In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

03 aug 2021, 07:33

Bedankt puzzel

Goedemorgen en een fijne dinsdag

jadi

03 aug 2021, 09:00

Afbeelding
Om het een keer in het Frans te zeggen
Bonjour
Wat fris , heldere hemel maar het zwoele zal er ook vandaag er niet bij zijn
En nu schoenen aan en op bezoek bij mijn schoonmoeder
Eind deze maand komt ze 96j.
Fijne dag aan allen
toeteloe
menu: koude schotel ik met restje kip , ventje met tonijn
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

03 aug 2021, 09:05

Afbeelding

grootjegerda

03 aug 2021, 09:50

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding
Bert

03 aug 2021, 11:14

Hey leuterkes,

ben aan een koffie toe....
Ik kom juist van de kapper. Haartjes en baard terug mooi ingekort want het was nodig.
Ik mag terug op straat komen zonder dat ze gaan denken dat ik uit de zoo ben weggelopen.
Heb een goede band met de kapper want we kennen elkaar al lang en nu ik er zo over nadenk, eigenlijk roddelen wij nooit over iemand. Mensen zeggen dat een kapsalon een roddeltent is, maar bij ons dus niet.
Wij zijn altijd bezig over vroeger, over auto's, over brommers, enz....
Koffie is bijna uit, en zo zonder koekje is het ook maar simpeltjes hé. Maar ja, geen of toch zo weinig mogelijk suikers. Orders van de dokter.

zonnebloemetje

03 aug 2021, 11:38

halloooo een goeie morgen allemaal

tis hier droog en het zonnetje doet al van deze morgen vroeg haar best en tis zelfs al warm buiten
wij hebben zojuist onze koffie gedronken en dat smaakte weer hé
ik weet nog niet wat ik vandaag nog zal doen want dat hangt er van af hoe ik me voel want gisteren had ik gans de dag buikpijn en vandaag is dat voorlopig toch ietske beter maar nog niet echt goed
dus ik zal wel zien en zeker op tijd mijn medicatie innemen zodat het nog beter word
en vandaag gaan we ook niet naar de Colruyt zoals elke week want ik voel mij nog niet goed genoeg maar morgen zal ik mij hopelijk al beter voelen om boodschappen te doen

marietteke wat een leuke foto van de zusjes en doe maar eens de groetjes aan Rozetteke
en jullie zien er alletwee nog jonger uit dan jullie leeftijd hoor , maar dat zal in de genen zitten zeker

mama-inge dat begint er al op te lijken hoor en het eindresultaat zal waarschijnlijk wel mooi zijn

puzzel halloooo

jadi op bezoek in het rusthuis , en weet je dat mijn ventje nadat mijn schoonmoeder daar al meer dan een jaar is nu nog steeds niet op bezoek mag , maar daar in hun residentie willen ze volgens ons geen pottenkijkers en ze hebben niet graag dat er bezoek komt en die corona komt hen nu natuurlijk goed uit om het bezoek buiten te houden

Bekske hopelijk niet teveel pijn vandaag

gerda ook al aan de koffie van deze morgen awel 's morgens drink ik nooit koffie bij mijn ontbijt omdat mijn maag daar niet tegen kan als ik nuchter ben maar halverwege de voormiddag smaakt een koffietje echt goed

Bertje weer een proper kapsel om de maand in te zetten en das waar wat jij zegt dat er in de meeste kapsalons serieus geroddeld word
en hopelijk heeft je koffie toch gesmaakt zonder koekje , en misschien eens koekjes zonder suiker kopen voor diabetici en die zijn ook lekker hoor

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een fijne dinsdag verder

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

03 aug 2021, 12:21

Goedemiddag allemaal ,

Z'bloemeke beterschap met je buik hoor .
Zo te horen is dat wel een raar rusthuis hoor waar jouw schoonmoeder zit .

Bertje kan weer mooi voor de dag komen .

Marietteke , leuke foto van jou en jouw zussen .

Jadi , 96 jouw schoonmoeder . Wat een leeftijd !

Inge , de boomhut gaat mooi worden .

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
Z'bloemeke , Thijli, mama-inge en Bekske een hele fijne middag nog

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

03 aug 2021, 15:47

zonnebloemetje schreef:
03 aug 2021, 11:38

jadi op bezoek in het rusthuis , en weet je dat mijn ventje nadat mijn schoonmoeder daar al meer dan een jaar is nu nog steeds niet op bezoek mag , maar daar in hun residentie willen ze volgens ons geen pottenkijkers en ze hebben niet graag dat er bezoek komt en die corona komt hen nu natuurlijk goed uit om het bezoek buiten te houden
daaaaaag

Afbeelding
Zonnebloemetje wij mogen al een tijdje terug op de kamer met twee als het van dezelfde bubbel is. Wel nog HAM = handen ontsmetten- afstand houden - mondmasker aan
Ook telkens registreren via pc.(terplaatse)
In het restaurant mogen we ook binnen. Net zoals in de andere restaurants. Met mondkapje aan eens gezeten mag het af. Wel eigen bubbel aan één tafel
*Ik vind dit echt wel onmenselijk van die residentie. Ze kunnen veilige coronamaatregelen treffen. Het is zelfs van de overheid gezegd geweest dat het mocht.

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

03 aug 2021, 17:15

hallooooo een goeie zonnige namiddag iedereen

An bedankt hoor en hopelijk werkt die antibiotica rap
en tis daar inderdaad een raar rusthuis maar mijn schoonmoeder heeft zelf geregeld dat ze naar daar kon en nu wil ze daar weer weg maar die vlieger gaat niet op

jadi wat de overheid zegt daar trekken ze zich niks van aan want tis daar een privé rusthuis en ze maken daar hun eigen regeltjes en alles moet daar door de bewoners betaald worden zoals bv als je gordijnen of overgordijnen aan het venster van je kamer wil dan moet de familie daar zelf voor zorgen en ook zelf betalen en je moet ook zelf je eigen beddegoed zoals lakens en dekens meedoen en die natuurlijk ook zelf wassen en zelf je eigen meubels meenemen zoals kasten een tafel en stoelen en zetels en een tv met tv kast en verlichting ( luster ) want ze hebben daar zelfs nog geen zetel voor iemand die er toevallig geen heeft en zo kan ik nog een tijdje doorgaan
en tis er nochtans niet goedkoop hoor
en mijn ventje heeft 1x op de kamer gemogen toen zijn vader een tijdje geleden heel ziek was en ze toen dachten dat hij zou overlijden en het moest 's avonds laat zijn want niemand mocht hem zien werd er gezegd , maar soit tis er een echt apenkot

allé ik ben er mee weg sè

daaaaaaag

Afbeelding

puzzel

04 aug 2021, 06:14

GDM

mama-inge

04 aug 2021, 06:38

Goedemorgen en een fijne woensdag
Beetje vroeg wakker en kon niet meer slapen
Ik ga straks boodschappen doen
Bert

04 aug 2021, 07:44

Goede morgen,

wij staan in de startblokken, klaar om te vertrekken.
Voor het eerst sinds Corona gaan we nog even een stapje in de wereld zetten.
Richting kust, een beetje genieten van de zeelucht en een lekker visje gaan eten in een
visrestaurant.
Al ben ik niet zo'n grote vis eter, af en toe kan dat toch wel eens smaken als het lekker klaargemaakt is.
We zijn van plan om eens naar Nieuwpoort te rijden, daar zijn we nog maar een paar keer geweest.
Na de middag zakken we zoals altijd af naar Brugge die schone en tegen de avond terug naar onze casa.
Mijn geboorte provincie trekt me nog steeds aan. Ook al ben ik er "weggehaald" toen ik nog een kleine uk was.
Mijn ouders moesten verhuizen door het werk van vader. En dit verschillende keren.
Haha, wat ik altijd zo onnozel vind aan zee.......iedereen zit in het water en als het begint te regenen lopen ze allemaal om ergens te gaan schuilen. 🤣🤣🤣
Die zijn toch nat???? Waarom dan gaan schuilen???
Allé, tot vanavond dan maar. Hopelijk blijft het droog ginder.

Bekske

04 aug 2021, 08:23

Afbeelding

grootjegerda

04 aug 2021, 09:58

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

04 aug 2021, 11:57

halloooo een goeie middag iedereen

deze voormiddag boodschappen gedaan
en nu het middageten klaar maken

voor iedereen straks SMAKELIJK

daaaaaaag

Afbeelding