In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

24 jul 2021, 11:19

@ Helena, :roll:
ja het zijn rare tijden, ik heb mijn dochter ook
al bijna 2jaar niet meer gezien :oops: en dat is helemaal niet leuk,
we hebben wel contact, maar dan is Nederland een rode zone
en dan is België weer een rode zone en ze wil het veilig houden
voor mij maar ook voor zichzelf :oops:
Ze komen meestal een paar uurtjes naar hier maar nu
mag het helemaal niet.... we kunnen het niet verhelpen
en nu ze ook 2x geprikt is zit ze te wachten om te komen natuurlijk
maar veiligheid voor alles zegt ze telkens, en ze heeft gelijk

We moeten onthouden dat onze kinderen een eigen gezin
en hun eigen leven hebben en niet telkens klaar kunnen staan
als we ze graag zouden zien :oops: ook al is het moeilijk soms
En nu met deze viruspandemie zeker.... :roll:
contact houden via pc en telefoon is het enige en tevreden zijn
als ze gezond blijken te zijn hé.... moeilijk gaat ook zeggen wij tegen elkaar

Een fijne dag verder en ik heb nog altijd een witte broek aan,
die is even rap gewassen als een andere :lol:
en een fijne dag morgen....hopelijk niet teveel regen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

24 jul 2021, 12:38

Dag seizoentjes allemaal ,
Aan ieder van jullie wil ik een goed weekend wensen . Het weer moeten we er maar bij nemen .
Afbeelding

Bekske

25 jul 2021, 08:10

Afbeelding

clive

25 jul 2021, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Alles keurig bij gelezen. Wel wat triest nieuws als ik lees hoelang een aantal Seizoentjes hun kinderen / kleinkinderen nimmer hebben gezien. Maar, ooit zal het beter worden, dat is het enige hoopvolle. En dan die nieuwe overstromingen 8O , vreselijk voor alle betrokkenen.

De hondenschool is nog dicht vandaag , dus kwamen manlief en ik op het idee, te gaan ontbijten in Antwerpen. Gisteren meteen gebeld voor een tafeltje voor 2 en dat hadden ze nog, zei een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn. Dus om 10.30H zitten we lekker te ontbijten. Vroeger deden we dat regelmatig, maar het is hondenschool op zondag. En je kunt moeilijk in de kleren van de hondenschool daar gaan ontbijten. Plus, Matice mag enkel op het terras komen. Dus moet je al zeker zijn van goed weer. En nu is het echt wel al heel lang geleden dat we nog zijn ontbijten. Manlief heeft mijn outfit al gekozen :) .

Zo, ga mijn haren wassen en douchen en dan meteen boven alles al doen. De 2 benedenverdiepingen zijn al in orde en gestofzuigd.

Wilde eend , lief dat je nog eens gepost hebt. We missen jou.

Ik wens iedereen zonder uitzondering een rustige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C

25 jul 2021, 10:18

Afbeelding

Een goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
Hier gisteravond een ferm onweer gehad met kletsende regen
maar gelukkig geen schade... ik hoop dat jullie ook geen schade hadden
want het heeft weer hard geregend :roll:

clive laat het ontbijtje smaken, 't is plezant als het zolang geleden is :wink:

Bekske, een fijne zondag voor jou en de diertjes :lol:

wilde eend, fijn je nog eens te lezen na een lange tijd.... hou je gezond en safe :lol:

Iedereen een aangename dag vandaag en hopelijk niet teveel gedonder meer
Groetjes allen en tot.... :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 jul 2021, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Muddy Maddy

25 jul 2021, 10:52

Goede morgen seizoentjes,

Via de nieuwe pc reageren kan nog niet. het net aanvaard mijn inlog niet. bon, gaan we wel oplossen.
heb het nieuwste spelletje van the Sims, nummer 4 gisteren uitgeprobeerd aan de tafel met twee tuinkussens op mijn stoel. het lukte met moeiten met veel geketter om toch in die menu's te komen. :roll: tsja, zoals ik al schreef is het wennen. we gaan vandaag de nieuwe oven plaatsen zodat het gebraadje met mosterd er pieko-bello uit komt. Gimly stond onderaan de trap hartverscheurd te miauwen: het moest een nieuwe teljoor en er zat een gat in zijn pot. en met een lege maag...je snapt het wel.Gelukkig kwam ventje naar beneden en die heeft het meurende kateten dan overgenomen.
( en nog steeds geen met muizensmaak) nu gaat Gimly weer ongelukkig zijn want we zijn niet met hem bezig. ik moet nog steeds sms-en naar schoonbroer. ventje komt onze douchemat met dolfijnen tonen. mooi, onze badkamer zal er oceanisch ( wat een woord :roll: ) uitzien. al helemaal wanneer we de oude zeekaarten ophangen, en mijn schilderijtje van een oud schip. dat was in de tijd in de mode: paint by number. dat was wel iets dat moeder me liet hebben maar voor mijn eerste barbie heb ik jarenlang moeten zeuren. en het haar matte na en keer wassen! Waarschijnlijk wel de echte maar "made in China". en dan sparen voor die kleertjes. ik herinner me toen ik 6 jaar was en de taart ( Bisquit met fruit en slagroom) op tafel stond en ik de kaarsjes weigerde uit te blazen omdat ik geen kadootjes gekregen had. ( ik kreeg geld op mijn spaarboekje bij de toen bestaande ASLK) daarop barstte ik in tranen uit en vond mijn grootmoeder er niets beter op dan een zak napoleon snoep te gaan halen uit de BIR ( supermarkt) en die laten inpakken. vandaar misschien mijn voorliefde voor zure snoep. Of ze daarna nog zorgden voor een klein kadootje of niet weet ik niet meer maar dat voorval wel. ik hoorde mijn moeder zeggen dat ze ik dat waarschijnlijk bij een vriendinnetje had gezien ( hoewel zij ze "uitkoos") vaders tante schudde haar pas gekapte hoofd. ze was toen haar man stierf terug uit Charleroi gekomen en bij haar zuster gaan wonen. ( in feite woonde grootmoeder eigenlijk in haar huis- als een soort housesitter) stipt om 7 uur nam ze de hond: Teddy genaamd ( foxterriër, vrouwtje) onder haar arm en zei tegen de hond, kom we gaan televisie kijken, haar zuster achterlatend met de afwas. het was toen nog zwart -wit tv en om van zender te veranderen en je had er ook niet veel moest je opstaan. mijn moeder heeft daar 8 jaar gewoond. Dan zijn ze verhuisd omdat ik op komst was.( en er waarschijnlijk geen kamers genoeg waren) maandag om 5 uur was het wasdag met zo'n oud wasvat dat met hout gestookt werd en dan werd dat door de mangel gehaald en te drogen gehangen. dat staat nog in dat 'huisje' dat schoonvader en zoon hebben gebouwd. ben benieuwd of er een museum zou kwijlen bij het zien van dat oud wasgedoe. ( Die mangel hebben we wel niet meer en de strijkijzers zijn verguld geweest of verkoperd.) dat was toen in de mode. in ons stamcafe kregen ze eens een verguld stuur afkomstig van een recent gesloopte visserijboot. ik had dat ook graag gehad om in de badkamer te hangen. nu zou dat te zwaar zijn voor die bekleding. maar toen was dat puur muur.
die panelen zouden wel eens afgewassen mogen worden maar ik vermoed voor het plafond ik toelating moet vragen, dat was zo bij het oude bureel. en ik moet nog altijd mijn mandjes sorteren. nu het minder weer is, zal het er toch eens van komen denk ik. rond 5 uur is het hier beginnen met regenen. niet 11 zoals mijn meteo voorspeld had. ( ik kom net uit de keuken en je geloofd niet hoeveel vet er zich geacumuleerd heeft aan de onderkant van de kast)
Onze eerste oven was een combi-oven. oven en microgolf. daar zat dan weer geen spit in dus haalde we bij de kruidenierswinkel of bij de beenhouwer een kip aan het spit. ( de kruidenier had ook lekker ribben maar ook die moest je bestellen) rond 11 uur mocht je om je kip en dan is het vel niet zo krokant meer. ( zit veel vet en dus cholesterol in dat vel zei Sue me eens op een kerkbbq)
Die Sue was op het laatst Mies haar vaste catsitter omdat zij ook een kat had. op een keer had ze de de voordeur op een kiertje gezet en had Mies net gegeten en was bezig met haar portie knuffels op schoot, toen de buurvrouw Kathy joehoede aan de voordeur en binnen kwam. Mies sprong zo snel of kijken van Sue haar schoot en ging op de trap naar boven zitten( die kwam uit in de salon) Later vroeg Sue me waarom Mies dat deed. En ik haalde mijn schouders op, maar ik wist wel dat Mies een hekel had aan Kathy omdat die vrome christen een valse vrouw was. ( dat bleek later uit verschillende "incidenten") instictief wist Mies dat. En Kathy was anti Poes omdat ze een heel mooie tuin had en dat zo wou houden. ( wij smeten stiekem de slakken over de omheinig) ik denk dat ze zo'n apparaatje hadden dat katten en ongedierte verjaagd door geluidssignalen dat wij niet kunnen horen. Over apparaten gesproken: Ventje denkt dat ik toch eens naar een gehoorcentrum moet voor een gehoortest. als de dokter mijn oren controleert zijn ze vrij van oorsmeer dus daar kan het niet aan liggen. In Engeland heeft de verpleegster daar eens een grote prop uitgehaald idem bij de NKO arts een paar jaar geleden. toen ik ging omdat ik slijmen in de keel had. nu weten we vanwaar die komen. ik heb daar ook een sinusscan ondergaan en die was vrij van infectie. toen wisten ze nog niet van waar mijn te hoge witte bloedcellen vandaan kwamen. ( nu wel, te wijten aan de infectiehaarden van arthrose.) ik heb een hele zware aan de linkerkant van mijn nek vlak naast mijn hoofd. en dan zie je op de botscan ook die facetarthrose. Gisteren knakten mijn knieën en dat doet ook geen deugd.
Gisteren zeer laat ons licht uitgedaan. ik ben in een nieuw boek bezig boven van een vlaamse schrijver. "slaapwel" is de titel en het eerste deel valt goed mee. the mockingjay in originele versie is uit. drie boeken en ongeveer 6 dagen.( nachten) vaak moet ik stoppen met lezen omdat mijn lichtje leeg is en via een usb terug moet opgeladen worden. ik heb aan mijn kant van het bed geen usb- kabel. mijn nachtlamp in Tiffanyglas gaat via een verlengkabel onder het bed naar ventjes kant, waar er ook nog een verlengstuk is voor zijn dvd- speler en de usb- kabel. Gisteren vond ventje zijn telefoon niet maar ik had gehoord dat die hem meegenomen had naar boven want er kwamen push berichten op en zijn telefoon maakt dan een sjoesjoe-geluidje. bij mij is het Ping.
Chef Ping is dan weer de benaming dat Gordon Ramsey geeft aan een microgolfoven. :D
wij beginnen dat ook al eens te zeggen.
Zo, ik ga the sims op de tablet aan het werk zetten de moordenaar in het circus achterna en dan de boerderij. ik heb nog niet genoeg munten om een donutmaker te zetten. gelukkig heb ik een helper die ik dan om de missende producten stuur ook voor mijn bestel muur, zagen en bijlen voor de bomen en schop hakbijlen tnt en dynamiet voor in de mijn.
fijne zondag seizoentjes en Keep Safe.
Cats Rule!

Helena van Troje

25 jul 2021, 21:48

Een heerlijke dag gehad vandaag!
Vlotte heen en terugreis, maar twee serieuze regenbuien gehad, en telkens als wij er niet door moesten.
Mooie gedichten gelezen, mooie installaties en video performances gezien.
Een prachtige tuin rond een akelig kasteel.
Ik zeg nog tegen mijn maatje dat ik aan de tijd moest denken als ik op stage moest.
In de jaren zestig in het ziekenhuis waar vroeger een sanatorium was geweest.
Dat kasteel deed me daar aan denken.
Laat dat toch geen sanatorium geweest zijn zeker tot 1960.
Lekker gegeten voor we naar huis gingen.
Wat doet een vriendelijke bediening toch deugd.
Een heel geslaagde uitstap voor de eerste keer na anderhalf jaar terug in de wereld.

Bekske

26 jul 2021, 06:09

Afbeelding

Afbeelding

Muddy Maddy

26 jul 2021, 07:48

Goede morgen seizoentjes,

mijn bed uitgejaagd door een harde donderknal. Moet niet ver hiervan zijn. vannacht heb ik wat flitsen gezien en het horen rommelen maar ik dacht vanmorgen dat de regering een nieuwe wekker! had laten uittesten.( restje van een droom) Grr. Gimly is in zijn zetel blijven liggen: hij voelt zich niet op zijn gemak. De lichten van de living en salon zijn aan want het is hier erg donker: bijna schemer maar dan met een gele gloed. als ik zoiets zie weet ik dat er een onweder op komst is. Ventje ging proberen toch nog wat te slapen. bij mij gaat dat dan niet. bovendien is het bijna mijn uur van opstaan.
maar dat was toch verschieten zulle. gisteren had ventje een sms naar loverboy gestuurd. Maar 2 overbruggingen. Twee! en dan zo'n drama vooraf! mijn moeder heeft er 5 ( vijf) gehad en nieuwe duracellekes. Jezus kristus op een hooivlot. ( dat is short- order taal die ze in de diners gebruiken in de VS - zou eens moeten opzoeken wat het is maar denk dat het een toast is met spiegelei)
Clive: Is Matice bang van onweder? heeft het ontbijt gesmaakt? ( en wat was er per persoon voorzien?- reden waarom ik dat wil weten is dat onze bistro sinds gisteren ook ontbijt doet)
wie we hier al een tijdje missen is Anjelier. Wilde eend heeft laatst van zich laten horen.
Wel, Helena, zo zie je maar weer. Sanatoria werden in alle vormen gegoten ten minste als er voldoende plaats was voor de patiënten. Kastelen onder meer maar nog andere gebouwen. ik ben wel benieuwd welke toer je gevolgd hebt in de badstad die je aandeed. ( mag ook via pb)
en je batterijtjes zijn weer opgeladen. dat gevoel hadden wij ook na ons etentje met moeder en vriendin 1. Die moet mij vandaag bellen en ventje reserveert dan via zijn gsm en ik betaal want ze heeft het bedrag gestort op mijn rekening dus gaat de reservatie ook op mijn naam moeten. ventje zal moeten zetten dat we op een plaats met een bank moeten zitten wegens mijn rug. die stoelen zitten erg ongemakkelijk. het onweder is opgehouden want Gimly is uit zijn zetel. het gebraadje in de nieuwe oven was lekker maar had 5 min minder gemogen. er was geen afkuis nodig want het gebraad heeft niet gespetterd. denk dat dit alleen is als je kip aan het spit klaar maakt. wat zeker en vast volgende week op de menu staat. Vandaag spek met ei. met zelfgesneden spekblokjes want ventje had een restje meegekregen. Beenhouwer dacht dat we dat konden gebruiken om op de brochettes te steken. maar er zal voorlopig geen bbq weder meer zijn. Morgen is de kapster uit verlof en mag ventje gaan vragen of ze zijn haar wil doen. ik financieer het plaatje. anders krijg ik weer te horen dat er eerst gespaard moet worden en ik wordt daar zooo moe van. ja, hij is zo opgevoed maar dit is toch het uiterste van sparen. ik heb hem al gezegd dat als hij het woord sparen uitspreek ik hem een tok tegen zijn licht geven. ( 'n dok up je lugt, moat- is brugs maar wordt hier ook gebruikt) vannacht iemand horen : vuile m*k*k roepen. ik dacht meteen aan dat incident met zo' anders gekleurd jochie waarvan de vader even later aan de deur van de klager kwam aan bellen met een mes in aanslag. hij zei: deze ongelovige had het recht niet om zijn zoon op te voeden!!! jawadde mijn ratje. 8O ik moet nog het nummer van onze groenten/krantenboer opslaan op mijn gsm. jammer dat hij de zondag gesloten is, hij zou meer klandizie krijgen want je moet op zondag naar de carref. trotten. ik ga eens zoeken of ik een mail kan zenden naar de onze hier in verband met die snoepjes. want ik geloof niet dat wij op Kristus Koning gaan geraken waar Henk zei dat hij ze gehaald had. daar woont mijn schoonmoeder normaal maar nu zit ze veel bij d'r loverboy op zijn appartement. ze durft in huis de trappen niet meer af. die doet ze achterwaarts. moest ik dat hier doen, dan donder ik er toch van, zeker in die draai naar boven.
ik ga naar de noden van Gimly kijken. heeft eten en nu is die aan het miauwen. het is ook nooit wel voor dat beest. te veel verwend zeker? ik ga straks eens kijken wanneer mijn slaapmaskers gaan toekomen want die moesten al binnen zijn. anders mag ik een refund vragen enkel als ze op de uitgetelde nieuwe dag nog niet zijn toegekomen. mijn handschoentjes zonder vingers zijn via ventje besteld dus die moet dan straks de datum doorgeven want ik ken zijn inlogcode niet. ik ben ook niet de persoon die in iemands gsm gaat kijken.
Fijne dag seizoentjes en wordt niet nat en hopelijk heeft niemand schade want het was weer hevig in wallonïe maar langs hier kan het ook gebeuren. tot nu toe slikken de riolen het water. Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

26 jul 2021, 09:00

Afbeelding

Een fijne maandag aan alle seizoentjes :wink:
hier droog momenteel maar wel zware wolken aan de hemel
we zullen wel zien wat er komt..........
Ik ga naar de dokter en zoon gaat mee hij wil wat meer uitleg :)

Helena, fijn dat je een aangename uitstap had
je kan nog nagenieten... zeker als het zolang geleden is

M-M wakker gedonderd, dat zal schrikken geweest zijn
wij hadden gisteravond onweer...

Mijn dochter denkt woensdag langs te komen
hopelijk lukt het deze keer.... afwachten :roll: :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag en tot later :)

Helena van Troje

26 jul 2021, 09:04

MM de badstad staat voor donderdag geprogrammeerd.
We gaan eerst brunchen bij Albrecht en dan naar MuZee en dan freewheelen.
Zien wat de dag ons brengt.
Gisteren zijn we naar Watou geweest dicht bij mammyretro.
En vandaag zal het niets worden
J. is aan het poetsen.
Ik moet alles nog opruimen van gisteren.
Ben veel te moe.

mariajohanna

26 jul 2021, 10:17

Fijne maandag iedereen,

Niet teveel hooi ineens op de vork nemen, M-H, op tijd wat rustig aan..... (Hoor wie het zegt 🙄)
Wij zijn van gisteren middag thuis van verlengd WK zee. Geluk gehad met het weer, geen regen gehad en veel in het zonnetje kunnen gaan wandelen. Hoor bij thuiskomst dat het in De Panne wel goed geregend had.....

Ben toch blij dat ik terug thuis was, geen internet is wel rustig maar je mist het wel, bij momenten......

Ook is manlief ginder onwel geworden en zijn maaltijd moest er uit. Ook het stappen ging niet meer en er was wat paniek. En het was weer ..... weekend. In het WK mag je niets voorhebben want je kan nergens terecht . En als het dan na de spreekuren of als de apotheek dicht is, een noodgeval is, ben je nog eens gehost......
Enfin, heb vanmorgen thuis naar de dokter gebeld voor thuis te komen, hij heeft geen parkeerplaatsen, en als manlief wat ver moet stappen eer hij in de praktijk is, haalt hij het niet en blokkeert..... Misschien moet de medicatie wat aangepast worden, we zien wel.....

En nu wat klaarzetten voor te koken, is straks gemakkelijk als ik het maar op te zetten heb. Nadien kan ik nog wat komen bijlezen 😏

Tot .......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

26 jul 2021, 10:31

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

We hebben inderdaad al een tijdje niets gehoord van Anjelier, hopelijk is daar alles in orde en ook met haar vader.

Muddy Maddy, je kunt daar kiezen uit 3 soorten ontbijt. Maar alles opnoemen wat er op het bord komt , dat is echt teveel, is echt wel een heel uitgebreid ontbijt. Je begint alleszins al met een glaasje sinas en een lekkere cava. En het wordt prachtig geserveerd. Manlief en ik zijn dan na het ontbijt wat gaan wandelen in stad en dan nog iets gaan drinken op een terrasje. En 's avonds hadden we geen van beiden nog zin in een warme maaltijd, dus heeft manlief een boke gegeten en ik een yoghurt. Meer ging er echt niet in. Manlief is dan nog gaan wandelen met Matice terwijl ik mij ging heraan kleden in een outfit die wat huislijker was dan mijn lang kleedje wat ik aanhad en dat manlief gekozen had.

Nu ga ik vetrekken naar ex buurmeisje met de fiets. Heb de nieuwgeborene nog maar 2X gezien.
En morgen moet ik om 09.00H al in het ziekenhuis zijn bij de chirurg voor mijn arm. Het zal geen operatie worden want dat zou de 4° keer zijn, maar dan moet er wel naar een andere oplossing gezocht worden.

Zo, ga mijn regenkleding aandoen, op dit moment is het droog. Maar doe nu al mijn rood regenjasje voor op de fiets aan en neem mijn regenbroek mee, want weet niet of het al dan niet gaat regenen als ik terug naar huis fiets.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een veilige maandag wat het weer betreft, geen schade dus. Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

clive

26 jul 2021, 10:33

@ MJ, heel veel beterschap voor manlief. Doe dadelijk een Led kaarsje aan. Liefs en veel moed.

Oma-C

26 jul 2021, 14:20

Goede middag alle seizoentjes, :wink:

M-J, veel sterkte voor je man.. niet leuk en ja
ik ken dat er is altijd iets in het weekend en dan
is het ellende om een geschikte dokter te vinden
Ik hoop dat het tijdelijk was en snel beter zal zijn... :roll:
Kaars brandt al...

clive een fijn ontbijt gehad, plezant na zo'n lange tijd... :)

Helena, fijn die uitstappen en vooral als je
niet alleen moet gaan :oops: :roll:

Ik hoop ook dat bij anjelierken alles in orde is
en ze misschien wat vakantie heeft...

Terug van de dokter met zoon en heb een afspraak met de
neuroloog voor 31 aug... zien wat het wordt :roll:

Hier een ferme bui gehad, geen gedonder...
nog wat naar de Ol-spelen kijken... :roll:
Groetjes allen en tot......:)