Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

rvh1

29 aug 2021, 07:21

Afbeelding

omadina

29 aug 2021, 08:45

Goede morgen,

Jaja, ik zie al blauwe vlekken tussen de wolken, dus vandaag wel weer naar buiten, al ben ik een beetje verkouden, hoogst ambetant, altijd een zakdoekje bij de hand. zeker 's morgens.

Ik hoop dat jullie het allemaal goed stellen, Corry en Staf, terug thuis....
Yvetje, hopelijk kom je hier toch nog eens iets vertellen, vind je verhalen zo mooi, ja het markten, gaat dat weer door ?

Ritavdm, De Panne, mooi met die verschillende strandcabines, ik fiets ook vaak eens tot De Panne, en wandel eens op de dijk, en lekkere wafels...mmmm, ja dat mag eens hé, zeker na een fiets-of wandeltocht.

Rietje, dank voor je dagelijkse prentje met welgemeende wensen.
Aan iedereen, zeker ook Michelly, en de andere Limburgse vriendinnen, een mooie zondag, hopelijk nog een beetje mooi weer de laatste dagen van augustus.

Vandaag en morgen komt kleinzoon Lennert, ik kijk er al naar uit en de fietsen staan klaar !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

29 aug 2021, 09:00

Goeiemorgen

Hier verschilt de tint blauw elke minuut van licht naar donker, van droog naar nat dus.

Welkom aan de nieuwkomer rvh1 of zou het een afvallige zijn met een nieuwe acount terugkomt ?

Wat het vandaag zal zijn ? 't Zal van dat blauw afhangen :lol:
Oud maar niet Out

Ivette

29 aug 2021, 10:39

Omadina, ik kan toch uw vraag niet weerstaan: ik zal die reclame negeren en doen alsof alles hier vanouds is!
Naar de markt ben ik nog niet geweest wegens de regen en het is kermis in Roeselare (volgende dinsdag ook nog) en dan is er beperkte markt in de straten dus logeert mijn nieuw "karretje" in de garage.

Dinsdagmiddag mocht ik het bovengebit binnendragen, het moest opnieuw opgegoten worden en dan te voet naar het station, wel ver maar ik heb er toch deugd van gehad en met een koffie pauzeren in de Korenbloem maakte toch veel goed! Donderdagmorgen verwittigde Christa in het Gemeentehuis dat ze wat later zou zijn "omdat ze haar moeder moest voeren naar de tandarts". Leek wel een kluchtje omdat ze me er al naartoe voert sinds april!
Ik kan met veel vreugde melden dat mijn gebit eindelijk vastzit en ik het onderste er tamelijk uit krijg !Hopelijk blijft het zo en kan ik de voorbije tandenmiseriemaanden vergeten! (dat lange woord zonder rode streepjes onder zou dus goed scoren in Monopoly!!!)
Donderdagmiddag schoven we bij Okra met 76 aan voor een zeer lekkere BBQ, betaalden 20€ met een Cava en drankje inbegrepen! super was het jammer van die mondmaskers die men verplicht om rond te lopen.

Afbeelding

Iedereen was heeeel content met de vele verse groenten en het uitstekende vleesassortiment
Vrijdag heb ik voor de eerste keer in lange tijd weer een Okra Krantje van 4 blz samengesteld: we mogen (voorlopig)weer samenkomen, kaarten en rummikubben, fietsen en wandelen!

Gisteren ben ik naar de begrafenis geweest in de aula in Hooglede van mijn heel zieke buurvrouw, ook haar man heeft kanker en is heel moedeloos. Maar dat ze dat allemaal openbaar op de begrafenis bekendmaken in de aula vind ik er over!
Over het weer ga ik het best niet hebben zeker: ik heb mijn tuinmeubels al meer afgekuist dan er op gezeten.
Sander heeft al veel deugd gehad van zijn tenten met reuzegrote schermen erin.
Vrijdag heeft Belle Perez er opgetreden vandaar deze mooie foto:

Afbeelding
Hoe het optreden verlopen is zal ik later moeten vertellen want Christa is weer omgetoverd tot ijverige kuisvrouw!
Nog een fijne zondag allemaal!
Ivette

Ritavdm

30 aug 2021, 08:28

Goeie, natte morgen :roll: :roll:

maar

wat doe je eraan ????
image.png
image.png (12.6 KiB) 600 keer bekeken
Bijlagen
image.png
image.png (12.6 KiB) 600 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ritavdm op 30 aug 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud maar niet Out

Ritavdm

30 aug 2021, 08:28

:wink:
Laatst gewijzigd door Ritavdm op 30 aug 2021, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud maar niet Out

vera-maria

30 aug 2021, 10:36

Goedemorgen allemaal!
Ben hier efkes niet langs geweest wegens tijdgebrek en ook omdat ik dacht dat er hier niemand meer iets kwam posten!
Vorig weekend waren we 2 daagjes aan zee voor “ Klassiek aan zee” in Middelkerke, was heel mooi en gelukkig geen regen want het was buiten te doen, het was met het orkest van “the Night of de proms”het koor “fine Fleur” en met sopranen en tenoren echt helemaal mijn ding en Carl Huybrechts presenteerde!
Toen we weer thuis waren zijn we ‘s anderendaags voor de rest van de week naar Luxembourg geweest…
Afbeelding
We logeerden aan de rand van de stad in een hele mooie omgeving met musea, en we konden te voet door een park naar de oude stad, ik vond het er prachtig!
En zaterdag mochten we naar het huwelijksfeest van mijn broer zijn dochter…
Afbeelding
De bruid en haar papa straalden, trouwens de hele familie en het was een spetterend feest!
En gisteren mochten we dan naar een barbecue met dessertbuffet, en vandaag…is het rustdag hoor want was allemaal een beetje teveel van het goede!
En nu ga ik richting badkamer tot later daag…
You only have one life...live it!

Ivette

31 aug 2021, 08:06

Heel mooi huwelijk, stralende gezichten, goed begin voor een lang getrouwd leven!

Vera-Maria een heel gelukkige verjaardag vandaag, vier maar samen in uw kleine familie en blijf nog heel veel jaren gezond en zo mooi!
van harte, Yvette
Afbeelding
Ivette

omadina

31 aug 2021, 08:38

Goede morgen aan jullie allemaal ,

Vera, eerst en vooral een heel gelukkige verjaardag, en nog heel veel mooie jaren, geniet er maar van !
Dank je wel voor de mooie foto's ! Enkele jaren geleden ook de stad Luxemburg bezocht, heb er ook van genoten, heel mooie stad !

De laatste vakantiedag vandaag ! Morgen mogen de kleinkinderen terug naar school, en hopelijk wort het een normaal schooljaar !

Vele groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

31 aug 2021, 18:57

Gisteren 63, vandaag 51 km op de fiets, zonder foto's dus.

Afbeelding

Morgen misschien !

Veve, een jaartje jonger !!!
Ja die wordt u eenmaal niet ouder
Proficiat en een bloemetje :wink:

Afbeelding

Voor morgen, SUCCES voor al diegene die in/voor de klas zitten/staan :wink:

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

01 sep 2021, 08:45

Goeiemorgen

1 september al, schoolpoorten terug open, straks hoor ik weer op regelmatige tijdstippen de schoolbel en de spelende kinderen. Aangenaam geluid.

Eentje van 11 jaar geleden en straks gaat dat knulletje van toen al naar het tweede middelbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Voor dat knulletje, en voor alle anderen : SUCCES !

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

01 sep 2021, 08:55

goeie morgen
eens proberen
krijg weer die waarschuwing , lek in seniorennet

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

01 sep 2021, 12:30

Goede middag allemaal!
Wij zijn gisteren gaan ontbijten voor mijn verjaardag en daarna hebben we er een dagje Brugge aangebreid!
Afbeelding
En ‘s avonds was er repetitie van het Koninklijk koor en mijn wederhelft had 4 taarten gebakken, ze zagen ons graag komen! We repeteren voorlopig in een kerk, en we hebben daar ook taart gegeten en bier gedronken in een zijbeuk :D dat ging toch vroeger allemaal niet kunnen hé! Ze hebben natuurlijk voor mij gezongen, dus mijn dagje werd mooi afgesloten!
En vandaag kreeg ik deze foto doorgestuurd van mijn schoondochter…
Afbeelding
Enzo gaat alles weer zijn gewone gang en word het voor mij ook weer drukker, ja want ik ga ook nog naar school al is het volwassenenonderwijs :lol: morgennamiddag starten weer mijn zanglessen en op maandagavond heb ik een uur muzieklab en daarna een uur repetitie met het koor van de academie!
Was laat gisterenavond en ik heb mijn slaapkleed nog aan…dus nu ga ik richting badkamer want om 15u komen de buren taart eten!
Tot later daag…
You only have one life...live it!

corry

01 sep 2021, 18:00

Veveke Gelukkige Verjaardag
Afbeelding

Ik kan terug binnen, heb er zelf niets voor gedaan.

Staf is twee dagen opgenomen, Pet- scan, en hartonderzoek.

Met mijn gaat het naar wens, moet nog een lange weg afleggen, soms tanden bijten, kan veel pijn verdragen.

Nog een fijne avond, doet toch deugd weer een van jullie te zijn

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

01 sep 2021, 20:42

Goeie avond

Veve maar goed dat je maar een keer per jaar jarig bent, je zou er oververmoeid van raken :wink:

't zijn goeie geesten die terugkeren
zegt men hier weleens

Welkom terug dus
en of we blij zijn want 't werd hier toch maar een stille saaie boel hoor :wink:

Nog maar eens gaan fietsen in La Douce France, 44 km ritje rond Terdeghem.
Beginnen met een bezoekje aan het kerkje en eindigen onder de kerktoren op een terrasje, meer moet dat niet zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out