In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

09 aug 2021, 07:49

Afbeelding

mama-inge

09 aug 2021, 08:40

Goedemorgen en een fijne dag
Ik ga wat huishoudelijke klusjes doen
Vanmiddag gaat oudste zoon kajakken
En daarna gaan we naar kennissen van ons.

An-W

09 aug 2021, 08:43

Goedemorgen allemaal ,

Lenk , de stroomstoring voorbij ?

Gisteren heerlijk gegeten bij oudste dochter nog voor haar verjaardag .
Zij maken altijd heel veel werk van hun eten , ik zou er het geduld niet voor hebben haha.

Ik ben vandaag weer werken in de winkel .
Fijne maandag allemaal en toedeloe maar weer .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

09 aug 2021, 09:26

hallooooo een goeie morgen allemaal

tis hier aan 't regenen maar dat was voorspeld
mijn ventje is juist naar buiten met strooivoer en brood en stukjes appel en vers water voor de vogeltjes die hier in onze tuin iedere dag komen eten en drinken , want anders deed ik dat meestal samen met hem maar sinds ik niet zo goed meer kan stappen en ook mijn evenwicht verlies en te pas en te onpas achterover val ga ik niet meer mee naar buiten in de tuin
wat er vandaag op ons programma staat weet ik niet maar het zal waarschijnlijk een thuis dagje worden en misschien doe ik ook nog wat naaiwerkjes met mijn naaimachine al gaat dat ook niet zo goed meer met die nieuwe knie die niet goed is gekomen nu al vier jaar geleden

Lenk wat erg zo lang zonder stroom , das toch niet normaal hé

puzzel , Bekske , mama-inge en An , ook een goeie morgen

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een fijne maandag verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk

09 aug 2021, 09:38

Goede morgen iedereen
om 23.40 hadden we terug stroom. Hopelijk gaan ze het nu deftig herstellen of is het deftig hersteld want de vorige panne was pas van 17/7 geleden (was een zaterdag)

Dan besef je pas wat je moet missen als er geen elektriciteit is.

Leuterkes, weer of geen weer maak er een mooie dag van

jadi

09 aug 2021, 09:51

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Ook hier al een mini regenbuitje gehad.
We zijn nog aan het overwegen wat we kunnen doen vandaag
Markt, of geen markt, een dagschotel gaan eten of niet.
Of deze avond ergens aan de kust naar een avondmarkt te gaan?
We zien wel..
Zonnebloemetje zo in het sukkelstraatje verdorie, hopelijk mag alles vlug beter worden.
Alhoewel die knie na 4 j. . . . . dat waarschijnlijk niet meer. Wat zeggen de dokters over de knie?
menu: dat is dus een vraagteken
Een fijne dag aan allen
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

09 aug 2021, 10:59

hallooooo

tis hier ondertussen alweer droog en het zonnetje komt al piepen en volgens de regenradar zou het verder nog meevallen hier tussen Brugge en Oostende
wij hebben zojuist een koffietje gedronken sè terwijl we naar de beelden kijken van vannacht van één van onze camera's achteraan in onze tuin waar de egeltjes 's nachts komen eten en das echt leuk om te zien wat die daar allemaal doen 's nachts

Lenk amai gelukkig is de panne hersteld allé ik denk toch dat een serieuze panne was als je zolang zonder stroom zit

jadi da klopt dat ik in 't sukkelstraatje zit want ik heb echt wel veel mankementen waar ik veel last van heb en ook serieus pijn maar ik kan hier toch niet alsmaar zitten klagen hé en ik ben geen trunte in het West-Vlaams gezegd en ik ben eigenlijk geen enkele dag zonder pijn en ik probeer zoveel mogelijk nog van alles te doen al gaat dat soms echt niet goed maar toch doe ik verder
en in de zetel gaan liggen zoals de meeste mensen zouden doen in mijn situatie en niks doen dat is niks voor mij want" ik ben een optimist tot in de kist " :roll: :lol: :D

allé en nu ga ik nog voor de middag een lekkere cake bakken sè

daaaaag

Afbeelding
Bert

09 aug 2021, 11:41

Bloemeke, that's the spirit!!! 💪👍
Amai Lenk zo lang zonder stroom. En dat in 2021....🙄
An-W amuseer u in de winkel 😁
't is hier maar frisjes, 17° in de schaduw. Tja, er is geen zon te zien.
Jadi, Bekske, mama-inge, een fijne dag verder allemaal

zonnebloemetje

09 aug 2021, 12:25

halloooo een goeie middag iedereen

voila sè mijn appelcake is aan 't bakken in de oven
en dat zal weer smaken deze namiddag bij de koffie en ik ben er twee aan 't bakken die tegelijk in de oven zitten en die tweede die geef ik dan aan mijn zus want ze eten die appelcake ook heel graag

Bertje hey ook al wakker :lol: :P en hier is het zonnetje al hoor maar volgens het weerbericht zou de regen deze namiddag verder landinwaarts trekken , dus je mag nog wat regen verwachten daar deze namiddag maar hopelijk niet teveel hé

wij moeten binnenkort naar Sluis naar de apotheek maar das geen probleem want in het nieuws hebben ze gisteren gezegd dat de Belgen die minder dan 12u de grens oversteken naar Nederland GEEN corona certificaat of vaccinatie bewijs moeten hebben , dus als ze een mailtje sturen van de apotheek dat mijn ventje zijn medicatie binnen is die we daar besteld hebben dan zijn we efkes over en weer naar Sluis want daar een ganse dag rondlopen dat kan ik niet meer en zo zijn we dan altijd rap weer terug thuis

allé het begint hier al goed te ruiken naar appelcake
en nu dadelijk ook nog de rest van het middageten klaar maken
lekkere boomstammetjes van de Colruyt met puree en sla , tomaten en witloof

daaaaaaag

Afbeelding
Bert

09 aug 2021, 12:58

Bloemeke, ik ga maar weinig naar Nederland maar het staat binnenkort op het programma.
Een daguitstapje.
Voor alle zekerheid, ook al is het niet nodig toch maar het Covid attest gedownload op www.mijnburgerprofiel.be
Is 2 minuutjes werk, inloggen, downloaden en afprinten.
Is er ook als app, maar ben daar niet zo zot van. Je ziet door het bos de bomen niet meer.
We moeten een beetje mee met onze tijd hé 😁😁

zonnebloemetje

09 aug 2021, 15:47

halloooooo een goeie zonnige namiddag iedereen

na dat we een uurtje gerust hebben in onze zetel voor de tv was het daarjuist tijd voor een koffietje
en natuurlijk met een stuk lekkere vers gebakken appelcake er bij , mjammieeee dat smaakte want de cake was superlekker zo versgebakken

Bertje bedankt voor de goeie raad en mijn ventje heeft er daarjuist werk van gemaakt en heeft voor ons beiden ook een corona attest gedownload en tis zoals je zegt heel gemakkelijk en een fluitje van een cent , al hebben we dat niet echt nodig als wij naar Sluis gaan naar de apotheek maar voor alle zekerheid je weet maar nooit dat we dat nog eens nodig hebben en dan hebben we er toch elk ééntje hé
en apps gebruiken wij ook niet want met een pc kan je ook al veel vind ik

allé ik ga dadelijk nog een beetje naaiwerkjes doen sè want ik ben tenslotte naaister van beroep en heb er ook een diploma van en vroeger heb ik lange tijd in een atelier gewerkt voor dames confectie en dat heb ik altijd graag gedaan

daaaaaaag

Afbeelding
Bert

09 aug 2021, 16:21

Afbeelding
Ga er eens aan beginnen.
Volledig opschonen, weg wat er niet nodig op moet, back up maken, enz.....
Dus zal wel eventjes bezig zijn.
Maar wil niet zeggen dat ik van de aardbol verdwenen ben.

zonnebloemetje

09 aug 2021, 18:32

halloooooo

de avond is alweer in zicht maar het zonnetje schijnt nog volop
daarjuist wat naaiwerkjes gedaan en ik heb nog naaiwerk maar das dan weer voor een andere keer en nu ist tijd voor het avond eten

Bertje oei grote kuis met jou pc , hopelijk duurt dat niet te lang
en je zal wel nog een tijdje zoet zijn

allé ik krijg al honger sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaaag

Afbeelding

Lenk

09 aug 2021, 18:53

Joepie, we hebben nog steeds elektriciteit.

Dus subiet lekker zelfgemaakte frieten met zelfgemaakte goulash van zelf gekocht vlees :P :P en zelf ingemaakte tomaten, paprika en pikante pepertjes. Groetenoogst en verwerking van vorige zomer. Dit jaar helaas geen of weinig tomaten. Tomatenziekte heeft toegeslagen.

Zonnebloemeke je doet met zin krijgen in appelcake of appeltaart njam njam en ruikt zo lekker

Bertje grote kuis op je PC, niet te hard kuisen hé, dat je niets weg doet dat essentieel is

Goede avond iedereen.

zonnebloemetje

09 aug 2021, 19:23

hallooooo

ons avondeten is binnen sè en het heeft gesmaakt met zelfgebakken brood

Lenk laat de frietjes jullie maar smaken hoor en die goulash zal waarschijnlijk ook wel lekker zijn als je die zelf gemaakt hebt
en wat jammer dat de tomaten oogst mislukt is door de tomatenziekte
en ja de appelcake was superlekker deze namiddag bij de koffie

ik denk dat ik eens vroeg in mijn bad ga springen sè
en dan kan ik mij ook eens vroeg placeren in mijn zetel gezellig voor de tv met mijn benen op de poef en een dekentje er over om warme voetjes en benen te hebben
ja ja een mens mag zichzelf al eens verwennen voor de tijd dat we hier zijn

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder

daaaaaag

Afbeelding