Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

15 okt 2021, 16:34

Fazal schreef:
15 okt 2021, 14:46
Mijn huisarts zit met corona thuis in quarantaine, ondanks hij 2 maal is gevaccineerd.
Zo iemand komt natuurlijk met alles en iedereen in contact. Maar toch ...!? :roll:
We zijn er nog lang niet vanaf.
Zie ook: https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... np1taskbar
Wat lees ik daar ?

In landen met een lage vaccinatiegraad, zoals Roemenië en Bulgarije, komen de ziekenhuissystemen weer onder druk te staan. Roemenië heeft Europese landen gevraagd om zuurstofapparatuur, en patiënten overgebracht naar Hongarije», besluit hij.

Zou hij niet beter eens wat snot gaan halen in Roemenië en dat op een nieuwe variante laten onderzoeken ? :roll:

Roemenië heeft met 20 miljoen inwoners exact al 10.933.473 ( 11 miljoen ) prikken gezet.

Untitled.png
Untitled.png (22.02 KiB) 722 keer bekeken

Gelijkaardige toestand in buurland Bulgarije : 6,9 miljoen inwoners - 2,6 miljoen prikken gezet

Untitled2.png
Untitled2.png (22.83 KiB) 722 keer bekeken

Buurland Servië vertoont OOK datzelfde besmettings-en overlijdens patroon. :!:

Untitled3.png
Untitled3.png (23.68 KiB) 707 keer bekeken

Blijkbaar hebben die "groene" vaccinaties die er voordien waren geen enkel effect op het laag houden van de besmettingcijfers en sterftecijfers, iets wat in onze West-Europese contreien wel het geval was ( ook reeds na de eerste prik in volle vaccinatie campagne ). Verklaar dat maar eens ..... :|

werewoef

15 okt 2021, 22:36

Fazal heeft groot gelijk. We zijn er belange nog niet van af en als oudere minsen moeten we zekerst behoedzaam en waakzaam wezen .
AMEN en AUM

Hobo

16 okt 2021, 06:33

't Zal allicht hetzelfde worden als de jaarlijks terugkerende GRIEP.

Wie even googelt zal wel de gegevens vinden van
o.a. de Spaanse en de Mexicaanse griep.

H.
Laatst gewijzigd door Hobo op 27 okt 2021, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

16 okt 2021, 10:51

frits1955 schreef:
15 okt 2021, 14:51
Niets uitzonderlijk. Ik heb 2× Pfizer gehad( mei/juni) en zit ondanks dat nu ook in quarantaine want positief getest- symptomen zijn die van een gemiddelde verkoudheid.Besmet geraakt door een niet- gevaccineerde.
Da's wel straf! Jij hebt dat gezien wanneer dat virus overgesprongen is naar jou en van wie het kwam?
Een gevaccineerde kan ook nog een besmetting doorgeven, zoals je weet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 okt 2021, 10:56

Serieuze golf die wij meemaken, mensen! Muilkorven op! Liters ontsmettingsalcohol op voorraad houden en niet meer buitenkomen!

Afbeelding

Wil.

16 okt 2021, 11:00

En intussen in Zweden:

gemiddeld aantal doden laatste 7 dagen weer naar 1 gedaald (top van 8 in september). In ons land met de beste virologen: 10 per dag gemiddeld.

Winkels blijven daar met hun stocks nieuwe mondmaskers zitten: niemand gebruikt ze daar (al maanden niet meer).

tokkio

16 okt 2021, 16:39

ondertussen in Spanje, 50% groen.....
https://www.spanjevandaag.com/14/10/202 ... je-14-okt/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

16 okt 2021, 18:17

Ah ja , Oekraïne , ook een buurland , hoort thuis in het lijstje van Oost-Europese "pieklanden" ( en ondanks een flinke start met vaccinaties na hun vorige piek )

Oekraïne : 44 miljoen inwoners , 14 miljoen gezette vaccinatieshots . Nogmaals , waarom bleef het dodenaantal en besmettingsaantal niet vlak zoals in de meeste West-Europese landen ?

Untitled.png
Untitled.png (21.92 KiB) 638 keer bekeken

twistenopdemaan

18 okt 2021, 07:55

Het is nog maar twee weken geleden dat we geen mondmaskers meer moeten dragen waardoor het virus nu alle kans krijgt om zich te verspreiden. Volgens mijn berekening bevinden we ons over 4 weken van nu in een vierde golf. Onlangs is nog iemand in mijn directe omgeving die tweemaal gevaccineerd was overleden aan Covid 19. Mensen doe nu niet of het virus verdwenen is. Gevaccineerd of niet je kan er nog steeds aan overlijden met wat tegenslag.
Spinnst du oder was

benq

18 okt 2021, 08:46

twistenopdemaan schreef:
18 okt 2021, 07:55
Het is nog maar twee weken geleden dat we geen mondmaskers meer moeten dragen waardoor het virus nu alle kans krijgt om zich te verspreiden. Volgens mijn berekening bevinden we ons over 4 weken van nu in een vierde golf. Onlangs is nog iemand in mijn directe omgeving die tweemaal gevaccineerd was overleden aan Covid 19. Mensen doe nu niet of het virus verdwenen is. Gevaccineerd of niet je kan er nog steeds aan overlijden met wat tegenslag.
Just, wij dragen ons mondmaskers nog altijd en zeker in grote winkels, beziens hebben we genoeg en zeker van alle ouwe knollen die verwonderd naar ons kijken en eigenlijk ons geniept uitlachen.
Maar daar trekken we ons niks van aan.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.

18 okt 2021, 08:49

We hebben al 1.280.000 besmettingen geteld in dit land. Dat is een onderschatting want heel veel kinderen en jongeren moeten eens twee dagen wat meer niezen en het is voorbij. Reken maar minimaal 2,6 miljoen.

Aantal doden: 25.750 . Dat komt neer op 1%.

Heb ik je al verteld dat er in elk van de 3 laatste jaren vóór corona ('17 tot '19) méér griepdoden zijn gevallen dan in dit wonderlijke coronajaar 2021?

In Zweden draagt enkel de dokter in de operatiezaal nog een mondmasker.

Fred1950

18 okt 2021, 09:45

benq schreef:
18 okt 2021, 08:46
.....
Just, wij dragen ons mondmaskers nog altijd en zeker in grote winkels, beziens hebben we genoeg en zeker van alle ouwe knollen die verwonderd naar ons kijken en eigenlijk ons geniept uitlachen.
Maar daar trekken we ons niks van aan.
Groot gelijk, ik trek me daar ook niets van aan. Voor mij is de pandemie "tijdelijk" verdwenen als er in een straal van 100 km drie weken lang geen besmettingen meer genoteerd worden en het totaal aantal dagelijkse besmettingen in België onder de 10 is gedaald. Ik kan me nog jaren als een Chinees in quarantaine blijven gedragen, ik heb daar niet het minste probleem mee. Enne .... als er iemand bij mij wil binnenkomen moet die het papieren EU digital Covid Certificate kunnen tonen ( cynische :twisted: grijnslach )

Dicksy

18 okt 2021, 09:57

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Wat mijn buurman doet of denkt zou mij ook steenkoud laten. Net zo als zou hij met een pamper aan als gat(mond)masker rondlopen om minder methaan in de lucht te droppen voor het milieu, het is zijn zaak. :lol:

Fred1950

19 okt 2021, 16:58

Allemaal "pluskes" .... 8O "Ten miles" in Antwerpen en het virus liep uiteraard mee .... :| ( stijging komt netjes overeen met de incubatie tijden van besmettingen tijdens dat geloop )

Untitled.png
Untitled.png (108.22 KiB) 528 keer bekeken

wardje

20 okt 2021, 09:02

Het bewijst nog maar eens de totale onkunde en het gebrek aan moed van de politici die de gezondheid van de burgers in gevaar brengen omdat ze de ‘populaire jan’ willen uithangen. Een combinatie van vaccinatie en strenge maatregelen is de enige manier om het virus binnen de perken te houden, volledig verdwijnen zal het nooit meer.
En de media met hun schreeuwerige titels gaan ook niet vrijuit.
Buitenlandse reizen worden afgeraden, toch gaan de Belgen voluit op vakantie. En het is nooit iemand zijn schuld, want zij zijn ‘voorzichtig’.”