ik weggedaan en dit voorjaar een IMac 27 gekocht voor in onze bureau met de bedoeling er dan Photoshop te installeren, want nu heb ik geen Photoshop meer en mis het wel!
Hier amuseert zich onze kleindochter, we vertoeven bijna een ganse dag in de lounge…
Afbeeldingen deze middag doen we gourmet buiten Elise heeft dat nog nooit gegeten dus zal weer een belevenis zijn voor haar!
Zal misschien wel geen gourmetvlees vinden maar dan bakken we in de pannetjes barbecue vlees hé!
En nu gaan we boodschappen doen tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

24 jul 2021, 08:53

Goeiemorgen

Al heel wat minder zonnig vandaag maar het is droog en blijft hopelijk zo.

Kermis in het dorp dit WE met nu rommelmarkt en al heel wat volk
maar
voor mij ff niet
'k ga ervandoor

zwaai zwaai ....
Oud maar niet Out

corry

24 jul 2021, 09:09

Goedemorgen, wij waren samen uit eten .
Bompa, op moderne toer, Rhune had er plezier in.
Onze 13 jarige tiener was aangenaam gezelschap.
De gelegenheid van ons samenzijn, verjaardag Bianca, zij word 35 en ik ben niet thuis dan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staf, heeft me weer angst bezorgd, twee dagen zijn plaspillen gehalveerd, kreeg gisteren avond hoestaanvallen en ademnood zoals nooit voorheen. Had een buik buiten proportie.
Heeft dan de pillen genomen , zijn tot 2 u opgebleven tot deze uitgewerkt waren en zijn adem weer normaal kwam en buik veel dunner.
De reden om deze pillen te halveren, moest naar de Hubo. kon niet met een volledige inname , Hubo is ook in de namiddag open. Ook het restaurant bezoek was een reden, vroeg wat vroeger op te staan, zodat deze tegen 1 uur uitgewerkt waren, was voor dovemansoren.
Is niet zorgzaam voor zijn lichaam, de angsten welke ik al uitgestaan heb 🙏

Moet mijn bezorgdheid niet naar ingreep en revalidatie meenemen , al zit ik erbij en kijk er naar kon ook zijn instellingen
    niet verhinderen. Dokter komt vroeger dan voorzien op huisbezoek.

Tot zover mijn klaagmuur, kan het niet in woorden vatten wat het met me doet.

Nog een fijne dag, het is hier nog droog, minder warm.

Corry

meme-rietje

24 jul 2021, 09:38

goeie morgen allemaal
    het weer is omgekeerd
    ik leef met je mee Corry
    ventje was het tegenovergestelde
    die deed alles wat de dokter zei tot in het absurde
    was ook dikwijls niet te doen

Afbeelding