Coronavirus
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een valling, een verkoudheid, is dit niet de tijd van het jaar ervoor. Alles lijkt Covid tegenwoordig.
Ik zou zeggen pak eerst de niet gevaccineerden aan, de VS sluit ze uit en verlies van werk.
Ons moe staat al op de lijst voor 3° prik aan huis. Dus zij moet zich beveiligen tegen die egoisten.
Ik zou zeggen pak eerst de niet gevaccineerden aan, de VS sluit ze uit en verlies van werk.
Ons moe staat al op de lijst voor 3° prik aan huis. Dus zij moet zich beveiligen tegen die egoisten.
Laatst gewijzigd door boeffer op 21 okt 2021, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Mijn bezorgdheid gaat uit naar de " neven-schade " ( Collateral dammage ) wat die stijging weeral gaat teweegbrengen . Mensen met kanker of hartkwalen die men met een dringende operatie , gered kunnen zijn , worden weer achteruit gezet door imbecielen die zich niet hebben laten vaccineren .
So sad .
werewoef
So sad .
werewoef
AMEN en AUM
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Veel gaat dat niet helpen. Ze kunnen nog evengoed besmet geraken en gedurende een paar dagen het virus aan iemand anders doorgeven. Uiteraard zullen die gevaccineerde kinderen er niet meer ziek van worden, hooguit een loopneus en wat niezen. Er is maar één mogelijk verweermiddel, en dat is hun handen zo vlug mogelijk ontsmetten met een gel als ge die van school haalt, en zeker, maar dan ook héél zeker zelf een mondmasker dragen, liefst een FFP2 masker.
-
De federale heeft onder immense druk de mondmasker plicht afgeschaft en een pak versoepelingen toegestaan. Vandenbroucke zal nu niet meer zijn eigen federale regering in nauwe schoentjes duwen. Als ge zijn ondertoon hebt gehoord, rekent hij er nu op dat lokale besturen en de bevolking zelf hun verstand gebruiken.wardje schreef: ↑20 okt 2021, 20:30Als je Vandenbroucke hoorde op het nieuws wacht hij steeds het advies af , denk dat hij toch de capaciteiten heeft om reeds in te zien dat het de verkeerde kant op gaat , of je nu weinig besmet bent of niet er is altijd een risico dat ze je toch besmetten, zijn argument was " ik ben reeds ouder en zou niet willen besmet worden, awel doe er dan iets aan , weer mondmaskerplicht is eerste vereiste, nu zullen weer veel meer griepgevallen zijn dan vorig jaar toen de mondmaskerplicht van kracht was , en zo rap mogelijk IEDEREEN een derde prik, het motto moet zijn speel safe en wacht niet af tot de ziekenhuizen weer vol lopen en de sterfgevallen toch weer de hoogte inschieten met de nieuwe variant die opgedoken is.
Ze zullen het nooit leren van de put te dempen voor het kalf verdronken is.
En de virologen ... ? Die zeggen ook al Foert ! en komen alleen nog voor de camera als het hen expliciet gevraagd wordt. Verwacht daar in elk geval niet veel meer uitleg meer van, alles is al gezegd geweest ( ge kunt niet steeds hetzelfde blijven preken voor hetzelfde geld, dat deed mijnheer pastoor ook niet ).
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ze liegen over alles, er zouden steeds meer varianten ontstaan, maar ze zeggen er ook bij dat ze meer besmettelijk zijn,maar minder ziekmakend,ze blazen warm en koud, en laten evenementen met + 1000 of meer bezoekers toe zonder mondmasker,ook in de "parenclubs" is het niet nodig, maar de coiffeurs moeten het dan wel dragen,in het beging van de pandemie was het niet nodig, ze hadden er geen, ook geen testen,en geen vaccin, maar de curve is vanaf juni 2020 gedaald, tot 15 juli ,dan waren er nog 85 besmettingen, en de ziekenhuizen zo goed als leeg, maar dan waren er mondmaskers en hebben ze het verplicht,mensen kregen er zelfs een boete voo,en de curve is terug beginnen stijgen.....De federale heeft onder immense druk de mondmasker plicht afgeschaft en een pak versoepelingen toegestaan.
En een mutatie van iets is altijd zwakker dan het originneel,ze zaaien paniek om hun macht te kunnen tonen.
Maar de beste remedie is nog altijd ,afstand houden, iemand die besmet is met een verkoudheid of de griep, gaat toch ook niet rond iemand zijn nek hangen,en zo iemand blijft gewoon thuis om uit te zieken,als er nu 3 kinderen op een hele klas ,"besmet" zijn zonder ziek te zijn, moet heel de klas thuisblijven, waar zijn ze mee
bezig??,
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat is overal zo'n beetje, wat Covid in een Spaans hotel en dicht. De nieuwe die nog moeten arriveren worden omgeleid naar 1 van hun hotelketens, plaats genoeg overal maar het moet winstgevend blijven en zo gaat er plots 1 zomaar dicht. Pech voor de zelf-boekers.
Naar ik hoorde is .be zover als dat Griekenland 10 j geleden, dikke rode cijfers.
Naar ik hoorde is .be zover als dat Griekenland 10 j geleden, dikke rode cijfers.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Campings zijn overvol, mondmasker alleen in de sanitaire ruimte, en op restaurant,ook in de winkels, niet op straat, afstand houden is voldoende,ook op de markten is het niet verplicht, maar men is er vrij in om het te dragen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Fred1950 onder de 12 jaar zijn er ook ziek van maar die hebben nog geen vaccin gekregen
Zijn op Bosklasse geweest van 1 klas 9 besmet .
Maar zijn er meerdere klassen geweest zodus .
In 30 rusthuizen weer besmettingen . Die zitten met de schrik OF ze weer alles gaan sluiten .
Tis zoals Werewoef zegt , al de andere zaken worden weer uitgesteld dat dringend nodig is .
Moeten we duidelijk zijn dat vaccins niet op punt staan , normaal zou je toch moeten beschermd zijn
na twee vaccins .
Trouwens de ouders moeten niet thuis blijven en ook die gevaccineerd zijn zoals broer en zus . Huisdokter
Wie gaat dan de zieke opvangen ? .
Zijn op Bosklasse geweest van 1 klas 9 besmet .
Maar zijn er meerdere klassen geweest zodus .
In 30 rusthuizen weer besmettingen . Die zitten met de schrik OF ze weer alles gaan sluiten .
Tis zoals Werewoef zegt , al de andere zaken worden weer uitgesteld dat dringend nodig is .
Moeten we duidelijk zijn dat vaccins niet op punt staan , normaal zou je toch moeten beschermd zijn
na twee vaccins .
Trouwens de ouders moeten niet thuis blijven en ook die gevaccineerd zijn zoals broer en zus . Huisdokter
Wie gaat dan de zieke opvangen ? .
-
Dat is ook zo, maar de antilichamen blijven niet voor eeuwig in je lichaam bestaan, wellicht bij de jongeren tot 8 maanden en bij de ouderen misschien slechts maar 4 maanden. Als die antilichamen er niet meer zijn kan je terug ernstig ziek worden en eraan overlijden. De zwarte Colin Powell die ooit minister van buitenlandse zaken was tijdens de regering van Bush is op 84 jarige leeftijd aan covid-19 overleden ondanks dat hij begin dit jaar 2 vaccinaties met het Pfizer vaccin heeft gekregen. Als ge trouwens geen koorts als bijwerking hebt gehad is dat een reden om te veronderstellen dat ge amper antistoffen hebt aangemaakt, en dus ferm ziek kunt worden als ge besmet zoudt geraken.
Om het in beeldspraak te zeggen: het vaccin is geen geneesmiddel. Het zorgt er alleen voor dat er een legertje soldaten tegen dat virus opgetrommeld worden. Maar als ge oud en verzwakt zijt, gaan er minder soldaatjes zijn, en gaan ze vlugger "op pensioen"
De ouders moeten thuis blijven omdat ze ook besmet kunnen zijn, en dan het virus kunnen doorgeven, zelfs al worden ze er zelf niet ziek van omdat ze ook al 2 vaccins hebben gehad.
Als het van mij zou afhangen zou ieder kind elke morgen op school met de speekseltest op corona getest moeten worden. Als die positief test, moet die in een apart lokaal in quarantaine en wachten tot de ouders het komen ophalen. Diegenen die negatief testen mogen blijven en lessen volgen.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
" Als het van mij zou afhangen zou ieder kind elke morgen op school met de speekseltest op corona getest moeten worden. Als die positief test, moet die in een apart lokaal in quarantaine en wachten tot de ouders het komen ophalen. Diegenen die negatief testen mogen blijven en lessen volgen."
We gaan er toch geen soep van maken, ten eerste de ouders gaan werken, dus ga jij ze ophalen tenslotte je bent op pensioen en hebt tijd zat ; elke morgen testen zeg je ,wanneer ga je er s'morgens meebeginnen met testen rond zes uur ,want je moet volk hebben en de uitslag van de testen afwachten van ?? hoeveel leerlingen.
Tis geen mis gedacht maar het moet uitvoer blijven, ventjes tekenen kan iedereen , maar ze doen lopen??
We gaan er toch geen soep van maken, ten eerste de ouders gaan werken, dus ga jij ze ophalen tenslotte je bent op pensioen en hebt tijd zat ; elke morgen testen zeg je ,wanneer ga je er s'morgens meebeginnen met testen rond zes uur ,want je moet volk hebben en de uitslag van de testen afwachten van ?? hoeveel leerlingen.
Tis geen mis gedacht maar het moet uitvoer blijven, ventjes tekenen kan iedereen , maar ze doen lopen??
-
Als de ouders ze niet kunnen ophalen blijven ze tot 's avonds in quarantaine. Of vindt ge het normaal dat dat ene kind de rest ook mag besmetten ? Nu moet de ganse klas getest worden bij één of twee besmette gevallen en gaat de ganse klas zelfs dicht. Dan zitten alle kinderen en hun ouders thuis.wardje schreef: ↑22 okt 2021, 09:28" Als het van mij zou afhangen zou ieder kind elke morgen op school met de speekseltest op corona getest moeten worden. Als die positief test, moet die in een apart lokaal in quarantaine en wachten tot de ouders het komen ophalen. Diegenen die negatief testen mogen blijven en lessen volgen."
Een speekseltest duurt op zich een paar minuten en na een paar minuten is de uitslag positief of negatief al bekend. De leraren/leraressen nemen de test af "op zijn Chinees" georganiseerd. De testsetjes worden door de ouders betaald, zelfs zelf aangekocht - geen testsetje op zak = geen les en ln quarataine. Punt. Ze betalen sowieso al voor veel prullarij die ze niet nodig hebben, zelfs voor niet noodzakelijke schoolbenodigdheden.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Fred 1950;
Tja het heeft geen zin dat ik zeg dat het niet uitvoerbaar is , was het wel zo dan zou men misschien ook al op dat idee gekomen hebben, want ook de politiekers hebben een fantasie die grenst aan het ongelofelijke dat je soms denkt waar halen ze het ?
Tja het heeft geen zin dat ik zeg dat het niet uitvoerbaar is , was het wel zo dan zou men misschien ook al op dat idee gekomen hebben, want ook de politiekers hebben een fantasie die grenst aan het ongelofelijke dat je soms denkt waar halen ze het ?