In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier ook in dieselmodus.
Moet me een beetje in stilte bezig houden.
Huisgenoot kon eindelijk eens uitslapen vandaag.
Die proffen en docenten beginnen blijkbaar graag vroeg.
Alle dagen om 8:15 uur begint de les.
Gisteren kwam er een docent niet opdagen.
Dus twee keer over en weer.
Zo een lang middagpauze en blijven hangen op de campus is niets voor hem.
Is dus thuis komen eten over de middag.
Vandaag naar huis tot zondagavond.
Morgen voor mij de vroeg want Latijn.
Zal mij daar straks eens over ontfermen.
Beetje strijken, beetje boodschappen kant Zemst.
Kruimeldief heeft de geest gegeven, het haakje van de handdoeken is afgebroken..
Zo is er wel altijd iets te vervangen.
Het ziet er naar uit dat de zon vandaag verlof heeft.
Prettige dag iedereen!
Moet me een beetje in stilte bezig houden.
Huisgenoot kon eindelijk eens uitslapen vandaag.
Die proffen en docenten beginnen blijkbaar graag vroeg.
Alle dagen om 8:15 uur begint de les.
Gisteren kwam er een docent niet opdagen.
Dus twee keer over en weer.
Zo een lang middagpauze en blijven hangen op de campus is niets voor hem.
Is dus thuis komen eten over de middag.
Vandaag naar huis tot zondagavond.
Morgen voor mij de vroeg want Latijn.
Zal mij daar straks eens over ontfermen.
Beetje strijken, beetje boodschappen kant Zemst.
Kruimeldief heeft de geest gegeven, het haakje van de handdoeken is afgebroken..
Zo is er wel altijd iets te vervangen.
Het ziet er naar uit dat de zon vandaag verlof heeft.
Prettige dag iedereen!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En ik heb weer huisarrest voor volwassenen. ze komen mijn silicone wafelvorm leveren.
ook ik ben in dieselmodus. ik ben nog altijd stijf en heb niet echt veel gedaan gisteren.
de wulken zijn toegekomen om 12 u en levende vers. heb ze dan gekookt en ontschelpt en gekuisd. hapje voor morgen want ik eet paling. ventje wist me te zeggen dat de vis duur is, vooral zijn stukje zalm. Ldl staakte gisteren maar mijn griepspuit is binnen. dus moet ventje deze middag terug naar de ldl want er staan een paar plusartikelen op mijn gsm. als die hem niet vergeet.
Gisteren stond er ineens twee agenten, een slotenmaker en een deurwaarder bij Peter. diene Jan is weg met schulden. Peter gaf dien deurwaarder nogal een sermoen. ( jan was onze vorige krantenboer) Ventje was getuige want normaal is Peter de woensdagmiddag niet open. er komt toch geen kat zei die. ik versta dat niet goed. jan had altijd veel volk en je had een klantenkaart.
bon, ze gaan ons politiewijkkantoortje sluiten. je moet nu naar stadhuis. of naar het dienstencentrum de ballon waar ze elke 14 dagen gaan zitten. je kan je nu nog onveiliger voelen.
ventje was kwaad. tsja, zou je niet? ze pakken onze wijk bijna alles af. nu ook de wijkagenten.
geen blauw meer in onze wijk.
zo, dat was kort nieuws van aan het grijze water.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
En ik heb weer huisarrest voor volwassenen. ze komen mijn silicone wafelvorm leveren.
ook ik ben in dieselmodus. ik ben nog altijd stijf en heb niet echt veel gedaan gisteren.
de wulken zijn toegekomen om 12 u en levende vers. heb ze dan gekookt en ontschelpt en gekuisd. hapje voor morgen want ik eet paling. ventje wist me te zeggen dat de vis duur is, vooral zijn stukje zalm. Ldl staakte gisteren maar mijn griepspuit is binnen. dus moet ventje deze middag terug naar de ldl want er staan een paar plusartikelen op mijn gsm. als die hem niet vergeet.
Gisteren stond er ineens twee agenten, een slotenmaker en een deurwaarder bij Peter. diene Jan is weg met schulden. Peter gaf dien deurwaarder nogal een sermoen. ( jan was onze vorige krantenboer) Ventje was getuige want normaal is Peter de woensdagmiddag niet open. er komt toch geen kat zei die. ik versta dat niet goed. jan had altijd veel volk en je had een klantenkaart.
bon, ze gaan ons politiewijkkantoortje sluiten. je moet nu naar stadhuis. of naar het dienstencentrum de ballon waar ze elke 14 dagen gaan zitten. je kan je nu nog onveiliger voelen.
ventje was kwaad. tsja, zou je niet? ze pakken onze wijk bijna alles af. nu ook de wijkagenten.
geen blauw meer in onze wijk.
zo, dat was kort nieuws van aan het grijze water.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Spring heel vlug binnen, want heb nog niet veel kunnen doen vandaag.
Naar de kine geweest en dan even naar de supermarkt geweest en naar de dierenspeciaalzaak.
Manlief vertrekt nu naar de politie, heeft gisteren gebeld en moest dan vandaag gaan om 12:00H.
We hebben wel beslist naast ons alarm, camera's te laten hangen, we hebben er 3 nodig en die zijn dan aangesloten op de GSM's en de PC's. Ik was daar al lang voorstander van , vooral voor de veiligheid van Matice. En nu met dit akkefietje, geeft manlief me gelijk.
Zo, ik ga erin vliegen. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel voor elkeen.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren allemaal druk bezig geweest blijkbaar
Manlief is al vertrokken naar Brussel. Hij is gisteren het akkefietje gaan melden bij de politie. Er is een korte PV opgesteld tegen onbekenden.
Ik ga meteen mijn haren wassen en douchen en dan meteen boven al alles doen. En dan ga ik beginnen met de rest van het HH. Heb ook nog een hele strijk staan, maar denk dat ik die morgenochtend ga doen. En poetsen en de strijk is misschien weer wat teveel van het goede.
Moet nog 2 weken kine volgen. Maar ik voel duidelijk dat mijn triceps beter en beter wordt. Enkel onverhoedse bewegingen herinneren mij er nog aan.
Ga vandaag toch eens proberen de keuken en de living te dweilen in plaats van te steamen. Als me dat lukt, steam ik enkel de benedenverdieping, niet teveel ineens willen.
Zo, liefs voor iedereen en een dikke knuffel voor wie hem wil.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes...
een aangename vrijdag
clive al vroeg present, op tijd rust nemen hé
Goed dat je beterschap merkt....
Alle seizoentjes een fijne dag en vanaf morgen
een aangenaam weekend
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mijn silicone wafelvorm is aangekomen. nu een goed recept voor krokante wafels vinden.
de bistro doet nu zelfgebakken pannekoeken op woensdag. 4 soorten.
buiten staat het karton en de blauwe zakken te wachten op een vuilniswagen.
Gimly is niet flink geweest. heeft toch naast de bak gedaan.
volgende week vrijdag komt de schoorsteenveger. omdat we toch met die hoge energieprijzen de stoof gaan aanmaken. een zwatelaar ( leurder) is gisteren komen vragen om van engerieleveratier te veranderen aan de deur. ventje heeft gezegd: geen intresse en heeft de deur dicht gedaan. onze post komt nu toe met een wagentje ipv een postbode op een fiets. deze keer zat alle post juist.
wou ik gisteren mijn mandjes herschikken, valt de driepotige kapstok/droogrek om en kreeg ik een enorme pijn scheut in de rug terwijl ik probeerde die terug omhoog te zetten. ben dan onmiddelijk gaan liggen. gisteren frituurvoeding naar binnen gewerkt. de ldl was terug open. hebben eten voor het ganse weekend.
ga proberen om vandaag verder aan te werken aan die mandjes want ventje wil ook wel eens een film van hem bekijken. we gaan volgende week naar een nieuw dvd- spelertje gaan kijken. heb ventje gedwongen om voor 11 uur af te sluiten want ik wou mijn ogen dicht doen. zo'n zorromaskertje helpt maar halvelings.
nek pruttelt ook weer tegen. komt door het lage drukgebied.
voor vandaag op de menu: warme wulken, paling gebakken in boerenboter en voor ventje gebakken zalm. morgen pulled pork in pistolets en zondag orloff. Die orloff is lang geleden. en voor maandag zien we dan wel.
die boerderij intreseert me steeds minder nu ik level 100 ben. nu nog de laatste loodjes voor pacific bay en dan kan ik een van de andere criminal cases verder zetten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
mijn silicone wafelvorm is aangekomen. nu een goed recept voor krokante wafels vinden.
de bistro doet nu zelfgebakken pannekoeken op woensdag. 4 soorten.
buiten staat het karton en de blauwe zakken te wachten op een vuilniswagen.
Gimly is niet flink geweest. heeft toch naast de bak gedaan.
volgende week vrijdag komt de schoorsteenveger. omdat we toch met die hoge energieprijzen de stoof gaan aanmaken. een zwatelaar ( leurder) is gisteren komen vragen om van engerieleveratier te veranderen aan de deur. ventje heeft gezegd: geen intresse en heeft de deur dicht gedaan. onze post komt nu toe met een wagentje ipv een postbode op een fiets. deze keer zat alle post juist.
wou ik gisteren mijn mandjes herschikken, valt de driepotige kapstok/droogrek om en kreeg ik een enorme pijn scheut in de rug terwijl ik probeerde die terug omhoog te zetten. ben dan onmiddelijk gaan liggen. gisteren frituurvoeding naar binnen gewerkt. de ldl was terug open. hebben eten voor het ganse weekend.
ga proberen om vandaag verder aan te werken aan die mandjes want ventje wil ook wel eens een film van hem bekijken. we gaan volgende week naar een nieuw dvd- spelertje gaan kijken. heb ventje gedwongen om voor 11 uur af te sluiten want ik wou mijn ogen dicht doen. zo'n zorromaskertje helpt maar halvelings.
nek pruttelt ook weer tegen. komt door het lage drukgebied.
voor vandaag op de menu: warme wulken, paling gebakken in boerenboter en voor ventje gebakken zalm. morgen pulled pork in pistolets en zondag orloff. Die orloff is lang geleden. en voor maandag zien we dan wel.
die boerderij intreseert me steeds minder nu ik level 100 ben. nu nog de laatste loodjes voor pacific bay en dan kan ik een van de andere criminal cases verder zetten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: kaartje is aangekomen, waarvoor dank. De tekst op het kaartje zou ook van toepassing
kunnen zijn voor manlief
.
De zon schijnt hier , in de voormiddag al een lichte regenbui gehad.
Mijn lange wollen vest zit in de wasmachine, sinds ik de raadgevingen van Clive opvolg (voor het wassen van wollen kledingstukken) heb ik nog geen enkel kledingstuk stuk gekregen ( bedoel dat het krimpt).Het lag gewoon aan het hoge toerental van droogzwieren.
Gisteren pastinaak in de diepvries gestoken. Manlief vroeg zich af wie dat allemaal ging opeten
Ik antwoordde: " jij " .Eigenlijk is dat waar hé , jij en ik . Ik maak daar soep van .
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: kaartje is aangekomen, waarvoor dank. De tekst op het kaartje zou ook van toepassing
kunnen zijn voor manlief
De zon schijnt hier , in de voormiddag al een lichte regenbui gehad.
Mijn lange wollen vest zit in de wasmachine, sinds ik de raadgevingen van Clive opvolg (voor het wassen van wollen kledingstukken) heb ik nog geen enkel kledingstuk stuk gekregen ( bedoel dat het krimpt).Het lag gewoon aan het hoge toerental van droogzwieren.
Gisteren pastinaak in de diepvries gestoken. Manlief vroeg zich af wie dat allemaal ging opeten
Dames, tot morgen allemaal.
-
Vandaag drie keer op en af naar de stad.
Vanmorgen naar de les.
Ik wou de boodschappen aansluitend aan de les doen.
Het goot echter pijpenstelen, dus recht naar huis.
In de namiddag opnieuw mijn fietsje op.
De boodschappen gedaan.
Zag ik in de winkel net de kleur pull hangen waar ik al tijden naar op zoek ben.
Voor all zekerheid toch maar eerst die rokken gaan halen waar hij bij moet passen.
Dus weer naar huis en weer naar de stad.
Pull gekocht.
Past perfect.
In de ene winkel was mijn klantenkaart vol.
In de andere winkel kreeg ik 10% en zo heb ik vandaag 50€ gewonnen.
Nog een rustige gezellige avond gewenst aan allen en een goede nachtrust.
Vanmorgen naar de les.
Ik wou de boodschappen aansluitend aan de les doen.
Het goot echter pijpenstelen, dus recht naar huis.
In de namiddag opnieuw mijn fietsje op.
De boodschappen gedaan.
Zag ik in de winkel net de kleur pull hangen waar ik al tijden naar op zoek ben.
Voor all zekerheid toch maar eerst die rokken gaan halen waar hij bij moet passen.
Dus weer naar huis en weer naar de stad.
Pull gekocht.
Past perfect.
In de ene winkel was mijn klantenkaart vol.
In de andere winkel kreeg ik 10% en zo heb ik vandaag 50€ gewonnen.
Nog een rustige gezellige avond gewenst aan allen en een goede nachtrust.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, het wordt inderdaad een mooi weekend. Jij kunt na het HH lekker gaan genieten op jouw mooi terras.
Bekske, elke dag zo'n mooi plaatje. Dank je wel daarvoor.
Muddy Maddy, jouw pakje aangekomen gisteren. Dat vind ik het meest vervelende als je online koopt, dat wachten op dat kleinood . Je kunt het pakje wel volgen, maar het tijdslot is dan heel ruim.
En de schoorsteenveger komt, dat zal Sinterklaas graag horen
Gisteren een verkeerde beweging gemaakt, hoop dat het wat beter is. Ik vind het altijd grappig dat jij jullie menu al zo lang in je hoofd hebt
Anjelier, ik ben blij dat jullie kaartje is aangekomen, want met de Post met zijn personeelstekort weet je niet meer wanneer ze aankomen en of ze aankomen. Fijn te lezen dat jouw wollen spullen er als nieuw uit de wasmachine komen.
Pastinaak, is dat zo'n grote witte wortel of vergis ik mij ?
HVT, dus gisteren 3 keer naar stad geweest, spijtig dat je regen gehad hebt. En dan viel jouw oog op een mooie trui. Slim van jou, jouw rokken te gaan halen op te kijken of de kleur erop paste. Welke kleur heb je genomen
Zit hier nog altijd in pyjama
Straks nog strijken, had gisteren de 2 benedenverdiepingen gedweild in plaats van gesteamd. Was echt blij nog eens met met een echt sopje , poetsproduct en Dettol erin, te kunnen dweilen. Maar toen ik gedaan had, ben ik maar gestopt en besloot nimmer te strijken om mijn arm wat rust te geven. Zal die vandaag wel doen
Ik wens iedereen zonder uitzondering een mooie zaterdag. Geniet ervan. Liefs en een knuffel voor iedereen.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
clive dank voor het overzichtje
ik ga het niet allemaal herhalen
je hebt het heel goed verwoord....
anjelierken ik denk dat mijn kaartje
tevoet onderweg is ja, je kan niet meer
rekenen op de post tegenwoordig
ik hoop alleen dat het toch aankomt
t is onderweg, ik heb ze zelf gepost
mijn was roept op op te hangen, hopelijk
droogt het... er hangt al een was buiten
en nr 2 volgt
Allen een groet en tot later... en sterkte wie het
kan gebruiken...
-
eerst naar moeder gebeld maar voordien had ik onze majesteit van eten voorzien.
vandaag staken alle ldl's volgens moeder. best dat we daar niets meer van nodig hebben.
ventje begint wakker te komen. 't zijn alleen de kranten en de bakker.
er staat nog 1 verkeerd geparkeerd. 't is draaien van kant. hoor kloppen en denk dat buurman de laatste kasten aan het ophangen is. ventje heeft een oude tablet achter zijn commode laten vallen. die was al stuk maar die zal nu weer helemaal eraan zijn. leve de recupel.
moet nog een klein afwasje doen.
ja Clive: een verkeerde beweging is rap gebeurd. maar die kapstok/droogrek zal daar niet lang meer staan. ten eerste heeft ventje geen hemden meer nodig. ik kan ze wel nog gebruiken om mij tunieken te drogen te hangen want die mogen ook niet in de droogkast. een arm van die kapstok is al ferm doorgebogen. kan je nagaan hoeveel een nat hemd en natte broeken wegen.
ventje wil boven stofzuigen omdat hij de kast heeft weggetrokken. hij mag met de oude naar boven omdat ik hier beneden ook een stofzuiger nodig heb. en daarna moppen. maar eerst wachten tot beest gegeten heeft. en wat ons menu betreft, meestal is het ventje die zegt wat we die dag kunnen eten. nu was ik dat. pastinaak is inderdaad een grote witte wortel. een van de vergeten groenten.
Helena: een trui gevonden die op rokken past. en een koopje gedaan. dat lukt mij nooit. koopjes doen bedoel ik. ik zou graag een grijze trui willen met boothals maar dan super XL. en dat vind je niet in de winkels. maat 54/56/60. zo jammer dat die cortisone me zo zwaar heeft gemaakt.
ventje klaagt over de prijs van drie tijgerpistolets. ze zijn 20 cent duurder geworden. ook bakkers jagen hun prijzen de lucht in. seffens gaan ze nog belasting vragen op ademen.
ik ga de kranten lezen.
fijne dag seizoentje en keep Safe!
eerst naar moeder gebeld maar voordien had ik onze majesteit van eten voorzien.
vandaag staken alle ldl's volgens moeder. best dat we daar niets meer van nodig hebben.
ventje begint wakker te komen. 't zijn alleen de kranten en de bakker.
er staat nog 1 verkeerd geparkeerd. 't is draaien van kant. hoor kloppen en denk dat buurman de laatste kasten aan het ophangen is. ventje heeft een oude tablet achter zijn commode laten vallen. die was al stuk maar die zal nu weer helemaal eraan zijn. leve de recupel.
moet nog een klein afwasje doen.
ja Clive: een verkeerde beweging is rap gebeurd. maar die kapstok/droogrek zal daar niet lang meer staan. ten eerste heeft ventje geen hemden meer nodig. ik kan ze wel nog gebruiken om mij tunieken te drogen te hangen want die mogen ook niet in de droogkast. een arm van die kapstok is al ferm doorgebogen. kan je nagaan hoeveel een nat hemd en natte broeken wegen.
ventje wil boven stofzuigen omdat hij de kast heeft weggetrokken. hij mag met de oude naar boven omdat ik hier beneden ook een stofzuiger nodig heb. en daarna moppen. maar eerst wachten tot beest gegeten heeft. en wat ons menu betreft, meestal is het ventje die zegt wat we die dag kunnen eten. nu was ik dat. pastinaak is inderdaad een grote witte wortel. een van de vergeten groenten.
Helena: een trui gevonden die op rokken past. en een koopje gedaan. dat lukt mij nooit. koopjes doen bedoel ik. ik zou graag een grijze trui willen met boothals maar dan super XL. en dat vind je niet in de winkels. maat 54/56/60. zo jammer dat die cortisone me zo zwaar heeft gemaakt.
ventje klaagt over de prijs van drie tijgerpistolets. ze zijn 20 cent duurder geworden. ook bakkers jagen hun prijzen de lucht in. seffens gaan ze nog belasting vragen op ademen.
ik ga de kranten lezen.
fijne dag seizoentje en keep Safe!
Cats Rule!
-

Een aangename avond alvast en een verder mooi weekend
Was is zo goed als droog en kan gestreken worden
Da's een werkje voor morgen....
Het was aangenaam buiten in de zon
ik heb nog een kleine wandeling gaan doen...heerlijk...
behalve dat het lichaam niet goed meewil
Groetjes en sterkte allen en tot morgen...
-
Het was inderdaad aangenaam in het zonnetje.
De helft van de bollenborder is in orde.
Ik heb mezelf dan maar getrakteerd op een lekker ijsje in de zon op mijn proper terras.
Morgen deel twee, want dit lichaam wil voor vandaag ook niet meer mee.
En zoals oma-c blijf ik toch maar voorzichtig ondanks de inenting.
Kennissen is zelfs na vaccinatie opgenomen geweest, twee keer zelfs, op intensieve en isolatie.
Kantje boordje, zo zie je maar...
De helft van de bollenborder is in orde.
Ik heb mezelf dan maar getrakteerd op een lekker ijsje in de zon op mijn proper terras.
Morgen deel twee, want dit lichaam wil voor vandaag ook niet meer mee.
En zoals oma-c blijf ik toch maar voorzichtig ondanks de inenting.
Kennissen is zelfs na vaccinatie opgenomen geweest, twee keer zelfs, op intensieve en isolatie.
Kantje boordje, zo zie je maar...