Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

08 aug 2021, 10:46

Ja Rita, ik ben nog altijd triestig dat wij toen Raymond nog leefde de Meibloem niet kenden. Ik ben maar de eerste keer meegegaan in 2014 omdat ze een voor mij onbekende Duitse bestemming hadden. Ook die eerste keer alleen reizen was heel eng maar ik werd daar zeer goed opgevangen vooral omdat men steeds vanaf de 1e middagmaaltijd op restaurant eet (ook de laatste middag) en zo direct de medereizigers leert kennen.
Alle inkomgelden zijn vooraf betaald, meestal alleen de dranken moeten nog betaald worden, af en toe zijn ze zelfs inbegrepen zoals in hun groen Spanje dat nog in september doorgaat, was mijn laatste prachtige reis in 2019.
Ik heb er veel vrienden gemaakt die me nog altijd heel dierbaar zijn.
Corona heeft me vorig jaar "geholpen" bij mijn definitief afscheid van de busreizen want ik heb zoveel zeer aan mijn reishartje dat ik het niet meer aandurf: men moet toch fit zijn en overal meekunnen en ik wil niet tot last zijn. Ik ben dankbaar dat ik eerst samen met mijn man en dan alleen van zoveel reizen en landen kon genieten.
Geniet er maar van zolang jullie het aankunnen!

Er is alweer geen zon, triestige zomer toch!
Ik wens u een aangename zondag
Ivette

vera-maria

08 aug 2021, 13:28

Goede namiddag allemaal!
Triestig weertje, wij blijven binnen vandaag!
Gisteren een heel leuk feestje gehad met de buren…ons buurvrouw was gisteren 60 en haar man met pensioen, dus gaven ze een feestje op een mooie locatie te midden het groen!
Alle buren is ons straat waren ook uitgenodigd, er staan acht huizen was dus een gezellige bende!
We moesten er om 12 u zijn voor het aperitief, dan was er een barbecue en een stuk later kwam de ijskar.
We waren pas om 10 u thuis, dus is er daar veel gedronken geweest, maar ikke niet ik hou me enkel bij een aperitief en een pint bier na het eten!
En vandaag ja wat chillen en eten in de lounge…amai het giet hier.
Wens jullie nog een fijne zondag daag…
You only have one life...live it!

corry

08 aug 2021, 16:34

Spookt door mijn hoofd, vind de knop niet om het af te zetten.
Afbeelding

Goede avond vanuit mijn luxe verblijf te Brugge

Afbeelding

De dagen kruipen voorbij, aanvaard het en hoop snel weer thuis te zijn.

Heb alles gelezen , doet deugd van hieruit jullie te kunnen volgen.

Staf is gisteren geweest, zag er goed uit.
Gaat vanavond samen met overburen op restaurant.

De bloedafname om transfusie aan te melden is maar volgende week vrijdag, weet dat de dagen ervoor moeilijker worden, kleinzonen gaan nu en dan eens langs.

Nog een mooie winderige avond en tot in de korte draai, ben soms al weg zonder looprekje, zal me moeten inhouden om niet teveel te willen. ( hou me dan wel vast aan wat er in de kamer staat )

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

09 aug 2021, 07:49

Goede morgen aan jullie allemaal !

Corry, blij je hier te lezen. Van harte een verdere goede revalidatie. Doe het maar kalmpjes aan, alles komt zeker in orde. En ja, de knop omdraaien in je hoofd, niet altijd gemakkelijk... maar maak je niet te veel zorgen, denk maar eens aan jezelf, dat mag en moet nu.

En het weer, gisteren hier aan de westkust ook buien.... en het tennistornooi "The lady's Trophee" is deze week bezig. Gisteren ben ik gaan zien in de voormiddag, moeten stoppen voor een bui, maar na een half uurtje toch terug begonnen, en het was een mooie match, een Belgisch meisje tegen een Franse, en ja de Belgische gewonnen, was toch blij. In de namiddag rond 16uur weer beginnen regenen....de vrijwilligers hadden veel werk met de terreinen telkens met zeilen af te dekken. Hopelijk is het vandaag een beetje beter en kunnen ze toch enkele kwalificatie-matchen afmaken.

Gisteren had ik Nathalie aan de lijn, het was al na 22u30, had avonddienst gehad in het ziekenhuis. Volgend weekend is ze vrij en komt op bezoek met kleindochter Maïté ! Ik kijk er zeker al naar uit !

Voor jullie allemaal, thuis of op reis, wens ik jullie een fijne maandag, hopelijk toch met een beetje zon !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

09 aug 2021, 09:04

goeie morgen allemaal
Hallo Corry
groetjes Omadina

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

09 aug 2021, 12:44

Goeie middag

Corry, geduld :roll: is een schone deugd.
Neem je tijd om te revalideren.
Je mag en moet nu alleen aan jezelf denken; spoed is nooit goed.

We zijn er na verleden week (Moezel) zowat aan gewend in de regen te rijden dus doen we het straks nog maar eens :lol: of zouden die zwarte wolken voorbijdrijven ?

Menu : scampi met een looksausje en tagliatelli... om vingers en duimen af te likken zegt mijn ventje en nochtans zo eenvoudig en snel klaar.
Oud maar niet Out

vera-maria

09 aug 2021, 13:29

Goede middag allemaal!
Mooi uitzicht Corry!
Rita hier zijn het telkens maar enkele druppels die vallen, dus echt nat word je er niet van!
Elise en ik gaan deze namiddag naar de cinema gaan kijken naar “ De dans van de farao” van K3, opa gaat niet mee is zijn ding niet haha!
Anders niet speciaals te melden…wens jullie nog een aangename maandag daag…
You only have one life...live it!

Michelly

09 aug 2021, 19:45

minder dan een minuut geleden

Ik kom Corry beterschap wensen en hopelijk doen de pijnstillers meer af dan de vorige.
Hier regent het ook af en toe met een ferme bui en van zomer kan nauwelijks sprake zijn.
Ik ben vandaag thuis en dat doet zeer vreemd aan. Ben 18 weken elke maandag in het ziekenhuis geweest voor chemo en dan werd het zeer laat. Van 08.00u tot 19.00u of 19.30u en een keer 21.30u. Die kuren zijn nu achter de rug en op 23/08 wordt er een scan gemaakt en op 30/08 gesprek met de oncoloog over de scan en de komende maanden. Maar het doet heel vreemd aan dat ik nu thuis ben geweest vandaag en niet in het ziekenhuis. Heb het gevoel dat er nu niemand voor me zorgt. Zo dubbel allemaal. Blij dat de chemo voorlopig voorbij is, maar toch een gevoel van niet meer verzorgd worden. Soit, het komt zoals het komt en we zien wel weer. Wens jullie allemaal een aangename avond en slaap straks goed.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

10 aug 2021, 08:22

Goeie morgen iedereen
Corry en Michelly een grote virtuele knuffel

Afbeelding

Ritavdm

10 aug 2021, 10:01

Goeiemorgen

Meme-Rietje, 'k ben elke morgen weer nieuwsgierig naar jou plaatje !

Voor de zoveelste keer een natte morgen
maar we maken er toch het beste van

reden

om de ramen niet te lapen
om hier wat extra tijd te besteden
om wat meer tijd in het koken te steken
om dat boek uit te krijgen
om te zeuren en te zagen :wink: :lol:

Voor wie er nood aan heeft (wie niet ?) een extra knuffel met covid-pas en mondmasker :wink:
image.png
Oud maar niet Out

Ivette

10 aug 2021, 10:40

Heb op FB gezien dat ons Erika jarig is! hoeveel lentes staat er niet bij maar toch:

Afbeelding
Hey Erika, een gelukkige verjaardag en doe er nog maar vele gezonde jaren bij!
Ik weet niet of het nog zal lukken om elkaar dit jaar te zien ik zou me er wel op verheugen!
Geniet van een fijne dag!

Michely altijd fijn u te lezen, ook dat ge eens niet naar de kliniek moest op maandag.
Corry, een virtuele knuffel hou maar vol en kom gauw hier weer bij ons!

Meme rietje ik vergeet u meestal maar toch bedankt voor uw leuke plaatjes!

Omadina het valt niet mee zeker om in dit weer te tennissen?

Rietjes, gisteren heeft Vicky wel mijn ruiten gekuist: ne mens denkt altijd het zal toch eens beteren maar het is warempel alweer aan het regenen. Ik ben blij dat ik thuis ben: ik heb in een file aan onze enige open bakkerij gewacht, ze kwamen zelfs brood inslaan van de Geyte ook daar is alles toe wegens verlof.
Gisteren heb ik een kleine vuilzak moeten lenen, ook al iets dat ik in onze Carrefour kocht...
Mijn zwangere kleindochter belde me gisteren: ze waren 's morgens naar de gynaecoloog geweest dus nu weet ik hoe groot mijn achterkleinmanneke al is, de omtrek van zijn hoofdje enz. Schattig hoe zij me op de hoogte houdt, het is zo'n lieve, om te koesteren!
Ivette

Ritavdm

10 aug 2021, 12:43

image.png
image.png (111.71 KiB) 384 keer bekeken

en dan moet je weten dat de jarige vriendin van vandaag ze alletwee heeft, de a en de e.

Proficiat, lieve prettig gestoorde vriendin van mij !
Oud maar niet Out

corry

10 aug 2021, 14:33

Erikaatje , dikke zoen 💋 en heel veel knuffels 🤗
Afbeelding

Mijn uitkijkpost.

Afbeelding

Morgen meer, hoop na een goede nachtrust.

Corry

corry

11 aug 2021, 07:35

Wat een nacht😒
Bomen zijn gezaagd, baxter 3 maal alarm, en de pijn was mijn gezelschap.
Had ik maar een kamer alleen, ze hebben gisteren nog beloofd indien er een vrij kwam ik hem kreeg.
Afbeelding

Goedemorgen

Michelly bedankt voor je wensen, zou ze zo graag ook naar jou herhalen.
Hoop dat de chemo de boosdoener heeft doen inbinden.

Ze zijn er met ons ontbijt, een welgekomen afwisseling als je eetlust hebt, deze is gelukkig terug op gang gekomen.

Staf komt vandaag op bezoek, buurman brengt hem.

Geniet van het mooie weer

Corry

meme-rietje

11 aug 2021, 10:04

goeie morgen allemaal
ik kan alleen maar knufjes uitdelen

Afbeelding