Foto's terugvinden-opgelost
-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Zoals bij velen onder ons staan er op mijn PC veel foto's en afbeeldingen, bewaard in mappen en in Picasa.
Ondanks dat grote aantal weet ik wel terug te vinden wat ik zoek. Maar ... enkele dagen geleden werd ik verrast
toen plots na een zoekactie een groep van 24 oudere foto's op mijn scherm verschenen, foto's die dus ergens in
een aparte map verscholen zitten. Ik heb ze gezien, maar ik kan ze niet meer terugvinden.
Heeft iemand een suggestie wat ik moet doen om ze toch nog terug te vinden?
Ondanks dat grote aantal weet ik wel terug te vinden wat ik zoek. Maar ... enkele dagen geleden werd ik verrast
toen plots na een zoekactie een groep van 24 oudere foto's op mijn scherm verschenen, foto's die dus ergens in
een aparte map verscholen zitten. Ik heb ze gezien, maar ik kan ze niet meer terugvinden.
Heeft iemand een suggestie wat ik moet doen om ze toch nog terug te vinden?
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Lukas,
selecteer in de verkenner langs de linker kant Computer.
Typ bovenaan rechts in het zoekvak de naam (of een deel
van de naam) van een van die foto's.
Als die gevonden wordt ergens op de computer,
klik met de rechter muisknop op de betreffende foto.
Klik in de context menu op Maplocatie openen
Sony
selecteer in de verkenner langs de linker kant Computer.
Typ bovenaan rechts in het zoekvak de naam (of een deel
van de naam) van een van die foto's.
Als die gevonden wordt ergens op de computer,
klik met de rechter muisknop op de betreffende foto.
Klik in de context menu op Maplocatie openen
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Dank voor de tips, maar tot mijn grote frustratie is het mij nog niet gelukt om die oude foto's terug te vinden.
@ Sony : ik ken de naam van de foto's niet
@ Hovel : er verschijnt inderdaad een hele reeks bestandsgegevens, maar het zijn MUM-bestanden, en die kan ik niet openen.
@ Verhaegen : "onlangs" geeft slechts de 20 recentste bestanden, terwijl het gezochte bestand een pak verder dan de recentste 20 moet gezocht worden.
Sorry
@ Sony : ik ken de naam van de foto's niet
@ Hovel : er verschijnt inderdaad een hele reeks bestandsgegevens, maar het zijn MUM-bestanden, en die kan ik niet openen.
@ Verhaegen : "onlangs" geeft slechts de 20 recentste bestanden, terwijl het gezochte bestand een pak verder dan de recentste 20 moet gezocht worden.
Sorry
-
verhaegen - Support SeniorenNet
kunt wél alle foto's vinden op de pc , maar dan moet men zelf ...
windows verkenner openen , en op "deze pc klikken ) en dan rechtsboven intypen : .jpg (punt jpg) en zoeken klikken
hij zal dan al de bestaande foto's in jpg formaat zoeken en vinden
ge kunt dan in de balk op "beeld" klikken en kijken welk voor u het intressante is om te gaan nakijken
als ge een jaartal zou weten of ongeveer een jaartal zou het al héél wat gemakkelijker zijn natuurlijk
windows verkenner openen , en op "deze pc klikken ) en dan rechtsboven intypen : .jpg (punt jpg) en zoeken klikken
hij zal dan al de bestaande foto's in jpg formaat zoeken en vinden
ge kunt dan in de balk op "beeld" klikken en kijken welk voor u het intressante is om te gaan nakijken
als ge een jaartal zou weten of ongeveer een jaartal zou het al héél wat gemakkelijker zijn natuurlijk
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Inderdaad soort:picture blijkt niet te werken. Hij vind alleen bestanden met in de naam "picture". Dat is niet volgens de uitleg.
Als je .jpg in dat zoekvak zet dan doet hij het wel. i.e. hij vind alle .jpg bestanden.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Vraagje, zijn alle foto's opgeslagen met .jpg
Ik ben er al wel eens tegen gekomen met .png
Ik ben er al wel eens tegen gekomen met .png
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet