Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

04 aug 2021, 08:53

goeie morgen allemaal
ik duim voor jou Corry

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

04 aug 2021, 09:34

Zaterdagnamiddag was leuk met onze reisvrienden sinds 2000 uit Dadizele. Het was een prettig weerzien na anderhalf jaar : Corona's schuld natuurlijk.
Zondagmorgen tourke gedaan, steendood in Gits sinds de sluiting van onze Carrefour! Vroeger was er hier veel volk op zondagmorgen want onze enige winkel was open en er volgden daar talrijke vriendentreffen!
Maandag alweer heel wat gedoe om aan een Belbus te raken, lang gemaild tot ik opgaf en belde: ik kon 's morgens alleen om 8u of 9u30 mee. Om 11u terugkeren ging wel en reserveerde ik dus.
Ik stond vroeg op en ging toch met de Lijnbus van 8u vertrekken. Groot was mijn verwondering toen ik de hoek omdraaide en er toch een Belbus op me wachtte. Ik verstond er niets meer van tot ik weer thuis op mijn PC een mail ontdekte die me 's morgens om 5.54u werd doorgemaild maar ik had 's morgens niet meer naar mijn PC gekeken! Ik heb hen wel bedankt voor de moeite maar dat loopt toch mank. Toeval dat ik zo vroeg de Lijnbus wilde nemen anders stond die chauffeur daar te wachten op mij en ik kon er niets aan doen!
Op de markt : dikke hondshaai gekocht aan 5.95€ de kilo, slibtongetjes met de graten er nog in, die vind ik lekker, rode zalm voor Christa en vanmiddag eet ik rogge met verse spinazie. Ook 1 kg garnalen dus heel de namiddag (2u) pellen want het waren kleintjes maar oh zo lekker!
Ja ze zijn rapper opgegeten dan gepeld hé maar ja der kan niets aan die smaak hé, als kind moesten wij wel leren pellen, er werd een portie ongepelde voor uw neus gelegd en als je niet leerde pellen kon je geen eten.
Deze van gisteren waren wel goeie maar zo’n kleintjes om te pellen, 14,95€ de kilo, in september zullen ze nog wel groter en goedkoper komen!
Deze namiddag moet ik naar de oogarts op controle dus ga ik nog een beetje werken!

Ik wens Corry een geslaagde operatie en een spoedig herstel!
Ivette

vera-maria

04 aug 2021, 09:42

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt de zon in de living yeh, gisteren is het ook droog gebleven en voorlopig ziet het er buiten ook goed uit!
Hopelijk regent het morgen ook niet want dan ga ik met de trein naar mijn vriendin die in Koksijde woont, heb haar door Corona 2 jaar niet gezien!
Mijn wederhelft blijft die dag thuis met Elise en samen zullen zij er ook wel een mooie dag van maken!
En Corry is nu al in de kliniek voor haar knie, en laten we hopen dat alles heel voorspoedig verloopt!
Rita houdt vakantie aan de Moezel, mooie streek daar en het weer zit voorlopig ook mee denk ik!
Yvette roggevleugel eet ik ook graag, en ik koop ook alleen maar garnalen die ik zelf pel!
Heb nog een foto mee van zondag toen de zoon en zijn gezin gingen wandelen…
Afbeelding
Nu ga ik richting badkamer, wens jullie nog een aangename woensdag daag…
You only have one life...live it!

meme-rietje

05 aug 2021, 08:36

goeie morgen iedereen
boodschappen dag vandaag

Afbeelding

Ivette

05 aug 2021, 15:51

Jadi ik denk dat het café van JP Coopman op het stationsplein was.
Die bakkerij was Java, wij gingen daar koffie drinken met 4 na de markt tot ze er mee ophielden omdat men niet meer mocht parkeren aan het station, toen verhuisden we naar de Koornbloem. Intussen blijf ik nog alleen over, de andere zijn gestorven.
Inderdaad, raar weer niet warm, weinig zon, ze geeft veel warmte als ze uitkomt maar dat is niet zo vaak...
Wel supercontent met onze 2 nieuwe gouden medailles, toch schitterend al die hockeyspelers die luidkeels de Brabançonne meezongen!
Ivette

meme-rietje

06 aug 2021, 09:25

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ritavdm

06 aug 2021, 13:39

Hello lieve dames en heren (??)

Nee 'k ben jullie niet vergeten.
Hoe zou dat kunnen ????
'k was gewoon enkele dagen op stap of juister op wiel
en je weet als ik op vakantie ga gebruik ik zo weinig mogelijk sociale media, ff afkicken :wink:

'k heb wel aan jullie gedacht hoor vooral aan Corry en Stafke dan .
Is er al enig nieuws ?
Ik ga er van uit geen nieuws = goed nieuws.
Laten we het daar maar bij houden.

Wij waren op Moezelavontuur.
Ja avonturen was het wel een beetje daar zorgen de weergoden voor die ons niet altijd welgezind waren maar we hebben het niet aan ons hartje laten komen en hebben toch elke dag gefietst... 35 + 73 + 91 + 64 km.
Nu heb ik natuurlijk een hele valies natte, vuile spullen mee maar ook een goed opgeladen batterij, nee niet die van de fiets maar die van mezelf .

Fotootjes volgen !
Oud maar niet Out

Ritavdm

06 aug 2021, 19:34

Goeieavond

Grootste deel van de was is weggewerkt; frigo en kast zijn weer gevuld...
alles onder controle :wink:

Tijd om jullie effen te laten meegenieten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

07 aug 2021, 04:53

Goede vroege morgen
Alles goed met me, heb de pijn van de eerst dagen met nodige medicatie kunnen doorstaan.
Moest vrijdag naar revalidatie gebracht worden , dag na ingreep stonden ze daar om mij op te halen. Alles wat uit mijn valies er terug in, maar wat juist ? Heb aanwijzingen geven, nog aangedrongen om bepaalde stukken ook mee te nemen. Was totaal van melk.
Daar dan aangekomen, wiste van mijn verblijf niets, ook de kamer alleen was niet doorgegeven, heb een half uur op de gang gelegen tot ze eindelijk de knoop doorhakte en me op een kamer met twee dropte.
De sociale dienst welke deze afspraken regelde had me twee dagen voordien opgebeld dat alles geregeld en ik was de bewuste kamer kreeg.
Het gevolg zodra er een kamer alleen vrijkomt is die voor mij.
Weet niet wat ik ga doen als het zover is, de dame valt best mee waarmee ik samen lig.
Door omstandigheden gebruikt ze toilet en badkamer niet, was voor mij heel belangrijk daar mijn privé te hebben.

Kleinzoon is gisteren op bezoek geweest, was eindelijk van de misselijkheid vanaf, heb gal overgeven , misselijk geweest een aankomende hypo gehad door inspanningen. Eindelijk na aandringen gaven ze zoetstof, gisteravond voor het eerst twee beschuitjes gegeten.

Na een kinderbed zeiden we vroeger nooit meer.maar dit duurde niet lang.
Nu sta ik voor een tweede ingreep waarvan de knie ook kapot is. zal met een klein hartje gebeuren en de nodige tijd er laten overgaan,

Tot zover mijn vroege vogel opwachting.
Draai nog maar even lekker om.

Vandaag komt mijn ventje op bezoek, wordt door kleinzoon gebracht, mag maar één iemand per dag een uurtje komen, wel afwisselend.

Tot later ga nog proberen wat te slapen, moet op mijn rug liggen, niet de beste houding.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

07 aug 2021, 09:07

Goede morgen allemaal!
Corry, wat fijn dat je hier je opwachting komt maken! Gelukkig valt die mevrouw mee op je kamer, en eerlijk zou ook niet graag toilet en badkamer delen! Wens je alvast een heel spoedig herstel en ben benieuwd hoe Staf nu zijn plan trekt!
Ik ben donderdag naar mijn vriendin geweest met de trein naar Koksijde, hebben een grote wandeling gemaakt en zijn ‘s middags iets gaan eten in De panne, er loopt daar veel marginaal volk en de meesten zijn Fransen!
In de namiddag zijn we naar Oostduinkerke geweest en daar loopt er heel ander volk, we zijn daar iets gaan drinken op de dijk in “De zoete zonde”, en wie liep er daar op de dijk…Omadina en net als ik dacht ik ga goeiedag zeggen zag ik haar niet meer.
De buurvrouw is jarig vandaag en ze geeft een feestje…
Ik ga in bad, wens jullie allen nog een heel fijn weekend, daag…
You only have one life...live it!

meme-rietje

07 aug 2021, 09:12

goeie morgen allemaal
Corry knuffeltje
Rietjes mooie foto's
hallo veve

Afbeelding

omadina

07 aug 2021, 09:26

Hallo,

Ben hier "eindelijk" weer binnen geraakt, moest me eerst terug aanmelden , enz... ik begrijp niet na al die jaren dat ik hier niet meer binnen kon... ik kon wel alles lezen maar niet antwoorden.
Enfin, heb ondertussen meegeleefd met jullie allemaal !
Corry, hoop dat het ergste voorbij is, en je nu in alle kalmte kan revalideren ! Laat je maar goed verzorgen, alles komt wel goed ! Ik denk ook aan Staf,maar die zal ook wel goed verzorgd worden.

Yvette, proficiat hoor, zo alleen 2 kg garnalen pellen, ik zou het echt niet zien zitten, ja heb het ook nooit geleerd van jongs af.... maar niks lekkerder dan vers gepelde garnalen, het water komt ervan in je mond. Ja, het openbaar vervoer, niet altijd gemakkelijk, maar je bent toch op de markt geraakt.

Ritavdm, de moeselstreek, heel mooi, dank voor je mooie foto's ! ja, dat weer moeten we erbij nemen, al mogen we hier aan zee niet echt klagen, gisteren was er wel veel wind, een zonnebril was nodig om je ogen te beschermen tegen het opstuivende zand. Maar ik wandel toch graag op het strand, dan liefst op het natte zand dicht bij zee, of eens met blote voeten in het water !

Vera, naar Koksijde gekomen, met de trein van Tielt, een hele onderneming hé, en het station in Koksijde is ver van zee, je vriendin is je zeker komen afhalen, anders moet je ook nog een bus van de lijn nemen...

Ondertussen zijn de twee dochters en hun gezinnetje weer in Belgie. De jongste sinds gisteren, die was twee weken in het zuiden van Frankrijk, die gaan altijd kamperen. Ze hebben het heel goed gesteld.

Het ziet er hier mooi weer uit, dus straks naar buiten ! Het tennistornooi gaat hier weer door, het is nu al een 25.000 Euro tornooi, er is een graveltornooi aangelegd in "de put", dat is het plein voor het gemeentehuis. Ik zal zeker eens gaan kijken. Er wordt getraind op de terreinen van de club.

Hou jullie allemaal goed, en hopelijk kan ik volgende keer gemakkelijk binnen hier ... omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

omadina

07 aug 2021, 09:32

Oei, Vera, inderdaad, ik ben eergisteren met de fiets naar Oostduinkerke geweest. Was eerst naar de Tiptop tennisclub geweest, daar heb ik nog gespeeld, en ken er nog mensen. Ik dacht ga toch eens naar de dijk.... hoe jammer dat we elkaar niet gesproken hebben..... ik heb dan nog een wijntje gedronken in "Miles", ik vind Oostduinkerke ook mooi, en de mensen die er komen zijn vriendelijk ! Een volgende keer laat je iets weten hé !
groetjes omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

07 aug 2021, 10:33

Goeie morgen

Corry, het ergste is voorbij vanaf nu kan het alleen maar beter worden; courrage :wink: en goed doen wat de kine zegt, niet stoer willen doen :wink:

Ja Veve als je aan zee bent kun je oma-dina weleens zien wandelen, is mij al een paar keer overkomen.
De populatie in de verschillende badsteden is inderdaad zeer verschillend hé.

Yvette, 'k weet dat jij grote voorstander bent van De Meibloem en inderdaad ik moet het beamen, ze zijn begaan met hun klanten en alles is goed geregeld en Tom een prima chauffeur.

Nu vlug een laatste beetje strijk wegwerken en dan voor de rest vd dag genieten van zon of regen :roll: ; we zien wel.
Oud maar niet Out

meme-rietje

08 aug 2021, 09:03

goeie zondag iedereen
ik ga nu een lekkere koffiekoek eten met een tasje lekkere koffie
smakelijk iedereen :D

Afbeelding