In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

13 sep 2021, 11:21

hallooooo

we hebben deze namiddag een afspraak in het ziekenhuis voor mijn ventje op cardiologie
hij moet een bakje ( holter ) dragen voor 24u om zijn hart te controleren en morgen moeten we dan terug met dat bakje naar cardiologie
en gisterenavond kregen we een telefoon van het rusthuis dat mijn schoonmoeder zojuist was weggebracht met de ambulance naar het ziekenhuis en zo'n 2u later kregen we dan een telefoon van de spoedarts uit het ziekenhuis dat ze een herseninfarct had gekregen
dus hebben we dan deze morgen teruggebeld naar het ziekenhuis maar daar konden ze nog niks zeggen omdat de dokter er nog niet was , en dus zal het afwachten zijn denk ik hoe haar toestand zal evolueren

allé ik zal vroeg aan het middageten moeten beginnen want om 12.45u moeten we al vertrekken en nadat we van het ziekenhuis komen moeten we ook nog enkele boodschappen doen aan de rand van Brugge

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een aangename maandag verder

en hieronder enkele fotootjes van onze camera deze nacht in onze tuin

daaaaaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

13 sep 2021, 11:58

Oei Zonnebloemetje wat een narigheid met schoonmoeder.
Sterkte er mee.

Goedemorgen en een fijne dag
Kan nog net even.
Ik heb een kind thuis, corona in de klas.
Ben vanmorgen al met hem naar het test centrum geweest en nu wachten op de uitslag

jadi

13 sep 2021, 12:27

Afbeelding
Hallo, intussen is het al middag; Ik kom nog vlug even langs
Het eten staat klaar
Mijn ventje is naar het ziekenhuis voor een verplichtte coronatest. In voorbereiding van de dagkliniek op woensdag
Dus ik zit op wacht
Intussen is de voormiddag voorbij gevlogen
De HH is gedaan, en wat er deze namiddag op het programma staat is nog een vraagteken.
Met zo'n weer naar buiten natuurlijk
Oei Zonnebloemetje dat is geen goed nieuws van je schoonma...
Is dat een marter bij jullie in de tuin ?... Brrr stoute beestjes , ik herinner nog dat jullie er eens eentje gehad hebben op de zolder
Ik wens iedereen een fijne dag verder
menu: ovenschotel van gehakt, bloemkoolmousse en patatjes..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

13 sep 2021, 12:47

Bert schreef:
13 sep 2021, 09:06

Remie ik heb hier iets gevonden met wat werk aan 😂

Afbeelding
Ongelooflijk Bert, leuk om te zien... zeker in vergelijking met hoe het er tegenwoordig aan toegaat.
Bedankt..! :D

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

13 sep 2021, 15:18

zonnebloemetje schreef:

we hebben deze namiddag een afspraak in het ziekenhuis voor mijn ventje op cardiologie
en gisterenavond kregen we een telefoon van het rusthuis dat mijn schoonmoeder zojuist was weggebracht met de ambulance naar het ziekenhuis
Sterkte en Beterschap in beide gevallen voor jullie . Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

13 sep 2021, 16:41

halloooo een goeie namiddag iedereen

we zijn terug thuis van het ziekenhuis en de boodschappen,
en terwijl we daar waren op cardiologie voor mijn ventje zijn we efkes op bezoek geweest bij mijn schoonmoeder en ze zag er niet goed uit , ze is helemaal verward en ze kijkt echt raar en de verpleegster wist te vertellen dat ze haar vannacht gevonden hadden aan het einde van de gang op de grond bij de trap en ze was dus gevallen en wist waarschijnlijk niet waar ze was
we hebben zojuist ook onze koffie gedronken met een lekkere verse croissant er bij want deze middag hadden we al vroeg gegeten volgens onze normen en die croissant smaakte echt wel goed
en nu nog de boodschappen in de kast en de frigo en daarna nog enkele zakken voer halen voor de vogeltjes buiten in onze tuin

inge , jadi en Remie bedankt hoor voor de bezorgdheid en als je al 92 jaar bent dan is er soms rap iets gebeurd hé

daaaaaag

Afbeelding

mama-inge

13 sep 2021, 16:56

Afbeelding
Puzzeltje gemaakt.
Ik hou wel van deze plaatjes.

Fijne middag/ avond
Ik ga zo eten koken
Menu: aardappels met doperwten, worteltjes en een snitzel
Sita

13 sep 2021, 17:35

Goedemiddag iedereen,

De bijdragen van vandaag gelezen, gepuzzeld, plaatjes bekeken ...
En maar drie pogingen nodig gehad om in te loggen 8O :o :)

Helaba Bert, die 0 moet omhoog, hoor. Anders moet je jouw jaar nog eens overdoen.

Bloemeke, net nu je schoonmoeder in het ziekenhuis ligt moet jouw ventje zijn holtertest doen.
Hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws.
En dat lijkt wel een steenmarter in jullie tuin.

Marietteke is nog niet te zien ...

Gezellige avond nog iedereen.

Remie

13 sep 2021, 17:57

zonnebloemetje schreef:
Afbeelding
Het lijkt wel 'n dierentuin 's nachts bij jullie in de tuin met al die verschillende gasten die aanschuiven bij de voederbakken Z-Bloemetje. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Lenk

13 sep 2021, 20:23

Leuterkes

Ik heb besloten hier te stoppen. :roll: :roll: :roll:

Een vijfde wiel aan een wagen bestaat al lang niet en een reservewiel bestaat ook niet meer. Ik voel al lang dat ik niet meer welkom ben :evil: :evil: :evil:

Keep safe iedereen en houdt het gezond.
:| :| :|
Bert

13 sep 2021, 20:41

Hey leuterkes,
Lenk schreef:

Ik voel al lang dat ik niet meer welkom ben :evil: :evil: :evil:
😲😲😲 En wie zegt dat Lenk?????

Bloemeke, uw ventje ook hartklachten?? Hopelijk niets ernstig. En schoonmoeder nu ook in het ziekenhuis. Het stopt daar precies niet bij jullie. ☹
Haha, Remie, een dierentuin 😁😁Had ik nog niet aan gedacht.
Sita, die 0 is reeds weg hoor. Ik had gewoon een slechte dag. Voelde mij ver van goed.
Jadi speelt even speedy gonzales.....😂
mama-inge, snel opgelost die puzzel. Ik heb het ooit eens geprobeerd maar mijn tijd trok nergens op.
An-W, veel werk gehad in de winkel vandaag? Of is het altijd zo'n beetje gelijk?
Puzzel, GDA 😉
Marietteke nog steeds niet uit uw dipje??

marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, puzzel, grootjegerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske en ghyra

Nog een fijne avond allemaal.

Remie

13 sep 2021, 22:35

Lenk schreef:
Ik voel al lang dat ik niet meer welkom ben :evil: :evil: :evil:
AfbeeldingSchiet mij nu maar lek, hier snap ikke ff niks meer van..! :x

Jammer jammer en nog eens donders jammer als je ons verlaat Lenk, a.u.b. slaap er desnoods eerst even nog 'n nachtje over?

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

13 sep 2021, 22:51

halloooo een goeie avond allemaal

ondanks dat ik echt moe ben in mijn hoofd kom ik toch nog eens langs omdat ik daarjuist het berichtje las van Lenk
Lenk ik denk dat het hier om een misverstand gaat want er is hier bij de leutertjes echt niemand die jou hier weg wil en integendeel ik lees graag wat jij schrijft en ik versta ook dat je niet altijd tijd hebt maar das toch niet erg , iedereen komt hier iets posten als dat past en als de tijd het toelaat en iedereen is daar vrij in maar denk nu niet dat je hier niet welkom bent want das zeker niet waar
dus verjaag die spoken uit je hoofd en schrijf als je tijd en goesting hebt en je bent hier nog altijd welkom zoals iedereen die hier komt schrijven

Bertje gelukkig voel jij je alweer beter en een beetje positief zijn in het leven maakt je leven veel gemakkelijker waardoor je ook gelukkiger bent

Remie die steenmarter komt hier voor alle duidelijkheid niet eten hoor
hij heeft er wel eens aan gesnuffeld en voorzichtig wat geproefd maar het viel niet in zijn smaak en gelukkig maar want das speciaal voer voor de egeltjes en zelfs de katten die hier soms passeren 's nachts in onze tuin lusten dat eten niet en das ook niet de bedoeling hé want anders zit het hier binnen de kortste keren vol met katten en dat willen we dan ook weer niet en die steenmarters hebben we ook liever niet in onze tuin maar ja er zitten er hier nu eenmaal veel en ze zijn beschermd

Sita das inderdaad een steenmarter en tis een hele grote want zo'n grote hebben we hier nog nooit gezien maar gelukkig is ons kippenhok altijd gesloten 's nachts want bij mijn zus hebben ze een groot kippenpark met een stevig net er over waardoor ze de deur van hun kippenhok nooit toedoen en de steenmarters klimmen langs de draad omhoog en bijten een gat in het net aan de bovenkant en sleuren de kippen er door mee naar buiten het park om ze op te eten

allé en nu in vijfde versnelling naar ons bedje sè
en eerst de tv uitzetten want Sabine staat hier weer zo te roepen terwijl ze het weerbericht voorspeld , amai dat mens kan toch roepen en tis daarom dat wij meestal naar het weerbericht kijken op VTM

slaapwel iedereen en tot morgen

Afbeelding

puzzel

14 sep 2021, 05:53

GDM, en vooral voor Lenk, sorry voor de rest hier, want die kan wel een oppepper gebruiken.