In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

07 aug 2021, 08:25

Afbeelding

Muddy Maddy

07 aug 2021, 08:41

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb tot mijn verbazing nadat ventje het licht uitdeed toch goed geslapen. dacht met muizenissen te zitten. om 7 u 30 wakker geworden om het toilet te gebruiken en ik heb weer last van een wimper in mijn oog. die korte kraken af. het zelfde met de nagels, die kan ik nooit lang "lang" houden. op een gegeven moment plooien die dubbel en kraken af. of brokkelen af. ik heb eens een keer van die valse plaknagels geprobeerd maar je ziet het verschil tussen die en mijn echte nagels. gelnagels zijn geen optie en ook niet voor 1 keer. ik gebruik wel zo'n speciale nagellak die doorzichtig is maar veel helpen doet het niet. ik heb beest zijn eerste ochtendmaal gegeven. zijn teljoor was leeg. En, hij is aanzijn dolle cross door het huis begonnen, teken dat hij een stinkie-poo gedaan heeft. Hij bedekt het niet ( daar heeft hij personeel voor)en dat deed hij al als kitten.
Seffens een wierookstokje aansteken. oei, hij zit tegen de velux te miauwen! dat belooft dus.
Eerst was er een stout vogeltje. zo, ik heb een wierookstokje aangestoken met lavedelgeur. ik heb de keus tussen lavendel, den en citroengras. vroeger kocht ik wierook bij de wereldwinkel met een soort frankincence ( kerk wierook) maar na 2 x vragen om ze te bestellen en tot de conclusie komen dat ze het niet gedaan hadden mijn heil ergens anders gezocht. kerk wierook is zowieso moeilijk te vinden. en liever geen patchoelie want dat is echt om slecht van te worden. vroeger werd in het alternatieve circuit: lees pendelen, tarotkaarten lezen enz gezegd dat als er iemand niet tegen wierook kon je die mens moest weren. ventje hing er echter met zijn neus boven hangen!
Dat was de eerste keer dat hij bij mij thuis kwam zonder ouders. salie ( witte) branden heb ik nog nooit gedaan. het heeft echter lang geduurd voor dit huis gezuiverd was van alle negativiteit. ( ik heb de pastoor nog laten komen om het te zegenen. :roll: ) ik kreeg een takje buxus maar ik had geen kruis hangen. nu wel. die die op de kist van papa lag al hadden we een ander model en kleur uitgekozen. Ofwel hebben we dat andere ventje begraven die opgebaard lag en zijn familie mijn papa ofwel had de begrafenisondernemer toch de standaardkist gedaan. ik opperde dat tegen mijn moeder als iedereen al lang naar huis was. wie weet zei ze.en trok er zich verder niet van aan.
ik wilde het wel weten maar al die rompslomp na de crematie slorpte te veel tijd op. akte van overlijden voor die instantie en ga zo maar door.
morgen zou het regenen en zou ik naar de bistro waaien. Woensdag en donderdag zouden er betere temperaturen zijn en ventje wil dan bbq-en. er komt ook nog een collega van hem op de koffie maar ik weet nog niet wanneer. ze moet in oostende zijn dus wilde ze eens langs komen.
Ze is van Oostende maar woont aan de gehuchten rond Gent omdat hare vent in de haven werkt.
( die gehuchten rond Gent is van een waargebeurd sjoemelverhaal, verteld door Willy Lustenhouwer- en we hebben dat overgenomen) zij noemt het wevelgen-city. supporter van ons ' weireldploegske: KVO. Nu Mark Coucke daar de voorzitter niet meer van is moest stad de grote pasgebouwde tribune verkopen aan een amerikaanse firma of persoon om aan geld te geraken.
Er is hier maar 1 firma die alle bouwwerven in handen heeft en dat is Versluys. group versluys wel te verslaan. ik heb iemand gekend die van die firma een appartement aan zee had gekocht die niet op de datum van afspraak klaar was. man,man, man, miserie. die is zelfs in de krant gekomen en dan er nooit meer iets van gehoord. zal in de minne of onder tafel geregeld zijn want dat is slechte reclame. Die torens aan de oosteroever zijn ook gebouwd door versluys en co. ze zijn daar een soort mini- mini monaco aan het maken maar wel met belastingen.
zo, het is bijna tijd om naar moeder te bellen en dan ga ik afwassen en de kranten lezen. we eten camenbert in de oven met lookstokbrood. maandag is het Italiaanse schotel. is maar opwarmen en dan op weg naar de tweede prik.
Clive: veel beterschap en je kaartje is onderweg.
Helena: bedankt voor de tip en Poes wil wel vroeg gaan slapen, Ons Gimly wil dat we om 8 uur al ons bed in zijn.
Fijne zaterdag aan alle seizoentjes met een zoentje en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

07 aug 2021, 09:02

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier schijnt een mooie zon en hopelijk blijft ze :roll:
de was is bijna klaar dan kan die buiten :wink:
en anders in de linnendroger, ik heb geen zin
om heen en weer alles buiten en dan weer
binnen te halen als het gaat regenen :roll: :oops:

De vaatwasser draait ook al en ik ga seffens in
de regenkamer mezelf ook verfrissen :lol:
ik mag vanmiddag bij zoon en schoondochter
mosseltjes gaan eten, dat is altijd lekkerder als
dat je ze zelf klaarmaakt hé :D hoewel ik ze zelf
ook wel eens klaarmaak voor mij alleen
maar het smaakt beter als je in gezelschap bent :lol:

M-M die kerkwierook daar kan ik niet tegen :oops:
ik word er mottig van, soms moest ik vroeger als ik
in de kerk was voor een of andere 'dienst' gewoon buitengaan
het maakt me ziek...
en Gimly zou hier ook dikwijls boos kunnen praten tegen
de duifjes die regelmatig op mijn vensterbank buiten
komen landen ik moet ze altijd wegjagen anders hangt
alles vol duiven drets en dat zijn geen kleine hoopjes :evil: :lol: ....
maar even met de witte gordijn wapperen en ze zijn weg

Ik wens clive ook veel sterkte en beterschap en vooral
niet teveel pijn... veel rust en beterschap :)

Ook voor de man van M-J en M-j want het is een geloop
telkens naar de kliniek en terug naar huis... sterkte :wink:
en ook een spoedig herstel

Ik hoop goed weer voor de geplande bbq bij de familie van Helena
want dat kan je niet binnen doen hé :)

Alle seizoentjes een aangename dag... wasmachine roept
en de zon is er nog.... dus vlug naar buiten ermee :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

07 aug 2021, 12:53

Ach die broers van grootvake zijn van de "vooruitziende vrouw" :)
Na de eerste keer naar binnen te moeten vluchten hebben ze van de "familiekas" een deftige partytent gekocht.
Ik gok dat we droog blijven. De tent kan gebruikt door de broers en de zussen, zonder garantie.
De neven en nichten betalen een kleine bijdrage tot het in stand houden van de goederen. :D
Ik ben eens benieuwd of we weer zoveel gaan lachen als altijd.
Soms moet je daar vragen of je mag slikken en voort eten.

Ik ga mijn afbakbroodjes opeten.
Vind dat toch maar een gedoe hoor.
Ik vergeet die op tijd in de oven te steken en dan moeten die nog afkoelen...
Ik verga al van de honger voor ik er aan kan beginnen.
Poes ligt al op vinkenslag voor de kaaskorstjes.

Gisteravond was ze geld waard.
Of ik het niet goed verstaan had dat ze wou gaan slapen?
Op en af naar mijn slaapkamer en dan stoïcijns voor mij komen zitten en staren....
Moet ik haar bakje vullen en het water verversen en de poe bak nakijken...
Haar snoepje geen en dan kan ze gaan slapen.
Milady heeft een willetje.

Zo tot morgen!

anjelierken

07 aug 2021, 12:59

Hallo iedereen,

Tomatensoep van verse tomaatjes staat te koken.Straks eten als middagmaal.Moet ook nog bij de bakker zijn, maar eens zien welke bakkers er open zijn.Tijdens de zomer is er vaak maar 1 open.Die nemen nogal gelijktijdig verlof.

Normaal gezien gingen we deelnemen aan 1 wandeling hier in de buurt ( 3 daagse), maar het weer is te onvoorspelbaar.Dus blijven we thuis.En morgen ook.Vanaf dinsdag zon en beter weer.Mag al eens.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 aug 2021, 18:08

Afbeelding

Goede avond seizoentjes,
zopas een ferme regen en hagelbui gehad met
onweer en bliksem... 't was de moeite
't was buiten bijna nacht zo donker...
Ik was net thuis van het bezoek aan zoon
en schoondochter... het waren lekkere mosselen
en er is goed gegeten :wink: :lol:

anjelierken, goeie verse soep met een broodje
eet ik ook al eens graag...'t kan smaken en
dan heb ik ook niks anders meer nodig :oops:
genoeg is genoeg hé... van teveel heeft een mens
alleen maar last....

het regent nog steeds maar minder hard
ik wens jullie allen een fijne zaterdagavond
slaap lekker straks en tot morgen :wink:

Muddy Maddy

08 aug 2021, 08:22

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was het een rustige dag. de buren V hadden bezoek en iets na 02.30 is hun volk per fiets denk ik naar huis gegaan. Daarna moeten ze opgeruimd hebben want om kwart voor 3 ging het licht boven aan. ik was nog maar eens een keertje op wc- bezoek. ( hun ramen aan de zijkant boven en de mijne kijken elkaar aan als het ware. bovendien kan ik aan het raam juist bovenaan de trap hun veranda zien en/of er licht brand. Buurman heeft dat raam ook een in melkglas laten steken, ik niet omdat dat hoekje normaal bestemd was om een mooie varen aan het raam te zetten. er is daar een oprolgordijn voor maximaal licht. ventjes oud nachtlampje met tinnen voet staat daar ook, maar ik gebruik een nachtlichtje dat ik in de pries steek omdat ik anders niet kan zien waar de deur naar de badkamer is en vooral dat ik het trapgat "zie". Normaal ging ventjes nachtlampje daarvoor dienen maar dat zou de hele nacht moeten branden en te fel zijn naar zijn zin. nu staan er in plaats van de varen een paar olifanten, een nog gekocht van die zwarte mannen ( nu mag je het het "N" woord niet meer gebruiken) met valies die de cafès aandeden met snuisterijen. Deze "ivoren" olifant is mijn tweede. de eerste is gesneuveld met een tè enthousiast afstoffende moeder, ten minste dat is de versie die ik te horen kreeg toen ik het gipsen onder beeld in brokken zag liggen toen ik de klap had gehoord vanop mijn kamer. ik had ook nog een steigerend paard maar dat is toen naar de slaapkamer van mijn ouders gegaan en toen die valiezen nog eens kwamen en de cafè baas ze binnenliet: Zaki moest in zijn goeie zijn, heeft papa toen een vervangolifant gekocht en er onder staan een paar kleintjes gemaakt van bewerkte stenen, meegebracht toen de spaarkas naar de grotten van Han ging. Ze sleten ook ondere andere horloges en sieraden. meestal voor oren met gaatjes en ik had er geen. Moeder wel want toen was het de mode om op twee jaar je eerste oorknopjes te krijgen. Moeder wilde niet dat ik gaatjes in mijn oren kreeg dus heb ik er geen en ga er ook geen laten maken. ( ik heb de gevolgen van een gescheurde oorlel gezien) bij mij zijn het "clipp-on" oorbellen en dan nog, die nijpen na een tijd. ventje heeft ooit geprobeerd met een sluitspeld en een kurk zijn oor te doorboren, wat hem gelukt is zonder bloeden maar zijn klasgenoot had minder geluk. nu zie je daar een rood rondje alsof hij een gepierct oor heeft gehad zoals een oude zeebonk. Zonder een gouden oorring die hem de doorgang naar de God der zee ter wille zou stellen. en voor te betalen mocht zijn lichaam gevonden worden en een kerkelijke begrafenis krijgen. Ventjes werkcollega uit zeebrugge en ze woonden allebei in oostende, droeg ook zo'n oorring en vond zichzelf stoer als voorzitter van de Belgische Fanclub van Liverpool FC. Droeg in zijn vrije tijd voetbalshirtjes en organiseerde trips naar de UK waar ze dan de match konden volgen. Hij is nu gescheiden ( kon het flirten niet laten en nog minder de drank laten staan) en woont in hartje stad. hij had 5 katten.
24 jaar geleden rond die tijd nu ( 7.50) werd ik gewekt om tegen 9 naar de kapper te gaan voor een eerste afspraak. ( ondertussen moest ik met bijna 'ontploft' haar rondlopen want mijn definitief opgestoken kapsel met lintjes en heel veel speldjes werd pas om 3 uur in de namiddag gedaan.)
De receptie was bij Tante thuis rond 4 uur. Ze vond dat ventje mij aan een betere voordeur kon afhalen. Op de foto, genomen door het zoontje van loverboy zie je dat "biovita" er al was.
het was erg heet die dag. En ik sta waarschijnlijk nog op oude foto's van Japanners. dat was een extra sensatie, ventje in uniform boven mij staande op de trappen naar de heilige bloedkapel.( waar Pieter Aspe de conciërge van was) na de fotosessie door schoonbroer en mijn getuige zijn we een gaan drinken op het huidevettersplein waar er een podium stond en toen ze vroegen of we getrouwd waren zei ventje dat we meespeelden in het toneelstuk: de getemde feeks dat later zou vertoont worden. Mijn trouwboeket, gesaboteerd door schoonmoeder ( ik had in ieder geval gezegd dat ik geen gele rozen wou) werd gedroogd ( was toen de mode) maar was door de hitte al te ver verslokerd( verslenst) om hem deftig te laten drogen. nu staat hij in een vaasje aan het eerder genoemde venster en je mag er niet aankomen want de groene naalden vallen er nog bij bosjes uit. ik heb enkele jaren geleden in fleur de lys gevraagd om het na te maken maar dan met cremekleurige rozen, dat ik gevraagd had aan de bloemist en veranderd werden achter mijn rug omdat schoonmoeder het bloemenmandje en de tafelversiering betaalde. Er zaten gele Rozen in en laat dat nu net de kleur zijn die ik haat. ( Gele Rozen staan voor een breuk, of jaloezie) De commandant van een of ander schip die terug kwam van azië had het idee gekregen om de bemanning met Gele Rozen, verwijzend naar de gele ventjes in China en Japan naar hun echtgenotes en vriendinnen te sturen. dat blies in zijn gezicht op. Vele begonnen te huilen denkende dat het af was of hun huwelijk stuk. In feite heeft een chinees geen gele huid maar die is meestal erg wit en de typische ogen. niet te verwarren met de sneeuwwitte geisha's.
De Roodhuiden hebben ook geen Rode huid maar een getaande huid van de zon. Ventje wordt kreeftkleur als hij in de zon gezeten heeft. nu met zijn haar langer in zijn nek is hij beschermd tegen de zon. Ik wordt ook rood en loop meer risico op zonnebrand doordat mijn huid eigenlijk nooit veel aan de zon is blootgesteld. Zonne baden is niet mij favoriete bezigheid. lezen in de zon onder de parasol wel. moet er aan denken een nieuwe boek mee te nemen naar boven want "ontvoerd" is bijna uit. Spannend met heel veel plots-twist's en Flash- backs. van gedreven Dokteres tot een overspelige man die het met haar beste vriendin en co- Dokter doet en een geheimzinnige barmhartige Samaritaan waar de FBI naar toe op zoek is.
Helena; dat is typisch het gedrag van een lapjeskat maar Poes is toch Tuxedo? ( zwart-wit) Ons Mies had ook zo haar gewoontes. Amuseer je maar op de bbq met de schoonfamilie.
Ons Gimly is nog moe. Hij heeft ook nog niet om eten gevraagd. gisteren had hij wel het zeuren in.
ga straks naar Fb mijn status zetten en dan de afwas doen. om 12 uur gaan we naar de Bistro en het is niet ver.
Fijne dag seizoentjes, sterkte voor de zieken en herstellenden, Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

08 aug 2021, 09:57

Afbeelding

Oma-C

08 aug 2021, 10:10

Kon niet op de pagina, "tijdelijk buiten gebruik"
ze zullen weer aan de site werken denk ik
maar nu kon ik binnen :roll: :wink:

hier zwaar bewolkt en veel wind, mijn broodje
staat te bakken, en straks nog naar de laatste dag van
de O-S kijken...kaartjes maken en puzzelen
nog een beetje strijken dan is alles weg...

Alle seizoentjes een fijne zondag wat er ook komt :roll:
Ik maak er het beste van...er is geen keuze :lol:

Helena van Troje

08 aug 2021, 11:22

Het was plezant en lekker gisteren.
Al bij al viel het weer ook goed mee.
Toeval wil dat schoonzus en ik op dezelfde dag in Oostende waren.
Op hetzelfde uur een tijdslot hadden in het museum.
Zij zijn er evenwel niet geraakt in het museum.

Er staat serieus wat wind vandaag.

Ben eens gaan kijken waar de jongste uithangt in Frankrijk.
Het zou straf zijn als ze in dat dorpje met ongeveer 150 inwoners besmet zouden geraken.
Ze zitten bijna in Spanje.
Tijdens hun eerste vakantieperiode zaten ze niet ver van waar een andere schoonzus ook in haar voortentje van de caravan meer gebibberd heeft van de kou dan wat anders.Ze had zowaar midden in de zomer een warme wafel met een hete chocomelk gedegusteerd in het ijssalon.
Maar de vooruitzichten voor de jongste zijn goed me dunkt.Overmorgen 27°C daar...

We zullen toch maar een beetje strijken nog vandaag.
Het is de moeite niet meer, het is kwestie van in gang te geraken.
Eten hebben we mee van gisteren.

Gezellige zondag iedereen!

mariajohanna

08 aug 2021, 12:33

Goede middag iedereen,
Ik kon er ook niet in, omaC, zouden ze er zo dikwijls aan 'werken' ? Het is toch regelmatig, he.....

MM, een fijne huwelijksverjaardag vandaag, geniet er van, misschien eens lekker uit eten met ventje ?!

Fijn dat de BBQ geslaagd en dus lekker was, en ook het gezelschap plezant was, MH, je zal wel genoten hebben, wat je uiteraard heel hard gegund werd ! 😉

Hier een verplicht dagje thuis, heb natuurlijk niet stilgezeten, de serre eens onderhanden genomen en heb 2 zakken dat ze morgen mogen meenemen voor hun komposthoop.
De reden dat ik thuis ben is gewoon omdat er op zondag geen bus rijdt, dat heb je in de stad niet voor, he, in geen enkele stad, denk ik, maar het geeft niet voor mij hoor, heb al eens gebeld vanmorgen, hij had juist zijn boterhammetjes gekregen en ik hoorde dat verpleegster vroeg hoeveel suiker dat hij in zijn koffie wou..... Terug thuis zal ik hem terug moeten 'heropvoeden', denk ik, hetgeen echt niet gaat daar help ik wel bij, maar hetgeen hij wel kan, laat ik het hem wel doen, al gaat het moeizaam.

Hij is trouwens nog niet weg uit het ziekenhuis, bij het wegnemen van de galsteentjes hebben ze gezien, bij het passeren van de maag, dat hij 4 grote maagzweren heeft en ongelukkig genoeg hebben ze er één geraakt en die is beginnen bloeden. Hij was veel bloed verloren zo in zijn stoelgang, en heeft een zakje bloed gekregen, waardoor hij zich terug wat beter voelde. Nu gaan ze morgen hem terug helemaal onder narcose brengen en langs de keel zo naar de maag gaan en die bloedende zweer dichtbranden...... Wanneer ze het gaan doen weet ik weer niet, hopelijk komt hij terug vlug op de kamer en is alles goed geslaagd.
En dan pas kunnen we misschien denken aan 'naar huis komen ..... Ondertussen weten ze dus van die maagzweren en gaan ze hem medicatie daarvoor kunnen geven. Hij mag trouwens van mij niet mee naar huis vóór ze onderzocht hebben of zijn flubit, waar hij heel zware bloedverdunners voor moest nemen, voorbij is. Doordat hij die nam hebben ze trouwens niet direct kunnen doorwerken bij hem. En gisteren heeft de hoofdarts gezegd dat hij zijn andere bloedverdunners, Assaflow, ook niet meer mag nemen, die zouden allemaal kleine zweertjes vormen in de maagwand. Misschien is dat de oorzaak dat hij die maagzweren heeft, want kleintjes kunnen best groot worden.....
We leren nog altijd bij, me dunkt, alleen stelt zich dan de vraag wat hij dan wel in de plaats mag/moet nemen, anders komt hij op termijn weer in de problemen met zijn bloed..... En zo is het altijd wat, he......

Enfin, gauw een boterhammetje eten en wat verder doen , morgen ben ik weer weg en dan gebeurt er niets meer, nog geen kaboutertjes gezien......

Dames, nog een fijne zondag verder, en hou het nog maar wat veilig, ééns zal er wel eens een einde aan komen, zeker ???

Tot.... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

08 aug 2021, 16:37

Voor MJ en echtgenoot : heel veel moed en spoedig beterschap !!
Dat is niet min zo vier grote maagzweren 8O / en met het een vinden ze het andere . We duimen voor een goed herstel !!
Voor Clive : ook groetjes en hopelijk elke dag een beetje beter !
En natuurlijk voor alle seizoentjes nog een goede zondag . Hier is een onweer net overgetrokken ..

anjelierken

08 aug 2021, 17:54

Hallo iedereen,

MM: proficiat met jullie huwelijksverjaardag.

Bekske: een mooi plaatje.

MJ: veel beterschap gewenst voor je man.Dat morgen alles goed mag verlopen en dat hij vlug naar huis kan.

Dochter is net de deur uit.We hebben in de namiddag een gezelschapspel gespeeld.Dochter heeft 3x gewonnen.Kingdomino heet het spel , en je moet echt er goed over nadenken welke kaarten je neemt.Dochter kan daar lang over nadenken , ik niet.Ik neem nogal vlug iets wat me op dat moment geschikt lijkt.

Al enkele regenbuien gehad met veel wind.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

08 aug 2021, 20:34

Voor MM en echtgenoot : gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !
Afbeelding

Oma-C

08 aug 2021, 20:39

Nog even en ik ben te laat :oops: :roll:
toch nog een fijne huwelijksverjaardag voor M_M en haar ventje

Afbeelding