Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

11 aug 2021, 10:34

Helaba, zou ik hier toch weer binnenraken? Sinds gisterenavond was Seniorennet geblokkeerd mens wat zou ik blij zijn als het toch weer in orde is!
Ivette

Ritavdm

11 aug 2021, 11:26

Goeie voormiddag

Ivette, je bent binnen
maar nu het zonnetje schijnt ben je misschien beter buiten :wink:

Mijn haartjes zijn weer ultra-kort.

Menu : konijntje met appelmoes en krieltjes
Namiddagactiviteit : naar 't zeetje waar grote en kleine B zijn.
Oud maar niet Out

vera-maria

11 aug 2021, 17:29

Goede namiddag allemaal!
Proficiat aan de jarige Erika!
Corry een uitkijk op een smal straatje typisch Brugge en hopelijk gaat je revalidatie vlot!
Wij zijn op vraag van Elise naar Blankenberge geweest, ze mag in de vakantie kijken naaar FC de kampioenen en ze had gehoord op de radio dat op woensdag Jacques altijd aanwezig was op die expo daar, dus wij daar naartoe…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben niet echt fan maar is een sympathieke man die Jacques, die expo stelde niet veel voor maarja het was voor Elise hé!
Elise had dorst dus zijn we iets gaan drinken en er was veel volk op de dijk in Blankenberge we waren daar rap weer weg!
En nu op ons gemak een taske koffie in onze lounge, Elise hebben we bij haar thuis afgezet want haar mama werkt van thuis uit!
Tot later hé daag…
You only have one life...live it!

corry

12 aug 2021, 07:13

Goedemorgen
Reeds voor 6 u de badkamer in, haar gewassen en de rest waar ik aan kan.🤪
Afbeelding

Staf is gisteren hier binnengevallen, bedoel totaal uitgeput op mijn bed gestort. Had wat spullen mee welke ik nodig had.
Ademnood, masker even afgedaan, had juist mijn avondmaal gekregen, koffie en rust heeft hem er doorgehaald.
Bloedtransfusie dringend nodig, ze gaan tot volgende week wachten, niets aan te doen.
Gelukkig volgen de buren zijn doen en laten, slaapt veel in zijn zetel aan
    het raam.

Kleinzonen hebben meermaals gezegd dat indien nodig ze zullen helpen, mijn ventje heeft geen hulp nodig, ondertussen voor de zoveelste keer weer die confrontatie.

De volgende knie zal in andere omstandigheden gebeuren als hij daar maar zeker van is.

Het gaat warm worden, gelukkig een grote kamer oost gericht , ramen open en voor het slapengaan smeren tegen de muggen.

Groetjes

Corry
    ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

12 aug 2021, 08:44

goeie morgen allemaal
    Corry je ziet er goed uit met je zilveren haar
    maar ben je ook goed? hoe is het knietje
    ja en Stafke je kent hem al langer dan vandaag
    een oude boom verander je niet
    vandaag komt mijn broer op bezoek van Duitsland, ben benieuwd
    heb hem twee jaar niet gezien

Afbeelding
    Groetjes van meme-rietje,
    het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

12 aug 2021, 08:50

Goede morgen , en ja nu wordt het ook een zonnige, warme dag ! Dus probeer er maar van te genieten !

Erika, ook hier wil ik je nog eens een gelukkige verjaardag wensen. Evenals Yvette, raakte ik hier gisteren ook moeilijk binnen, maar je las mijn wensen al op een andere plaats hé !

Corry, je revalidatie loopt goed, zo begrijp ik toch, doe het maar kalmpjes aan. Ja, zou ook zo zijn hoor, wat je al zelf kan, de je graag zelf ... en voor Staf, het allerbeste, en dat is typisch hé... zeker voor mannen(sorry...sommige toch) die hebben nooit hulp nodig....

Vera-Maria, mooie foto's, ja de kinderen kijken nu graag naar de kampioenen, ja al die herhalingen, maar soms kijk ik ook nog wel eens...om gewoon eens te lachen !
    Lang geleden dat ik nog in Blankenberge was. Als de meisjes klein waren gingen we wel vaker.

Ritavdm, 't wordt weer een mooie fietsdag ! Ik zal de mijne ook eens klaarzetten voor deze namiddag, maar eerst een balletje slaan met de vriendinnen.
    Het tornooi verloopt hier goed,maar er is maar 1 Belgisch meisje meer dat niet uitgeschakeld is, ze is reeds een beetje gekend, haar naam is Kempen, anders zijn er van de USA, Roemenie, Italie, Frankrijk... Ik ben gisteren weer een match gaan kijken, echt wel mooi spel.

Voor jullie allemaal, een mooie dag ! omadina
    Mama, oma, wat maakt het uit !
    Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

12 aug 2021, 09:38

Joepie ik raak wel weer makkelijk binnen maar er sluipt nu telkens reclame binnen bovenaan die ik echt niet waardeer wel verwijder maar daarmee maak ik alleen plaats voor een nieuwe advertentie.
    Misschien kunnen ze daar van Seniorennet iets aan verhelpen?

Gisterenmorgen eerst alle mos en onkruid verwijderd van mijn terras en gekuist want we hebben buiten gezeten, ik had R's vroegere bazen te gast. Zo warm was het ook niet, het verkoelde ook rap, was al frisjes als ze om 10'voor 18u vertrokken.

Afbeelding
    Zaterdagavond om 20u15 is er op ARD een lange hopelijk mooie show rond Florian Silbereisen.
    Op 10 augustus was het al 30 jaar geleden dat hij zijn eerste show op TV presenteerde en op 4 augustus werd hij 40 jaar, vandaar die show die tot 23u35 zal duren! Hopelijk kunnen we er allemaal van genieten!
    Ivette

Erika1

12 aug 2021, 10:03

Goeiemorgen allemaal,

Ook hier bedankt voor de lieve verjaardagswensen van jullie allemaal.
    Kon niet eerder reageren, gisteren is telenet thuis geweest om alles terug te installeren, ja ben terug naar telenet gegaan de promotie van proximus was verlopen en de prijs was nu bijna hetzelfde maar de kwaliteit niet :mrgreen:
    Dus binnenkort mogen jullie weer een mail ontvangen met het nieuwe ( oude ) adres dat is blijven bestaan.
    Alleen moet ik proberen om mijne vriend Peter hier te krijgen om het een en ander terug inorde te brengen. De winkel waar wij altijd gingen in de buurt is er niet meer. Maar het zal niet makkelijk worden :wink:

Corry, je ziet er inderdaad goed uit en het zal ook wel iedere dag beter en beter worden.
    Yvette, je wilde weten hoeveel lentes? 36 als je het omdraait :D

Maatjes ik zit zo weinig achter de laptop of tv omdat ik tijdelijk een andere passie heb waar ik rustig van wordt en zelfs vergeet te trekken aan mijn pijpje :lol:

Dit zijn maar 4 van de werkjes die ik gemaakt heb en ingekaderd zijn boven liggen er nog zo'n 4 tal waar ik nog geen kader voor gevonden heb omdat het buiten maten zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben alweer een andere bezig die ook weer half af is en gisteren is een nieuwe geleverd :lol: :roll: is echt een verslaving.

Voila ben er mee weg alles van proximus gaan inleveren.
    Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

12 aug 2021, 20:02

Goeieavond

Corry : Alles komt goed maar het moet tijd hebben, elke dag een beetje beter en comfortabelder; geniet maar van je nieuwe kamer !

Mooi Erika ! terug naar telenet ? en nu Peter proberen binnen te krijgen :wink: Good Luck .

Meme-Rietje, er zal wel wat bijgepraat zijn met broer zeker.

Vandaag met kleinzoon M over de fietsknooppunten van bij hem thuis naar hier thuis gefietst, goed voor 52 km.
    Hongerigen spijzen en dorstigen laven onderweg hoort daar natuurlijk ook bij.
    Morgen doen we de rit opnieuw in omgekeerde zin met hier en daar een kleine variant :wink:

Afbeelding

Afbeelding
    Oud maar niet Out

Ivette

12 aug 2021, 20:34

Hey Erika, zijn dat zo van die steentjes die ge moet vast steken?
    Maar daarom moet ge niet laten om hier binnen te springen hé!
    Rietjes, zoals ik op FB schreef: schitterend dat jullie nog zo fit zijn dat ge nog zo goed mee kunt met uw kleinzoon, dat zullen er u niet veel nadoen!
    Ivette

meme-rietje

13 aug 2021, 09:01

goeie morgen allemaal
    wat is hij ook al groot geworden Rietjes
    beetje bij beetje Corry

Afbeelding
    Groetjes van meme-rietje,
    het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

13 aug 2021, 10:05

Goedemorgen allemaal!
    Weeral de laatste vakantiedag dat Elise hier is, die 4 weken zijn voorbij gevlogen, volgende week gaat ze op kazoukamp en de laatste week van de vakantie gaat ze naar haar andere grootouders die dan even over en weer vliegen van Spanje!
    Ze vind het wel het leukst bij ons want ze heeft hier ook haar eigen kamer met speelgoed en tekengerief enz.
    Ze zit hier bij mij in de lounge een spelletje te spelen, dat mag voor efkes dan moet ze gaan spelen of gaan kleuren…
    Afbeelding
    Corry, je ziet er goed uit en jammer dat jou Staf zo een koppige ….is!
    Erika is toch leuk als je gepassioneerd bent van een hobby!
    Gisteren zijn we naar de wekelijkse markt geweest en dan ergens iets gaan drinken, ik had graag weer eens een foto van mijn ventje en ik samen gehad en ons Elise heeft deze foto van ons genomen met mijn smartphone…
    Afbeelding
    En deze avond zijn er mosselen als afsluiter van Elise’s vakantie hier, haar papa en mama eten dat graag, voor Elise is er pizza Hawaï, en deze middag eten mijn wederhelft en ik een boterhammetje en voor Elise heb ik nog puree en zal ik een wortel raspen en heb ook nog een hamburger in de diepvries!
    En volgende week weer eens de gewone weken al staat er wel weer het één en ander op ons programma maar vooral dan op mijn programma, maar later meer daarover!
    Zo ik ga aan de slag, wens jullie allen nog een heel fijnnweekend daag…
    You only have one life...live it!

Ritavdm

13 aug 2021, 10:12

We zijn er klaar voor :wink:
    voor de terugrit.

Mijn klein coureurke :wink: (groter dan ik) heeft geslapen tot 8u45, heel uitzonderlijk voor hem. Hij zal dus wel serieus moe geweest zijn van de rit gisteren.

Mooie fot Veve van een mooi koppeltje
    Oud maar niet Out

corry

13 aug 2021, 10:35

Vanuit zicht op de binnentuin kom ik welgezind een goede morgen zeggen.
    Afbeelding
    Veel betere nachtrust.

Gisteren buurvrouw welke Staf indien nodig van hulp voorziet op bezoek geweest.
    Heeft aan hem duidelijk gemaakt dat haar man Staf voor transfusie naar het ziekenhuis zal brengen en halen.

Erikaatje, ken ook iemand met zulk een verslaving, wat het een beetje wordt.
    Is redelijk duur maar ook prachtig.

Rietepetietje , broertje op bezoek , geniet ervan !

Ondertussen al naar de kine geweest , ze drijven de behandelingen op, was op een moment misselijk van de pijn.

Volgende vrijdag optie om naar huis te gaan, revalidatie zal nog enkele maanden duren.

Inderdaad Veveke jullie zijn een mooi en lief koppel, Stafke is geen knuffelaar, de opvoeding en het karakter liggen aan de basis. Toont zijn genegenheid door nu en dan attent te zijn. Zijn ziekte maakt deze ook al heel wat minder.

Ga een telefoon doen om te horen hoe het met hem gaat.

Corry
    ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

14 aug 2021, 08:29

Goede morgen en voor jullie een mooi, zonnig weekend !

Corry, je hebt daar wel een mooi verblijf, geniet er maar van, en verder een goede revalidatie ! Ja kan me inbeelden dat het ook pijnlijk kan zijn, zeker in het begin. Gelukkig heb je attente buren, zo moet je je minder zorgen maken.

Ritavdm, zo een lange fietstocht , wel goed hoor, samen met de kleinzoon. De kleinkinderen worden groot, ja en groeien boven ons hoofd hé, maar toch altijd mooi als ze nog graag komen naar oma en opa.

Erika, ja een mooie hobby, proficiat hoor, is heel mooi ! Maar het is zoals Yvette schrijft, ko hier maar af en toe eens binnen hé, om je werk te tonen !

Veramaria, ja jullie zijn een mooi gezinnetje ! en Elise wordt een heel mooi meisje !

Mémérietje, geniet ook maar van je goede buren en familie, en dank je wel voor iedere dag je mooie plaatje en je lieve wensen !

Vandaag verwacht ik mijn dochter Nathalie, die in Herentals woont, met Maïté, de kleindochter. Luna kan niet mee komen want die moet studeren, heeft volgende week examen, 1 vak maar , toch belangrijk om naar haar tweede jaar hoger onderwijs over te stappen. Dat gaat natuurlijk voor alles.

Voor jullie allemaal, een heel mooi weekend, hoe jullie dat ook doorbrengen.
    omadina
    Afbeelding
    de zusjes samen .
    Mama, oma, wat maakt het uit !
    Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !