In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

14 sep 2021, 06:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

14 sep 2021, 06:58

Afbeelding

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

14 sep 2021, 07:57

Goedemorgen en een fijne dag
Beetje uitgeslapen vanmorgen
Best raar op een door de weekse dag, maar de kinderen hoeven niet naar school.
Jongste zit nog thuis in afwachting van de uitslag van zijn test en heeft straks huiswerk te maken.
Oudste moet wat testen doen voor het vervolg onderwijs en moet daar in de loop van de ochtend heen, dus het had geen nut om hem dan naar school te laten gaan voor een paar uurtjes.

Lenk, iedereen is welkom en vrij om te schrijven waar en wanneer het uitkomt.

Bekske

14 sep 2021, 08:21

Afbeelding

zonnebloemetje

14 sep 2021, 09:04

halloooo een goeie morgen allemaal

hier nu nog zonnig maar er is nog voor de middag regen op komst volgens de regenradar
wij hebben weeral een drukke voormiddag
eerst naar het rusthuis wat propere was halen voor mijn schoonmoeder en daarna nog onderweg enkele boodschappen doen en daarna tegen 12u naar het ziekenhuis naar cardiologie mijn ventje zijn holter afgeven en ook nog naar mijn schoonmoeder die ondertussen van kamer en verdiep zal veranderd zijn de was halen , want gisteren lag ze op een afdeling waar ze niet thuis hoort en gisterenavond zouden ze haar verhuizen

Bertje oei niet goed geslapen precies , zo vroeg al op je pc

puzzel halloooo ook een goeie morgen

Remie ook alweer present met leuke plaatjes

mam-inge hopelijk een goeie uitslag voor de kinderen

Bekske mooi plaatje hoor

Lenk na een nachtje slapen al een beetje beter gevoel hoop ik

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een fijne dinsdag verder

allé ik ga rap verder doen sè
tot later

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Sita

14 sep 2021, 09:36

Afbeelding

Goedemorgen iedereen,

Lenk, ik kan in geen enkel bericht, dat hier gepost is, lezen dat je niet welkom zou zijn.
Ik schrijf ook weinig en niet elke dag, veel heb ik niet te vertellen 😊
En met mijn problemen om hier binnen te raken, beterde het er niet op.
Ik had het ook bijna opgegeven...

Bert, hier komen spoken vannacht? Gelukkig is je humeur al beter.
Denk ik toch 😉

Bloemeke, weer een drukke dag in het vooruitzicht.
Dat zijn we ondertussen gewend bij jou.

En nu ga ik even puzzelen, zien of ik het sneller kan dan Remie 😃

Fijne dag nog iedereen.

An-W

14 sep 2021, 09:53

Goedemorgen allemaal ,

Lenk , waarom voel je je niet welkom ? Je hoeft toch niet elke dag te schrijven ? Gewoon wanneer het jou uitkomt hoorAfbeelding

Zonnebloemetje , leuk toch die dierentuin in jouw achtertuin haha.
Sterkte met je man ( holster ) en je schoonmoeder.

Remie , leuke puzzel weer . Haha , arme Henk kan nergens meer heen nu :mrgreen:

Inge , al uitslag ?

Bert voelt zich gelukkig wat beter en Marietteke hopelijk ook .

Ik ben vanaf half volgende week 2-3 weken niet hier , maar op vakantie naar de zon .
Het is maar even dat jullie het weten , dus jullie hoeven geen detective in te zetten om mij op te sporen.
Ik meld mij vanzelf wel weer daarna :wink:

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
zonnebloemetje , Thijli, mama-inge en Bekske fijne dinsdag allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

14 sep 2021, 11:09

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding
Bert

14 sep 2021, 16:02

Goede namiddag leuterkes,

ik ben deze morgen vroeg komen spoken. Ik dacht zo, 'k ga er een paar de stuipen op het lijf jagen 😁😁
maar dat zal niet gelukt zijn denk ik. Jullie zijn meer gewoon hé.
puzzel, Remie, mama-inge, Bekske, Bloemeke, Sita, An-W en grootjegerda zijn me later gevolgd...
Maar ik was zo vroeg wakker en kon de slaap niet hervatten.
Dus ben ik natuurlijk in slaap gevallen na de middag. Wat denk je.
Ik zit nu aan de koffie ☕☕☕ om wakker te worden. Ben niet gewoon om in de namiddag te slapen en voel me zo mottig als iets.
Misschien zou ik beter een paar 🍺🍺🍺drinken. Maar ach, dan sta ik zeker op mijn hoofd.
Geen alcohol voor mij, kan daar echt niet tegen.
Ah ja, even iets recht zetten. Ik heb wel geschreven dat er veel mensen zijn die niet veel schrijven, maar dit was bedoeld over alle topics!!!
Het is overal zo kalmpjes op de hoekjes waar ik lees (er is maar 1 waar ik niet lees) en het is dus niet bij ons alleen. Ik schrijf toch ook niet elke dag?
Maar ik ben gestopt met op mijn knieën te vallen. Ik heb altijd met iedereen medelijden maar iedereen is daar vrij in om iets te schrijven.
Tot latersss...

thijli

14 sep 2021, 16:10

goedemiddag

Zonnebloemetje sterkte met je man en je schoonmoeder.

Lenk gewoon blijven schrijven hoor.

Inge weet je al wat meer?

An dus jij gaat er lekker een paar weekjes tussen uit.Waar ga je heen?

Bert ik doe dat bijna iedere middag even met de beentjes omhoog.

Vanmorgen weer naar de therapie geweest,en begin al resultaat te merken.

fijne avond allen
Iedere dag een lach

zonnebloemetje

14 sep 2021, 17:03

hallooooo een goeie namiddag iedereen

wij zijn aan de koffie bezig en dat smaak alweer sè
deze voormiddag hebben we al wat geloop achter de rug en we hebben zelfs niet al onze boodschappen kunnen doen , maar die doen we dan morgenvoormiddag terwijl we in het Brugse moeten zijn
dus deze voormiddag eerst naar het rusthuis om het één en ander mee te nemen naar het ziekenhuis en ook de vuile was meegebracht en daarna naar het ziekenhuis
mijn schoonmoeder was ondertussen naar een ander verdiep verhuisd en ze lag eerst te slapen terwijl we met een verpleger aan ' t praten waren
ze had deze voormiddag gevallen in de badkamer en er was een wonde achteraan in haar hoofd waar ze dan nietjes hebben bevestigd om de wonde te sluiten
maar iedere keer als ze haar naar de wc begeleiden dan belt ze niet als ze terug naar haar bed wil en ze probeert om dat zelf te doen en dan gebeuren er ongelukken
toen werd ze wakker en ze was nog steeds verward en antwoorde niet als mijn ventje haar aansprak , dus afwachten hoe haar toestand zal evolueren

Sita wat ben ik blij dat je toch nog de moeite doet om hier iets te komen schrijven :D
en hopelijk doet Lenk dat ook want als er iets is dan hebben we toch wat steun aan elkaar en we kunnen soms toch eens lachen ook , dus hoe meer zielen hoe meer vreugd

An geniet er volgende week maar van voor enkele weekjes maar we zullen toch blij zijn als je terug bent hoor

gerda mooi gezegd hoor op die afbeelding van jou en hopelijk alles goed daar bij jullie en de kleindochter

Bertje van jou middagdutje genoten en hopelijk heeft die koffie geholpen om wakker te worden

thijli goed dat de therapie helpt bij jou en nu nog wat verder doen zodat het nog beter word

jadi veel succes voor jou ventje morgen in het ziekenhuis
en die test in de mond en de lies , das voor een MRSA test ( ziekenhuisbacterie )
en in het AZ in Brugge waar wij altijd gaan daar doen ze dat iedere keer bij mij als ik voor een ingreep in de dag kliniek of voor meerdere dagen moet opgenomen worden
en zo'n test das eigenlijk twee keer niks hoor , maar dan weten ze wel zeker dat je niet besmet bent met de ziekenhuisbacterie en das ook belangrijk vind ik

allé ik heb nog wat kuiswerkjes te doen want onze week staat alweer redelijk vol
en dan nog veel naar het ziekenhuis ook tussenin
maar soit we zullen het ook wel overleven zeker

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

14 sep 2021, 18:08

Afbeelding
Goede avond iedereen
Verdorie de dagen vliegen zo voorbij
Ik wou nog een tas koffie drinken maar ik zie dat het al 18u is
Het zal een tas soep zijn met avondeten
* dank Zonnebloemetje voor de toelichting. Ik wist dit niet wat de testen van ziekenhuisbacterie aangaat.
Men is nooit te oud om iets bij te leren (in dit geval te weten hé)
Ik wens iedereen een fijne avond toe
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Lenk

14 sep 2021, 20:52

Ach het zal wel een dipje zijn zekers

Maar ik voel me er niet lekker bij dat ik niet elke dag op iedereen kan reageren.

Ik wil soms vanalles vertellen maar heb de tijd niet om dan ook op alles te reageren.

Ik wil niemand pijn doen door niet te reageren.

Ik zet dan iets onbenullig wat niemand interesseert, geen reactie en in mijn koppie begint dan een molen te draaien.

Ik lees alles van iedereen, Remie ik bekijk elke foto die je zet en maak elk puzzeltje. Ik vind de plaats waar jij woont wonder mooi. Ik hen je dit ook gezegd. Ik kijk elke dag op een prachtige boom in mijn tuin ooit meer dan 20 jaar geleden in Esveld gekocht.

Maar mensen ik heb tijd te kort. Hopelijk meer tijd op 1 september 2022 pensioen.

Nu rust de dag was weeral zonder effe me-time.

Sterkte voor Jadi, Bloemeke, Bertje, en al wie ik weeral vergeet.

Aan iedereen hier dank je wel voor de steun en om mijn koppie tegen te spreken.voelt goed dank je wel

Nu effe tv kijken. En daarna slapen.

mama-inge

14 sep 2021, 21:34

Uitslag is binnen.
Kind was negatief
Maar omdat hij als nauw contact is aangeduid moet hij er nog wel om denken dat hij niet te dicht bij anderen komt en niet bij mensen in de buurt die heel ziek kunnen worden
Hi kan in ieder geval morgen weer n school.

De test uitslag van oudste voor vervolg onderwijs moeten we nog even op wachten.
Vragenlijsten die door verschillende mensen ingevuld moesten worden
Testen die hij zelf moest doen.
En daar zal dan wel weer wat uit komen
Bert

14 sep 2021, 22:12

Goede avond allemaal,
maak plaats, maak plaats, maak plaats.....😂

mama-inge, gelukkig is de test negatief voor het kind. Dat is een last die van de schouders valt.
Bloemeke, nog nooit gehad zo'n MRSA test. Wist natuurlijk wel dat het bestaat.
Jadi, ik leer nog elke dag bij van het één of het ander.😃
En dan onze Lenk.....meiske toch, trek het u niet zo aan. Dat deed ik dus ook altijd en geloof me, het is voor niets goed.
Niet iedereen reageert ook op mij en ik reageer ook niet op iedereen......🙄
Ik vind het ook moeilijk om overal op te reageren, dan zou ik alles moeten opschrijven.
Schrijf gewoon als u er zin in hebt en wat u kwijt wil. Niemand zal u daarom iets kwalijk nemen
dat er eens geen namen genoemd worden.
Als we in ons groepje elkaar eens kunnen lezen is het al oké voor mij.

marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, puzzel, grootjegerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske en ghyra

Voor straks, slaapwel allemaal.