Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Dat is nu inderdaad bij heel wat "religies" weggedeemsterd.
Of weg gestopt in de vergeethoek!?
Maar nagenoeg heel Latijns Amerika werd destijds
met vuur en zwaard onderworpen aan het geloof uit Rome.
Dichter bij huis...
Alva de bloedhertog maakte destijds furore in Vlaanderen.
Ps.:
De scheiding van de Nederlanden verliep ook niet zo zachtzinnig.
En spijts alle zogenaamde missiewerk (zieltjes bekeren)
waren er in zwart Afrika ook niet altijd zo koosjere misbruiken.
H.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien waren die misbruiken, ook door "geestelijken" tijdens en na het koloniale tijdperk, voor vele Vlaamse katholieken wel de aanleiding om niet langer de oppermacht van de geloofsdienaars te erkennen ? In de jaren '50 van vorige eeuw was het effect van de Renaissance immers nog niet tot in de Vlaamse dorpsstraat geraakt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De kernvraag was in hoeverre het optreden van koning Filips II, die Alva stuurde, in overeenstemming was met de basisteksten van zijn geloof. Intussen zijn er bij mijn weten geen religies meer die in hun bronteksten hebben neergeschreven dat anderen, die niet bij hun groep horen, moeten bevochten of gedood worden.
Wat de islamideologie betreft, is dat wél het geval.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Er is geen verschil, behalve dan dat er zijn die er hun eigen leven niet voor over hebben om anderen in de dood mee te sleuren. Ze zijn er bang voor, of ze zien er het nut niet van in. Deze laatsten zijn dan wel 'ietsje' minder gek te noemen.socrates schreef: ↑03 okt 2021, 19:30Ik zie hier niet wat het verschil dan wel is met anders gelovigen ?Fazal schreef: ↑03 okt 2021, 18:17Over het algemeen zijn de daders geestesgestoorden, meestal te wijten aan hun hardnekkig (bij)geloof.
Kuddebeestjes welke vooral een leider nodig hebben, anders weten ze niet goed wat gedaan.
Gehoorzamen aan de leider, is gehoorzamen aan een (hun) god, wie die god dan ook moge zijn.
En plus, geloven ze dat ze er zullen voor beloond worden in hun (vermeende) paradijs, want ze hebben het in de naam van hun (vermeende) god gedaan. Gevaarlijke gekken noem ik dat!
-
Een imam uit Miami (VS) heeft niet veel goeds te vertellen over de levensstijl van westerse vrouwen. Hij vraagt zich sarcastisch af of de vrouwen in Afghanistan enige behoefte hebben aan 'miss Afghanistan' of 'Afghanistan's got talent'. Neen, beweert hij, de sharia is de oplossing voor die vrouwen en voor het menselijk lijden in het algemeen.

Diezelfde imam had in maart ll. nog enkele ophefmakende uitspraken gedaan over joden.
Wie denkt dat een lange tijd in het Westen wonen volstaat om een 'moderne islamideologie' te vertegenwoordigen (wat dat ook moge zijn), die mag deze visie wel in vraag beginnen stellen.

Diezelfde imam had in maart ll. nog enkele ophefmakende uitspraken gedaan over joden.
Wie denkt dat een lange tijd in het Westen wonen volstaat om een 'moderne islamideologie' te vertegenwoordigen (wat dat ook moge zijn), die mag deze visie wel in vraag beginnen stellen.

Zo lang "religie" de macht van machthebbers versterkt, zal een ideologie zoals de Islam, het gedrag van dergelijke figuren bepalen.Wil. schreef: ↑04 okt 2021, 18:55Een imam uit Miami (VS) heeft niet veel goeds te vertellen over de levensstijl van westerse vrouwen. Hij vraagt zich sarcastisch af of de vrouwen in Afghanistan enige behoefte hebben aan 'miss Afghanistan' of 'Afghanistan's got talent'. Neen, beweert hij, de sharia is de oplossing voor die vrouwen en voor het menselijk lijden in het algemeen.
-
Logisch dat moslims hun vrouwen "inpakken"...
Want in de islamitische wereld is het principe van purdah (privacy van de vrouw) van groot belang. Ongeoorloofd binnentreden van de vrouwenverblijven is haram,
dat wil zeggen ten strengste verboden voor buitenstaanders.
Het woord "harem" is afgeleid van "haram".
EINDE CITAAT
Ps.: Heb zowat 20 jaar geleden meer dan 35 jaar in Antwerpen gewoond.
En... in de toenmalige "rosse buurt" vertoonden zich ook mannen van Noord-Afrikaanse origine...
Mogelijk ongeduldig om ooit die 75 maagden te kunnen bespringen
in het paradijs waarheen terroristen vertrekken...!?
H.
Want in de islamitische wereld is het principe van purdah (privacy van de vrouw) van groot belang. Ongeoorloofd binnentreden van de vrouwenverblijven is haram,
dat wil zeggen ten strengste verboden voor buitenstaanders.
Het woord "harem" is afgeleid van "haram".
EINDE CITAAT
Ps.: Heb zowat 20 jaar geleden meer dan 35 jaar in Antwerpen gewoond.
En... in de toenmalige "rosse buurt" vertoonden zich ook mannen van Noord-Afrikaanse origine...
Mogelijk ongeduldig om ooit die 75 maagden te kunnen bespringen
in het paradijs waarheen terroristen vertrekken...!?
H.
-
Pano onderzocht de invloed van de Turkse en Marokkaanse overheid op de onderdanen die in belgië wonen. Maar de programmamakers gingen volledig voorbij aan wat de moslimideologie op zich eigenlijk inhoudt.
Problemen met Turks moslims of Marokkaanse moslims komen slechts af en toe voort vanuit het beleid van hun thuislanden. Dat was bv. het geval kort na de staatsgreep in Turkije toen hier in Limburg Turken die verdacht werden van sympathie voor de Gülenbeweging het leven werd zuur gemaakt.
Alle aanslagen, doodsbedreigingen, zinloze eisen komen voort uit de regels van de islam zelf. Daar zit Erdogan of zijn Marokkaanse confrater niet achter. Maar die ellende herleiden naar de bron, d.w.z. de islambronteksten, daar gaat pano zich echt niet aan wagen.
Problemen met Turks moslims of Marokkaanse moslims komen slechts af en toe voort vanuit het beleid van hun thuislanden. Dat was bv. het geval kort na de staatsgreep in Turkije toen hier in Limburg Turken die verdacht werden van sympathie voor de Gülenbeweging het leven werd zuur gemaakt.
Alle aanslagen, doodsbedreigingen, zinloze eisen komen voort uit de regels van de islam zelf. Daar zit Erdogan of zijn Marokkaanse confrater niet achter. Maar die ellende herleiden naar de bron, d.w.z. de islambronteksten, daar gaat pano zich echt niet aan wagen.

Marokko en Turkije zijn, anders dan bv. Iran, geen Islamitische staten maar de daar heersende machthebbers halen toch ook het overgrote deel van hun macht uit de politieke Islam ?
-
Van Erdogan is geweten dat hij half openlijk ijvert voor een her-islamisering van het openbare leven in Turkije. Hij heeft echter genoeg vijanden waartegen hij 'het volk' kan in het harnas brengen. De Koerden, de Israëli's, de Gülenbeweging, iedereen die niet duidelijk pro-islamideologie is enz. De islamideologie en de verspreiding ervan is niet zijn enige bekommernis.

Dat de wet in België nog altijd toelaat, dat de inwoners alhier twee nationaliteiten hebben,
is op zich ook erg tweeslachtig...
Heel wat jonge Turken verschuilen zich achter dat feit,
om géén legerdienst in Turkije te moeten doen.
Ps.: En wat PANO betreft...
Ik vind het al langer dom, dat een overheid geld stopt in (bij)geloof.
Zeker België met een torenhoge schuldenberg!!!
Uiteindelijk zou (af)godendienst een privé zaak moeten zijn.
Zodat wie beslist om zich door al die leugens te laten te bedriegen,
dat binnen de privésfeer houdt.
De scholen hun leerprogramma's zijn al overbelast genoeg.
Dus net zoals lidmaatschap van een jeugd- of sport- vereniging
en een hobby, buiten de schoolpoorten hoort,
zou ook al die onzin over goden, daar thuis horen met de nadruk op "thuis".
H.
om géén legerdienst in Turkije te moeten doen.
Ps.: En wat PANO betreft...
Ik vind het al langer dom, dat een overheid geld stopt in (bij)geloof.
Zeker België met een torenhoge schuldenberg!!!
Uiteindelijk zou (af)godendienst een privé zaak moeten zijn.
Zodat wie beslist om zich door al die leugens te laten te bedriegen,
dat binnen de privésfeer houdt.
De scholen hun leerprogramma's zijn al overbelast genoeg.
Dus net zoals lidmaatschap van een jeugd- of sport- vereniging
en een hobby, buiten de schoolpoorten hoort,
zou ook al die onzin over goden, daar thuis horen met de nadruk op "thuis".
H.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Hobo schreef:
"Dat de wet in België nog altijd toelaat, dat de inwoners alhier twee nationaliteiten hebben,
om géén legerdienst in Turkije te moeten doen."
Dat die "meerdere nationaliteitenwet" een draak is is juist maar dat die door
jonge Turken zou gebruikt worden om hun legerdienst te ontlopen is niet waar.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat dacht ik dat het zelf onmogelijk is/was
voor Turken om hun dienstplicht niet te vervullen .
De Turkse wet op de dienstplicht geeft hun wel de mogelijkheid om hun
diensttijd "af te kopen " (een paar duizend euro's) en dat word vrij veel gedaan.
Een basistraining van een 20-tal dagen moeten ze nog altijd doen.
"Dat de wet in België nog altijd toelaat, dat de inwoners alhier twee nationaliteiten hebben,
om géén legerdienst in Turkije te moeten doen."
Dat die "meerdere nationaliteitenwet" een draak is is juist maar dat die door
jonge Turken zou gebruikt worden om hun legerdienst te ontlopen is niet waar.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat dacht ik dat het zelf onmogelijk is/was
voor Turken om hun dienstplicht niet te vervullen .
De Turkse wet op de dienstplicht geeft hun wel de mogelijkheid om hun
diensttijd "af te kopen " (een paar duizend euro's) en dat word vrij veel gedaan.
Een basistraining van een 20-tal dagen moeten ze nog altijd doen.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
"En de politie is ervan op de hoogte..."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MAAR ZE LOSSEN NIKS OP!!
Bank zet lijfwachten in om personeel naar Brussel-Noord te begeleiden omdat medewerkers zich onveilig voelen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/07 ... instation/
MAAR ZE LOSSEN NIKS OP!!
Bank zet lijfwachten in om personeel naar Brussel-Noord te begeleiden omdat medewerkers zich onveilig voelen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/07 ... instation/