In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

21 aug 2021, 08:30

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer :D . Ik wil allereerst iedereen bedanken voor de beterschapswensen in alle vormen, de virtuele, de mailtjes, de mooie kaartjes en de WhatsApp's. Allemaal hartverwarmend waarvoor dank.
Mijn arm is dus nu verlost van zijn verband en de brace en is nu zo blauw als een smurf :) . maar daar ook mijn hand was ingepakt, kon ik echt veel te moeilijk typen en daarom ben ik hier even weggebleven. Maar heb trouw alles elke dag gelezen.
De operatie zou gelukt moeten zijn volgens de chirurg. Ze hebben nu alle geknelde zenuwen in mijn elleboog los gemaakt en onderhuids in de binnenkant van mijn voorarm geplaatst. Een niet zo zware operatie, maar wel een held delicate.
Ik mag er al heel veel mee doen. Echter nog niet met Matice wandelen of op de hondenschool op het plein gaan staan, manlief doet dat nu. En niet wringen. Maar heb me zo'n steamer op elektriciteit gekocht en steam nu voorlopig elke vloer. Daar moet ik geen kracht achter zetten en is dus ideaal nu.
Dus ik mag al veel doen, maar chirurg zei tegen wel tegen mij dat wanneer ik iets aan het doen ben en het pijn doet, ik onmiddellijk moet stoppen en dat ga ik ook doen.

Zo lieve Seizoentjes, tot zover mijn egobericht.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

21 aug 2021, 08:37

Afbeelding

mariajohanna

21 aug 2021, 09:09

Goede morgen, allemaal

Goed dat je er terug bent, Clive, en nu trouw doen wat chirurg gezegd heeft...... dat zal wel lukken, toch de eerste tijd, niet? Het gevaar zit erin als je geen pijn meer voelt......
Laat het vanbinnen maar goed genezen.....

Anjelierke, fijn he, met de ukjes naar een indoorspeeltuin? Wij hebben dat vroeger ook verschillende keren gedaan met de kl kids, en er zelfs verjaardagsfeestjes gehouden, je mocht zelf pannenkoeken en zo meebrengen, enkel de drank was van daar.....

En ook je kaartje is gisteren toegekomen, Anjelierke, waarvoor dank. Hij kan nu wat uitrusten op de schouw, bij de anderen, ze mogen allen nog wat blijven staan......
Sommigen zijn echt 'te voet' gekomen, of helemaal niet aangekomen.... wat echt jammer is.......

Nu ga ik nog wat verder doen met huishoudelijke taakjes.....

Dames, geniet nog van het mooie weder dat ze voor vandaag gaan geven, morgen weer iets anders.....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

21 aug 2021, 09:11

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, hier is de zon al aanwezig,
hoewel we vanmorgen al een regenbui hebben gehad ook :roll:

Dag Bekske, een mooi plaatje gemaakt alweer, altijd fleurig :lol:

clive, proficiat dat het tot hiertoe al zo goed verlopen is
maak er het beste van en doe wat de dokter zegt....
niet door de pijn heengaan :roll:
en proficiat met je stoomtoestel... :wink:

anjelierken, zo werd het beloofd... een mooie zaterdag
en terug regen vanaf zondag, niks aan te doen...
De ukjes goed gespeeld in de binnenspeeltuin...
je bent eraan de volgende keren... :lol: :lol:

M-M, een fijne dag vandaag, jammer dat het weer niet
standvastig is en het moeilijk is om iets te plannen :roll:
De zomer zal weer voorbij zijn eer we 't weten...

Alle seizoentjes een goed weekend, maak er het beste van
mijn wasmachine roept, ik ga de was buitenhangen :wink:
hopelijk droogt het wat, dan kan ik nadien strijken voor
alles te droog is...
Sterkte wie het nodig heeft en tot later... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

21 aug 2021, 20:41

Dag seizoentjes allemaal .
Clive : blij jou hier terug te zien ..
Voor iedereen een fijn weekend in de mate van het mogelijke .
Afbeelding

anjelierken

21 aug 2021, 20:59

Hallo iedereen,

Clive: welkom terug in ons hoekje.De raad van de dokter goed opvolgen hé .

Oma-C: zou best kunnen dat we eraan zijn voor de volgende keren.Maar het is ook eens rustig voor ons.Ze kunnen daar goed en veilig spelen en wij zijn even op ons gemak :D .Ze hebben daar gisteren 2 uren gespeeld.Eigenlijk wilden ze nog langer blijven maar manlief vond 2 uur al genoeg. Ben van plan om daar toch af en toe naartoe te gaan.Want de ukjes een ganse dag bezighouden, is ook vermoeiend.

Ben vanmorgen met vriendin naar de markt geweest.Was lang geleden dat we elkaar nog eens in levende lijve hebben gezien.Deed eens deugd en ook met het mooie weer was het plezant.

Hier is het hevig aan het regenen. Precies een wolkbreuk.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

22 aug 2021, 06:05

Goede morgen seizoentjes,

Er spookte weer van alles door dit koppie, dus maar opgestaan.
Gimly heeft nog wat last van diarree. Gisteren dan toch de ribben op de bbq kunnen leggen: een late lunch, maar wij zijn dat gewoon. Vandaag chinees of dit is toch de bedoeling. kan ook zijn dat ventje op het laatste nippertje naar de beenhouwer gaat.
Clive: Welcome Back!
Bij bonpr*x twee aparte pijamabroeken gekocht en bij w*sh dat je toch maar de maand erop krijgt een grijze tuniek met erop een geborduurde bloem. Dan moet je nog de extra invoerrechten betalen. dat is ongeveer 15 euro. En dan hopen dat je na drie maanden die eindelijk in huis krijgt. Ten zij die via het distrubutiecentrum van Luxemburg komt dan betaal je die extra kosten niet. Maar het is gokken. het komt er nu op neer dat je evenveel betaald als je het in een ander EU land zou kopen en gelijk welke kledijwinkel met gewone verzendkosten. Oplichterij vind ventje die nog steeds zijn "blended" dvd niet heeft. Ik heb hem gezegd tot December te wachten en hem dan opnieuw te kopen met de luttele euro's die Gimly heeft kunnen sparen. Opnieuw gevraagd aan ventje om voor zijn haar een afspraak te maken, tevergeefs. Hij heeft geen zin. Hij zegt dat het kapsel die ik voor ogen heb, hem "nerdy" gaat maken. :roll: Tsk. Op de trouw van zijn zuster had die een bloempotkapsel! als dat niet "nerdy" is, weet ik het ook niet. En ventje is een brildrager. Van ventje hing er maar 1 foto op de collage dat ze gemaakt had op zo'n spiegel met magneetjes. Die van hem tijdens een speech in de kerk. En daarna overheersten de kleinkinderen. Of ze die spiegel nog heeft of die ergens anders hangt weet ik niet. Er hing ook nooit een foto van ons huwelijk op.
En foto's van haar en schoonvader waren ook nergens meer te bespeuren zei Ventje. Maar ventje heeft nog de dia's. Nu we op een trouwfeest mogen dansen, ziet ventje niet dat nichtje en haar man het in nog geen maand tijd kunnen organiseren. Ikzelf ook niet. Ze moeten nog altijd rekening houden met de gezondheidstoestanden van schoonmoeder en die minnaar. Ik weet zelfs nog niet of schoonmoeder haar achterkleinkind al gezien heeft. Schoonbroer zal wel antwoord op mijn vragen hebben als ik volgende maand er naar toe moet. Die verteld alles door. is het niet als hij de medische pedicure bij mijn moeder moet komen doen, dan is het als ik behandeld moet worden op voorwaarde dat er niemand in de living is. Toen de jongste dochter er was, heeft schoonbroer zijn mond niet opengedaan. Normaal is hij heel wat opgewekter. Omdat hij tegen ons kan "zwanzen".
De meeste moppen die hij dan tapt ken ik al.
Ventje zei gisteren tegen mij dat hij denkt dat de vriendschap tussen Suus en ons voorbij aan het gaan is. na die verbale en fysieke ruzie heeft ze geen contact meer opgenomen. kan ook vragen aan Buufje hoe het in elkaar zit want die heeft Hans beloofd dat ze goed voor Suus ging zorgen.
Hoe dan ook, wij zijn er aan gewoon dat vriendschappen bij ons een beperkte houdbaarheidsdatum hebben. Dit is echter de langste.
Gimly ligt plat. hij is echter niet welgezind. Hij is naar buiten geweest, twee keer zelfs maar ventje was in de badkamer en dat licht schijnt ook op de koer. misschien vond Gimly dit de "klaar".
Geen idee wat we voor aperitiefhapje gaan eten. Ik denk zoutstokje in een champagneglas. ik had die presentatie op de Ferry gezien als je eerste klas reisde, kreeg je een glas champagne. Dan ging je tafelen. Voor die twee of drie keer dat wij naar belgië afreisden konden we dat ons dan permiteren. Als eerste aan boord als eerste van boord. Helaas is er hier geen Ferrydienst meer. voor Covid toesloeg waren er plannen om opnieuw een ferry-dienst op te starten. Toen besloten die rare jongens dat ze moesten Brexitten, dus de plannen zijn opgeborgen. Er stond ook een oproep in de krant van het dierenasiel. De talloze katjes die aangeschaft werden tijdens de lock-down(s) worden nu massaal gedumpt. meestal zonder chip, wat verplicht is. Het asiel barst uit zijn voegen van de katjes. Er zou aan de bouw van een nieuw asiel, een pak groter moeten begonnen worden maar door Covid is dat steeds maar weer uitgesteld. ja, dat venijnig beestje heeft ons flink bij ons pietje. Gisteren was ik aan het U-tuben op de koer na het eten en ik verloor mijn internetconnectie.
Dan maar naar binnen. het begon dan af te koelen na een zwoele start. De afwas staat er nog en die is voor als het licht wordt, zo rond een uur of 8. tenzij het weer een grijze donkere dag wordt. zoals zoveel dagen de laatste tijd. Zomer? amehoela, zeg maar semi-herfst weer. Er is slechts een minieme kans dat we een na-zomertje krijgen. Als en dat is het sleutelwoord. ik vroeg gisteren aan ventje of hij naar neef ging gaan. ik weet het nog niet was zijn antwoord. Dus wordt vervolgd.
Gimly is wakker en is op poezepootjes naar zijn eten. hij slenterd er naartoe. Slenteren is ook de reden waarom wij nooit meer naar stad gaan. En ook de reden dat ventje niet graag boodschappen doet. toen het nog 30 min was, ging dat veel vlotter. nu wandelen ze door de supermarkt alsof ze in hun tuin zijn. We hebben een docu over Venetië bekeken. daar is ventje nooit geweest. ik vertelde hem dat de kanalen daar stonken. Eerst werden we door een gemoteriseerde gondola van de parking naar de stad gebracht. En daarna een tochtje met een echte gondola al zong de gondolier geen "och sole mio". je ziet daar veel winkeltjes met van die maskers. We wilden ook daar eten maar de prijzen vond Jeffery te duur. Met 6 zou dat (welliswaar gedeeld) toch een flinke som zijn geweest. De eerste avond op de camping gingen we een pizza eten in het bijhorende restaurantje. Die was lauw en smaakte naar azijn. Annemie kreeg nog een duw van de serveerster. ( Zij is blond)
Blijkbaar vond die serveerster dat Annemie te veel naar de donker harige jongens keek. Ik had bruin haar dus vormde ik geen bedreiging. toen zat er nog geen grijs in. ook frieten uit een automaat voor de supermarkt waar we om de twee dagen onze boodschappen deden, gegeten, gebakken in olijfolie natuurlijk. Geen zout. De ex wilde dat perse geprobeerd hebben. Dus de nodige lires erin.
(er was nog geen sprake van euro) Foto's met een wegwerp camera die toen nog ontwikkeld moest worden. Tijden waarvan je denkt dat was een redelijk fijne vakantie met wat min-puntjes door het delen van een vakantiehuisje op de camping. Ik heb daar de slechte kant van Jeffery leren kennen.
Toen Annemie er vandoor ging wist ik al genoeg. Dat was drie maanden na de Italiaanse reis.
Ik heb haar dan nog 1 keer gezien met de nieuwe vriend in de Quick te St-kruis. Ik was toen samen met ventje. Ik ging hem dan de vrijdag afhalen met de fiets en dan gingen we soms naar de Quick.
Ze hadden eens een commandant mee, die nog nooit een hamburgertent van binnen had gezien. hij vroeg biefstuk/friet. Degen die de bestelling opnam moest hem geduldig uitleggen dat dit een snelle hap restaurant was. dan heeft die een hamburger met enkel het broodje genomen.
Zo, ik ga eens kijken hoe ver het zit met de producten die op de boot moeten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

22 aug 2021, 06:59

Afbeelding

Oma-C

22 aug 2021, 10:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, geen zon voorlopig :oops:
al van gisteravond regen gehad, dus genoeg gedoucht :lol: :roll:
De was is gisteren wel droog geraakt en die ga ik nog strijken
vandaag, het is niet heel veel en opgeruimd staat netjes (zei mama altijd) :lol:

Vandaag binnen amusement zoeken denk ik want het is frisjes :oops:
maar we hebben gelukkig een dak boven ons hoofd :) al goed...

Alle seizoentjes (zonder namen dan vergeet ik niemand) :oops:
een fijne zondag gewenst, maak er het beste van... tot later :wink:

Helena van Troje

22 aug 2021, 11:46

Het leek frisjes.
Tot ik veel te warm gekleed naar de broodautomaat reed.
In het opgaan wind mee, in het afkomen wind tegen.
Ondertussen ben ik uitgetranspireerd.
Zweten is niet beleefd, zegden de nonnen.
Het is anders wel hetzelfde...

Als ik een beetje terug op mijn effen ben ga ik strijken, ik denk aan u oma-C. :wink:
Het is niet veel.En al een stukje klaar leggen voor de valies.
Het zal niet super warm zijn, maar ook niet al te nat zo te zien op de meteo.
Mijn paperassen zijn in orde ondertussen, in tweevoud en op de telefoon in de app.
Is wel een heel gedoe tegenwoordig als je de grens over gaat.

Van de jongste deze keer weinig nieuws.
Zo hoog in de bergen hebben ze misschien minder bereik.
Morgen zouden ze thuis komen en overmorgen is Poes haar rijk hier uit.
Dinsdag naar de tandarts voor de volgende pas.
Deze keer vraag ik iets om onder mijn nek te leggen.
Dat was absoluut niet comfortabel de vorige keer.
Woensdag misschien op de kleinkindjes passen.

Ik ben niet nieuwsgierig maar ik weet toch graag veel.
Seffens eens gaan zien wat een van de buren nu weer met een of andere machine uitspookt.

Hallo Clive blij je weer te zien.
Kleinkinderen entertainen het vraagt energie Anjelier.
MM zoals steeds weer avontuur en verrassingen aan de grijze noordzee.

Aan iedereen lezers en schrijvers een aangename zondag gewenst.

anjelierken

22 aug 2021, 17:01

Hallo iedereen,

HVT: daar weten wij alles van :D , dat kinderen veel energie vragen .Maar ik vind ook dat je daarin "groeit".
Manlief bv. kan daar nu beter mee omgaan dan vroeger . Ik zag hem deze week zelfs met ukkemeisje op een speeltuig klimmen 8O , dat zou hij vroeger nooit gedaan hebben. Maar inderdaad het vraagt energie , na 1 dagje slapen wij allebei als rozen :D . En als ukkemeisje 2 nog wat ouder is, komt ze ook mee . Dus dat beloofd :D :D .

We hebben al een flinke regenbui gehad.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

22 aug 2021, 18:35

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Ik ben laat vandaag, maar heb wel alles gelezen.
Ik was dan ook nog eens laat op vandaag, was midden in de nacht wakker geworden van de pijn :oops: en had toch dan maar een pijnstiller genomen en daardoor was ik door het alarm door geslapen en toen was het al 09:00H. Heb dan wat opgeruimd en een douche genomen en toen was het tijd om naar de hondenschool te gaan. Manlief dus op het plein en niet nat geworden, integendeel, het zonnetje, ( jullie weten wel, zo'n gele bol in de lucht :D ) scheen. Matice heeft met baasje aan zijn zijde, echt wel zijn best gedaan, maar kon het toch niet laten af en toe de clown uit te hangen. Hij is een hond die het talent heeft iedereen, ook de trainer, in de lach te laten schieten. Dus laten we hem maar, er wordt al veel te weinig gelachen in de wereld.
Na de school bij de bakker gestopt voor brood. En had voor een keertje gebakjes mee gebracht voor manlief en mij. Tafel leuk gedekt met mijn Blond Amsterdam servies en genoten van de gebakjes met een lekkere kop koffie.
Volgende zondag kunnen we niet naar de hondenschool, want dan vertrekken we weer voor een weekje Texel. Huis wordt door de naaste en de overburen in het oog gehouden.

MJ, ik hoop van harte dat jouw verjaardagskaartje is aangekomen. Manlief had dat geschreven want toen kon ik met mijn arm nog niet schrijven.

HVT, jou staat een leuke vakantie te wachten, geniet ervan .

Oma-C, lees net dat er in Den Haag wateroverlast is, heb al een kaarsje aangedaan voor jouw dochter dat zij hopelijk niet getroffen is.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar jullie krijgen allemaal zonder uitzondering een hele dikke knuffel van mij en heel veel liefs. Voor later vandaag een zachte welterusten.

Oma-C

22 aug 2021, 21:01

Afbeelding

Wij hebben vandaag nog een paar echte hoosbuien gehad
met bliksem en onweer....
amaai het heeft weer op sommige plaatsten lelijk gedaan.. :roll: :oops:

clive ik heb van mijn dochter niks gehoord, Den Haag is groot he
of ze heeft niks laten weten om me niet ongerust te maken
dat kan ook... ik ga het straks nog eens vragen....
Veel sterkte....ok aan de man en M-J...

IK kom slaapwel zeggen en tot morgen, goeie nacht iedereen... :wink:

Muddy Maddy

23 aug 2021, 07:01

Goede morgen seizoentjes,

Weer vroeg op vandaag. Gisteren was er hier een regenvlaag om U tegen te zeggen. Ventje zei:moet ik daar echt door? ik zei tegen hem dat het nog geen 12 u was. aperitief zonder hapje want ventje wilde grote honger hebben voor zijn eend in pikante saus. het is normaal peking eend maar om de een of andere reden staat er peningeend. ventje moest ook nog een zijgerecht van soyascheuten en ui hebben en eer hij dat uitgelegd had. Ze doet het wel hoor, maar ze is nog steeds gewoon dat wij de klanten zijn die geen groenten willen en geen erwten in de rijst. De fles Porto was nog niet leeg en dus toen ventje eindelijk opschepte was het eten lauw-warm. vandaag de rest. Ventje moet naar de drankencentrale. ik vraag me af of ze die kers en perzik in stock zullen hebben.
Moeder was Zaterdag laat opgestaan en moest dan nog de kat van de buren eten geven en de lattestoor optrekken ( is net als bij haar electrisch) en de eventuele post uithalen. Praline had niet veel honger. Ondertussen was buurman om zijn zonnepanelen gekomen en ventje bleef met hem babbelen. Toen kwam buurvrouw er bij staan want buurman en ventje waren aan de praat. Moeder had niet veel te vertellen. Dan is ventje om de kranten geweest. weer geen euromillions met het lotje van 3 euro.
Omdat het gisteren vroeg was en ik bijna alle taken had uitgevoerd en de tablet aan het opladen was, heb ik eens de nieuwe pc opgestart en The Sims 4 gespeeld. Het gaat daar heel anders aan toe dan de versie 2 die ik op deze pc staan heb. Ik begin het spel gewoon te worden.
Ventje heeft dan alle lichtjes op batterijen vervangen. het was meteen gezelliger met die lichtjes. Nu nog een keer alle theelichtjes van 8 uur aansteken en we sluiten dat vies, vuil weer buiten.
naar de website van die babywinkel gesurft, ingelogd en we hebben in samenspraak een mobile gekocht voor boven de wieg. Kostprijs: 40 euro. het is een gouden ster die deuntje speelt. Jammer vond ventje dat er geen "number of the beast" gespeeld kon worden.
Ventje wist te melden dat de winkel mijn pijama broeken aan het inpakken was. dat gaat dan vandaag naar de post en enkele dagen later komt dat er aan. ik heb nog geen nieuws van mijn snoep. maar ja, ik ben alle dagen thuis, uitgezonderd voor een bezoekje aan schoonbroer en mijn maandelijkse controle bij de huisdokter. Ik ga niet eens meer om mijn leesvoer of naar de beenhouwer. ventje zei gisteren dat zijn haar nog langer moet. dan als hij het eindelijk gaat laten knippen en stylen zal het zijn geld waard zijn zei hij. :roll: Tsja, ventje heeft soms van die rare hersenkronkels. Vroeg aan hem nadat we die mobile gekocht hadden of hij ging gaan. hij wist het nog steeds niet zei hij. Ze mogen al tevreden zijn dat ze een mooi kado hebben gekregen. Trouwens, zij zijn ook nooit niet naar hier gekomen ondanks de vele voorstellen. Toen was ik nog goed te been, nu is dat een andere zaak. Straks de afwas doen en eens voelen of de kast droog is. er is niet veel afwas, twee vierkante borden ( van een chinese set) bestek, twee kommen en een steelpan. Zocht gisteren naar een ijsblokje en vond dat de onderkant van de frigo er wat vuil uitzag.
er was nog water in de afwasbak en de vod gepakt en een spons en de onderkant van de frigo afgewassen. Dus rest alleen nog de binnenkant eens onder handen nemen. Die gaat op de To Do lijst. Ik ben benieuwd hoe veel we gaan mogen wegsmijten. Vandaag ook eitjes koken. De zoustokjes zijn dan toch gegeten maar dan 's avonds terwijl de haaienvinnensoep opwarmde. is eigenlijk egg-drop soep want echte haaienvinnensoep kost stukken van mensen en al is een haai niet sympathiek te noemen om dat beest te vangen, zijn vinnen af te snijden en dan weer in het water te gooien, is er over voor menig dierenliefhebber. Onlangs poste iemand een klingon kookboek op de site: DS9. "Bloodwine" is zoals je al had kunnen denken gewoon rode wijn met geperste rode bessen. andere gerechten zoals "Kagg" zijn dikke slierten spaghetti in een dikke Bouillonsaus. Andorian ale is een gewone pils met blue curaço in. Die scenario schrijvers hebben dus een rijke fantasie die je met een beetje analyse kunt klaarmaken. "Rakatino" is sterke esspresso. Wel in een speciale mok. Wat de " Die- hard" fans dan weer op de markt(en) kopen die kopies van de serie produceren. twee keer Kassa. Wij hebben hier enkele atributen van Lotr. het zwaard "sting" en de halsketting van Arwen. Ook een briefopener in de vorm van Narsil, het zwaard waarmee de vinger van de dark lord sauron werd afgehakt zodat de ring vrij kwam. Voor dat laatste stuk heb ik een verklaring bij de douane moeten tekenen omdat het ook als een echt wapen kan gebruikt worden.
De "aapjes" hebben weer hun westerse kleren aan. Gisteren trokken ze naar het kerkplein waar ze normaal cricket spelen. School begint binnenkort.
Het straatlicht is uit. maar er trekken zich weer donkere wolken samen. Ik wil zon!
Gisteren zag ik een ekster zitten op de opgestapelde tuinstoelen. vandaar dat ze toch nog bevuild raken. Toen die beweging zag van ventje, vloog die weg. Ik ga nu een paar U-tube afleveringen van 5 min. crafts gaan bekijken op de nieuwe pc. die heeft een groter scherm.
Daarna naar Fb op deze pc want op de nieuwe is die niet geactiveerd. en de camera is nog altijd afgeplakt door een sticker van de fabriek zelf. Maar eerst ga ik die op een andere plaats zetten want ik zie mijn toetsen bord niet.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

23 aug 2021, 07:15

Afbeelding