Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

24 jul 2021, 11:59

Goedemorgen allemaal!
Was weer laat toen we in onze bedstee lagen, we hadden vrienden op bezoek en het was weer heel gezellig!
Zijn toch toch rond 9u opgestaan, ik was fris man want ik heb enkel 2 glazen champagne gedronken en mijn vriendin ook, ons mannen daarentegen die hebben nog een fles rode wijn gekraakt en leeggedronken!
Gisteren was het weer leuk met Elise, ze lag met haar voeten op tafel en zei:oma doe je mee met luie vrijdag?
En natuurlijk deed ik mee, heb er een foto van genomen en weer een collage gemaakt...
Afbeelding
Meme-rietje ik zit hier nu in mijn bureau aan mijn vaste pc en inderdaad die vraagt dat niet als je een afbeelding upload op welk een formaat de foto moet!
Corry kan mij dat heel goed voorstellen wat het met je doet als Staf zo nonchalant omspringt met zijn gezondheid en de inname van zijn medicatie!
En nu ga ik ons huis poetsen, ventje is niet thuis dus tis de moment!
tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

24 jul 2021, 12:10

Ja Corry, je hebt makkelijke en moeilijke patiënten, ik wens u sterkte, het is voor u allemaal niet makkelijk!
Ik heb veel miserie gehad donderdag en vrijdag om mijn Krantje samen stellen met die nieuwe PC, hij is absoluut nog mijn maat niet. Ik kon het ook niet opsturen zoals vroeger omdat het oude verzendprogramma niet meer werkt en nu kunnen sommigen het niet openen! Dus de verkoper moet zeker nog eens langs komen als hij thuiskomt van zijn reis
Vanmorgen mocht ik mijn nieuw gebit afhalen is heel schoon, zit heel vast, nu nog wennen en vanmiddag de eerste keer ermee eten.(wordt dus vervolgd)
Ik moest ook nog naar de begrafenis van de partner van onze Okra voorzitter, schone dienst met Bart Verhelle die prachtig zong. Raar zo weinig volk in de kerk door Corona.
Het gaat redelijk met het weer, zalig in mijn veranda het mag zo blijven zonder regen ze hebben in Wallonië en in Duitsland al waterschade genoeg!
Ivette

meme-rietje

25 jul 2021, 09:17

goeie morgen allemaal
mooie foto's

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

25 jul 2021, 11:12

Gisteren werd dus de stang geplaatst werd waar mijn gebit op vastklikt.
Het er in klikken gaat al maar het uithalen is nog moeilijk.
Ik moet ook dat eten met zoveel tanden moet ik nog gewoon worden maar het is al wel een gemak dat ze blijven vast zitten en ik ze niet meer moet in plakken
Een goeie ZONdag allemaal zonder regen!
Laatst gewijzigd door Ivette op 25 jul 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivette

Ivette

25 jul 2021, 21:49

Ik heb zojuist een mooie film gezien op de Duitse ZDF met ONZE Filip Peeters in een
hoofdrol. Ongelofelijk hoe hij zijn rol in vloeiend Duits vertolkt, hij wordt in Duitsland zeer geliefd en ik bewonder hem zeer!
Ivette

Ivette

26 jul 2021, 09:19

Dank u wel Greetie, ik zie er al goed uit hoor alhoewel dat uitzien is niet zo veel verbeterd:

Afbeelding
Dit is een foto van januari 2019, gebit ziet er wel goed uit maar het bovenste moest voortdurend ingeplakt worden of het viel los onderaan waren mijn nog eigen tanden los dus moest ik ingrijpen. Jullie hebben hier mijn tandenmiserie meegemaakt, zo zie ik er nu uit:
Afbeelding
Nu nog leren eten en het onderste gebit uithalen en alles is prima! Nog wat geduld...
Ik verschiet toch hoeveel rimpels ik erbij vergaard ben, luxeprobleem want ik voel me gezond!
Ivette

meme-rietje

26 jul 2021, 09:21

goeie regenachtige morgen allemaal
mooi Ivette stralende lach
Afbeelding

corry

26 jul 2021, 10:39

Goede droge morgen allemaal

Hoor het in de verte onweren, hou het maar in het westen.
Wij hebben gisteren de volle laag gekregen.

De grondwerken zijn gedaan, harige Babette is geborsteld, op korte draai geweest, Babette houd nu de wacht, elke hond die passeert word enthousiast begroet, krijg er de kriebels van. Staf roept telkens dat ze moet ophouden, heb dan twee keffers.😂😂

Mijn hoofd maakt overuren, kan niet alles sturen, voorbereiden en afwachten hoe het verloopt.
Een kort verblijf voor Staf had me veel zorgen bespaart.

Ivette, mooie natuurlijke tanden, je mag voluit lachen, nog even geduld en het komt allemaal goed.
Wacht nog even, heb genoeg eigen tanden, al zijn ze niet allemaal gelijk. ze doen hun dienst.

Ga verder doen, jullie horen nog van me zowel hier dan op verplaatsing.

Groetjes en tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

26 jul 2021, 10:47

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt voorlopig de zon maar het heeft ook al goed geregend, wat een zomer…en dan die waterellende elders in het land zo erg voor mens en dier!
Mijn wederhelft zit hier aan tafel in de living de factuur aan het nakijken van onze lounge, de tafel ligt vol paperassen, ik zeg dan: Geertje we hebben ook een groot bureaublad hé in onze bureau waar je alles kan leggen…maar daar heeft hij geen oren naar hij kijkt dan ne keer boos naar mij :lol:
Ons Elise zit in onze lounge, ze is daar graag en ik weet soms niet dat we een kind in huis hebben ze is echt een schatje! Haar mama werkt vandaag van thuis uit en Elise kon gewoon thuisblijven maar ze kwam liever naar oma!
Yvette jou mond ziet er weer picobello uit!
Corry bij ons hebben we het gisteren in de verte horen rommelen, het heeft gelukkig enkel in de namiddag een tijdje fel geregend!
Wij zijn van plan om met Elise eens naar Middelkerke te gaan om de Zandsculpturen te gaan bewonderen, het zijn Zandsculpturen van FC de kampioenen, en Elise kijkt daar s avonds naar dus…maar zal toch droger weer moeten zijn!
Ik ga nu eerst richting badkamer, wens jullie allen nog een aangename maandag, ook voor Michelly hoop ik dat haar dag vlotjes verloopt want die hangt aan de naald denk ik, tot later daag…

Ritavdm

26 jul 2021, 13:22

Goeie maandagmiddag

Terug van weg geweest en 't is maar goed ook want er is 't een en 't ander misgelopen, gelukkig ook mooie leuke momenten gehad hoor.

Voor we vertrokken zaterdagmorgen naar Albert (département Somme) nieuwe voorband mogen leggen, er zat een diepe kerf in. Sleet, snee ??? In ieder geval wilde mijn ventje zo niet aanzetten vooral daar we een aanhangwagen meehadden met het een en ander voor onze vrienden aldaar.
Bij aankomst en het verplaatsen van de aanhangwagen de verbindingsstekker gebroken.... zonder signalisatie mag en kan je toch niet verder en zeker zo niet terug rijden. Vind maar eens een nieuwe en iemand die het kan plaatsen op zaterdagnamiddag ! Gelukkig een heel lieve man gevonden die spontaan die van zijn aanhangwagen afgedaan heeft en bij ons gemonteerd.
We konden verder...
Bezoek aan het stadje, museum, inchecken in het hotel
Tafeltje op het terras gereserveerd, gezellig ... tot het begon te stortregenen en de luifel waar we onder zaten het niet meer kon houden dus verhuis naar binnen maar we waren niet alleen zodat ze werkelijk alle plaatsen moesten benutten, minder gezellig :roll:
Lekker eten en gedronken, het moment van afrekening. Mijn bankkaart en id die ik meestal in het hoesje van mijn telefoon bewaar nergens te vinden, die moeten eruit geglipt zijn bij het foto's nemen.
Cardstop ! langs geen kanten te bereiken, 'k werd er steeds uitgebonjourd.
Slapeloze nacht, terug naar enkele plaatsen die we aangedaan hadden... niets te vinden natuurlijk.

Zondag bezoek aan Amiens heel mooi maar ook heel nat en voor de terugweg regen van ginds tot hier :(

Vanmorgen nu al naar de bank geweest om de kaart te laten blokkeren , gelukkig was er nog niets mee gebeurd dat is alvast een geruststelling en in de loop vd week krijg ik al een nieuwe.
Pasfoto's gaan nemen en naar het stadhuis voor nieuwe id dat komt dus ook in orde...
moet wel vòòr volgend WE want dan zijn we weeral riebedebie :D

'k heb mijn lesje geleerd :o
niets meer in het hoesje van de gsm.
Oud maar niet Out

Ritavdm

26 jul 2021, 13:22

Yvette, lach gerust je standjes weer bloot :lol:
ze zien er perfect uit;
je oogt weer enkele jaartjes jonger
Oud maar niet Out

Ivette

26 jul 2021, 13:56

Dank u wel Rita, het doet deugd, natuurlijk de vele rimpels die duidelijk zijn op de foto zijn er wel bijgekomen maar die heb ik verdiend hé!
Awel merci van tegenslag gesproken en die ongerustheid die ons allen overvalt als er iets zoek raakt, ik ken dat ook! natuurlijk doet dat heel slechte weer er ook nog een schep bovenop en bevordert ons goede humeur niet!
Ik hoop voor jullie buitenmensen dat je volgend weekend meer geluk hebt al zul je het voorbije snertweekeind niet gauw vergeten.
In Lichtervelde hebben ze ook geen chance met het weer. Het moest voor Sander een topweekend worden maar buitenactiviteiten konden amper doorgaan.
Gelukkig heeft hij zijn ruime comfortabele tent gekocht met heel grote TV schermen, het bleek een goeie investering!
Ik ga nog wat lezen, alweer een goed boek: de geheimen van het winterhuis van Sarah Lark.
Ivette

Ritavdm

27 jul 2021, 09:24

Goeie morgen

Wat is me dat hier met dat weer :roll:
Gisterenavond tijdens de koers in eigen dorp nog maar eens flink uitgeregend geweest.
De wijntjes werden alsmaar voller :lol: maar smaakten toch nog hoor.

Probleem met verloren id en bankkaart zijn al bijna opgelost.
'k had nooit durven denken dat het zo vlot zou gaan; ik kreeg zonet al telefoontje dat nieuwe id al kan afgehaald worden.
Dankjewel ex-collega's :wink:

En nu vlug wat werken want de kaboutertjes zijn blijkbaar ook allemaal in vakantie en 'k wil nog een cake bakken voor deze namiddag voor als zus en schoonbroer komen om te wandelen want 'k vrees dat het koffieklets zal worden ipv wandelen alhoewel met een regenjas en paraplu :) kan 't ook best leuk zijn.
Oud maar niet Out

meme-rietje

27 jul 2021, 09:26

goeie morgen iedereen

Afbeelding

vera-maria

27 jul 2021, 16:45

Goedenamiddag allemaal!
Wat een weertje…al de gans dag buien en nu giet en dondert het!
Wij zijn naar Declaton geweest om een tenue voor mij om te gaan fitnessen, morgen gaan mijn wederhelft en ik ons inschrijven in een sportclub, is nodig want ik word helemaal stijf en stram!
En achteraf zijn we ergens een koffie gaan drinken en Elise een kinderijsje en ik een rabarbertaartje met ijs, en het was lekker!
Afbeelding
Zitten nu in de lounge, Elise maakt wat oefeningen in een oefenboekje en opa kijkt naar een film met een tasje koffie en ik drink een glaasje cider!
Tot later daag…