In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

05 aug 2021, 09:57

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige dag
vandaag, ik hoop dat het in de kliniek ook allemaal
goed verloopt voor de ingrepen van clive en de man van M-J :roll:
Ik brand een kaars voor een goede afloop :roll: van beiden

M-M hier in de apotheek is het ook altijd zo dat een product
niet beschikbaar is en dat ik dan terug moet gaan :oops:
ze hebben van alles nog heel weinig in voorraad
omdat het gevraagde dan in de loop van de dag geleverd wordt :oops:
Dat je dan nog eens moet gaan is goed voor de beweging... :roll:
en mijn mondmaskers koop in in 50st verpakking bij Colr***
daar zijn ze 't goedkoopste, 't is maar een tip hoor...

Helena en anjelierken wilde eend, allen een fijne donderdag
de vuilkar is weer onderweg dan zijn de zakken en papier
ook weer opgeruimd...
Groetjes en sterkte aan wie het nodig heeft...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 aug 2021, 12:34

Hopelijk verlopen de ingrepen naar wens.
Ben al terug van de dokter: voorschriftjes, plus bloeddruk, plus een kar van de Carrefour vol klachten en klachtjes. Heb ik in mijn prille jeugd kilo's kinine moeten slikken, krijg ik dat nu opnieuw voorgeschreven tegen spierpijn en krampen. Gezien magnesium serieuze diarree tot gevolg heeft moet ik daar niet aan beginnen.
Hoeft niet altijd genomen, maar zou moeten helpen.Schijnt dat ik nogal met dezelfde klachten bij haar gekomen ben. Dat is toen ook vanzelf overgegaan.
Gisteren dia's gekeken op zo een viewer, zodat ik niet de hele projectie rimram moet installeren.
Er is duidelijk een hiaat in mijn herinneringen. Raar dia's van ons vader, zijn er niet veel van. Ons moeder die is overal met een schort in de keuken terug te vinden. Mijn grootvader is meestal op het veld bezig. Dia's met de aardappeloogst, de aspergeplanten, creepy mistige landschappen, en de gebruikelijke katten, honden, paarden, geiten, hertjes, bergen, rivieren, kerken en kapelletjes van op reis...En ons kinderen, haar kleinkinderen.
Ik ben nog eventjes bezig, maar ik heb toch al een deel geëlimineerd. Mijn nazaten zullen zeker al die bergen en beekjes en rivieren niet bewaren.
Ook al naar de bib geweest. De apotheek zal voor na de regen zijn.

Nog een fijne dag allemaal.

Oma-C

05 aug 2021, 20:48

Afbeelding

na een zonnige dag zonder regen een goeie
nacht gewenst met een deugddoende slaap...
Slaapwel en tot morgen... :wink:

anjelierken

05 aug 2021, 20:59

Hallo iedereen,

Ik hoop ook dat de ingrepen goed geslaagd zijn.
Ik denk dat Clive vanavond al naar huis mocht, als alles oké was.

Het valt me op dat minder en minder mensen hun kar nog ontsmetten tijdens het winkelen.Deze ochtend ook, ik was de enige die het deed.Ik zeg dat zo toevallig tegen een medewerker, zegt die ; " heb je alle 2 je spuiten al gehad?", ik "ja", hij " dan zal het geen kwaad meer kunnen" 8O 8O .Ja, hallo, ik blijf toch voorzichtig, 2 spuiten of niet.

Deze namiddag boven gepoetst.Was ook nodig.Zit een beetje achter met mijn werk .Die week met ukkemeisje 2 zit daar voor iets tussen :D .

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

05 aug 2021, 21:59

Goede avond, dames,
Het is al laat, maar heb nog bezoek gehad nadat ik thuis was van het ziekenhuis, kon dus niet eerder.....

Een 'update' dus : manlief heeft maandag dus in ziekenhuis een doktersbezoek gedaan en die mens zei direct dat hij geel zag (wat ook zo was) en dat hij absoluut niet meer naar huis mocht. Direct naar spoed en die arts heeft alles vlug kunnen regelen zodat manlief vlug een kamer had. Doordat hij zware medicatie nam voor het flubit, dat hij had, kon men niets doen direct en daarmee was de ingreep voor vandaag gepland. Ik zou het fijn gevonden hebben moest men me verwittigd hebben wanneer hij ging geholpen worden, nu zat ik daar van 14 u en hij is naar de kamer gebracht om 16.45 u. Ze waren, naar het schijnt, om 13 u al aan hem bezig. Knap lang dus, wat de professor ook zei, het ging niet zo vlot als gehoopt. De techniek bestaat er nu in dat de steentjes langs de neus er uit gehaald worden, dus niet meer met een snede. Er is ook gebleken dat manlief 3 maagzweren heeft, dat zou ook een probleem geweest zijn voor een correcte ingreep. Dit alles volgens de professor. Dat was een jonge gast, chapeau af hoor, je moet het maar doen allemaal.....
De techniek maakt zo'n vooruitgang dat eventuele toekomstige darmoperaties, later misschien gewoon door de oren kunnen gebeuren ! Dit is een grapje natuurlijk ! Ik zie het al gebeuren.... 😆
Als manlief zijn bloed morgen goed is, komt de thuiskomst nabij, laat ons hopen.....

Er is wel een spijtig voorval gebeurd....
Hij lag op een kamer van 2 personen en zijn 'medebewoner' mocht de tweede dag dat manlief daar was, naar huis. De kamer werd gepoetst en was vlug terug bewoond. Die mens moest wel altijd heel hard hoesten en hij verontschuldigde zich daar ook voor, wat ik afwimpelde als 'dat geeft niet, hoor....
Daarstraks, toen ik op de kamer kwam, was dat bed leeg en was volledig gepoetst terug. Toen manlief terug kwam zei hij dat die man 's nachts, rond 3 u gestorven was....
Bleek dat hij kanker had, stadium 4, en dat er niets meer kon aan gedaan worden....
Hopelijk heeft manlief daar deze keer geen nachtmerries over, het is de tweede keer dat zoiets gebeurde, hij was toen geopereerd aan de darmen.....
Hij heeft daar flink van geweten toen......

En nu ga ik nog even rustig tv kijken, kan nu nog niet slapen, nog teveel 'muizenissen' ..... 🤔

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.

Morgen ga ik alles deftig bijlezen.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro

06 aug 2021, 07:08

Goedemorgen iedereen, voor de verandering weer regen,
Het is vrijdag en markt, ,enfin,kontent
Dat ik mijn rondje fietsen heb gedaan gisteren
En gewandeld

Mj , jou verhaal doet me denken toen mijn sch vader in het ziekenhuis lag
Fijne dag vandaag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

06 aug 2021, 07:09

Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

06 aug 2021, 07:41

Afbeelding

Oma-C

06 aug 2021, 09:07

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
hier een beetje zon maar we hebben
vannacht zo te zien aan de plassen
op de platte daken toch redelijk wat regen gehad :roll:
als het dan overdag mooi is is dat fijn...

anjelierken, ja kindjes bijhouden houdt je ook
van je dagelijkse taken weg hé, maar het gaat niet lopen :lol:
Ik zie dat hier ook ... mensen die hun winkelkar
niet meer ontsmetten, ik doe het zolang het kan
en met een masker op, het beest is nog te wispelturig
en ik wil geen besmetting ook al heb ik 2 prikken gehad.. :roll:

M-J wat een verhaal zo gaat het in ziekenhuizen
tegenwoordig ... weinig plaatsen dan worden
stervende mensen op gewone kamers bij de
zieken gelegd, ik hoop dat jouw man er geen
trauma aan overhoudt :oops: en dat hij spoedig
beter wordt :wink:

Dag Bekske, je hebt weer werk gemaakt van je plaatje :lol:

mammyretro goed gewandeld en gefietst
fijn dat je dat allemaal nog kan... :wink:

Ik hoop dat bij clive de operatie ook goed verlopen is
en dat ze stilletjes aan haar revalidatie kan beginnen
het poetswerk gaat niet lopen... :oops: :roll:
veel sterkte ook...

Alle seizoentjes een fijne vrijdag en hou het veilig...

Muddy Maddy

06 aug 2021, 09:56

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren zijn de boodschappen gehaald en ventje zag buurvrouw buiten staan. ze zei dat er voorlopig geen geklop of geklief meer zal zijn want nu zijn de muren bepleisterd en dat moet drogen. dan moeten ze chappe gieten en dan pas de kasten ophangen enz. Gisteren was er hier iemand voor de dampkap. Hij heeft die komen leveren en ik denk dat hij hem ook aangesloten heeft of toch gedeeltelijk. Ze heeft beneden nog een klein(er) keukentje. Ook hun woonst was vroeger in twee gedeeld. bij mij hadden de beneden bewoners nog de zolder en de "love" room. om de bejaarde bewoonster niet te storen lag er tapijt naar de zolder maar dat heeft ventje allemaal afgetrokken en eruit gegooid. het zag er niet echt veel belopen uit. Toen ik eens een tijd geleden een taxi liet komen, bleek dat de taxichauffeur hier gewoond te hebben met zijn ex- vrouw, die de ex- vrouw is van buurman. hij vertelde dat ze in de tijd heel veel moeite hadden om de bejaarde vrouw buiten te krijgen. mocht ik geen afspraak gehad hebben ik had hem opgedragen nog een blokje om te rijden om nog meer informatie te verkrijgen. :wink:
Ben ik gisteren op messenger om mijn bevestiging van de bistro na te kijken zie ik dat ventjes jongste nichtje op mijn messenger zit, dus dat betekende dat ze mijn vriendschapsverzoek had toegestaan. ik stuurde een "Hoi" en het blijkt dat we een gezamelijke intresse hebben: crimethrillers! Ze zei een berichtje te sturen als ze nog een goed crime thriller vindt. Bon, dat is dus een heel verschil met dat nukkig kind op de 76 verjaardag van schoonmoeder waar we ook het lief van Neef zagen. Ander nichtje was toen nog aan het daten met wat nu haar man is.
ging gisteren kaartjes maken maar ik kreeg weer hoofdpijn, te wijten aan mijn nek. Dus gaan liggen en dan 'de vrouw en de weduwe' uitgelezen. boven ligt' de vakantie' en die is veelbelovend al heb ik al door wie de dader is. Vandaag koolvis met spek in de oven en ga nu de mosterd eens achterwege laten. ik ga ook 5 min op 't einde de bovengrill in werking stellen om het spek een korstje te geven. als voorgerecht heb ik wulken op brusselse wijze.
ventjes collega wil komen koffiekletsen. dat kan alleen maar op woensdag en vrijdag. maandag moet ik voor de prik en ik weet niet hoe ik me de dinsdag ga voelen. Donderdag komt P.
We gaan zien of dat nu verschil uitmaakt voor ons stressbeest.
de frituur gaat twee weken in verlof. dus kunnen we op die dag chinees gaan halen, alleen de soep wel te verstaan want dat is voor ventje eten en drinken vind hij. of er nog een kippesateetje bij nemen. dat is voldoende als we 's middags boterhammen gegeten hebben. ( afhankelijk of P. gekomen is )
Ik neem nu pittabroodjes en ventje klaagt niet meer dat het op zijn maag blijft liggen. je mag ze wel niet te lang laten afkoelen want dan worden ze hard. en er bij blijven want mijn broodrooster heeft een eigen willetje.
MJ: Goed dat de operatie wel verlopen is en langs de neus dan nog! dan moeten ze mij zeker algemene verdoving geven! Jammer dat je man zijn kamergenoot overleden is en dat dit reeds de tweede keer is dat dit gebeurt. maagzweren zullen dan inderdaad de operatie verhinderd hebben, maar niet onmogelijk gemaakt zodat de galstenen verwijderd konden worden. Dat geel zien heeft te maken met de lever en de pancreas. bij mij vroegen ze dat keer op keer of ik niet geel had gezien als ik opgenomen werd voor pancreatitis. neen. Gal is geel en als dat in de bloedstroom terecht kan door de open maagzweren zie je inderdaad geel. Sorry voor mijn dokterspraatje.
Anjelier: ik heb eens een filmpje gezien op U-tube waar je in close-up ziet hoe een kip een ei legt. vandaar dat gekakel als ze leggen want amai... Ventje ontsmet zijn handen eerst en dan een tweede keer en pakt dan zonder drogen die kar in zijn handen, hij heeft ook zijn twee prikken gehad. 't is te zien hoe dik de alcoholgel of het ontsmettingsmiddel is. ik moet nog eens binnen springen in het zonnehuis voor een alcoholgel. die ruikt lekkerder. de tube in mijn sjakos wordt na een tijdje gebruik "plakkerig". komt wel van de apotheek.
Hier is het bewolkt en verwachten we nog regen. vannacht om 12 uur is het ook begonnen regenen. het licht was net uit. Ook morgen en overmorgen krijgen we regen. gelukkig is de bistro niet ver. gisteren een beetje problemen gehad met de droogkast. ventje kreeg de lakens niet droog want die zaten in de hoeslaken. mijn fleeces voor op bed waren nog licht vochtig maar tegen dat ik naar bed ging waren ze droog. we zouden best Gimly een nieuwe fleece geven voor in zijn zetel maar die moet dan eerst in de droogkast om het meeste haar te verwijderen. of een opzet stukje voor de stofzuiger gebruiken. we zullen zien want er moet vandaag gestofzuigd worden.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

06 aug 2021, 10:51

MM goede raad van tante Kaat (MH) Om poezenhaar van een fleece dekentje te verwijderen gebruik ik een aftrekker voor de ramen te zemen. Ongelooflijk wat daarmee afkomt aan haren.Een tip van de jongste.

Ongelooflijk goed geslapen vannacht. Ik was om welke reden dan ook doodmoe gisteren.
Na mijn uitje naar dokter en bib niet veel meer gedaan dan een in één trek een boek uitgelezen.
"De Genezer" van Toni Coppers. Met die poes in huis die om half elf begint te zagen dat ze wil gaan slapen ben ik weer veel vroeger in bed dan anders.

Vandaag toch maar aan de strijk beginnen.

Hier heeft het gisteren in de namiddag serieus gegoten.

Morgen bbq met de schoonfamilie. Op één na heb ik die al van voor de lockdown niet meer gezien.
Jawel op de gedenkenismis van vriendin van schoonbroer, maar ja in de mis ga je niet "lameren" hé.
Taxi S&B (schoonzus die achter d hoek woont) heeft al de afspraak gemaakt om me te komen halen.

Als het een beetje over blijft zou ik toch graag het gras maaien.
Gazon ziet in elk geval groen dit jaar...

In de hoop dat de zieken goed genezen en de anderen gezond blijven groet ik jullie allen.

clive

06 aug 2021, 13:00

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Operatie zou gelukt moeten zijn. Maar mijn rechterarm is volledig ingepakt met verband en een schelp van schouder tot en met mijn hand. Typen is dus heel moeilijk, dus niet ongerust zijn als ik een tijdje niet op het forum kom.

HVT: prettige vakantie

MJ, heel veel beterschap voor manlief.

En dank je aan de afzenders voor de mooie kaartjes die ik al mocht ontvangen.

Knuffel en veel liefs voor iedereen en tot ziens.

Oma-C

06 aug 2021, 14:34

Afbeelding

Heel veel sterkte aan clive en hopelijk ook
voor de man van M-J... hou moed...
rusten is ook genezen hé.... heel belangrijk!!

Helena een fijne bbq en vakantie verder... poes houdt
ook van routine :wink: :lol:
Poezenhaar kan ook met een rubber handschoen
wegwrijven, maar een rubber aftrekkertje gaat beter... :lol:
en ja die lockdown heeft ons veel afgenomen... :oops: :roll:

Allen nog een fijne dag, groetjes allen en tot later :)

anjelierken

06 aug 2021, 21:28

Hallo iedereen,

MJ: ik wens je man veel beterschap en dat hij vlug naar huis mag.En galstenen verwijderen via de neus, de geneeskunde staat niet stil.Had daar nog nooit van gehoord.Deze techniek zal wel het genezingsproces versnellen.

Clive: ik wens je ook veel beterschap.Genoeg rusten en alles komt in orde.

Deze avond de rest gegeten van een zomers hutsepotje.Dit recept stond ooit eens in Libelle, en in de zomer wordt het hier altijd eens gemaakt.Recept: de spekblokjes bruin bakken in een beetje boter, doe daar uienringen ( genoeg) bij en laat stoven.Daarna blokjes verse tomaten( 6) en blokjes courgettes.Kruiden met peper en zout en paprikapoeder.Laat dit alles 10 minuten goed stoven tot de groenten zacht zijn.Op het laatst blokjes gekookte aardappelen bijvoegen en alles nog eens goed laten opwarmen.De volgende dag smaakt het nog beter.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

06 aug 2021, 21:47

Heel veel moed en beterschap aan Clive en MJ en echtgenoot .
Ook aan de andere seizoentjes met pijn en ongemakken .
Een goede nacht voor iedereen .