Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

meredith

10 jun 2021, 11:58

Meerdere keren per week plaats jij hier oncontroleerbare berichten over 'moslim' terrorisme, terwijl je de eerste bent om diegene die je op andere posts durven tegen te spreken tot in den treure eist dat ze bewijzen leveren.
Wat denk je met dit soort posts eigenlijk te bereiken ?
Zou je niet beter beginnen met de ultra rechtse misdaden in ons eigen land en in Europa te becommentariëren ? Of moeten we het goed vinden dat zonen van rijke ouders een jongen folteren tot de dood er op volgt ? Moeten we het goed vinden dat een militair goed voorzien van gestolen zware oorlogswapens meerdere mensen bedreigt en zich vervolgens god weet waar schuilhoudt ? Ondertussen zijn er al 20 + mensen die politiebewaking krijgen. Moeten we die rechtse haattaal van mannetjes in pak en das blijven slikken ?
Dit heeft niets met rechts of links of groen te maken, wel met het feit dat het hoog tijd is om te reageren en die extreem rechtse praat te stoppen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat niets ondernemen miljoenen levens kost .
Eendracht maakt macht

Fazal

10 jun 2021, 13:58

De ultra-rechtse misdaden verzinken in het niets hiertegen.
Alhoewel ook die, absoluut niet zijn goed te keuren.

Maar de Moslims spannen de kroon:
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrori ... het-westen

En ik zie ook niet in waar je de berichten van Wil oncontroleerbaar noemt. :roll:

Wil.

10 jun 2021, 15:22

Fazal schreef:
10 jun 2021, 13:58
De ultra-rechtse misdaden verzinken in het niets hiertegen.
Alhoewel ook die, absoluut niet zijn goed te keuren.

Maar de Moslims spannen de kroon:
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrori ... het-westen

En ik zie ook niet in waar je de berichten van Wil oncontroleerbaar noemt. :roll:
Dit zijn er al ongeveer 130 die alleen al in het Westen werden gepleegd.
Dat is de minderheid want de meeste moslimaanslagen gebeuren in islamitische landen en aan in de gebieden waar de islam botst op andere culturen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

10 jun 2021, 15:31

meredith schreef:
Meerdere keren per week plaats jij hier oncontroleerbare berichten over 'moslim' terrorisme, terwijl je de eerste bent om diegene die je op andere posts durven tegen te spreken tot in den treure eist dat ze bewijzen leveren.
Daar waar mogelijk en/of nodig plaats ik een link naar de bron van het bericht. Ik denk niet dat er veel posters zijn die daar voor zichzelf zo nauwkeurig op toezien dat de oorsprong van de info wordt vermeld.

Zou je niet beter beginnen met de ultra rechtse misdaden in ons eigen land en in Europa te becommentariëren ?
Neen, want ik het mijn eigen specialiteit ontwikkeld. Een bioloog die na veel studie een behoorlijke kennis heeft verworven over vlinders, moet je ook niet vragen om zich eens op de kraaiachtigen te gaan storten.

Maar niets houdt jou tegen om er eens werk van te maken, hé?
Moeten we die rechtse haattaal van mannetjes in pak en das blijven slikken ?
Haattaal? Je gebruikt worden waarvan je de inhoud naar eigen goeddunken kunt invullen. Het woord 'haat' is niet definieerbaar in deze politieke context. Ik haat het nazisme. Is dat haattaal? Dank u.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat niets ondernemen miljoenen levens kost .
Exact. Vele miljoenen levens.
Dat is één van de redenen waarom ik slapende menigte wil wakker maken.

Zijn miljoenen levens voor jou belangrijk genoeg om zelf eens een draadje te beginnen over het gevaar van die rechtse mannetjes in pak en das? Blijkbaar niet. Daar ga jij je tijd en energie niet in stoppen. Niettegenstaande het - naar je eigen zeggen - om miljoenen levens gaat.

Wil.

12 jun 2021, 16:02

De 16-jarige tiener, Mila, die bovendien ook nog eens lesbisch is, wordt nu al een jaar lang bedreigd met de dood, met verkrachting en onthoofding. Ze had de islamideologie zwaar op de korrel genomen en moet daarvoor (in het vrije Westen) onderduiken. Ze kan niet meer naar school en leeft geïsoleerd van de rest van de maatschappij.

Die doodsbedreigingen werden neergeschreven op sociale media en men weet wel wie erachter zit. Zou het Franse leger, met hulp van onze troepen, een klopjacht ingezet hebben op de auteurs van die bedreigingen? Jawel hoor: 13 bedreigers komen voor de rechtbank. Maar er werden 100.000den bedreigingen geuit op de sociale media.

Wil.

29 jun 2021, 21:38

Het gaat vlot in Duitsland en Oostenrijk.

- Vorige vrijdag werden in Würzburg 3 vrouwen doodgestoken door een asielzoeker. 5 anderen werden zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht. De moordenaar verklaarde dat hij door die 3 moorden 'zijn jihad verwezenlijkt had'. Waarschijnlijk gaat die jihad over 'het streven naar innerlijke verbetering van het ik', want dat is de betekenis van jihad volgens een aantal bronnen die het goed menen met islamieten die zich bij ons vestigen in het Westen.

- Gisteren in Würzburg: een afgewezen asielzoeker uit Somalië probeert in een warenhuis een kind van 11 jaar dood te steken. De moeder werpt zich tussen de cultuurverrijker uit Somalië en haar dochter en wordt daarbij zelf doodgestoken.

- Het 13-jarige Oostenrijkse meisje Leonie dat door een paar Afghaanse asielaanvragers op wrede wijze werd vermoord, is de kers op de taart van wat zich de laatste dagen heeft afgespeeld. Leonie werd door 2 Afghanen (16 j en 18 j) eerst gedrogeerd. Daarna werd ze verkracht en tenslotte vermoord. Het is mogelijk dat er meer dan 2 mannen bij deze moord betrokken waren.

De kleine Leonie droeg een T-shirt met de tekst 'Live or Die'.

Fazal

29 jun 2021, 22:38

Deze foto’s zijn een paar jaar geleden genomen tijdens een betoging in Londen.
Wie ze al vroeger gezien heeft, mag nog eens kijken, want het kwade is, langzaam maar zéker, onderweg!
Nog slechts enkele generaties en hun doelstelling is bereikt!
Wat zij met het westen van plan zijn mag duidelijk zijn!!!
Maar de politici steken hun hoofd in het zand! Nu zelfs meer dan ooit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jockey

02 jul 2021, 11:35

meredith schreef:
Wat denk je met dit soort posts eigenlijk te bereiken ?
Zou je niet beter beginnen met de ultra rechtse misdaden in ons eigen land en in Europa te becommentariëren ? Of moeten we het goed vinden dat zonen van rijke ouders een jongen folteren tot de dood er op volgt ? Moeten we het goed vinden dat een militair goed voorzien van gestolen zware oorlogswapens meerdere mensen bedreigt en zich vervolgens god weet waar schuilhoudt ? Ondertussen zijn er al 20 + mensen die politiebewaking krijgen. Moeten we die rechtse haattaal van mannetjes in pak en das blijven slikken ?
Dit heeft niets met rechts of links of groen te maken, wel met het feit dat het hoog tijd is om te reageren en die extreem rechtse praat te stoppen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat niets ondernemen miljoenen levens kost .
Meredith, wanneer jij stelt dat Uw bovenstaand betoog niets met links of rechts te maken heeft dan hoeft niemand het beter te vinden om te beginnen met de ultra rechtse misdaden in ons eigen land en in Europa. Immers van beide strekkingen zijn er misdaden op te noemen, doch ik denk vanuit de linkse hoek dubbel zoveel als vanuit de rechtse...(àls het niet meer is)
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

frits1955

02 jul 2021, 13:53

Probeer je dat eens hard te maken, Jockey? Dat er dus vanuit linkse hoek dubbel zoveel ideologisch gestuurde "misdaden" begaan worden.

Wil.

17 jul 2021, 11:05

In Oostenrijk hebben ze in 2020 een lijstje opgemaakt van de teruggekeerde IS-strijders. Dat waren er 336. De meesten afkomstig uit Syrië, Afghanistan, Tsjetsjenië en omgeving.

Nu blijkt dat men maar van 136 van hen weet waar ze zich bevinden. 60% van die 336 is dus spoorloos en ondergedoken in Oostenrijk of een ander land van de EU.

Was het niet Michel senior die een tijd geleden nog waarschuwde dat we niet op reis moesten gaan naar Oostenrijk? Slimme mens, toch?

Wil.

20 jul 2021, 17:24

Kurt Westergaard is vorige week overleden. Hij werd 86.

Hij is de tekenaar van de Mohammedcartoons.
Nu plaatst der Spiegel een stukje tekst op het internet waaruit men zou kunnen besluiten dat de golf van geweld en regelrechte terreur in de schoenen mag geschoven worden van Westergaard.

Afbeelding

Waar is de tijd dat journalisten, politici, kunstenaars en dies meer rondliepen met een T-shirt met "Je suis Charlie" erop??
Der Spiegel had ook een eerbetoon kunnen brengen aan iemand die de vrijheid van denken en spreken heel hoog in het vaandel droeg. Der Spiegel had op zijn minst een tekst kunnen plaatsen die zonder kans op verkeerde interpretatie de schuld voor dat geweld bij de plegers ervan legt en die de spreker/tekenaar vrijpleit.

Wil.

25 jul 2021, 19:29

Spin Boldak is een grensstad tussen Afghanistan en Pakistan. De taliban hebben de stad vorige week onder hun controle gekregen.
De terroristen gingen onmiddellijk aan het plunderen en het moorden. 100 mensen zouden uit hun huizen zijn gehaald en vermoord.

100 doden. Geen vermelding waard op radio of tv in Europa? De bbc vermeldt de overname van de macht maar meldt niets over doden.

Dicksy

25 jul 2021, 19:51

Tja, als die inwoners zich vijandig opstellen tegen aanhangers van de ‘religie van de vrede’ is de kans groot dat dit botst en dus het vermelden niet waard, of wel. 🤔

Wil.

09 aug 2021, 11:56

ISIS : da's al weer effe geleden.

Nu de westerse troepen uit Iraq aan het wegtrekken zijn, wordt de leegte gevuld door wie zich het sterkst voelt. Isis laat weer van zich horen.

1) Tijdens een begrafenis in het Salaheddine Yathrib district hebben ze toegeslagen. Resultaat: minstens 14 doden en 20 gewonden.

Eerst werden de beveiligingstroepen door snipers uitgeschakeld en vervolgens werd met het machinegeweer losgegaan op de treurende familieleden.

2) In een andere provincie werden een vader en twee zonen afgemaakt toen gewapende isismilitanten hun huis binnendrongen. Eén van de zonen had zich blijkbaar ingeschreven bij het Iraakse leger of politie.

Ten derde: in de provincie Diyala werd een militair kamp aangevallen. Drie doden en 4 burgers gewond.

Wil.

10 aug 2021, 18:37

IS-aanhangers in Gaza hebben een toeristische plaats aan de kust bestookt met een bom omdat er een concert en party werd georganiseerd waar mannen en vrouwen samen konden feesten.

Dat gaat tegen in tegen de regels van de islamideologie en dus moet er opgetreden worden.