In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

02 sep 2021, 20:47

Fijne avond allemaal,
Iedereen genoten van het zonnetje ? Goed, he? Het zal nog enkele dagen zo zijn. Morgen het gras afrijden en in de namiddag eens naar dochter...... Ik heb sterk de indruk dat we hier thuis aan het vereenzamen zijn.....
Weg, vieze gedachten......

Ga nog wat tv kijken, dat verzet de zinnen ook......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

02 sep 2021, 20:53

Afbeelding

Nog even zetelen en op tijd naar bed, ik had weinig geslapen
vorige nacht... :wink:

Mijn fietsers zijn goed aangekomen in de regio Salzburg
ze lieten weten dat alles goed was en de er zon scheen... :lol:
Morgen trekken ze erop uit, een 2 tal weken onderweg en op
tijd stoppen om een bed te vinden in een hotelletje
't voornaamste is goed weer hebben en slapen vinden....
eten is overal te vinden (kopen natuurlijk)
De wagen blijft bij de vrienden van hun 1e hotel waar ze nu zijn
en die komen ze weer ophalen na 14 dagen en blijvend dan
nog een week daar logeren.... dat is de afspraak... :lol:

Hier was er ook een dun zonnetje en 20° vandaag
nog een paar dagen en dan begint de herfst weeral :oops: :roll:

Slaapwel allemaal en tot morgen... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

02 sep 2021, 22:21

Hallo iedereen,

Bekske: ziet er een lekker ontbijtje uit op het prentje.

Wilde eend2: ga ook deze maand de winterviooltjes kopen, dan hebben we in de winter een beetje kleur
op de terras.Ik neem meestal de gele.

Deze namiddag naar de plantentuin.Het weer hadden we in elk geval mee.Hier en daar is het veranderd.Het kasteel kon je ook bezoeken, er was een tentoonstelling.Ook buiten stonden er beelden tentoongesteld, mooi maar heel prijzig.In de tropische serre geweest.Was een leuke en leerrijke namiddag.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 sep 2021, 08:18

Afbeelding

Muddy Maddy

03 sep 2021, 09:30

Goede morgen seizoentjes,

En de boer? Hij ploegde voort...aan het vloertje. Dat gaat een werk zijn van lange adem.
Er is immers meer aan de hand dan een verzakte tegel. :? het stuk cement die ons pa indertijd gedaan heeft waar de schouw stond is afgebrokkeld en er is allemaal zand want vroeger berstond egalisè niet. Drie volle vuilblikken en een halve. Dan afmeten voor er zoals ik al dacht hout in de steken maar die moet per keer gebeuren. daarna wordt er een dunne metalen plaat gelegd
en dan pas kunnen we denken aan het herleggen.Die twee/drie tegels met ingedroogd product daar zou een soort van camouflage krijgen van de tekening die er in zit in dat laminaat. De kast onder de wasbak is helemaal opgezwollen en kromgetrokken, daar moeten we voor bij de brandverzekering zijn, maar ik heb de indruk dat het dan wel een hele hele hele en hele lange tijd gaat duren en dat hout hebben ze niet meer omdat het 16 jaar in de mode was, maar ook de mode van de keukens veranderd. Nu is het allemaal wit en hoogglans. En dat hele lang wachten op de goedkeuring om nieuwe kasten te zetten en yadayada-yek-yek-yek kan jaren op zich laten wachten en ventje vind het de moeite niet meer. Vandaag komt Jan met een metalen plaat.
Enfin-swat, we gaan over naar ander nieuws. Er zat gisteren een eneveloppe in de bus. Nichtje geeft haar ja- woord op 25 september met een grote uitgebreide receptie voor de vrienden van beide en de familie waar helaas,driewerf helaas ook de minnaar en het zoontje zijn uitgenodigd. :roll: Schoonbroer heeft er zich met hand en tand tegen verzet maar zij betalen alles ook het mini- feestje achteraf voor de familie en de belangrijke speech door schoonbroer. Schijnt dat minnaar in de tijd heel veel voor nichtje gezorgd heeft en ik vraag me af in welke zin? en hij is deel van haar leven. Goed, zei schoonbroer die hemel en aarde verzet heeft om te verhinderen ( hij is ook gene fan van minnaar en zoontje) dat die kwamen, als jij alles betaald doe je dan wat je wil.
ik heb haar gebeld omdat op dat moment het mistig werd in mijn hoofd, dat heb ik altijd na die val van de trap nu bijna 3 jaar geleden. ik heb daar medicijnen voor. In Brugge zeggen ze altijd; ik onthoud maar van ten tweeën tot den vijven en dat is een soort waarheid. maar voor de moment met de pijn en het vloertje in mijn hoofd, kan ik geen nieuwe informatie stockeren. het moet allemaal 's morgens zijn als mijn hoofd nog vers is. Dus ga ik de man van nichtje contacteren via messenger en per telefoon. en haar via messenger want ik had gevraagd terug te bellen en tot nu toe stilte aan die kant. maar nu is het zorgen voor een outfit!!! Bloody Hell. ik verwacht die trui/tuniek zonder invoerkosten en op 8 september, dan ben ik klaar. anders is het alle hens aan dek om een tuniek te vinden en daarvoor de Eu kanalen gebruiken.
Jan zei gisteren dat er voor alles een oplossing is en dat hij die gaat vinden. Al moet hij nadenken tot hij er een punthoofd van krijgt. hij zei dat hij zo in het leven staat. Het is nu zo dat wij dubbele pech hebben dat als het vloertje al gedaan was voor het lek we alleen een soort kleefvlies op de beschadigde tegels zouden moeten lijmen. en we die opgezwollen boel niet eens opgemerkt hadden. de kast die in tweeën scharniert, wordt ook veranderd. ik moet nu juist nog de originele foto van die firma die het plan van de keuken getekend heeft vinden want natuurlijk was alles in inches. Buurman heeft die plannen dan aangepast met de nodige fouten. Redgy heeft dan een deel rechtgetrokken en nu gaat jan de laatste fout oplossen.
Nu is mijn hoofd aan het tollen. ik heb barstende hoofdpijn want ik moet twee dingen verwerken, dat vloertje en de aankomende festiviteiten al dan niet met tussenin een drukpuntmassage van schoonbroer.
Ventje is bezig met de nieuwe Lp Van Iron Maiden te beluisteren want hij ging zijn lidmaatschap op zeggen omwille van de invoertaksen van het "gratis" t- shirt.
Goed, ik ga afsluiten want jan is hier al.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

03 sep 2021, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, ik stuur jullie een zonnige groet
toch fijn om zo wakker te worden :wink:
Het is nu 16° maar het wordt beter, niet te warm maar
aangenaam weertje, ik hoop dat iedereen ervan kan genieten
eender wat de plannen zijn... :lol:
Sorry geen namen dan vergeet ik niemand...

Heel veel sterkte wie het kan gebruiken :roll:

M-M veel werken komen allemaal samen en da's niet leuk...

Straks is het weer weekend, maak het gezellig
Groetjes aan allen en tot..... :lol:

Afbeelding

mariajohanna

03 sep 2021, 19:44

Dat deed deugd..... Ik hoop zo dat iedereen ervan genoten heeft, met volle teugen 😊☀️. En ze zijn er nog niet klaar mee, er komt nog ! 😉. Spijtig dat we niet naar de kust kunnen, we vertrouwen het niet, hij moest ginder maar eens hervallen..... Tot de 29ste september zitten we thuis vast, moet niet natuurlijk, maar we nemen geen risico. Elke dag is voor manlief anders, vandaag was het een goede dag, gisteren niet..... En dan kan er niets en heeft hij veel pijn en krimpt gewoon in elkaar..... We nemen gewoon de dagen gelijk ze komen, dat is het beste.
En nu wat tv kijken, we zijn deze namiddag naar dochterlief gereden, het heeft iedereen deugd gedaan, nadien heb ik nog de courage gehad om het gras af te rijden, ben ik ook al van af ! 😊.
En morgen is er weer een andere dag.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉

Helena van Troje

03 sep 2021, 20:02

Hallo allemaal, ik kom ven groeten tussen twee vakanties in.
Het verblijf in Leiwen heeft deugd gedaan.
Maandag naar Nieuwpoort tot vrijdag.
Het ziet er naar uit dat het goed weer gaat worden.
De derde was steekt in.
Morgen mijn valies vermaken.
Ik moet nog naar mijn zus bellen om te vragen wat ik aan papieren nodig heb.
Enfin, ik heb alles in dubbel dus...
Ik heb diagonaal bij gelezen.
Iedereen nog in redelijk goeden doen blijkbaar.
Tot in den draai.

Bekske

04 sep 2021, 07:46

Afbeelding

Muddy Maddy

04 sep 2021, 08:58

Het vloertje ligt er! die metalen plaat, rustende op hout met er bovenop de nieuwe laminaatplaten heeft het gehouden en is nu nog steviger want aan je aanrecht en zeker aan de afwasbak moet je stabiel kunnen staan. Later is de kast aan de beurt op voorwaarde dat Jan nog iemand vind die het kleur van ons keukenhout heeft. en ventje moet foto's trekken van de waterschade van het lek. dan krijgt hij een verklaring van Jan voor de verzekering. Het was zoals ik al zei maar dan zonder die metalen plaat de beste oplossing. Jammer dat Nick nooit naar mij geluisterd heeft want op zand kan je geen laminaatvloertje leggen. En vroeger legden ze gewoon hun tegel in zandbedden. Ik ga eens moeten informeren hoeveel zand buurman vanuit zijn boven gehaald had omdat hij daar zijn keuken heeft en ik de badkamer. en dat egalisè in de badkamer is ook al overal aan het barsten. ligt nochthans op vloer die niet onderbroken is want op de plaats van het vroegere muurtje hangt daar de verwarming in de hoogte. ( zo een waar je je badhanddoeken kan drogen) Er is geen enkele plek die nog waterpas is en dus de weegschaal geeft alle soorten gewicht door op verschillende plaatsen. ik zou dus een plaats moeten zoeken waar het waterpas is en daar dan de weegschaal zetten.
Tweede onderwerp. ik krijg dus gisteren van nichtje een telefoon. heel vriendelijk. uitgelegd dat haar feest eigenlijk in twee delen is gesplitst, een voor de familie, van 13 u tot 15 u en daarna grande fête en dansen met de vrienden en vriendinnen in 't lang voor de vrouwen en in pitaleer voor de mannen. gelukkig moeten wij niet in 't lang ik hoop natuurlijk wel dat mijn grijze tuniek met bloemapplicè toekomt zonder invoerkosten anders is het plan B.. ze vroeg wel dat haar nonkel ( ventje dus) geen jeans en geen t-shirt van een hardrock- band wilde dragen. ik zei tegen haar dat ik daar wel voor ging zorgen. Zijn legerbroek, deftige schoenen en een hemd ( niet in het wit) Nu had ik een paar jaar geleden in wibra voor hem een hemd gekocht en dan later ene bij de heren van B&B maar hij denkt dat hij daar niet meer gaat inpassen. dus op naar de zeeman! We gaan enorm in de watten gelegd worden zei ze en er zijn zelfs makkelijke stoelen voorzien. Ze vragen vrijblijvend een centje voor hun droomhuis maar ventje moet van de maand enkele noodzakelijke aankopen doen voor het huishouden. zoals een steelstofzuiger voor katharen. een licht gewicht dat je door het hele huis mee kan sjeezen. een stoomreiniger voor de badkamer tussen twee beurten van P. door. En nog iets dat ik al vergeten ben.
ga dan op het feest hun bankrekening vragen en hij stort dan maar het centje als hij kan. Hun kaartje voor hun officiële huwelijk op 11/9 staat al klaar en ze weet het. ik kreeg al dank bij voorbaat. Ik ga wel op voorhand laten weten dat ik niemand anders van de familie kus of een hand geef. Dat was vroeger al met ferme tegenzin. Nichtje zei dat ze ietwat Atheïstisch geworden zijn want ze trouwen niet in de kerk maar ik ben hier in belgië ook niet voor de kerk getrouwd omdat ik niet wilde om de reden dat schoonmoeder het maar een lelijk kerkje zou vinden en ten tweede ik die pastoor die eigenlijk mijn jeugd tot een soort hel heeft gemaakt niet wilde dat hij het huwelijk voltrok want dat werd eerst omgeroepen zo'n 14 dagen voor de trouw. ( en het glas in lood is alleen maar groen en geel- een big no-no) dan zou ik die hele bende weer zien die een zeer grote inpact in mijn vorming gehad hebben terug zien. ik ben er een boek over aan het schrijven en lang zaam aan het een plekje te geven. Dat was een echt trauma die jaren van mijn 17de tot ik zelf uit die groep ben weggegaan. Dus we schrijven het gewoon van ons af. wordt het uitgegeven zoveel te beter.
Het is tijd om moeder te bellen.
Fijne dag seizoentjes, de zon zou hier pas tegen de middag zijn en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

04 sep 2021, 10:14

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink: de zon is er nog niet
ze zal uitslapen denk ik... hopelijk komt ze wel, ik heb
mijn was buitenhangen, en die moet drogen :wink:
Mijn broodje staat ook al te bakken en de vaatwasser werkt
de gewone zaterdagse werkjes dus,

Ik wens jullie allen een fijn weekend, maak er het beste van
het is misschien het laatste weekje echt zomerweer :roll:
wie weet....en een echte zomer hebben we niet gehad... :oops:

M-M dan toch een feestje voor het huwelijk, hopelijk valt het mee... :)

Helena een fijne tijd aan zee....:)

M-J, rustig aan al de werkjes doen en hopen dat je man stilaan beter wordt!

Bekske een fijn weekend, mooi plaatje alweer... :lol:

Veel sterkte aan hen met pijn en last....en allemaal een knuffeltje :)

mariajohanna

04 sep 2021, 10:16

Goede morgen,
Er is ons zon belooft....... We zullen nog wat moeten wachten 😉.

Fijn, MH, dat je eerste vakantie deugd heeft gedaan en zodoende heel fijn was ! Laat de tweede aan de kust een vervolg daarvan zijn ! 😊😉☀️

De lakens zijn al aan het draaien, heb ineens de matrasbeschermer ook mee ingestoken, dan is dat ook weer gedaan. Het gaat wel in de droogkast, anders krijg ik het op korte tijd niet droog.....

En nu nog gauw wat verder doen....
Ik weet, morgen komt ook nog langs, maar daar kan ik niet op wachten......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😊

Oma-C

04 sep 2021, 20:21

Goeienavond allemaal,
hier is de zon toch geland rond 14u, maar ze is weer weg
Ja het wordt al vroeger donker...
Ik heb dan toch mijn strijkje weggewerkt, en ben blij
dat alles weer opgeruimd is, morgen zondag
en na de gewone dagelijkse taken: rustdag
misschien wel een wandeling, ik zie het nog wel...

Slaapwel allemaal en morgen een zonnige dag
beter dan vandaag beloofde de weerman :roll:
Hou het veilig en gezond....

Bekske

05 sep 2021, 07:53

Afbeelding

Muddy Maddy

05 sep 2021, 08:38

Goed geslapen en willen terug kruipen na een wc- bezoek maar dat piekermolentje ging aan. dan maar opgestaan. Er is geen afwas, ventje zal zelf de croque machine afwassen want die platen zitten er vast in. ga dan vragen of hij de kapotte machines en bijhorende platen naar boven wil doen, naar de verzamelplaats voor alles wat voor het containerpark is. zal het maar met twee woorden vragen anders hoort ie het niet. :roll: De tablet is aan het opladen aan deze pc. dus zal een spelletje stationair moeten draaien anders laadt die niet meer verder op. Weet nog niet goed wat we vandaag gaan doen. we eten alleszins spieringen en gratin petaten in de oven. maar qua activiteit?
de zon wierp een roze schaduw op de schapenwolkjes, gisteren ze kort gezien en daarna niet meer.
Gimly heeft alles gehad , hij krijgt nu eend en kip als zakjes. die zijn groter en dus kunnen we hem in de maling houden als die weer zeurt om eten.
Ons moeder was vergeten te vragen of ik maandag kom. dus ik bel in de namiddag en ja, ik moet toch gaan. Ze heeft problemen met haar kapotte voordeur. die is buiten maat. het is nu in handen van de expert van de firma. Dat is een dikke eikenhouten deur en is zo gemaakt dat die naadloos insluit in de deuropening. want in de tijd dat eiken deuren in de mode waren werd dat onverwoestbaar geacht, maar de tijden, regen, zon houden ook lelijk thuis. ( zwellen, ontzwellen enz) het is wel bosgroen geschilderd en met wat voor die tijd kwaliteitsverf was. Voor mijn part steken ze nieuw hout op de plaatsten die kapot zijn ( mijn papa zou dat zo doen) en schilderen ze die deur met verf voor schepen. Houten schepen wel te verstaan. dat moet ook door water en is ook in de zon. Er zit daar een gootje in voor de afvoer van water van die deur maar dat werkt niet en vaders tante ging daar een spionnentje in steken want die was bang alleen thuis. Maar dat spionnetje kwam er maar niet. We zullen we horen wat die expert uit zijn botten slaat.
En als ze een standaard deur willen steken moeten ze die deuropening kleiner maken maar dan zit de ingebouwde kast met de plombes in de weg. ik stel daar mijn vraag tekens bij.
Moeder wist te vertellen dat ze op een dag op het onverwachte hier kwamen en ze iemand onder die kast met het lek een electriciteitsdraad zag leggen. correctie, die kast die ze bedoelt staat aan de zij-kant en daar is mijn kookvuur op gas. het is de kast onder het raampje naar buiten en ze zijn de keuken komen zetten toen wij hier al lang waren.( wat 5 weken retart was omwille van het bouwverlof) Dus ze zal dat gedroomd hebben. en in haar kop hebben gestoken.
Waarom mijn piekermolentje in gang ging? Plan B. qua kleding voor het trouwfeestje. ik ben er namelijk niet 100% zeker van dat die tuniek met bloemen applicee op tijd gaat toekomen. de tijdslijn van verzending toont aan dat dit normaal het geval gaat zijn. maar je weet maar nooit.
Ik had twee jaar geleden een broekpak, ten minste ik dacht op foto dat het een broek-pak was besteld en dat komt toe een blijkt een onsie te zijn. Help! en de broek is helemaal niet vuilgrijs maar een soort stof waarop we in de tijd onze patronen oefenden. en geen zakken! Tegen dat ge heel die santeboetiek af hebt in de wc staat er al een lijn wachtenden. En ventje zou mee-moeten om die rits eerst naar beneden te doen. ik ben dus van plan die onsie in stukken te doen en het bovenstuk met rits eraf te doen en een deel dat op mijn heupen moet komen onder mijn naaimachine te leggen om te zoomen. is er een kleurverschil met mijn grijze rok dan moet er daar satijnlint op gestikt worden in een fantasiesteek eventueel met glittertjes. Wij hebben nog in de tijd van snit & naad een lerares gehad die ongevraagd het vak "ontwerpen" gaf. Zij had een jasje met assymetrische sluiting ontworpen en wij moesten dat aanpassen aan onze maat. helaas zijn al die patronen met een afvalcontainer weggesmeten tot papa het oude huis leegmaakte. ik zou de ontwerpen weer uit mijn hoofd kunnen halen en een gewoon burda-patroon bewerken. Helaas verkoopt Peter geen burda's. dan de verit*s als oplossing.
want er is nog een feest op komst! die van Suzanne, de kleine van neef. Dat ze zich maar haasten zei ventje want volgens zijn voorspelling hebben we een mini- 4 de golf in november. we moeten nu zeker de griepspuit hebben want... er is geen griep geweest met al die mulleslunsen, zegt hij, zei de krant en een andere niet op tv komende viroloog.
Gimly is hier als een zot aan het rondrennen. ik heb hem een paar zakjes en een muis gegeven. gisteren zat die tegen de velux te miauwen omdat mijn moeder al een uur aan de lijn hing.
En nu is het ook weer van datte. hij vind dat het waarschijnlijk tijd is dat pappie opstaat.
Fijne dag seizoentjes, is er zon geniet er van ( aan de kust altijd wat minder warm) en keep safe!
Cats Rule!